Mercedes Benz SLK R172





Mercedes Benz SLK R172

Rok výroby 2011 - 2015

Model: SLK (1996 - 2015)

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/...edes-Benz_SLK-Class_(R172)

Třída SLK dospěla v roce 2011 do své třetí generace.

Mercedes-Benz třídy SLK je vždy designovým odrazem nejdražšího Mercedesu své doby. Proto, tak jako první generace  z  roku 1996 pracovala s prvky třídy CL,  pak druhé v roce 2004 vycházelo z desginových prvků supersportu SLR.  A proto není překvapením, že třetí SLK odkazuje na nejsportovnější z Mercedesů,  SLS.


Vyhraněný design, zvětšení objemu rohů karoserie a samozřejmě i mírné nárůst délky a šířky způsobily, že nové SLK působí mohutnějším dojmem. Ze všech úhlů vypadá mnohem vyspěleji než předchůdce. Jediná část, která působí mírně rozpačitým dojmem je poměr šířky a výšky předních světel. Jsou slyšet i povzdechnutí nad novým zakomponováním vnějších zpětných zrcátek, které se oproti minulosti  přestěhovaly z rohu bočního okna na nástavce, posazené níže.

Ale obecně je nutné uznat, že se celkový vzhled nového SLK podařil.  A proto, ne náhodou, se mu říká  "malé SLS".

Další informace a první jízdní dojmy

Článek o modelu SLK R172

Mercedes Benz SLK R172 200

MODELY

                     řazení       0-100 km/h      max. rychlost       kW          objem ccm   

 
SLK 200                         manuál         7,0                240 km / h             135                    1796
SLK 200                        automat         7,0                237 km / h             135                    1796


Mercedes Benz SLK R172 250

Nejen tradiční benzínový  čtyřválec, ale nyni i dvojitě přeplňovaný turbodiesel. Ten se stal  historicky prvním dieselovým roadsterem na světě.

Když se spojí dohromady dvě dobré věci, nemusí z toho nutně vzniknout něco dvakrát lepšího – jak ví ostatně každý, kdo se někdy pokoušel zapíjet humra velkým červeným bordeaux. A třebaže vynález Rudolfa Diesela už dávno nemá stigma rolnické mechanizace, zástavba turbodieselu do dvousedadlového sportovního roadsteru je počin, přiznejme si, odvážný.

Mercedes-Benz SLK 250 CDI určitě není první auto se stahovací střechou a naftovým motorem. Roadster však přece jenom není totéž co kabrio. Od roadsteru čekáme ostré jízdní vlastnosti, ovladatelnost hodnou zadního pohonu a hnací ústrojí, které dokáže v řidiči rozdmýchat jiskru. Nebo ne?

Dlouhodobě nejprodávanější motorizací pro SLK je základní benzínový čtyřválec. I přes jeho agresivní vzhled a ortodoxně sportovní koncepci (motor vpředu, zadní pohon, dvě místa) cílová skupina očividně vidí v SLK prostě nejmenší Mercedes se stahovací střechou. Auto pro nedělní výlety na dobrý oběd, nikoliv na závodní okruh. A na oběd, na rozdíl od okruhu, můžete docela dobře vyrazit i s dieselem. Natož s takovýmto.


Mercedes Benz SLK R172
  

Samotným autem ani samotným motorem se dnes příliš zabývat nebudeme, protože jak Mercedes-Benz SLK nové generace, tak i motor s obchodním označením 250 CDI už testech figuroval. Nezklamal ve třídě S, zazářil ve třídě C, naposled přesvědčil o svých přednostech v modernizovaném GLK. Dnes nás bude hlavně zajímat, jak obojí funguje dohromady.

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový čtyřválec s netypickým zdvihovým objemem 2,14 l má naprosto stejné nominální parametry jako v GLK, na rozdíl od něj však není osazen vstřikováním močoviny. Vznětový princip spalování prozradí nejčastěji při prudké změně zatížení z nízkých otáček, kdy v jeho zvuku zarachotí slabá ozvěna někdejších vysokokompresních dieselů koncernu Daimler. Jinak jeho akustické projevy splývají s jinými jízdními hluky, ať už máte střechu dole nebo nahoře. Jen po studeném startu ve ztichlé garáži možná zalitujete, že jste nezvolili jiný motor.

