Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Autoservis

W123 - Benzín v oleji

1 let, 9 měsíců
CZKiller97

Prosím vás když otevřu víčko na nalévání oleje tak je dost cítit benzín, tak se chci zeptat jestli je to normální nebo čím to může být.

Model: Mercedes Benz W123 Sedan

Manuály: 2x Manuály uživatelské, 12x Manuály servisní, 2x Motor, 5x Převodovka & Diferenciál, 3x Elektrika & Elektronika, 2x Karoserie, 1x Údržba, 1x Katalogy a prospekty

1977 W123 Sedan 2.5

46 fotek  |  1 otázek

Výkon motoru 95 kW (129 PS) při 5500 ot./min. Točivý moment: 196 Nm (145 ft/lb) při 3500 ot./min. Maximální rychlost 185 km/h. Zrychlení 11.3 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 410 kg. Palivo benzín. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 525 ccm (154 cui), 6-válec, Řadový, 12-ventil, 250 E, M123.920.

Před renovací


Odpověď 0

1 let, 9 měsíců
Skyair

Pokud je pouze cítit a hladina oleje se nezvyšuje, pak bych to u "veterána" neřešil.

Už se ani se neptám, kolik má motor najeto.


Komentáře (40)

Přidat komentář


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

zvyšuje a benzín z nádrže hrozně rychle mizí


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

A jedná se o karburátor nebo "stříkačku" ?


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

Karburátor


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

Benzín se nemůže do motoru (do oleje) dostad jinudy, než přes válce. Při opotřebení válců a netěsnosti pístních kroužků se benzín - obzvlášť s karburátorem - ve směsi dostává do karteru a skutečně pak může přibývat olej díky průniku benzínu. Nejvíc je to znát při krátkých jízdách, kdy se olej dostatečně neprohřeje a benzín se nestačí odpařit a odvětrat. Bohužel tě čeká GO motoru.

Předpokládám, že se jedná o motor 230 s karburátorem Stromberg.


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

najeto má 284408 a je to 250 s karburátorem solex


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

No tak to je ta spotřeba ještě o trochu větší. Myslím, že motor má své za sebou. Doporučuji provést kontrolu tlaků ve válcích. Jestli při natočeném motoru jde z hadice odvětrání (mezi motorem do filtru vzduchu) olejová mlha a kouř - tak opravdu nic jiného než GO nepomůže.


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

no a nevíte kolik to tak cca bude stát a kde mám shánět ta těsnění?


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

Pokud má motor AC pumpu,tak je prasklá membrána.Nikdy jsem neslyšel.že by se dostával přes opotřebené válce.To,už by snad ani nejelo.


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

GO motoru není jen těsnění. Jedná se o generální opravu, tedy o rozebrání celého motoru, provedení minimálně výbrusu válců, osazení novými písty s pístními kruhy, broušení klikové hřídele, nové lágry atd.

Pokud nemáš v okolí opraváře ze staré gardy, který tomu rozumí a někdy to dělal - pak jedině sehnat , což už dneska nebude snadné - starší funkční motor (nejlépe z nějaké, ještě pojízdné 123). Neznám další jednoduchá a především funkční řešení.


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

TURBO, kdyby byla prasklá membrána, tak by ten motor ani nenatočil. S tím se jezdit nedá a jak jsem pochopil, tak auto normálně jezdí.


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

pokud, by šel kouř přes odvětrání skříně,tak je motor na konci životnosti,ale určitě by se nezvyšovala hladina oleje benzínem.


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

Ale,jezdil.By jsi se divil.


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

Jestli má AC pumpu na bloku motoru,tak bych šel první tam.To,máš práci na chvilku.Vždycky bych šel po tom nejjednodušším.


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

Jsem živým pamětníkem těchto motorů a starších motorů a věř, že se do karteru dostane přes válce pěkné množství benzínu.

Samozřejmě, že po netu ten motor nevidím, neslyším a ani necítím.

Na pumpu se podívat může, i tudy by se při drobném poškození membrány mohl benzín do oleje dostat.


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

To ředění, je jinak hodně nebezpečné.Hrozí zadření motoru.


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

Tak,variant závad může být více.To,beru.


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

Souhlasím s tím poškozením lágrů, větší množství benzínu v oleji je opravdu malér.


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

Dovolím si jednu poznámku.Já,dělal GO na W 638 a to je radost jezdit a poslouchat ten čistý a ostrý zvuk,ale neznám moc lidí co by do toho taky šli.


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

Ale to auto nejezdí já ho před týdnem koupil a dávám ho do hromady.


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

TURBO: JJ, za chvíli už nebudou ani pamětníci a pojem GO skončí v úzkém klubu veteránistů. Stejně, jako ta nepopsatelná vůně z motorářských dílen, zvláštní směsice oleje, benzínu, karbonu zažraná do ponků.


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

Tak to Jakube začni kontrolou všeho. Já myslel, že s tím jezdíš.


