Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Právní poradna

W251 - Reklamace opravy v servisu

2 let, 5 měsíců

Špatná oprava, zničený díl a neuznání chyby v servisu.

Dobrý den, mám dotaz jak mám reagovat na konkrétní situaci a jaké kroky podniknout. Nechali jsme vyměnit na Mercedesu spojku od klima-kompresoru, ale v servisu se jim povedlo nový díl zničit (díl jsme si přinesli sami), vysvětlili nám že to není jejich vina a že musíme nechat vyměnit celý kompresor. V jiném servisu nám řekli že díl špatně demontovali a tím celý zničili. Teď nechtějí chybu uznat. Nevystavili žádný doklad, účet, nebo záruční list na jinou práci kterou provedli (výměna zadního měchu, ta se jim povedla dobře). Jedná se o Mercedes Servis Štoky. Předem děkuji za odpověď. Jiří Sýkora

Model: Mercedes Benz R-Class

Manuály: 7x Manuály uživatelské, 1x Elektrika & Elektronika


Odpověď 0

2 let, 5 měsíců
Skyair

Pokud je opravdu vše tak, jak popisuješ, postup je daný: Je nutné předat servisu písemnou reklamaci. Postup a náležitosti zde:

Reklamace včetně vyjádření servisu a případné odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší.

Co se týká poškození dílu zaviněného servisem lze předpokládat, že bude nutné doložit míru poškození a zavinění odborným posudkem. A to nebude snadné.

Dohoda je vžy to nejlepší a nejrychlejší řešení sporu Pro případné vymáhání nápravy soudní cestou, doporučuji poradu s právníkem obeznalým s novým Občanským zákoníkem .

Jen pro informaci, existuje pojištění odpovědnosti za převzaté věci a tuto pojistku by měl mít každý servis. Jakékoliv vzniklé škody ze strany servisu by potom měl okamžitě odstranit na vlastní náklady.


Komentáře (0)

Přidat komentář