Kdo by čekal, že 500 Nm bude s malým dvoumístným roadsterem cvičit div ne supersportovním způsobem, zapomíná, že s hmotností 1590 kg není SLK 250 CDI žádný Lotus. Nástup síly v oblasti od patnácti set otáček za minutu ale rychle zatlačí vaše temena blíž k výdechům systému AIRSCARF, který přivádí teplý vzduch k šíjím cestujících, a prudší přidání plynu v zatáčce bez námahy vysune zadní kola kousek do strany. Elektronický stabilizační systém nicméně zasáhne rychle a nepříliš shovívavě.

Článek - SLK diesel

První dieslový roadster na světě

 

Modely SLK R172 250

MOTORY:

Benzínové motory

 Model Rok Typ Výkon, točivý moment @ ot./min.
SLK 200 BlueEFFICIENCY 2011 - 1796 ccm 4 válce turbo
184 PS (135 kW) @ 5250, 270 Nm
SLK 250 BlueEFFICIENCY 2011 - 1796 ccm 4 válce turbo
204 PS (150 kW) @ 5500, 310 Nm
SLK 350 BlueEFFICIENCY 2011 - 3498 ccm V6
306 PS (225 kW) @ 6500, 370 Nm
SLK 55 AMG 2012 - 5461 ccm V8  422 PS (310 kW) @ 6800, 540 Nm

Vznětové motory

Model Rok Typ Výkon, točivý moment @ ot./min.
SLK 250 CDI 2011 - 2143 ccm16V 4 válce 2-stupňové turbo 
204 PS (150 kW) @ 4200, 500 Nm
SLK 250 CDI BlueEFFICIENCY 2012 - 2143 ccm16V 4 válce 2-stupňové turbo
204 PS (150 kW) @ 4200, 500 Nm

ECO start / stop je součástí, pro všechny motorizace modelů.

PŘEVODOVKY:

Benzínové motory

Model Rok Typy
SLK 200 BlueEFFICIENCY 2011 - 6-ti stupňová manuální převodovka, 7-stupňová automatická (7G-TRONIC PLUS)
SLK 250 BlueEFFICIENCY 2011 - 6-ti stupňová manuální převodovka, 7-stupňová automatická (7G-TRONIC PLUS)
SLK 350 BlueEFFICIENCY 2011 - 7-stupňová automatická (7G-TRONIC PLUS)
SLK 55 AMG 2012 - 7-stupňová automatická (AMG SPEEDSHIFT PLUS)

Vznětové motory

Model Rok Typy
SLK 250 CDI 2011 - 6-ti stupňová manuální převodovka, 7-stupňová automatická (7G-TRONIC PLUS)
SLK 250 CDI BlueEFFICIENCY 2012 - 6-ti stupňová manuální převodovka, 7-stupňová automatická (7G-TRONIC PLUS)

SLK 250 BlueEFFICIENCY s 6-stupňovou manuální převodovkou se prodává v Německu.

Zrychlení - Max. rychlost - Emise

Model Rok 0-100 km / h  Maximální rychlost Emise (g / km)
SLK 200 2011 - 7.0 240 km / h 158
SLK 200 automatické 2011 - 7.0 237 km / h
158
SLK 250 automatické 2011 - 6.6 243 km / h
153
SLK 350 automatické 2011 - 5.6 250 km / h
167
SLK 55 AMG automatická 2012 - 4.6 250 km / h
195

Mercedes Benz SLK R172 350 - Třetí generace šestiválcového roadsteru


2011 Mercedes Benz SLK R172

Dlouho očekávané SLK R172 je konečně na trhu. Splní dlouhé očekávání? Bude 3. generace řady SLK pokračovat v úspěchu? Postavíte-li do soutšže BMW Z4, Audi TT a Porsche Boxster, SLK bude jasně sportovnější, především svým elegantním vzhledem. Podle výrobce R172 spotřebuje až o 25% méně paliva.  To je dosaženo především tím, že všechny motory jsou vybaveny start-stop funkcí.

