Mercedes Benz W123 Sedan





Mercedes Benz W123 Sedan

Rok výroby 1976 - 1985

Model: W123 (1976 - 1986)

Wikipedia (W123): http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_Benz_W123

Nástupce

Piáno se objevilo poprvé pod světly reflektorů v lednu roku 1976. Design byl spíše evolucí než revolucí, ale i zde platilo známé heslo náš zákazník – náš pán a navíc proč radikálně měnit něco, co již nějaký ten rok funguje? W123 dostala do vínku moderní elegantní tvary, které přímo navazovaly na předchůdce W114/115 a zachovávaly si důstojnost pro značku Mercedes-Benz tak typickou....

Jedinou významnější změnou byly přední vodorovné světlomety s blikači krytými oranžovým plastem a protaženými do boků karoserie. Samozřejmostí bylo využití tehdejších konstrukčních novinek, zejména v oblasti bezpečnosti, ve většině případů ovšem již náležitě otestovaných a prověřených ve velké třídě S. Tvary byly velké W116 velmi podobné, určitá inspirace se dala najít i v designu kupé a kabrioletů R107 / C107 , které vydržely ve výrobě od roku 1971 dnes jen těžko uvěřitelných osmnáct let. Piáno bylo v podstatě neustále cizelované a zralé auto, které mělo ambice být nejlepším vozem vyšší střední třídy ve své době. A ty následně i potvrdilo, neboť zákazníci vzali prodejny Mercedesu doslova a do písmene útokem. Aby ne, všichni oceňovali příslovečnou kvalitu a spolehlivost německých vozů a také širokou modelovou paletu, kterou v roce 1977 rozšířilo i v samém úvodu zmíněné kombi. Poprvé v historii si jeho výrobu zajišťovala sama automobilka ve vlastní režii a nesvěřila ji specializované karosárně, jako tomu bylo v případě malého křídláku.

Bezpečnost

Větší bezpečnost, lepší komfort a užitné vlastnosti – tyto tři základní požadavky byly součástí specifikací nového modelu, jehož vývoj začal v roce 1968. O téměř osm let později se ukázalo, že stuttgartští konstruktéři a ostatní odborníci splnili své úkoly na jedničku. Byla to právě vysoká úroveň bezpečnosti, která zajistila řadě W123 pozornost odborných časopisů i široké veřejnosti již od samého počátku výroby. Ruku v ruce s ní šel i vyzrálý design. Ten se rodil poměrně těžko, vznikla spousta skic, které sahaly od evoluce tvarů žraloků po futuristické vize s ostrými hranami, prodlouženými střechami a strmými zadními okny, nechyběly ani velké pryžové plochy kolem celého vozu. Tyto studie ovšem nakonec zůstaly jen na papíře a byly umístěny do firemního archivu, přednost dostala první varianta. V roce 1974 byla prakticky hotová finální verze nového vozu, změnily se už jen detaily. Na silnicích se objevily první prototypy, které v létě čekaly bariérové zkoušky, na začátku roku 1975 se pak uskutečnily komplexní testy v podmínkách vpravdě drsných – právě taková umí být zima ve Švédsku.

Od 1. ledna 1976 byly ve Spolkové republice povinné bezpečnostní pásy na předních sedadlech. V souladu s tímto opatřením byl vývoj zaměřen na zádržné systémy a v prostoru pro cestující byly minimalizovány možné zdroje zranění. Mercedes-Benz se nenechal odradit neúspěchem amerického Fordu a GM, průkopníků v oblasti použití airbagů. Pilně pracoval na jejich zdokonalení ve vlastní režii. Technici se přimlouvali za jejich použití už ve W123, ale nejdřív se jich dočkala nová třída S W126 v roce 1980, piáno nebylo na pořadu dne. Nápisy SRS Airbag (z anglického Supplemental Restraint Systems – doplňkové zádržné systémy) se na volantech těchto vozů objevily poprvé v roce 1982, ovšem zákazníci si za bezpečnostní novinku pochopitelně museli připlatit.

