Mercedes Benz W123 Sedan





Mercedes Benz W123 Sedan

Rok výroby 1976 - 1985

Model: W123 (1976 - 1986)

Wikipedia (W123): http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_Benz_W123

Nástupce

Piáno se objevilo poprvé pod světly reflektorů v lednu roku 1976. Design byl spíše evolucí než revolucí, ale i zde platilo známé heslo náš zákazník – náš pán a navíc proč radikálně měnit něco, co již nějaký ten rok funguje? W123 dostala do vínku moderní elegantní tvary, které přímo navazovaly na předchůdce W114/115 a zachovávaly si důstojnost pro značku Mercedes-Benz tak typickou....

Jedinou významnější změnou byly přední vodorovné světlomety s blikači krytými oranžovým plastem a protaženými do boků karoserie. Samozřejmostí bylo využití tehdejších konstrukčních novinek, zejména v oblasti bezpečnosti, ve většině případů ovšem již náležitě otestovaných a prověřených ve velké třídě S. Tvary byly velké W116 velmi podobné, určitá inspirace se dala najít i v designu kupé a kabrioletů R107 / C107 , které vydržely ve výrobě od roku 1971 dnes jen těžko uvěřitelných osmnáct let. Piáno bylo v podstatě neustále cizelované a zralé auto, které mělo ambice být nejlepším vozem vyšší střední třídy ve své době. A ty následně i potvrdilo, neboť zákazníci vzali prodejny Mercedesu doslova a do písmene útokem. Aby ne, všichni oceňovali příslovečnou kvalitu a spolehlivost německých vozů a také širokou modelovou paletu, kterou v roce 1977 rozšířilo i v samém úvodu zmíněné kombi. Poprvé v historii si jeho výrobu zajišťovala sama automobilka ve vlastní režii a nesvěřila ji specializované karosárně, jako tomu bylo v případě malého křídláku.

Bezpečnost

Větší bezpečnost, lepší komfort a užitné vlastnosti – tyto tři základní požadavky byly součástí specifikací nového modelu, jehož vývoj začal v roce 1968. O téměř osm let později se ukázalo, že stuttgartští konstruktéři a ostatní odborníci splnili své úkoly na jedničku. Byla to právě vysoká úroveň bezpečnosti, která zajistila řadě W123 pozornost odborných časopisů i široké veřejnosti již od samého počátku výroby. Ruku v ruce s ní šel i vyzrálý design. Ten se rodil poměrně těžko, vznikla spousta skic, které sahaly od evoluce tvarů žraloků po futuristické vize s ostrými hranami, prodlouženými střechami a strmými zadními okny, nechyběly ani velké pryžové plochy kolem celého vozu. Tyto studie ovšem nakonec zůstaly jen na papíře a byly umístěny do firemního archivu, přednost dostala první varianta. V roce 1974 byla prakticky hotová finální verze nového vozu, změnily se už jen detaily. Na silnicích se objevily první prototypy, které v létě čekaly bariérové zkoušky, na začátku roku 1975 se pak uskutečnily komplexní testy v podmínkách vpravdě drsných – právě taková umí být zima ve Švédsku.

Od 1. ledna 1976 byly ve Spolkové republice povinné bezpečnostní pásy na předních sedadlech. V souladu s tímto opatřením byl vývoj zaměřen na zádržné systémy a v prostoru pro cestující byly minimalizovány možné zdroje zranění. Mercedes-Benz se nenechal odradit neúspěchem amerického Fordu a GM, průkopníků v oblasti použití airbagů. Pilně pracoval na jejich zdokonalení ve vlastní režii. Technici se přimlouvali za jejich použití už ve W123, ale nejdřív se jich dočkala nová třída S W126 v roce 1980, piáno nebylo na pořadu dne. Nápisy SRS Airbag (z anglického Supplemental Restraint Systems – doplňkové zádržné systémy) se na volantech těchto vozů objevily poprvé v roce 1982, ovšem zákazníci si za bezpečnostní novinku pochopitelně museli připlatit.