Exteriér:


Mercedes Benz SLK R172

Nové SLK se stalo vzhledově sportovnější . Přední část je založena na podobnosti s AMG SLS, stejně tak i v interiéru. Boční průduchy vzduchu v blatnících zcela nezakrytě připomínají SL. Při předjíždění je zaručen díky agresivnímu vzhledu přídě okamžitý prostor v levém jízdním pruhu.


Mercedes Benz SLK R172

Bohužel, zadní část vozu už nemá tak sportovní  vzezření. Vypadá sice výrazně líp, než předcházející model kromě toho, že zadní světla dost připomínají  Hondu Accord .

Interiér:



Mercedes Benz SLK R172

Mercedes má konečně  vysoce kvalitní interiér s velmi dobrou kvalitou použitého materiálu.  Na rozdíl od svého předchůdce je v interiéru spousta kůže  a  ani  nový plast nepůsobí tak levně jako u  modelu R171. Sportovní charakter se dovedně prosazuje v celém interiéru. Svítidla, větrací otvory, ovládací tlačítka, páky, a přepínače, všechno vypadá stylisticky velmi dobře. Rovněž volant podtrhuje sportovní styl a  perfektně padne do ruky.


Mercedes Benz SLK R172

Sedadla jsou zdařilá a ve sportovním střihu. Poskytují dostatečnou boční oporu, dobře tvarovaná jsou nejen v prostoru zad, ale i ramen. Použitá velikost a tvar sedadel konečně splňuje všechny předpoklady i pro řidiče vyššího vzrůstu.

Zavazadlový prostor:


Mercedes Benz SLK R172


Mercedes Benz SLK R172

Roadstery, když je střecha otevřená, mají v kufru obvykle k dispozici poměrně malý prostor. Většinou se tam vejde jen sportovní taška. R172 je o dost prostornějí. Tradiční kufry s označením "Roadsterbag" vyráběné pro všechny modely SLK dostatečně pokrývají požadavek pro víc, než víkendový pobyt dvou osob.

Se zavřenou střechou je v zavazadlovém prostoru samozřejmě výrazně víc místa, srovnatelného s běžnými sedany.

Motor:


Mercedes Benz SLK R172

Jak už je dnes tradiční,  z motoru potaženého plastem moc neuvidíte. Prostor vypadá velmi čistě, jak po velkém úklidu, ale bohužel také velmi nudně. Nic pro zvědavé pohledy.

Vario-střecha:

Střecha se otevře za 16 sekund. A s dodatečně namontovaným ovládáním firmy PIECHA i dálkovám ovladačem.

Závěr:

+ Sportovní design

+ Vysoce kvalitní interiér

+ Sportovní sedadla s příjemným posezením

+ Ekonomický a velmi pružný motor

+ Vario  střecha / otvírá a zavírá za 16 sekund

- Zadní partie neodpovídá sportovnímu charakteru

- Vysoká pořizovací cena

 Model SLK R172 350


                     řazení       0-100 km/h      max. rychlost       kW          objem ccm   

 
SLK 350     6 V             automat         5,6                250 km / h             225                    3498

 

Překlad a úprava: Skyair (Použity informace publikované v motor-talk.de)


 

Mercedes Benz SLK R172 55 AMG - 2011

Pod světly reflektorů se poprvé nejostřejší verze třetí generace SLK (R172) objevila ve Frankfurtu. Do Boloně nepřijela v rudé, jak byste mohli možná čekat, ale ve žluté Streetfighter Yellow. Německá automobilka si připravila sérii firemních snímků, na kterých je kromě roadsteru i... italská motorka Ducati a jmenuje se Streetfighter 848

http://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2569_55amg.jpg

Nejdříve k technice SLK 55 AMG. Tam se nic nezměnilo. Stále je pod kapotou atmosférický vidlicový osmiválec objemu 5,5 l s výkonem 310 kW (421 k) a točivým momentem 540 Nm. Spotřeba paliva je pro potenciální majitele nedůležitou záležitostí, ale AMG uvádí v kombinaci velmi nízkých 8,4 l/100 km (emise CO2 195 kg/km). Může za to vypínání válců. Konzumace benzinu klesla oproti předchůdci o slušných 30 procent.

