Mercedes Benz S-Class W140





Mercedes Benz S-Class W140

Rok výroby 1991 - 1998

Model: S-Class (1991 - ...)

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W140

S-Classs  W140

Historie řady se začala psát už v roce 1982, kdy bylo rozhodnuto o vývoji a parametrech nového modelu. Měla nahradit doposud historicky nejúspěšnější řadu W126. Konstruktéři se opět zaměřili na aktivní a pasivní bezpečnost i komfort a pohodlí posádky. Oficiálně byl vůz představen veřejnosti na Ženevském autosalónu v březnu 1991. Design odpovídal tomu, na co již zákazníky připravoval roadster řady R129, nástup aerodynamiky. Poznamenal i tvar tradiční masky, u sedanů nahoře na masce umístěná hvězda zůstala, ale posunutá až na kapotu motoru. Nicméně i maska samotná doznala změn, nyní byla umístěná až v dopředu protažené kapotě motoru a obsahovala tenčí žebra. Výrazný sklon zdůrazňoval koncepci automobilu a dával najevo potenciál většinou úplně nových pohonných jednotek. Obecně lze říct, že nový model S třídy byl pojat jako kompromis co nejlepší aerodynamiky a ještě akceptovatelné použitelnosti v dennodenním provozu. Nejvíce je to vidět na bočním klínovém profilu dlouhé karosérie.
Nabídka vnitřního prostoru byla jedním z nejvíce řešených témat. Řada W140 také zato vděčí svým značným rozměrům, sedan SE je dlouhý 5,11. Tradičně nabízený o 100mm prodlouženy model SEL až 5,21 metru. I důraz kladený na pasivní bezpečnost je bezpochyby odpovědný za nárůst rozměrů a hmotnosti. Odborníci, který zkoumali crash testy těchto vozů tvrdí, že na zadním sedadle má připoutaná osoba šanci přežít čelní náraz v rychlosti 160km/h pouze s lehčím zraněním! Aktivní bezpečnost znamenala extrémní tuhost karosérie, nízkou citlivost na boční vítr, přesnější řízení a sofistikovaný systém brzd. Mohutný nástup elektroniky “poznamenal” tento vrchol Štuttgartské nabídky zatím nejvíc ze všech modelů. Systémy bdící nad kroky řidiče a hlídají adhezi i směr jízdy všech kol, byly poprvé masově nasazené v sériovém voze. Novinkou byly i nárazníky a později systém “Parktronic” usnadňující manévrování ve stísněných prostorech.
S ohledem na životní prostředí a spotřebu pohonných hmot byly použité agregáty vybavené čtyřventilovou technologii a efektivnějším systémem řízením motoru. Vstřikování bylo řízeno elektronicky. Postaralo se s nástupem nové pětistupňové automatické převodovky ( k dispozici od června 1995 ) o další výrazný pokles spotřeby pohonných hmot. Nová převodovka se stala díky své hmotnosti a rozměrům nejmenším a nejlehčím pětistupňovým automatem na světě. Elektronickému řízení zároveň výrazně omezilo počet použitých součástí. Technika regulace prokluzu měniče a jeho přemosťování se postaraly o efektivnější přenos výkonu. Díky mnohem větším rozměrům a bezpečnostní i komfortní výbavě značně vzrostla hmotnost automobilu, mnohem účinnější a výkonnější motory tedy měly co dělat aby potenciální ztrátu dynamiky kompenzovaly. Byť byl nástupce řady W126 rychlejší a úspornější, moderní podvozek měl co dělat aby stačil zajistit 2,5 tuny těžké limuzíně odpovídající ovladatelnost. Na životní prostředí se pamatovalo už při výrobě automobilu, nepoužívaly se žádné skleníkové plyny a plasty byly důsledně značené pro následnou recyklaci. Nehledě nato, že pokud to bylo možné regranulát se používal i k jejich výrobě.
Komfort začínal konstrukcí podvozku s použitím pomocných rámů zamezujících přenosu vibrací do karosérie, důležitou vlastností je i zachování chování podvozku u různě zatíženého automobilu. Elektrické stahování oken a centrální zamykání je bez výhrady standardem, stejně jako dvojité skla. Sklápěcí zrcátka a systém teleskopických “tykadel” usnadňoval manévrování ve stísněném prostoru. V květnu 1995 se objevil v ceníku na přání ultrazvukový systém “Parktronic”, pro dvanáctiválec ale už jako standard. “Tykadla” zmizely z veškeré produkce. Další zajímavý prvek výbavy, systém ESP se objevil na přání u všech osmiválců v srpnu 1995, od prosince 1996 i pro šestiválce s automatem. Červen 1996 znamenal montáž nové pětistupňové převodovky ( a konec staré čtyřstupňové ) i pro šestiválce ( k motoru 2,8 litru na přání ). Objevily se Xenonové světlomety na přání a airbagy se od teď aktivovaly pouze u obsazeného sedadla i ty nově montované boční. Brzdový asistent BAS doplnil bezpečnostní výbavu řad R129 a W140. Nástupcem byla dodnes vyráběná W220 představená v Paříži na Motorshow v srpnu 1998.

