Mercedes Benz W123 jiné





Mercedes Benz W123 jiné

Model: W123 (1976 - 1986)

Wikipedia (W123): http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_Benz_W123

Přestavby

Vozy série W 123 často sloužily jako základ pro různé přestavby. Kromě sanitek od Binze a Miesena a vozů pro poslední cestu existovaly i policejní a hasičské speciály, které vycházely ze sedanů a kombi. Stavěly se také pickupy a dokonce i kabriolety! Tradičně nemohly chybět ani taxíky, většinou se jednalo o původně sériové vozy, které byly dodatečně vybaveny dle odpovídajících specifikací. V Německu jezdily v barvě slonové kosti jak sedany, tak i kombi a prodloužené limuzíny.

Zvláštní kapitolou byl u našich západních sousedů oblíbený tuning. Spoilery, litá kola, speciální lakování, ale také snižování podvozků, sportovnější tlumiče a upravené nápravy. Nemohly chybět ani kity pro optimalizaci výkonu motorů, třešničkou na dortu byly pak upravené pohonné jednotky s vyššími výkony. Za všechny firmy, které se úpravám W123 věnovaly, stačí uvést ty nejznámější: tehdy ještě samostatná společnost AMG, která ovšem zastupovala mateřskou automobilku i v automobilových závodech, dále dnes již proslavený Brabus a nesmíme zapomenout ani na Lorinser, který se ovšem dlouhá léta soustředil pouze na aerodynamickou optimalizaci.

Plyňák

Dvě ropné krize v sedmdesátých letech přiměly inženýry stuttgartské automobilky uspíšit vývoj alternativních pohonů. Na bázi řady W123 vznikly prototypy kombi s čistě elektrickým pohonem, v roce 1983 byl dokonce představen model 280 TE na vodík. Samozřejmě, sériová výroba takovýchto vozů je ještě dnes hudbou budoucnosti, elektromobily vznikají kvůli vysokým nákladům maximálně po stovkách kusů ročně a na sériové vodíkové auto si budeme muset ještě nějaký ten rok počkat. Dnes se již ve větší míře objevují automobily přestavěné přímo od výrobce na plynový pohon. Není bez zajímavosti, že Mercedes-Benz takový vůz již sériově vyráběl. Jednalo se o základní model 200 série W123, který umožňoval jet jak na benzin, tak na zkapalněný plyn. Řidič si mohl přepínačem na přístrojové desce zvolit, na jaký druh paliva pojede. Dvoustovka s dvoupalivovým systémem byla představena již v roce 1982, tedy před více než čtvrtstoletím!

Limuzína

V srpnu 1977 Mercedes-Benz představil W123 coby limuzínu s dlouhým rozvorem, zatímco standardní sedany měly vzdálenost mezi oběma nápravami 2,80 m, u jezevčíků byl tento rozměr o 63 cm delší, tedy 3,43 m. Interiér poskytl dostatek prostoru pro instalaci třetí řady sedadel, takže se dovnitř vešlo opět osm pasažérů včetně řidiče. Výrobce nabízel kromě zážehové verze 250 ještě vznětové 240 D a 300 D, všechny měly stejné motory jako běžná piána. W123 tak následovala trend předchůdce W114/115 , jehož prodloužené verze byly také nabízeny s trojicí motorů, z nichž byl jeden zážehový. Pro úplnost připomeňme, že dlouhý křídlák byl k dispozici pouze s dvoulitrovým dieselem.

Přes impozantní rozměry a relativně výkonné motory motory nebyl jezevčík reprezentačním vozidlem, ale spíše firemním automobilem, luxusnějším cestovním vozem pro větší množství cestujících nebo hotelovou limuzínou. Používal se i jako velkokapacitní taxi, ani společnosti organizující různé veletrhy si služby těchto vozů nemohly vynachválit. Všichni zákazníci si cenili kromě prostornosti i vysokého jízdního komfortu. Samozřejmě, drtivá většina vozů byla poháněna vznětovými motory, zážehové verze byly vzhledem k vysoké spotřebě těžkého vozu méně oblíbené.

Fórum W123 Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W123 jiné

Mercedes Benz W123 jiné
800 x 381 ... 79 KB
2009-02-10  hejmy
Mercedes Benz W123 jiné
800 x 600 ... 91 KB
2009-02-10  hejmy
Mercedes Benz W123 jiné
800 x 315 ... 44 KB
2009-02-10  hejmy
Mercedes Benz W123 jiné
800 x 469 ... 61 KB
2009-02-10  hejmy

Poradna Vložit otázku

Naše vozidla Mercedes Benz W123 jiné Přidat vozidlo

1986 Mercedes Benz W123 jiné

Palivo diesel.

motor je namontován v lodi Caravelle 33 (motorsailer)

1980 Mercedes Benz W123 jiné

Palivo diesel. 4-rychlostní Manuální převodovka.