Vozidlo Mercedes Benz W168 1.7





Model Mercedes Benz W168 1.7
Majitel Nojgi
Rok 1999 (18 let)
Motor OM668.940 , diesel
Řadový 4-válec, 1 689 ccm
16-ventil, komprese 19.5 : 1
Vrtání x zdvih 80 mm x 84 mm
Výkon motoru 66 kW (90 PS) při 4200 ot./min
Točivý moment: 180 Nm při 1600 ot./min
Převodovka Automatická 4-rychlostní
VIN (výr. č. karoserie) WDB1680081J189158  |  Prověřit historii

Recenzi na tento vůz už asi dnes nikdo číst nebude. Je tak staré že se o něm ví snad vše. Jeho další generace (W169) je již dnes cenově tak dostupná že W168-čku si můžete koupit snad jen jako starého koníčka na dožití, dřív než skončí na hromadě šrotu. Proto jen dovolte pár poznámek tomu jak jsem se k autu dostal a čím mě mile či nemile překvapilo.

Pěkná "hromada" litrů nafty protekla měsíčně hrdlem Vita (W639) při pojížďkách na nákupy a krátké vzdálenosti po okolí a tak se nedalo nic dělat než se mrknout po něčem méně hladovém a obratném.

Tuto funkci mělo zastávat autíčko minimální pořizovací ceny, ať už jakékoliv značky s minimální spotřebou PH a minima nákladů na servis. Cožpak náklady na PH, tomu bych ještě věřil, uvidíme jaké náklady si bude žádat servis.

Proč padla volba zrovna na nejmenší z Mercedesů (W168) nevím. Možná proto aby měl větší "Méďa" menšího brášku.

Dnes auto, které bylo pravděpodobně pokusem Mercedesu vstoupit na trh s lidovými vozítky za lidovou cenu nedopadl dobře. S prémiovou značkou má asi společný pouze znáček na kapotě. I když jak teď koukám do dobového ceníku, cena lidová rozhodně nebyla.

Áčko s 1,7 dieselem a automatickou převodovkou se k nám dostalo přes malinký autobazárek ve Žďáře nad Sázavou. Bylo to jedno ze dvou aut, které jsme v poslední době našli v okolí a stálo podle nás za to se na něj jet podívat.

První návštěva bazaru dopadla konstatováním že sice je pěkné ale netřeba se unáhlovat. Odrazovala automatická převodovka a absence klimatizace.

Po návštěvě soukromého páru v HK, který před nás postavil vrak, avšak podle jejich slov nabízel zánovní vůz za skvělých 50tis., jsem se musel chytat za hlavu. Možná že tomu opravdu nerozumí,(což já také ne), ale tohle nemohli myslet vážně. Jediné co na tom autě fungovalo byla klimatizace a nezávislé topení.:

Áčko kterému hučela manuální převodovka jak kdyby pod námi letělo letadlo, interiér špinavej jak psí bouda, s rezavými prahy a podezřele svíticí kontrolkou SRS. Což mohlo znamenat minimálně nefunkční airbagy.... V podstatě lepší auto jsem už několikrát nechal sešrotovat.

Nepomohla tomu ani jejich jakási hra na pohodovou kamarádskou atmosféru s tím že prodávají něco k čemu mají tak silnej vztah, že budou plakat když řekneme že to chceme.

Ta "zelná žába" ve Žďáře se nám líbila čím dál víc.

Proto jsme se docela s veselou vrátili zpět do ŽnS už se známým technikem. Majitel autobazaru hodil klíčky na stůl se slovy "Jeďte si kam chcete, Navštivte který servis chcete." Nemáme co skrývat. Neodpustil jsem si pár překvapivých otázek na prodejce, ale žádnou jsem ho nezaskočil. Bylo z jeho hlasu poznat že si nevymýšlí a pro každou měl rozumné zdůvodnění. Např. jako proč je auto v bazaru u nich když adresa majitele je o 60km dál v daleko bohatším prostředí na autobazary apod. I když známe tyhle lidi z bazarů. :)))

Apropós Áčko bylo dovezené z Francie v roce dvadevět. Majitelkou u nás paní ročník čtyřicetdva. O prodej a servis se pochopitelně staral její syn, jak bylo i zřejmé z poznámek servisní historie.