Na prvním místě byla převážně bezpečnost, poté výjimečný komfort jízdy, jaký tu ještě nebyl. K naplnění těchto skutečností musel být vytvořen velký vnitřní prostor což jednoduše znamená délku karoserie 5,11m , 1,89m šířku (bez zpětných zrcátek) a 1,48m výšku. Dvojité zasklení oken se musí starat o příjemné ticho a dobré klima.Tak zůstává všední hluk ulice venku a posádce bude garantována odpovídající jízda. Skleníkový efekt se díky tomuto řešení nezvyšuje ani ni při plně obsazeném voze. Nová generace multikonturově tvarovaných sedadel a bočním vedením které se dá el. nafukovat (seřizovat) se starají o lepší boční vedení, držení těla a zabraňují únavě. Sedadla jsou samozřejmě do všech možných stran seřizovatelná takže přinášejí pohodlí jako doma na televizní sedačce. Na přání je do nich instalována masážní vložka. S tlačítkovými spínači je také možno seřizovat výšku sedáku, případně i hloubku sedadla vysunutím jazyků pro podporu stehen. Na přání se také dodávají loketní opěrky s uzamykatelnou schránkou. Zejména diplomatické vozy jsou vybaveny vskutku bohémsky – v zadní části el. záclonkami, které jsou schovány v trojúhelnících zadních dveří, nebo stolečky el. výklopné z předních sedadel. Na středový tunel již byla standardně instalována přední opěrka, ale tato zvýšená část mohla pokračovat až k zadnímu sedadlu a v jejím prostoru mohl být schován fax nebo CD měnič. Výškově nastavitelné bezpečnostní pásy s různým předpětím dávají pasažérům pocit že pás vůbec nemají, avšak v kombinaci s již tradičními rozbuškami napínačů zcela plní svůj úkol. O lepší klima se také stará plně automatická klimatizace ze které je vzduch vháněn přes aktivní uhlí a pilový mikrofiltr, který udržuje vzduch čistý.

Inovace

Aby šel otevřít kufr bez ušpinění na znečištěném autě otevírá se otočením klíče v zámku nebo stisknutím tlačítka dálkového ovládání, popřípadě tlačítkem na středové konzole. Dva velké stěrače očistí 90 procent čelního skla což je rekordní plocha očištěná stěrači u všech aut vůbec. Pro zviditelnění obrysů vozidla pro řidiče při parkování jsou zadní blatníky tykadly které se sami vysunou při zařazení zpátečky. Tykadla nebyli přes zadní opěrky hlavy z místa řidiče dobře viditelné, tak byly později prodlouženy z původních 6,5cm na 8,5cm. Komfort odpružení a jízdní vlastnosti jsou zajištěny nezávisle uloženou zadní nápravou tvořenou z kyvných ramen, dvojitá přední řídící náprava a adaptivní systém pružení podvozku komfort ještě více zvětšují a také boční náklon byl díky rafinované technice zřetelně snížen. Signalizace funkce ABS je dále ponechána krátkým měkkým pulzováním brzdového pedálu. Pohybování v těžkém provozu a ve městě zajišťuje vyvinuté servořízení s proměnlivým účinkem. Zámek dovírání dveří opatřený servem pečuje o tiché a lehké dovření velkých těžkých dveří. Centrální zamykání zamkne všechny dveře za 1,7s místo dosavadního systému u kterého to trvalo 2,5s, vevnitř každých dveří je totiž samostatná jednotka centrálního zamykání.