Motorizace

Jak již bylo zmíněno, tvůrci W123 sáhli při výběru motorů po osvědčených agregátech ze žraloka, pouze dvouapůllitrový šestiválec M 123 v modelu 250, který dával 95 kW (129 k), byl zcela nový. Paleta zážehových agregátů v prvním roce výroby začínala čtyřválci M 115, dvoulitr dával 69 kW (94 k), silnější verze 230 pak 80 kW (109 k). Špičkovými verzemi byly šestiválce 280 (115 kW/156 k) a 280 E (130 kW/177 k). První provedení mělo pod kapotou motor typu M 110, kterému dodával do válců palivo klasický karburátor, druhé používalo elektronické vstřikování. Naftové varianty používaly čtyřválec OM 615 ve verzích 200 D (40 kW/55 k), 220 D (44 kW/60 k) a 240 D (48 kW/65 k), pouze špičkové provedení 300 D s výkonem 59 kW (80 k) mělo pod kapotou pětiválec OM 617.

Modernizace

Během výroby byla série W123 postupně modernizována a měnila se i nabídka motorů. Vývoj nových pohonných jednotek byl zahájen na začátku roku 1978, v roce 1980 se pak objevil nový čtyřválcový motor M 102, který nahradil předchozí M 115. V základním modelu 200 dodával palivo do válců karburátor a pohonná jednotka poskytovala 80 kW (109 k), existovala i větší a silnější verze 230 E se vstřikováním a výkonem 100 kW (136 k).

Vznětový pětiválec OM 617 dostal v říjnu 1980 turbodmychadlo. Řada W123 se tak stala prvním německým osobním automobilem s přeplňovaným vznětovým motorem, zákazníci mohli při svých cestách bezezbytku využít jeho 92 kW (125 k). Ovšem domácí příznivci značky se museli spokojit pouze s kombi 300 TD Turbodiesel a mohli tak závidět Američanům, kteří měli na výběr ze všech tří základních karosérií – sedanu 300 D Turbodiesel, zmíněného kombi i kupé 300 CD Turbodiesel.

.

Fórum W123 Nové téma

Inzerce / Bazar Mercedes Benz W123 Sedan Vložit nový inzerát


Prodám W123 200 Sedan 80kW r.v.1981 Vůz prodává...

Prodám W123 200 Sedan 80kW r.v.1981

Vůz prodávám ze zdravotních důvodů

Prodám W123 piano 2x, bílé a černé, bílé má velmi ...

Prodám W123 piano 2x, bílé a černé, bílé má velmi dobrý motor, černý je spíše na plechařinu a interiér,

Více po telefonu. SPĚCHÁ

Cena k jednání za oba vozy 35000 Kč.

Prodám W123 200D, rok výroby 1982. Dovoz Itálie s ...

Prodám W123 200D, rok výroby 1982. Dovoz Itálie s doklady na přihlášení - Neprosolené, nezhnité auto s původním lakem z roku 1982! Na autě nebylo nic vyvařováno - ideální stav na renovaci. Koroze v rozích podběhů a zadních blatníků. Podlaha zdravá, poškozené řidičovy dveře. Pojízdné, dobrý motor, brzdy včetně parkovací funkční. Krásné, zachovalé chromy. Horší interiér - popraskaná palubka a špatná...

Nabízím katalog dílů karosérie W123 (200-300E,D) a...

Nabízím katalog dílů karosérie W123 (200-300E,D) a motoru typ OM615

Sháním na W123 přední lampy Hella (rok 1981). Kdyb...

Sháním na W123 přední lampy Hella (rok 1981). Kdyby byly i zadní, koupím také.