Motorizace

Jak již bylo zmíněno, tvůrci W123 sáhli při výběru motorů po osvědčených agregátech ze žraloka, pouze dvouapůllitrový šestiválec M 123 v modelu 250, který dával 95 kW (129 k), byl zcela nový. Paleta zážehových agregátů v prvním roce výroby začínala čtyřválci M 115, dvoulitr dával 69 kW (94 k), silnější verze 230 pak 80 kW (109 k). Špičkovými verzemi byly šestiválce 280 (115 kW/156 k) a 280 E (130 kW/177 k). První provedení mělo pod kapotou motor typu M 110, kterému dodával do válců palivo klasický karburátor, druhé používalo elektronické vstřikování. Naftové varianty používaly čtyřválec OM 615 ve verzích 200 D (40 kW/55 k), 220 D (44 kW/60 k) a 240 D (48 kW/65 k), pouze špičkové provedení 300 D s výkonem 59 kW (80 k) mělo pod kapotou pětiválec OM 617.

Modernizace

Během výroby byla série W123 postupně modernizována a měnila se i nabídka motorů. Vývoj nových pohonných jednotek byl zahájen na začátku roku 1978, v roce 1980 se pak objevil nový čtyřválcový motor M 102, který nahradil předchozí M 115. V základním modelu 200 dodával palivo do válců karburátor a pohonná jednotka poskytovala 80 kW (109 k), existovala i větší a silnější verze 230 E se vstřikováním a výkonem 100 kW (136 k).

Vznětový pětiválec OM 617 dostal v říjnu 1980 turbodmychadlo. Řada W123 se tak stala prvním německým osobním automobilem s přeplňovaným vznětovým motorem, zákazníci mohli při svých cestách bezezbytku využít jeho 92 kW (125 k). Ovšem domácí příznivci značky se museli spokojit pouze s kombi 300 TD Turbodiesel a mohli tak závidět Američanům, kteří měli na výběr ze všech tří základních karosérií – sedanu 300 D Turbodiesel, zmíněného kombi i kupé 300 CD Turbodiesel.

.

Fórum W123 Nové téma

Inzerce / Bazar Mercedes Benz W123 Sedan Vložit nový inzerát


Nabízím katalog dílů karosérie W123 (200-300E,D) a...

Nabízím katalog dílů karosérie W123 (200-300E,D) a motoru typ OM615

Prodám W123 200 "piano", r.v.1981, najeto 215000 k...

Prodám W123 200 "piano", r.v.1981, najeto 215000 km, nebouraný, dovezen z Německo, německá servisní knížka, 80 kW, benzínový, české SPZ,STK do 7/2018, ekopoplatek zaplacený, originál stav, bez koroze, šíbr, původní lak, obsah 1977 cm3, zdravotní důvody.

Prodám W123 piano 2x, bílé a černé, bílé má velmi ...

Prodám W123 piano 2x, bílé a černé, bílé má velmi dobrý motor, černý je spíše na plechařinu a interiér,

Více po telefonu. SPĚCHÁ

Cena k jednání za oba vozy 35000 Kč.

Prodám W123 200D, rok výroby 1982. Dovoz Itálie s ...

Prodám W123 200D, rok výroby 1982. Dovoz Itálie s doklady na přihlášení - Neprosolené, nezhnité auto s původním lakem z roku 1982! Na autě nebylo nic vyvařováno - ideální stav na renovaci. Koroze v rozích podběhů a zadních blatníků. Podlaha zdravá, poškozené řidičovy dveře. Pojízdné, dobrý motor, brzdy včetně parkovací funkční. Krásné, zachovalé chromy. Horší interiér - popraskaná palubka a špatná...