Elektronický systém CAN

Nový systém CAN (control area network – místní řídící sít) předběhl všechny ostatní německé automobilky přinejmenším o pět let a toto prvenství bude ještě dlouho zárukou výsadního postavení nových Mercedesů. Tento systém sdružuje současně řídící jednotky pro zapalování, vstřikování paliva, elektronický plynový pedál, ASR a režim automatické převodovky v jednom způsobu připojení. Automatická převodovka má nyní “rozum“, umí rozeznat aktuální jízdní situaci a optimálně tak řadit. Tak byla dosažena výkonnost a vzájemná funkčnost harmonického celku. Datový přenos CAN předává pouze jednoduché číselné hodnoty, přesto je 10x rychlejší než telefonní linka ISDN u Telecomu. Počítač a jeho řídící jednotky jsou uzavřeny v boxu který je větraný ale nepropustí vlhkost a prach. Pokud něco zafunguje byť jen jednou nesprávně má počítač opravný program, jednotka identifikuje hodnotu a sama ověří zda tento rozdíl oproti normálu nebyl způsobený okolními podmínkami jako teplota či vlhkost a k senzoru který odeslal tuto hodnotu přistupuje přes jakousi opravnou položku. Auto se v mnoha případech dokáže opravit v podstatě samo. Kontrolka na tachometru upozorní na případnou chybu, v servisu se auto připojí na diagnostický počítač a chyba se v mnoha případech zjistí s takovou přesností, že poukáže přímo na vadnou či poškozenou součástku. Řidič tedy nemusí složitě vysvětlovat co mu auto dělá a tak různě když s autem není něco v pořádku.

Staré heslo“V Mercedesu je tolik elektroniky kolik je nutné, v BMW kolik je možné“ nyní musíme postavit do světla současnosti a stále mu můžeme dát za pravdu, stačí ze zadívat na jednoduché ovladače v nové W220 a komplikovaný systém BMW I-Drive, nebo si porovnat vozy těchto konkurenčních automobilek po deseti letech stáří. Dříve se Mercedes mnoha elektronickým pomocem vyhýbal z důvodu častých poruch vlivem střídaní tepla a chladna. Nebylo by na místě tvrdit že W140 se obešel zcela bez potíží s elektronikou, ale počínaje rokem 1993 mohla jít W140 svou spolehlivostí příkladem všem luxusním vozům.

Turbodiesel konečně i pro Evropu

Před 22 lety, v roce 1978, Daimler-Benz uvedl na trh první 300 SD jako spojení sedanu nejvyšší třídy a vznětového motoru. Opravdovou novinkou bylo tehdy použití turbodmychadla, čímž se výkon dostal na přijatelnou úroveň a díky vysokému točivému momentu a cílovému trhu (300 SD bylo určeno pouze pro severoamerické zákazníky) byla tato kombinace postačující. Hospodářská recese a technologický vývoj se postaraly o průnik vznětových motorů. Nový sedan třídy S se tak poprvé nabízel s naftovým agregátem na všech trzích. Motor OM 603 D 35A nebo chcete-li OM603.971 je odvozen od třílitrového motoru řady W124. Objevil se už v poslední sérii W126. Zvětšený zdvih a jinak nastavená regulace plnění a vstřiku má za úkol rozšířit použitelné spektrum otáček a posunout ho co nejníže. Motor byl vyvíjen pro nasazení v těžších automobilech tříd S a G. Proto i přes o půl litru větší zdvihový objem doznal maximální výkon jen minimálních změn, narostl ovšem kroutící moment. S ohledem na stále přísnější emisní předpisy nově uplatňované i na šířící se vznětové pohonné jednotky byl motor osazen systémem recirkulace spalin a pro některé trhy i ranou verzí oxidačního katalyzátoru. Ten se ovšem postaral o určité problémy jinak oblíbených vozů. S ohledem na mamutí rozměry mamutu a vysokou hmotnost byla spotřeba 300 SD velice sympatická. Pověst vznětových agregátů od Mercedesu se postarala o slušný odbyt. Hotelové V.I.P. i spořiví zákazníci toužící po S třídě v Evropě, konečně našli v nabídce značky zajímavý model.

První motor V12

Dvanáct válců. Každý trošku znalý milovník automobilismu ví, že k dokonale vyváženému chodu stačí motoru válců osm. Ale taky ví že v historii automobilismu se objevují i konstrukce s šestnáctiválci. Proč? Protože cílem výrobců exkluzivních a luxusních automobilů je nabídnout zákazníkům více. Poskytnout jim možnost vyniknout, zapůsobit i odlišit se. Tak se pro novou řadu W140 zrodil v roce 1991 dvanáctiválec. Agregát s označením M120 nahrazoval osmiválcový motor 5,6 litru s výkonem v ECE verzi 300 koní používaný v “číně”. Jedná se o kompletně novou konstrukci a narozdíl od konkurence nevznikla spojením dvou šestiválců. Jednotka s rozevřením řad válců 60° jinak disponovala stejně jako šesti a osmi válce čtyřventilovou technologii se stavitelnými sacími ventily, progresivním systémem vstřikování a zapalování. Zapalování kupříkladu vybíralo bod zážehu z třech stovek map a to pro každý válec samostatně i s kompenzací předstihu na hranici klepání. Tento systém byl nevyhnutný s ohledem na poměrně vysoký kompresní poměr jednotky, 10:1 i s ohledem na “seřízení” pohonné jednotky na velice chudou směs. Ohromující zátah z každého režimu otáček zaručoval průběh kroutícího momentu, už od otáček 1600 bylo k dispozici 500Nm a to až do zásahu omezovače otáček. I výfukové potrubí se muselo podřídit optimalizaci proudění, ale jako perličku uvedu že šestice katalyzátorů měla vnitřní objem 7 litrů. Absolutní novinkou byla komunikace všech systémů motormanagementu pomocí datové sběrnice, čímž mohly všechny napojené jednotky využívat dostupné informace současně. Systém vstřikování Bosch LH ( hot-wire air-mass sensor ) nahrazuje od 6/93 systém HFM ( Bosch ME engine management ). Od tohohle data jím disponují všechny používané zážehové motory.

