Mercedes Benz W176 A45 AMG





Mercedes Benz W176 A45 AMG

Rok výroby 2013 - ...

Model: W176 (2012 - ...)

Wikipedia (W176): http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_A-Class

 A45 AMG

To co je ukryto pod kapotou dává tušit i muskulaturní karoserie. Kompletní aerodynamický paket čítající sportovní nárazníky a prahy je doplněn pozměněnou maskou chladiče, na zádi se nachází masivní difuzor a dvě široké obdélníkové koncovky výfuků. Nový design dostala i osmnáctipalcová (za příplatek devatenáctipalcová) kola obutá do plášťů šíře 235 mm. O zpomalení A45 se starají brzdové kotouče o průměrech 350/330 mm. Uvnitř nechybí sportovní sedačky a zploštělý volant s červeným prošíváním, ostřejší charakter zdůrazňuje imitace karbonu. 

Rivalové BMW 135i a Audi RS3 tak dostali velmi zdatného soupeře. Oficiální premiéra „áčka“ AMG byla v Ženevě, do prodeje půjde vůz v dubnu 2013 s cenou cca 1,25 milionu Kč.

Zdroj: topdrive.cz

 

Seznamte se s novým králem všech ostrých hatchbacků. Benz představil dlouho očekávaný, žhavý model A45 AMG. Přeplňovaný dvoulitr produkuje 360 koní a výkon je rozdělován na všechna čtyři kola. Sprint 0-100 km/h zvládne nejmenší AMG za 4,6 vteřiny a snadno se rozjede na 250 km/h.

A45 AMG oficiálně – zrychlí na stovku za 4.6 s

Seznamte se s novým králem všech ostrých hatchbacků. Benz představil dlouho očekávaný, žhavý model A45 AMG. Přeplňovaný dvoulitr produkuje 360 koní a výkon je rozdělován na všechna čtyři kola. Sprint 0-100 km/h zvládne nejmenší AMG za 4,6 vteřiny a snadno se rozjede na 250 km/h. A45 AMG by tedy podle tabulkových údajů měl pokořit jakýkoli dosud představený sériový hothatch včetně Fordu Focus RS500.

Jak Mercedes-Benz tak i jeho sportovní divize AMG se rozhodly, že se budou zaměřovat více i na mladší zákazníky a právě s touto myšlenkou a zaměřením vzniklo tohle auto. Přímý soupeř pro BMW M135i i připravovanou novou generaci Audi RS3? Před nějakým časem by někdo asi těžko předpokládal, že se objeví právě u Mercedesu. Značka si i přes několik brutálních modelů od AMG pečlivě hlídala svou elegantní image. Přestože i dnes a v následujících letech budeme u značky nejčastěji vídat klasické sedany a limuzíny, popřípadě jejich rodinné deriváty s karoserií kombi, A45 AMG je důkazem, že Mercedes se znovu nadechl a čerstvý vzduch bude přinášet i velmi svěží auta.

Malý,  nicméně pořádně svalnatý čipera A45 AMG je v podstatě první ostrý hatchback v historii značky a není tedy divu, že se pánové ze Stuttgartu chtějí předvést v tom nejlepším světle. Do nynějška byl nejmenším „AMGéčkem“ model C63. A45 AMG bude výrazně levnější a jeho cena se bude pohybovat kolem jednoho milionu korun. Základní cena by ani v ČR neměla přesáhnout 1,2 mil Kč. To také znamená, že auto bude o trošku dražší než M135i a zároveň mírně levnější než nové RS3.

Agregát o objemu 1991 ccm má vyšší litrový výkon než jakýkoli dosud známý čtyřválec v produkčním automobilu. I přesto, že jde o  turbem dopovanou jednotku, nejvyšší výkon 360 koní přichází až u hranice 6000 ot./min., zatímco nejvyšší točivý moment 450 Nm je k dispozici v rozpětí od 2250 do 5000 ot./min. Při maximálním vytočení se ručička otáčkoměru zastaví u 6700 ot./min. Mercedes se při ladění motoru soustředil na celou řadu aspektů, avšak právě špičkový a pokud možno nejlepší měrný výkon na litr objemu byl hodnotou, která byla hlavním cílem od samého začátku. Motor má celohliníkovou konstrukci a dostatek vzduchu do sání dodává pod tlakem až 1.8 baru velké turbodmychadlo typu twin-scroll. Stejný motor bude využit rovněž u připravované sportovní varianty pro kompaktní čtyřdveřové kupé CLA – tedy u modelu s označením CLA45 AMG. Mercedes v součinnosti s AMG nemá ve zvyku porušovat zaběhlé pořádky, takže i tento nový čtyřválec je ručně vyráběn v Affalterbachu, kde je při finální montáži každý motor podepsán hlavním technikem, kterýžto je za výrobu konkrétního kusu zodpovědný. Filozofie „jeden muž – jeden motor“ tedy stále žije a i když už je to v dnešní konzumní době spíše jakási ojedinělá anomálie, můžeme si být jistí, že dokud bude mít AMG dostatečný odbyt, zachová si i svou pečlivou a velmi drahou pracovní sílu.