Ale zpátky k Áčku: Stav tachometru jsem pochopitelně neřešil. Orientační číslo na ukazateli 222tis. toho pochopitelně moc neprozradí. Ne zrovna profesionálně stříknutý levý bok ani ideálně doléhající zadní dveře také nebudily mnoho důvěry. . Tehdá by "nové" dveře mohli přijít po pěti tisících, takže chápu že bylo levnější je opravit. Dneska se nechají sehnat za "pár stovek" v originál stavu s původním lakem. Minimum koroze na voze, zachovalý interiér který je podle mne také důležitý - podle něj se v autě cítím a motůrek který předl jak koťátko i přes absenci klimatizace a automatu nás přesvědčil ke zkušební jízdě.

Auto jsem natočil na první pootočení klíčkem. Motůrek, byť studený krásně vrněl a přišel mi na tak staré auto až podezřele tichý. Porovnávám nohy na pedálech a s trochou trémy z automatu se pomalu rozjíždím. Převodovka plynule řadí, motor zvládá zvolené tempo s přehledem. Aby né, 1.7 CDI. Auto jsem protáhl po rovině, klikatých silničkách vysočiny i "krosem", abych slyšel případné rány od podvozku. Všechno v pořádku. Netěsnosti v motoru v rámci limitů. Kompletní servisní historie i s částkami které paní do auta investovala... Nebyl pochyb o tom že auto je po důchodkyni a není nic dopisováno zpětně, nebo v tom něco upravováno. Je ale fakt že na tom Áčku už bylo měněno téměř všechno. :)

Další dva zájemci na telefonu nás tlačili k rychlému rozhodnutí. Zhruba po deseti minutách zaznělo ANO, berem.

  • -----------------------------------------------------------------------------

První kilometry byly hlavně o zvyknutí si na automatickou převodovku. S automatem jsem již jezdil, ale i tak to je ze začátku zvláštní pocit. Převodovka řadí s plynulostí odpovídající roku výroby. Samozřejmě je to i hra s plynem. Sžil jsem se s ní velmi rychle a dneska už bych snad jinou než automatickou převodovku nechtěl. Řadit je opravdu přežitek. A už ani mě nikdo nenamluví že manuál je lepší.

Na autu se mi líbí vysoký posez. Spousta místa nad hlavou ale i vzadu u kolen a to se jedná o kratší verzi. Interiér je jedna šedivá plastová rozvrzaná krabička. Bez zapnutého rádia hraje v autě plastový orchestr... Mercedes.

Ze začátku se motor 1.7CDi ve spojení s automatem chová tak trochu jako lenoch. Po rozjetí nad 80km už ale není problém na naše silnice udržovat svižné tempo a na rovince se dostat na hodnotu 120km/h i rozjet na tachometrových 140km/h. Více jsem to na zimních gumách a v jeho letech raději nezkoušel. Je to prostě ideální auto pro ženskou, když nechcete aby se někde zabila.

Po příjezdu domů jsem hned na autě nechal udělat čepy, vyměnit oleje (i v převodovce) a filtry. Na řadu ale bude muset přijít uložení předních tlumičů a nejlépe i tlumiče samotné. Achilovou patou bude automatická převodovka která již vykazuje známky dlouhověkosti. Snad ale ještě vydrží.

Pořád nutno míti na paměti, že to je pekáč z roku 99' a s tím jsme ho i kupovali. Tak uvidíme....

Registrován 2014-07-16 (2 let, 6 měsíců)
Shlédnutí 717x
Informace o modelu W168
Manuály Nahrát manuál 2Manuály uživatelské, 9Manuály servisní, 16Motor, 8Převodovka & Diferenciál, 12Elektrika & Elektronika, 5Podvozek & Brzdy, 8Karoserie, 4Údržba, 1Ostatní
Fórum A-Class W168 Položit dotaz
Inzerce 30 inzerátů Vložit inzerát
Servis a údržba Vložit servis Co na W168 opravujeme .. a kolik to stálo peněz

Foto alba

Fotky nezařazené v albech

1186x743, 189 KB

Aktuální hodnocení: 9.0 (1 hlasů)
1080x676, 157 KB
640x480, 84 KB

Fórum A-Class W168

Nové téma

Naše auta