Mercedes Benz S-Class W221





Mercedes Benz S-Class W221

Rok výroby 2005 - 2013

Model: S-Class (1990 - ...)

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/...rcedes-Benz_S-Class_(W221)

S-Class  W221

Třída S vždy hrála roli předvoje v inovativní technologii bezpečnosti. Ať to bylo zavedení ESP nebo PRE-SAFE - Třída S určovala trendy, jež později následoval celý automobilový průmysl. S technologiemi, jako je zlepšená funkce PRE-SAFE nebo tempomat s regulací odstupu DISTRONIC PLUS dostává své pověsti novátorského automobilu i nový vůz Třídy S.Od zavedení Třídy S asi před 50 lety byla každá generace limuzín vyšší třídy Mercedes-Benz vždy o krok vpředu. Ať jde o bezpečnost, komfort nebo dynamiku - Třída S vždy určovala měřítka. Neexistuje proto žádný jiný automobil, který ztělesňuje pojem "Luxusní limuzína" tak jako Třída S. Interiér se vyznačuje ušlechtilými liniemi. Eleganci vnitřního prostoru Třídy S podtrhují vybrané materiály a propracovaná ergonomie.

 

Mercedes-Benz S-Klasse  W221

 34360


Generace Mercedes-Benz třídy S se vyráběla od podzimu 2005 a celkovým prodejem 270 tisíc vozů se stala nejúspěšnějším luxusním sedanem svého segmentu. Následný facelift se vyznačuje především modernizací interiéru a rozšířením výbav, než nějakými zásadními změnami vnějšího vzhledu, ale program doplnil revoluční S 400 Hybrid...

Nové provedení prestižní třídy S (W221), uvedené v červnu 2009, se liší hlavně výraznou lištou světelných diod denního osvětlení na přídi a v zadní části novým designem sdružených koncových svítilen, u nichž také došlo na LED, ovšem uspořádané ve vodorovných proužcích. V exteriéru zjistíme posun ve zvýšeném použití ušlechtilých materiálů a jejich harmonickém sladění. Posádka získala dále vylepšené produkty multimediální techniky. Úplnou novinkou v nabídce na přání je technologie Splitview, umožňující na centrálním displeji sledovat odlišné obrazové programy pro řidiče a pro spolujezdce. Co však ve třídě S přibylo, jsou nové asistenční a ochranné systémy. U této značky samozřejmě měli kam sáhnout, protože s jejich obsáhlým využitím přišli už u nové třídy E (W212), a tak nebylo problémem je zabudovat také do větší a luxusnější třídy S, resp. jejich funkce rozšířit. Jmenujme alespoň asistenční funkci dálkového osvětlení, noční vidění s infračervenou kamerou, funkci udržující vůz v jízdním pruhu, upozornění na rychlostní limity, detekci únavy řidiče Atten­tion Assist, brzdový asistent Brake Assist Plus, tempomat regulující vzdálenost DISTRONIC Plus, anebo systém PRE-SAFE Brake se samočinnou aktivací brzdové soustavy.

Některé novinky jsou také na podvozku. Tak třeba přímé řízení, které bylo vyvinuto z řízení parametrického, u něhož síla potřebná pro výchylku volantu je závislá na rychlosti, tzn. s nárůstem rychlosti roste i síla pro natočení volantu. Nové přímé řízení bylo doplněno ještě o proměnný převod řízení v závislosti na výchylce kol; došlo ke změně rozteče zubů na ozubené tyči hřebenového řízení, která se od nulové polohy zvětšuje a variabilita převodového poměru se uskutečňuje čistě mechanickou cestou. Funkce Torque Vectoring Brake napomáhá stabilizačnímu systému ESP při hrozbě nedotáčivosti vozu. Přibrzděním zadního kola na vnitřní straně zatáčky se změní symetrické rozdělení hnacího momentu na obě poháněná kola tak, že průjezd zatáčkou je díky takto vyvolanému natočení vozu kolem jeho svislé osy ještě přesnější a bez ztráty dynamiky. Toto řešení, zavedené do sériové výbavy S Klasse, není ve srovnání např. s natáčenými koly zadní nápravy, přídavnou lamelovou spojkou nebo aktivním diferenciálem zatíženo nárůstem hmotnosti (a tedy spotřeby).