SLK 55 AMG přitom není žádný louda, z klidu na stovku vystřelí během 4,6 s a ve 250 km/h jej přibrzdí omezovač. Nad jízdními vlastnostmi bdí moderní elektronika: sportovní podvozek AMG se systémem Direct Steer, třístupňové ESP, Torque Vectoring Brake a výkonné kotoučové brzdy, také vlastní produkce.Speciální litá kola, bodykit a dvě dvojité chromované koncovky výfuku jsou poznávacím znakem této verze. A teď ke konkrétnímu výstavnímu exempláři. Interiér je čalouněn tmavou umělou kůží Nappa prošívanou kontrastní žlutou nití. A zdaleka nemluvíme jen o sedadlech, ale například i o přístrojové desce, volantu a dveřích. Pokud se najde dostatek zájemců, u AMG Performance Studio jsou schopni zařadit tento odstín do nabídky příplatků.

AMG 5,5-litrový motor V8 M152

Zdvihový objem: 5461 cm3
Vrtání x zdvih: 98.0 x 90.5 mm
Kompresní poměr: 12,6: 1
Výkon: 310 kW (422 koní) při 6800 / min
Max. kroutící moment: 540 Nm při 4500 / min
Hmotnost motoru (suchá): 187 kg

Základní verze SLK 55 AMG stojí 72.590 eur (necelých 1,84 milionu korun).

Diskuze na stránkách MBSLK (německy)

http://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2570_amg55.jpg

Fórum SLK R172 Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
R172 - Koupě 13 Martin22 SLK55AMG
17 dnů, 39 minut
R172 - Koupě


Nové téma

Články

Sportovní auta a nafta?

„Asi jako potápění v krytém bazénu.  Ekonomické, ale nezábavné...“ pravil skeptik.

Po dlouhou dobu bylo nemyslitelné používání vznětových  motorů ve sportovních autech. Ale stále více výrobců se dnes odvažuje porušit toto tabu -  a kupodivu s úspěchem.

Poprvé i Mercedes-Benz v sériovém roadsteru s označením SLK 250 CDI nabízí dieselovou variantu s 204 koňmi, zdvihovým objemem 2143 ccm a s kombin...

Mercedes-Benz SLK - 55 AMG: V8 422 koní

Nejvýkonnější verze roadsteru SLK

Německý Mercedes se tři týdny před začátkem frankfurtského autosalonu pochlubil s nejvýkonnější verzí roadsteru SLK s označením 55 AMG. O pohon se stará atmosférický osmiválec s výkonem 422 koní.

Mercedes udělal radost všem milovníkům poctivých atmosféricky plněných motorů. Pod kapotou nového SLK buší osmiválcové srdce, které se obejde bez kompresorů i turbodmyc...

Nová generace kupé-roadsterů

Mercedes-Benz SLK R172

Automobilka Mercedes-Benz představila svoji novou chloubu, již v pořadí třetí generaci třídy SLK. Jak je již u automobilky zvykem z předešlých dvou generací, třída SLK vychází z nejdražšího Mercedesu, který  je momentálně v nabídce a u nové třetí generace tomu není jinak. Nové SLK vychází ze supersportu Mercedes-Benz SLS.

Design nové generace zaznamenal poměrně výrazné změ...

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz SLK R172

Mercedes Benz SLK R172
1280 x 960 ... 293 KB
2015-10-24  Skyair
Mercedes Benz SLK R172
1280 x 960 ... 262 KB
2015-10-24  Skyair
Mercedes Benz SLK R172
1280 x 960 ... 137 KB
2015-10-24  Skyair
Mercedes Benz SLK R172
1280 x 960 ... 143 KB
2015-10-24  Skyair

Manuály Mercedes Benz SLK R172  |  SLK Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (20) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
od 2011 r172 interaktivni uzivatelsky manual.doc Česky 23 KB
2016 r172 slk owners 2016.pdf Anglicky 7.24 MB 358
2015 comand ntg 4 5 ed b.pdf Anglicky 47.9 MB 270
2015 r172 user manual 2015.pdf Anglicky 40 MB 358
2014 voice control ntg 4 5 b c cla cls e g gl glk m sl slk 2014.pdf Anglicky 9.34 MB 1
2014 comand ntg 4.5 b c cla cls gl glk m slk 2014.pdf Anglicky 43.6 MB 272
2014 r172 slk user manual 2014.pdf Anglicky 48.9 MB 356
2013 voice control ntg 4.5 2013.pdf Anglicky 5.91 MB 86
2013 2013 comandntg4.5gen2.pdf Anglicky 26.2 MB 276
2013 2013 audio20ntg.pdf Anglicky 18.4 MB 108
2013 r172 slk user manual 2013.pdf Anglicky 4.61 MB 358
2012 - 2014 audio 20 ntg 4.5 gen3 b c cla glk slk 2012.pdf Anglicky 26.7 MB 108
2012 voice control 2012.pdf Anglicky 573 KB 106
2012 comand ntg 4 2012.pdf Anglicky 18 MB 192
2012 audio 20 ntg 4.5 ed.b 172.pdf Anglicky 7.56 MB 104
2012 r172 slk user manual 2012.pdf Anglicky 4.26 MB 334
2015 r172 manuel du proprietaire 2015.pdf Francouzsky 40.5 MB 398
2014 r172 slk manuel du proprietaire 2014.pdf Francouzsky 49.6 MB 392
2013 r172 manuel du proprietaire 2013.pdf Francouzsky 30.4 MB 388
2012 r172 manuel du proprietaire 2012.pdf Francouzsky 22.8 MB 356

Manuály servisní (1) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
2011 r172 slk slc rad und raifenkombinationen.pdf Německy 1.52 MB 7

Katalogy a prospekty (2) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
od 2011 r172 slk class brochure.pdf Anglicky 7.26 MB 90
od 2011 r172 technische daten.pdf Německy 304 KB 3

Poradna Vložit otázku

Motory


Rok od-do Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
2012 M152.980 (55AMG) benzín 5 461 8 / Vidlicový 310 540 32
2011 M271.861 benzín 1 796 4 / Řadový 135 270 16
2011 M271.861* benzín 1 796 4 / Řadový 150 310 16
2011 M276.956 benzín 3 498 6 / Vidlicový 225 370 24
2011 OM651.980 (250 CDI) diesel 2 143 4 / Řadový 150 500 16

Naše vozidla Mercedes Benz SLK R172 Přidat vozidlo

2012 Mercedes Benz SLK R172 1.8

3 fotek

Výkon motoru 154 kW (209 PS) . Točivý moment: 310 Nm (229 ft/lb) . Zrychlení 6.8 s ~ 0-100 km/h. Palivo benzín. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, M271.861*.

SLK 200 s puvodnimi 184 k, s kompletni AMG vybavou a krasnou perletovou original barvou. Doplnil jsem sportovnim filtrem sani, upravou SW od nemeckeho McChip, kola nechal dat do cerne leskle a nalepil AMG zadni spoiler. Zere mene, jede lepe a radost ...

2012 Mercedes Benz SLK R172 3.5 V6

3 fotek

Výkon motoru 225 kW (306 PS) při 6500 ot./min. Točivý moment: 370 Nm (273 ft/lb) při 3500 ot./min. Palivo benzín. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor 3 498 ccm (213 cui), 6-válec, Vidlicový, M276.956 .

2012 Mercedes Benz SLK R172 5.5 V8

1 servisních knížek

Výkon motoru 310 kW (422 PS) při 6800 ot./min. Točivý moment: 540 Nm (398 ft/lb) při 4500 ot./min. Maximální rychlost 280 km/h. Zrychlení 4.2 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 450 kg. Palivo benzín. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor 5 461 ccm (333 cui), 8-válec, Vidlicový, 32-ventil, M152.980 (55AMG).

Spec úprava AMG do 280 km/h, bose, carbon, magic sky control,

2011 Mercedes Benz SLK R172 1.8

Výkon motoru 135 kW (184 PS) . Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 796 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, M271.861.

2012 Mercedes Benz SLK R172

Palivo benzín. 7-rychlostní Automatická převodovka.

Servisní knížky Mercedes Benz SLK R172

Pravidelný servis   B5