Vysoký měrný výkon umožňují například vysoké tlaky ve válcích nebo nejmodernější systém přímého vstřikování paliva s piezoelektrickými vstřikovači, který taktéž zajišťuje přijatelnou spotřebu paliva. Podle předběžných údajů spotřebuje A45 AMG v kombinovaném cyklu kolem 7 l/100km, což odpovídá emisím 161 g CO2/km. Tabulkovou spotřebu pomáhá snižovat například i standardně dodávaný start/stop či funkce dočasného odpojování alternátoru. No ale řekněme si na rovinu, že spotřeba nás nezajímá ani trochu. Mnohem více nás zajímá například fakt, že jde o kovaný motor se speciálně vyvinutou klikovou hřídelí, písty  i dalšími součástmi. Chladicí systém byl navržen podle postupů, které se uplatnily u supersportovního SLS AMG.

Vedení AMG se již u prvotních návrhů vozu rozhodlo, že model musí dostat pohon všech čtyř kol. Zadokolka nepřipadala v úvahu kvůli áčkové platformě MFA, na které stojí i třída B a třída CLA. Pohon pouze předních kol logicky nebyl vhodný, protože se dodnes neobjevil nikdo, kdo  by uměl navrhnout takové technické řešení, jež by dokázalo tak vysoký výkon efektivně přenést. Čtyřkolka je tedy zcela legitimní a inteligentní rozhodnutí. Vůz využívá nově upraveného systému 4MATIC a zároveň sedmistupňové dvouspojkové převodovky AMG SPEED SHIFT DCT. Převodové ústrojí bylo naladěno pro optimální funkci a službu při práci s vysokým výkonem a točivým momentem. Jak už je dnes u moderních vozů vcelku běžné, i řidič A45 si  může za jízdy zvolit režim podle toho, na jakou jízdu má zrovna náladu. K dispozici mu jsou tři možnosti – Controlled Efficiency, Sport a Manual. Stabilizaci lze kromě běžného nastavení přepnout do polohy Sport, či ji zcela vypnout. Bravo…

Nový brzdový systém je vybaven vrtanými kotouči s průměrem 350mm vpředu a 330 mm vzadu. Speciálním vývojem prošel samozřejmě i podvozek s tvrdšími tlumiči, kratšími pružinami, tužšími pouzdry a pevnějšími závěsy.

Pokud jde o exteriér, ten je zvýrazněn prostřednictvím komplexního aerodynamického bodykitu s agresivnějšími nárazníky, většími vstupy vzduchu a dvojící koncovek výfuku. Akorát výraznější difuzor vzadu nám trochu chybí. Příplatkový karbonový paket zahrnuje přední splitter, lišty prahů a lištu zadního nárazníku v pohledovém karbonu. O tyto prvky nepřijde zákazník ani u standardní výbavy, v základu jsou však z plastu a jsou nalakovány lesklým černým odstínem.

Standardně se auto bude dodávat na 18-palcových kolech s pneumatikami 235/40. Za příplatek jsou devatenáctky s pneu 235/35, červeně lakované brzdové třmeny a spousta dalšího. Informace ještě upřesníme po uvedení modelu na trh. Nabídka bude zahrnovat hned několik  speciálních doplňkových balíčků.

V interiéru  jsou namísto obyčejných sedaček sedadla anatomická, očalouněná kombinací jemné kůže a alcantary a prošitá kontrastní červenou nití. Červená barva zvýrazňuje i čalouněné části výplní dveří, výdechy ventilace nebo tříbodové bezpečnostní pásy. Pozměnily se i přístroje a palubní desku zkrášluje karbonový panel. Alcantarou a kůží je obšitý také sportovní tříramenný volant.

Performance paket zahrnuje sportovnější výfukový systém,  ještě více přitvrzený podvozek a dodatečnou úpravu aerodynamiky. Jmenovitě jde například o větší přední lízátko a větší střešní spoiler.

Zdroj: ifaster.tiscali.cz

Fórum A-Class W176 Nové téma

Články

Mercedes-Benz A 45 AMG - dravec v rouše beránčím.

Vstup "AMG" do nové éry.

Poprvé v historii společnosti AMG a po více než 45 letech existence, je v nabídce fascinující, vysoce výkonný vůz v kompaktní třídě - Mercedes-Benz A 45 AMG  Představil se v březnu roku 2013 na autosalonu v Ženevě .

45 AMG s 2,0 litrovým čtyřválcovým turbo motorem a maximálním výkonem 265 kW (360 hp) a až 450 Nm točivého momentu je nejvýkonnějším, sériově vyráběným čtyřv...

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W176 A45 AMG

Mercedes Benz W176 A45 AMG
1024 x 683 ... 72 KB
2013-02-28  Skyair

Manuály Mercedes Benz W176 A45 AMG  |  W176 Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (1) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
2014 voice control ntg 4 5 b c cla cls e g gl glk m sl slk 2014.pdf Anglicky 9.34 MB 1

Poradna Vložit otázku

Motory


Rok od-do Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
2013 M133 DE 20 AL benzín 1 991 4 / Řadový 265 450 16

Naše vozidla Mercedes Benz W176 A45 AMG Přidat vozidlo

2014 Mercedes Benz W176 A45 AMG 2.0

1 fotek

Výkon motoru 265 kW (360 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 450 Nm (332 ft/lb) při 2250 ot./min. Maximální rychlost 250 km/h. Zrychlení 4.6 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 510 kg. Palivo benzín. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 991 ccm (121 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M133 DE 20 AL.

2014 Mercedes Benz W176 A45 AMG 2.0

Palivo benzín. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor Řadový, M133 DE 20 AL.