Mercedes Benz W124 Jiné verze





Mercedes Benz W124 Jiné verze

Model: W124 (1984 - 1996)

Wikipedia (W124): http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_Benz_W124

Sanitky

Po celá desetiletí byly mercedesy střední třídy k mání také jako zčásti karosované podvozky, na které stavěly německé i zahraniční firmy speciální karoserie, jako například sanitní či pohřební, případně i kombi, pokud je nevyráběla přímo automobilka. V řadě W124 samozřejmě nemohly chybět, vycházely však poprvé jen z kombi a vyráběly se s nimi v brémské továrně. K dispozici byly opět dva rozvory, ve standardním se dodávala zážehová varianta 230 E a vznětová 250 D, podvozek s delší vzdáleností náprav se kromě těchto dvou motorů nabízel ještě jako 260 E. K tradičním výrobcům sanitek, karosárnám Binz a Miesen, přibyl ještě nizozemský Visser z Leeuwardenu, pohřební W124 se opět rodily u Pollmanna, Rappolda, Stolleho a Welsche.

4 - MATIC

Současně s modely kombi uvedl stuttgartský výrobce na trh automatický pohon všech čtyř kol nazvaný 4Matic. Byl k dispozici pouze pro šestiválcové verze. u nichž byla běžně poháněna zadní náprava a pohon předních kol řídila elektronika, připojil se samočinně při hrozbě ztráty trakce. Všechny vozy disponovaly i systémem ASD, což byla automatická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy, moderní elektronika hlídala také automobil při nebezpečí prokluzu kol, nad ním bdělo ASR. Mimochodem – s vývojem a výrobou pohonu všech kol promptně stuttgartským pomohl specialista – rakouský Steyr-Daimler-Puch, tedy stejná společnost, která stála u zrodu a výroby terénního Mercedesu G.

4Matic mohli zákazníci zvolit u sedanů 260 E, 300 a 300 D, kombi byly k dispozici coby 300 TE a 300 TD Turbo. Technickou složitost a náročnost vývoje si nechal Mercedes-Benz řádně zaplatit – za první vozy, které se objevily v prodejnách v roce 1987, zákazníci oproti běžným zadokolkám připláceli tučných 12.000 marek.

Ekologie

Od modelového roku 1986, tedy od září 1985 si také ekologicky smýšlející zájemci o benzinové W124 mohli dopřát třícestný řízený katalyzátor výfukových plynů, nedodával se pouze k základní karburátorové dvoustovce. Byla k dispozici i verze bez katalyzátoru a kyslíkového senzoru, ale se systémem přípravy palivové směsi a zapalování, který Mercedes nazýval MF, tedy multifunkční. Katalyzátorem ovšem mohl být kdykoliv dovybaven i takovýto vůz, vše již bylo pro jeho instalaci připraveno, záleželo jen na rozhodnutí majitele. V druhé polovině 80. let bylo toto řešení nespornou výhodou, neboť bezolovnaté palivo nebylo zdaleka všude k mání. U šestiválců se systém MF nabízel v základní výbavě, pochopitelně lehce klesl výkon motorů, čtyřválec 230 E jej měl zpočátku za příplatek.

Od září roku 1986 byly emise výfukových plynů regulovány i v nejslabším karburátorovém modelu 200, od té doby se katalyzátor stal standardem pro všechny zážehové motorizace řady W124. Potenciální zákazník, kterému byla ekologie ukradená, si nechal do vozu nainstalovat pouze MF, samozřejmě konečná cena mu byla odpovídajícím způsobem snížena. Od srpna 1989 už však v tomto ohledu nebylo na výběr.

Fórum W124 Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W124 Jiné verze

Mercedes Benz W124 Jiné verze
800 x 265 ... 30 KB
2009-03-25  hejmy
Mercedes Benz W124 Jiné verze
640 x 457 ... 40 KB
2008-05-19  ABCON

Poradna Vložit otázku

Naše vozidla Mercedes Benz W124 Jiné verze Přidat vozidlo

1991 Mercedes Benz W124 Jiné verze 2.6

1 fotek

Maximální rychlost 180 km/h. Hmotnost 1 980 kg. Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 597 ccm (158 cui), 6-válec, Řadový, 12-ventil, M102.940.

Sanitka

1994 Mercedes Benz W124 Jiné verze 2.5

Palivo diesel. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 500 ccm (153 cui), 5-válec, Řadový.

1985 Mercedes Benz W124 Jiné verze 2.3

Výkon motoru 95 kW (129 PS) . Palivo benzín. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 286 ccm (140 cui), 4-válec, Řadový.

1989 Mercedes Benz W124 Jiné verze

Výkon motoru 77 kW (105 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 5-válec.

1992 Mercedes Benz W124 Jiné verze

Palivo diesel. 4-rychlostní Automatická převodovka.