03Zajímavou novinkou příplatkové výbavy pro typy S 450 a S 500 s pohonem zadních kol, resp. u dvanáctiválce S 600 sériově, je aktivní podvozek ABC (Active Body Control), rozšířený o boční stabilizaci vozu. Systém, který během zlomku sekundy přizpůsobí odpružení aktuální situaci, umí navíc při silném bočním větru podle jeho směru a intenzity rozdělit zatížení kol takovým způsobem, že vliv větru je plně vyrovnáván, anebo alespoň omezen na minimum. Při vyhodnocování situace vychází řídicí jednotka z hodnot získaných čidly ESP a porovnává je s údaji tlakových čidel v pružicích jednotkách a čidel výškové úrovně kolových ramen. Příslušnými signály je poté řízen průtok tlakového oleje (200 barů) válci na pružicích jednotkách, které bleskurychle přesunou patní body ocelových pružin tak, aby byly vytvořeny síly potřebné k zachycení nežádoucího pohybu karoserie. Tato funkce je aktivní při rychlosti nad 80 km/h a deaktivuje se v případě, kdy řidič sám silně a rychle náraz větru koriguje.

05Jako pohonné jednotky S Klasse slouží dva motory vznětové a šest zážehových, všechny vidlicové se šesti, osmi nebo dvanácti válci, optimalizované z hlediska spotřeby, takže jejich spotřeba se snížila až o 7 %, což platí pro S 350 CDI BlueEFFICIENCY (V6; 2987 cm3, 173 kW/235 k; EU 7,6 l/100 km). Druhým typem se vznětovým motorem je osmiválec S 450 CDI (3996 cm3, 235 kW/320 k; 9,1 l/100 km). Zážehovými motory jsou poháněny šestiválcový typ S 350 (3498 cm3, 200 kW/272 k; 10,0 l/100 km), osmiválce S 450 (4663 cm3, 250 kW/340 k; 10,6 l/100 km) a S 500 (5461 cm3, 285 kW/388 k; 11,0 l/100 km) a prestižní dvanáctiválec S 600 (5513 cm3, 380 kW/517 k; 14,3 l/100 km). Pohon všech kol 4Matic je alternativně k dispozici pro S 350 CDI, S 350, S 450 a S 500. Prvním sériově vyráběným vozem s hybridním pohonem v kombinaci s akumulátory Li Ion je S 400 Hybrid (viz AR 5/’09), k němuž se ještě vrátíme dojmy ze zkušebních jízd. S tímto vozem kategorie mild hybrid jsme ujeli první kilometry s velmi příjemnými pocity. Předně není třeba si osvojovat nějaké nové návyky, řidič snadno a rád akceptuje roli elektromotoru při rozjezdu nebo zrychlování, ocení také funkci Start-Stop, kdy zážehový motor (V6; 3498 cm3, 205 kW/279 k) se při brzdění zastavuje již v rychlosti 18 km/h (posilovací účinky brzd, řízení a další zajišťuje elektrické čerpadlo), a snad ani nepostřehne, že první fáze brzdění je v elektrickém módu (prostřednictvím motoru/generátoru). Jak právě automobil nakládá s energií, se dozvíte na displeji, kde se její aktuální tok schematicky znázorňuje. Na počítači jsme sice normované spotřeby 7,3 l/100 km nedosáhli, ale hodnota pod 9,0 l/100 km při velké dynamice vozu a jeho hmotnosti přesahující dvě tuny ukazuje na krok správným směrem.

Výroba W221 byla ukončena v roce 2013.