Foto galerie Mercedes Benz W123 Sedan

Mercedes Benz W123 Sedan
1280 x 1733 ... 267 KB
2012-12-10  Skyair
Mercedes Benz W123 Sedan
1280 x 1738 ... 340 KB
2012-12-10  Skyair
Mercedes Benz W123 Sedan
1280 x 1698 ... 347 KB
2012-12-10  Skyair
Mercedes Benz W123 Sedan
800 x 374 ... 30 KB
2009-02-10  hejmy

Manuály Mercedes Benz W123 Sedan  |  W123 Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (1) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
1976 - 1985 w123 owners manual 200d 240d 300d.pdf Anglicky 4.84 MB 96

Katalogy a prospekty (1) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
1976 - 1986 road test mercedes benz w123 300d.pdf Anglicky 2.83 MB 3

Poradna Vložit otázku

W123 - Karburátor Stromberg   Nefunkční karburátor Stromberg kvůli benzinu. Loni čištěný a seřízený karburátor, nyní nejde seřídit bohatost směsi, buď to jede a bohatost je 0,7 a děsně kouří nebo to nejede, cuká atd, bohatost je 0,9 a na volnoběh OK. Na Emisích jim to spustilo alarm a otevřelo vrata. Čepuji u OMV 100 oktanů. Jez......

W123 - Zhasne při zařazení AT   Máme problém s automatem. Při předvoleném režimu P (parkovací brzda) a N (neutral) motor běží na volnoběh normálně. Při navolení R (zpátečka) nebo D, S a L (směr dopředu) sebou začne motor divoce škubat, až chcípne, respektive se udusí. Viz modelová situace: zastavím na semaforu na červenou, rozsvít......

W123 - Benzín v oleji   Prosím vás když otevřu víčko na nalévání oleje tak je dost cítit benzín, tak se chci zeptat jestli je to normální nebo čím to může být.

W123 - Výměna pružin a tlumičů   prosim o presny postup prace pri vymene prednich a zadnich pruzin a tlumicu

W123 - Nepravidelný chod motoru   Zdravím, piano z roku 1977, benzin, nejde pravidelně na volnoběh ani při nízkých otáčkách. I když jedu z kopce a brzdím motorem, je cítit jak to škube. Při rozjezdu se mu nechce to otáček a má tendenci kuckat. V otáčkách a pod plynem to je vše OK. Vše možné jsem vyměnil, karburátor je seřízený p......

Motory


Rok od-do Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
1976 1985 OM615.940 (200D) diesel 1 988 4 / Řadový 40 113 8
1976 1986 M102.980 benzín 2 299 4 / Řadový 100 205 8

Naše vozidla Mercedes Benz W123 Sedan Přidat vozidlo

1983 Mercedes Benz W123 Sedan 2.0

6 fotek

Výkon motoru 44 kW (60 PS) při 4200 ot./min. Točivý moment 113 Nm (83 ft/lb) při 2400 ot./min. Palivo diesel. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 988 ccm (121 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, OM615.940 (200D).

Klasický piano po kterém jsem prahnul!

1981 Mercedes Benz W123 Sedan 2.0

10 fotek

Výkon motoru 80 kW (109 PS) při 5200 ot./min. Maximální rychlost 168 km/h. Hmotnost 1 352 kg. Palivo benzín. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 997 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, M102.920.

Mercedes piano mercedes-piano W123,r.výr.1981,najeto 215000 km,nebouraný, dovezen z německa,německá servisní knížka,80 kW,benzínový,české SPZ,STK do7/2018,ekopoplatek zaplacený,,originál stav, bez koroze,šíbr,původní lak,obsah 1997 cm3, zdravotní dův...

1984 Mercedes Benz W123 Sedan 2.3

1 fotek

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 5100 ot./min. Točivý moment 205 Nm (151 ft/lb) při 3500 ot./min. Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 299 ccm (140 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, M102.980.

Letní víkendový vůz (za deště nejezdí

1979 Mercedes Benz W123 Sedan 2.0

1 fotek

Výkon motoru 55 kW (75 PS) . Maximální rychlost 160 km/h. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 997 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový.

W123/240D zamena motoru a prevodovky za modernejsi 200D 5G z W124

1980 Mercedes Benz W123 Sedan 2.0

1 fotek

Maximální rychlost 200 km/h. Palivo benzín. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový.