Vozidlo Mercedes Benz CLS-Class C219, 1. generace 3.5





Model Mercedes Benz CLS-Class C219, 1. generace 3.5
Majitel C30AMG
Rok 2004 (13 let)
Převodovka Automatická 7-rychlostní

První generace CLS. Auto, které založilo novou kategorii kupé-sedan, kam se cpe i Volkswagen CC, Audi A7 nebo BMW 6 Grand Cupé, později i Panamera nebo Rapide. Samotná myšlenka vytvořit čtyřdveřové auto se splývavou zádí není nová. V historii nalezneme mnoho příkladů, především z 60 a 70 let.

Jako koncept s názvem Vision CLS byl představen roku 2003 na frankfurtském autosalonu, sériová verze se začala prodávat v říjnu 2004. Design je ale zcela svébytný a pochází z pera Michaela Finka. Mercedes označuje třídu CLS jako čtyřdveřové coupé, fakticky se ale jedná o sportovně střižený sedan, jehož boční silueta připomíná coupé. V době svého uvedení na trh působil jako koncept. Dlouhá, nízká příď se světlomety ve tvaru bumerangu (motiv, který se už nikdy jindy neobjevil), strmě sklopené čelní i zadní sklo, zakulacená střecha, nizoučká boční okna a úchvatně zkosená záď. Celek vypadá agresivně a divoce, ale zároveň elegantně. 

CLS bylo konstruováno na podvozku třídy E, rozměrové mířilo k třídě S, váha 1800 kg. Všechny motory pohání přes automatickou převodovku zadní kola. Když poprvé k CLS přistoupíte, překvapí vás, jak je nízké. Vozy řady CLS nabídnou na rozvoru náprav 2854 mm svezení pro čtyři pasažéry. Délka modelu CLS je 4917 mm, šířka 1873 mm a výška 1430 mm. Rozchod kol činí 1593 mm vpředu a 1603 mm vzadu. Vnitřní prostor mezi sedadly a stropem je 975 mm na předních a 924 mm na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor nabídne objem 505 litrů. Objem palivové nádrže činí 80 l u všech modelů. Nasednout znamená otevřít bezrámová okna s ostrou hranou dveří a dost s sklonit. Nic pro důchodce.

Design palubní desky je zcela unikátní a stejně elegantní a odvážný, jako design karoserie. Znovu se tu opakuje sportovně komfortní téma. A jakkoliv to může znít jako protimluv, funguje to. Na vše, co sáhnete je pokryto kůži (obšitá palubní deska), dřevem (největší kus ořechu v Mercedesu vůbec) nebo chromem. Žádný plast, žádné náhražky. Kdo vlastnil nějaký Mercedes, ovládání vozu pro něj bude známé a jednoduché. Systém Comand s barevnou obrazovkou a DVD přehrávačem i navigací, rozměrná tlačítka, CD přehrávač chytře ukrytý za vysouvacím panelem s tlačítky vyhřívání a odvětrávání sedadel či systému ESP, to všechno známe.

Jakoby se ve Stuttgartu rozhodli vynalézt Jaguára pro nové tisíciletí. Krása a rychlost byly vždy doménou automobilky s kočkou ve znaku. K tradiční eleganci a robustnosti Mercedesu se přidala i krása a rychlost a vzniklo kupé se čtyřmi dveřmi CLS. Ne vždycky funguje, když automobilky honí více zajíců s jedním modelem. U Mercedesu CLS jim to ale vyšlo. I díky tomu se stal vzorem pro mnohé napodobitele.

Za šest let se k zákazníkům dostalo celkem 170 tisíc kusů třídy CLS. Poslední vyrobený kus, který v Sindelfingenu sjel z výrobní linky 26. července 2010, je americká specifikace CLS 550 v černé barvě, s AMG paketem a vzduchovým podvozkem Airmatic. Ve své době se CLS prodávalo od 1,8 milionu do 3,6 milionu korun. Dnes nejsou výjimkou vozy od 400 tisíc korun.

Silné stránky

Design - nejhezčí Mercedes za posledních 10 let. Vzhled vyvolávající pozornost a diskusi. Žralok? Dost možná. Jeremy ho označil jako „nejlepší Jaguár, který kdy Mercedes vyrobil.“ Důstojnost se snoubí se sportovní siluetou. Zdánlivé rozpory se sjednocují v lince na boku auta, které daly vzniknout přezdívce Banán.

Podvozek Airmatic, spolu s benzínovým motorem a brzdami SBC - neuvěřitelné jízdní vlastnosti, pokud vše funguje tak, jak má (zvláště brzdy SBC neměly dobrou pověst). Jízda jako na medu, možnost snížit podvozek a přitvrdit tlumiče, brzdy dokáží efektivně zpomalovat i v zatáčkách. Motor si notuje v nízkých otáčkách němou písničku, kterou přitvrdí přišlápnutím plynu a výfuky AMG zabrumlají sonorní písničku.

Dynamické sedačky - vyhřívání a větrání je prima, ale přifukování bočnic dle stylu jízdy a v zatáčkách, stejně jako jemná masáž dají zapomenout, že necestujete ve vlastním obývacím pokoji. Čtyři nastavení pro různé členy rodiny.

Výbava - natáčecí světlomety, dynamické sedačky, home link, Dolby ProLogic 7 Harman Kardon, AMG packet, bezklíčový přístup, startování tlačítkem řadící páky jako ve stíhačce, automatické zavírání kufru, DVD přehrávač, zadní vyhřívané sedačky, palubní deska obšitá kůží, ručičkové hodinky řízené satelitem, adaptabilní tempomat, dřevěný multifunkční volant, vzduchový podvozek airmatic s třemi stupni nastavení. Je toho hodně, co se může pokazit. Když to funguje - jako zatím mě - je to koncert hýčkání.

Slabé stránky

Spotřeba - těžko se dostat po dvoumístné číslo. Ani mimo město jsem nedosáhl deklarovaných 8 litrů. Spotřeba mě nepřekvapila. Oproti např. stejnému objemu motoru v XC 70 si bere méně.

Barva - nechtěl jsem stříbrnou, ale tmavě šedou. Nakonec jsem musel vzít zavděk stříbrnou s nádechem do hnědo-šedé, prý Havana.

Místo vzadu - jsou tu dvě křesla (vyhřívaná s vlastní klimatizací), takže na tři cestující vzadu zapomeňte.

Koupeno 2013-12-05 (3 let, 4 měsíců)
Registrován 2013-01-01 (4 let, 3 měsíců)
Shlédnutí 1 484x
Informace o modelu CLS-Class C219
Manuály Nahrát manuál 22Manuály uživatelské, 2Manuály servisní, 1Motor, 4Elektrika & Elektronika, 1Katalogy a prospekty, 9C219
Fórum CLS C219 Položit dotaz
Inzerce 2 inzerátů Vložit inzerát
Servis a údržba Vložit servis Co na CLS-Class opravujeme .. a kolik to stálo peněz

Foto alba

Fotky nezařazené v albech

CLS v AMG packetu

800x600, 68 KB

Aktuální hodnocení: 10.0 (1 hlasů)

Fórum CLS C219

Nové téma

Naše auta