Zdroj: Automobil 10/09

Fórum S-Class W221 Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
W221 - Bluetooth telefon 11 Iron majkl11
2 dnů, 15 hodin
W221 - Bluetooth telefon
W221 - Airmatic 17 liborMB Iron
3 dnů, 5 hodin
W221 - Airmatic
W221 - Dotazy ke koupi 73 Radek1A majkl11
14 dnů, 7 hodin
W221 - Dotazy ke koupi
W221 - Zadní světla 2 marek6363 majkl11
16 dnů, 20 hodin
W221 - Zadní světla
W221 - Automatická převodovka 14 Zed Balrog
1 měsíců, 3 dnů
W221 - Automatická převodovka
W221 - Rádio TV DVD CD CF 50 singll george1960
1 měsíců, 11 dnů
W221 - Rádio TV DVD CD CF
W221 - Dotazy 82 Jara666 Balrog
1 měsíců, 12 dnů
W221 - Dotazy
W221 - Zvýšení výkonu 3 sergioML55AMG sergioML55AMG
1 měsíců, 13 dnů
W221 - Zvýšení výkonu
W221 - Elektrika a pojistky 24 Sparco23 james510
2 měsíců, 12 dnů
W221 - Elektrika a pojistky
W221 - Dotazy S65 AMG 18 Dejvdrift james510
2 měsíců, 12 dnů
W221 - Dotazy S65 AMG
W211 - Příhřev a nezávislé topení 1 liborMB
W221 - Dotazy S63 16 Andros23 Andros23
5 měsíců, 5 dnů
W221 - Dotazy S63
W221 - Ostřikovače 5 rapid rapid
5 měsíců, 26 dnů
W221 - Ostřikovače
W211 - Motor 500 vs 350 19 ygy Iron
7 měsíců, 5 dnů
W211 - Motor 500 vs 350
W221 - Filtr pevných částic 2 sergioML55AMG Doli
9 měsíců, 21 dnů
W221 - Filtr pevných částic
W221 - Nouzový režim 8 Ajky Ajky
9 měsíců, 22 dnů
W221 - Nouzový režim
W221 - Kódování jednotek pro ILS 2 james510 james510
11 měsíců, 29 dnů
W221 - Kódování jednotek pro ILS
W221 - Zámky a klíče 21 ESOzML liborMB
1 let, 1 měsíců
W221 - Zámky a klíče
W221 - Ruční brzda 1 tlog
W221 - Ventilátor topení 5 Milano72 Milano72
1 let, 1 měsíců
W221 - Ventilátor topení


Nové téma

Inzerce / Bazar Mercedes Benz S-Class W221 Vložit nový inzerát


Prodám W221 S350 CDI Long, najeto 118000 km, 1.Maj...

Prodám W221 S350 CDI Long, najeto 118000 km, 1.Maj CZ, Soft Close,

Harman Kardon, odvětrávání sedaček, přední i zadní sedačky v elektrice a spoustu dalšího.

Cena: 850000,-- vč. DPH. DPH lze odečíst.

Pro více informaci mne kontaktuje do zprávy.

Prodám na W221 palivové čerpadlo, cena: 5 800 Kč ...

Prodám na W221 palivové čerpadlo,

cena: 5 800 Kč

Nabízíme použité plně funkční čerpadlo pro Mercedes-Benz třídy S model W221. Originální kód A 221 470 84 94

Predám W221 súrne. Cena 16000€ Pri rýchlom jed...

Predám W221 súrne.

Cena 16000€

Pri rýchlom jednaní možna dohoda na cene.

Vymením alebo predám disky R18, boli obute na mojo...

Vymením alebo predám disky R18, boli obute na mojom mercedese W221.

Najlepšie výměna za R19 poprípade R20.