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

Já si ho koupil k renovaci a jako koníček a protažení myslím že takové auta jsou lepší než to co je dnes.


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

Já jsem začal dělat plechařinu a začnu tedy řešit i ten motor


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

Ta pumpa je na kontrolu to nejjednodušší. V tomhlem případě by to opravdu mohlo být v ní


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

Já,mám své Vito, taky jen na projížďky v pěkném počasí.Už,je mu 18 let a nedám na něj dopustit.Ale,proti novým autům nic nemám i když ta životnost už není taková,jako za starých časů.


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

No to jo ale když bych si koupil nový auto tak si ho nemůžu opravit sám protože z 90% je to elektronická záležitost a to si bez diagnostiky nikdo doma neudělá.


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

Částečně souhlasím.Hlavně jsou háklivá na kvalitu paliva.Ale,co vím.tak do 100000 fungují téměř všechny.V mém případě by to bylo 6 až 8 let bez starostí.Druhá věc je potom pořizovací cena a to řeší asi každý.


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

No co já mám zkušenosti tak mercedes má problémy už když se koupí a ta cena to je taky velký problém


  Skyair, 1 let, 9 měsíců

Tady Jakube jsou principy membránových pump. Je tam i na W123 - Stösselpumpe 7.20874.50

http://www.ruddies-berlin.de/mekp.htm


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

To,máš u každé značky něco.Dnes, se všechno vyrábí na spotřebu a né trvanlivost.Bohužel nám vládnou Číňani.Myslím, výrobou dílů.


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

Skyair ti poslal perfektní výkres AC pumpy.Pokud to bude v ní,tak to zvládneš i sám.Předpokládám,že jsi alespoň trošku zručný.


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

No to se teprve uvidí


  TURBO, 1 let, 9 měsíců

Dej vědět,jak to dopadlo.Jdu spát,tak dobrou noc.


  CZKiller97, 1 let, 9 měsíců

Určitě dám vědět jen mi to bude trvat trochu déle než to udělám


  djkort, 1 let, 6 měsíců

Zdravim, možná se to k tématu úplně nehodí, ale asi před týdnem mi po nějaké době jízdy začal na chvíli svítit olej, teď už svítí celou cestu.. Olej jsem doplnil a nic se nemění. Na zvuku ani ničem jiném jsem nic nezaznamenal. Nemohlo by se jednat o olej v aut. převodovce - pokud čidlo ukazuje hladinu i toho? Ten jsem měnil před 2 lety. Díky


  djkort, 1 let, 6 měsíců

SLK 230 kompresor 1997


  TURBO, 1 let, 6 měsíců

Ahojky,prověř čidlo hladiny oleje a pokud má čidlo tlaku oleje,tak i to.Nic jednoduššího ti neporadím.Když, budeš chtít,tak o tom můžeme popovídat víc.Zatím.


  peterh, 1 let, 15 dnů

Zdravím , ako sa vyriesil nakonec problém? Mám úplně rovnaky problém, len na mercedes 280ce! Dakujem za informace!


  djkort, 1 let, 12 dnů

Nakonec se vubec o olej nejednalo, byl problém v chladiči... prý stačilo pohnout čidlem


  peterh, 1 let, 11 dnů

Praveze sa hladina oleja zvyšuje a to dost, motom má podľa ukazovatela nabehane cca 170000km a mám za to, že to je reálné, pretoze mám "zmapovanu" historiu auta!‎ Dakujem!


Další otázky - W123 / Autoservis Vložit otázku

W123 - Karburátor Stromberg Nefunkční karburátor Stromberg kvůli benzinu. Loni čištěný a seřízený karburátor, nyní nejde seřídit bohatost směsi, buď to jede a bohatost je 0,7 a děsně kouří nebo to nejede, cuká atd, bohatost je 0,9 a na volnoběh OK. Na Emisích jim to spustilo alarm a otevřelo vrata. Čepuji u OMV 100 oktanů. Jez......

W123 - Zhasne při zařazení AT Máme problém s automatem. Při předvoleném režimu P (parkovací brzda) a N (neutral) motor běží na volnoběh normálně. Při navolení R (zpátečka) nebo D, S a L (směr dopředu) sebou začne motor divoce škubat, až chcípne, respektive se udusí. Viz modelová situace: zastavím na semaforu na červenou, rozsvít......

W123 - Výměna pružin a tlumičů prosim o presny postup prace pri vymene prednich a zadnich pruzin a tlumicu

W123 - Nepravidelný chod motoru Zdravím, piano z roku 1977, benzin, nejde pravidelně na volnoběh ani při nízkých otáčkách. I když jedu z kopce a brzdím motorem, je cítit jak to škube. Při rozjezdu se mu nechce to otáček a má tendenci kuckat. V otáčkách a pod plynem to je vše OK. Vše možné jsem vyměnil, karburátor je seřízený p......