Foto galerie Mercedes Benz W123 Sedan

Mercedes Benz W123 Sedan
1280 x 1733 ... 267 KB
2012-12-10  Skyair
Mercedes Benz W123 Sedan
1280 x 1738 ... 340 KB
2012-12-10  Skyair
Mercedes Benz W123 Sedan
1280 x 1698 ... 347 KB
2012-12-10  Skyair
Mercedes Benz W123 Sedan
800 x 374 ... 30 KB
2009-02-10  hejmy

Manuály Mercedes Benz W123 Sedan  |  W123 Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (1) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
1976 - 1985 w123 owners manual 200d 240d 300d.pdf Anglicky 4.84 MB 96

Katalogy a prospekty (1) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
1976 - 1986 road test mercedes benz w123 300d.pdf Anglicky 2.83 MB 3

Poradna Vložit otázku

W123 - Karburátor Stromberg   Nefunkční karburátor Stromberg kvůli benzinu. Loni čištěný a seřízený karburátor, nyní nejde seřídit bohatost směsi, buď to jede a bohatost je 0,7 a děsně kouří nebo to nejede, cuká atd, bohatost je 0,9 a na volnoběh OK. Na Emisích jim to spustilo alarm a otevřelo vrata. Čepuji u OMV 100 oktanů. Jez......

W123 - Zhasne při zařazení AT   Máme problém s automatem. Při předvoleném režimu P (parkovací brzda) a N (neutral) motor běží na volnoběh normálně. Při navolení R (zpátečka) nebo D, S a L (směr dopředu) sebou začne motor divoce škubat, až chcípne, respektive se udusí. Viz modelová situace: zastavím na semaforu na červenou, rozsvít......

W123 - Benzín v oleji   Prosím vás když otevřu víčko na nalévání oleje tak je dost cítit benzín, tak se chci zeptat jestli je to normální nebo čím to může být.

W123 - Výměna pružin a tlumičů   prosim o presny postup prace pri vymene prednich a zadnich pruzin a tlumicu

W123 - Nepravidelný chod motoru   Zdravím, piano z roku 1977, benzin, nejde pravidelně na volnoběh ani při nízkých otáčkách. I když jedu z kopce a brzdím motorem, je cítit jak to škube. Při rozjezdu se mu nechce to otáček a má tendenci kuckat. V otáčkách a pod plynem to je vše OK. Vše možné jsem vyměnil, karburátor je seřízený p......

Motory


Rok od-do Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
1976 1985 OM615.940 (200D) diesel 1 988 4 / Řadový 40 113 8
1976 1986 M102.980 benzín 2 299 4 / Řadový 100 205 8

Naše vozidla Mercedes Benz W123 Sedan Přidat vozidlo

1984 Mercedes Benz W123 Sedan 2.3

1 fotek

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 5100 ot./min. Točivý moment 205 Nm (151 ft/lb) při 3500 ot./min. Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 299 ccm (140 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, M102.980.

Letní víkendový vůz (za deště nejezdí

1979 Mercedes Benz W123 Sedan 2.0

1 fotek

Výkon motoru 55 kW (75 PS) . Maximální rychlost 160 km/h. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 997 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový.

W123/240D zamena motoru a prevodovky za modernejsi 200D 5G z W124

1980 Mercedes Benz W123 Sedan 2.0

1 fotek

Maximální rychlost 200 km/h. Palivo benzín. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový.

1976 Mercedes Benz W123 Sedan 2.0

1 fotek

Výkon motoru 69 kW (94 PS) . Točivý moment 158 Nm (117 ft/lb) . Palivo benzín. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 988 ccm (121 cui), 4-válec, Řadový, M115.938.

1979 Mercedes Benz W123 Sedan 2.4

12 fotek

Výkon motoru 48 kW (65 PS) při 2000 ot./min. Maximální rychlost 130 km/h. Hmotnost 1 895 kg. Palivo diesel. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 404 ccm (147 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, OM616.916 (240D)W123.