Foto galerie Mercedes Benz S-Class W221

2009 Mercedes Benz S-Class W221
1280 x 1024 ... 142 KB
2009-11-25  hejmy

Manuály Mercedes Benz S-Class W221  |  S-Class Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (5) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
2016 comand 2016.pdf Anglicky 9.16 MB 298
2012 w221 user manual 2012.pdf Anglicky 39.4 MB 536
2005 - 2013 w221 owners manual 2006.pdf Anglicky 3.75 MB 482
w221 operators manual.pdf Anglicky 12.5 MB 548
2012 w221 manuel du proprietaire 2012.pdf Francouzsky 39.4 MB 592

Manuály servisní (4) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
2005 - 2010 w221 front bumper remove.pdf Anglicky 3.65 MB 7
1999 - 2008 mb reset interval.pdf Anglicky 341 KB 12
w221 fuses.pdf Anglicky 11.7 MB 2
brake wear sensors.pdf Anglicky 63.6 KB 4

Poradna Vložit otázku

W211 - Dálkové ovládání   Prosím o radu co delat v situaci při otevírání dveří dálkovým ovládačem je funkční jen z blízka u dveří řidiče

Motory


Rok od-do Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
2004 2013 M275 AMG benzín 5 980 12 / Vidlicový 450 1000
2006 2008 OM642.932 diesel 2 987 6 / Vidlicový 173 540 24
2005 2013 OM642.930 diesel 2 987 6 / Vidlicový 173 540 24
2005 2013 M273.968 benzín 5 461 8 / Vidlicový 285 530 32
2010 2013 M157.980 benzín 5 461 8 / Vidlicový 400 800
2005 2013 M273.961 benzín 5 461 8 / Vidlicový 285 530 32
2006 2011 OM629.911 diesel 3 996 8 / Vidlicový 235 730 32
2005 2009 M272.970 benzín 3 498 6 / Vidlicový 200 350 24
2010 2013 M276.950 benzín 3 498 6 / Vidlicový 225 370 24
M273.924 benzín 4 663 8 / Vidlicový 250 460 32

Naše vozidla Mercedes Benz S-Class W221 Přidat vozidlo

2009 Mercedes Benz S-Class W221 4.0 V8

1 fotek

Výkon motoru 235 kW (320 PS) při 3600 ot./min. Točivý moment 730 Nm (538 ft/lb) při 2200 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Automatická převodovka. Motor 3 996 ccm (244 cui), 8-válec, Vidlicový, OM629.911.

2007 Mercedes Benz S-Class W221 3.0 V6

18 fotek

Výkon motoru 173 kW (235 PS) při 3600 ot./min. Točivý moment 540 Nm (398 ft/lb) . Palivo diesel. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 987 ccm (182 cui), 6-válec, Vidlicový, OM642.932.

2011 Mercedes Benz S-Class W221 5.5 V8

11 fotek

Výkon motoru 285 kW (388 PS) . Točivý moment 530 Nm (391 ft/lb) . Palivo benzín + LPG. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor 5 461 ccm (333 cui), 8-válec, Vidlicový, M273.968.

2007 Mercedes Benz S-Class W221 3.0 V6

2 fotek

Výkon motoru 173 kW (235 PS) při 3600 ot./min. Točivý moment 540 Nm (398 ft/lb) při 1600 ot./min. Maximální rychlost 245 km/h. Hmotnost 1 955 kg. Palivo diesel. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 987 ccm (182 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, OM642.950.

2008 Mercedes Benz S-Class W221 5.5 V8

1 fotek

Výkon motoru 285 kW (388 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment 530 Nm (391 ft/lb) při 2800 ot./min. Maximální rychlost 250 km/h. Zrychlení 5.4 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 940 kg. Palivo benzín. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor 5 461 ccm (333 cui), 8-válec, Vidlicový, 32-ventil, M273.968.

Prověřená historie u autorizovaného MB, kam auto chodilo.

Servisní knížky Mercedes Benz S-Class W221

Vymena olejov a filtrov motor+prevodovka   Vymena olejov filtrov motor+prevodovka

Prevodovka   Vymena hydromwnica,vymena lamiel 22ks