Mercedes Benz W114/115 jiné





Mercedes Benz W114/115 jiné

Model: W114/115 (1968 - 1976)

Wikipedia (W114/115): https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_/8

Karosářské úpravy

Jak tradice velela, i podvozky žraloka sloužily ke stavbě různých speciálních karoserií a mateřskou automobilku opouštěly jen částečně oblečené vozy s oběma verzemi rozvoru. Sanitky, hasičské a pohřební automobily ovšem nestavěly jen domácí firmy, ale i zahraniční. Většina těchto dnes unikátních vozů však vznikala v Německu – sanitky tradičně u Binze v Lorchu a u Miesena v Bonnu, automobily pro poslední cestu vyráběla například brémská karosárna Pollmann, dále Rappold ve Wülfrathu, hannoverský Stolle a Welsch w Mayenu. Nezávislí karosáři byli také schopni na zakázku vyrobit kombíky a starali se o jejich distribuci. Nebylo výjimkou, aby si novopečený majitel vyzvedl vůz přímo v továrně. Existovaly ovšem i pikapy, které stavěli také u Binze, individuálním přestavbám se rovněž meze nekladly, takže při troše štěstí můžete narazit i na žraloka obytného.

Stuttgartská automobilka výše jmenovaným společnostem dodávala krátká šasi 220 D, 220 a 230, s dlouhým rozvorem byly k dispozici pouze diesel 220 D a šestiválec 230. Poté, co celá řada na podzim roku 1973 absolvovala plastickou operaci , byly k dispozici jako podvozky i vznětová verze 240 D a zážehové 230.4 a 230.6.

Prodloužená verze

Třetí, ještě exkluzivnější variantou, alespoň co do délky a ceny, byla prodloužená limuzína. Ta byla představena o měsíc později, v prosinci 1968 a byla postavena na podvozku s rozvorem 3400 mm, tedy o 650 mm delším než u sedanů a kupé. Koncepce vozu byla stejná jako u Tailfinu – uvnitř našlo místo kromě řidiče dalších sedm pasažérů ve třech řadách sedadel. Jezevčík se zprvu dodával se zážehovým šestiválcem 2,3 litru (model 230) a se vznětovým čtyřválcem 2,2 litru (model 220 D). Na podzim roku 1973 se objevila i varianta 240 D. Sedany s prodlouženým rozvorem našly uplatnění opět jako luxusní taxi a vozidla k pronájmu, jezdili v nich VIP klienti cestovních kanceláří, používaly je letecké společnosti, velvyslanectví a vládní orgány. Vzhledem k tomu, že se od nich neočekávaly sportovní výkony, ale spíše úspornější provoz, více než tři čtvrtiny prodejů (asi 78 procent) tvořily dieselové agregáty, což nebylo v té době zrovna obvyklé ani u Mercedesu. Výrobní počty této verze byly oproti ostatním sériovým velmi nízké, přesto vzniklo 10 tisíc vozů.

Bezpečnost

Žralok se sice dočkal mnoha bezpečnostních vylepšení již v době výroby, posloužil ale i jako pojízdná laboratoř k ověřování prvků aktivní i pasivní bezpečnosti. Na jeho bázi vznikly dva prototypy řady ESF (zkratka znamenala experimentální bezpečné vozidlo). První byl ESF 05 z roku 1971, o rok později vznikl ESF 13. Testovaly se na nich novinky, bez kterých si dnešní moderní automobil již nedokážeme představit. První z nich byl systém zabraňující zablokování brzd, který dnes známe pod zkratkou ABS, druhou pak bezpečnostní vzduchové vaky, tedy airbagy.

Fórum W114/115 Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W114/115 jiné

Mercedes Benz W114/115 jiné
400 x 266 ... 22 KB
2008-12-31  ABCON
Mercedes Benz W114/115 jiné
400 x 266 ... 23 KB
2008-12-31  ABCON
Mercedes Benz W114/115 jiné
400 x 265 ... 21 KB
2008-05-16  ABCON
Mercedes Benz W114/115 jiné
400 x 265 ... 21 KB
2008-05-16  ABCON

Poradna Vložit otázku

Naše vozidla Přidat vozidlo