Ve své době představoval špičku, dnešní dvanáctiválce ( stejně jako ostatní vidlicové motory Mercedes ) disponují tříventilovou technologií a dvojicí zapalovacích svíček na válec, stavitelnými ventily a v případě dvanáctiválce i přeplňováním dvojicí výfukových dmychadel. Mercedes dokonce používal u prvních dvanáctiválcových modelů W220 vypínaní řady válců v režimu částečného zatížení.

V roce 1992 se objevila i kupé verze Mercedes-Benz C140.

Mercedes Benz S-Class W140

Mercedes Benz Daimler-Benz AG.

Fórum S-Class W140 Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
W140 - Dotazy 54 Mammoth  Skyair
1 dnů, 22 hodin
W140 - Dotazy
W140 - Topení 8 NOVROCIK  Skyair
2 měsíců, 15 dnů
W140 - Topení
W140 - Diagnostikované chyby 20 petoMBS hook
2 měsíců, 17 dnů
W140 - Diagnostikované chyby
W140 - Dřevěný volant 13 tomazo  Skyair
9 měsíců, 15 dnů
W140 - Dřevěný volant
W140 - Dotazy 350TD 15 Lucky HUBENEJ
1 let, 3 měsíců
W140 - Dotazy 350TD
W140 - Koupě mamuta 39 vasago77 sscout
1 let, 11 měsíců
W140 - Koupě mamuta
W140 - Pokec 19 djmartyn Kondik
2 let, 10 měsíců
W140 - Pokec
W140 - Palivové čerpadlo 3 MBS320 MBS320
3 let, 3 měsíců
W140 - Palivové čerpadlo
W140 - Strata výkonu 2 MBS320 MBS320
3 let, 3 měsíců
W140 - Strata výkonu
W140 - Brabus 6.9 2 richard1990 lukasmercedes
6 let, 9 měsíců
W140 - Brabus 6.9
W140 - Manuál 2 richard1990  Svatik
7 let, 3 měsíců
W140 - Manuál


Nové téma

Inzerce / Bazar Mercedes Benz S-Class W140 Vložit nový inzerát


Prodám na W140 zadní světla. Používané

Prodám na W140 zadní světla. Používané

Koupím na W140 řídící jednotku motoru, civky, víčk...

Koupím na W140 řídící jednotku motoru, civky, víčka rozdelovace,nejlépe komplet motorovou ele. m120 v12 48v kdyby byl komplet motor bylo by to nejlepsi prosím o volání nebo sms závolam oberatem zpět.jedná se o motor z mamuta w140 děkuju specha!

Koupím W140 mamut pouze opravdu ve velmi dobrém a ...

Koupím W140 mamut pouze opravdu ve velmi dobrém a funkčním stavu, bez koroze, prosím nabídněte. Děkuji

Foto galerie Mercedes Benz S-Class W140

Mercedes Benz S-Class W140
1165 x 540 ... 99 KB
2015-12-11  Skyair
Mercedes Benz S-Class W140
1140 x 858 ... 162 KB
2015-12-11  Skyair
Mercedes Benz S-Class W140
680 x 451 ... 24 KB
2011-02-17  hejmy

Manuály Mercedes Benz S-Class W140  |  S-Class Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (7) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
1993 w140 owners manual 1993.pdf Anglicky 3.17 MB 152
1992 - 1999 w140 uzivatelske manualy 23ks.rar Anglicky 72.8 MB
1992 w140 owners manual.pdf Anglicky 2.15 MB 137
1992 w140 owners manual 1992.pdf Anglicky 3.05 MB 145
w140 owners manual s350 turbodiesel.pdf Anglicky 2.87 MB 139
w140 owners manual s320 s420 s500.pdf Anglicky 3.09 MB 153
w140 user manual 600sel.pdf Anglicky 3.93 MB 145

Manuály servisní (7) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
1995 - 1999 722 6 remove install floor selector.pdf Anglicky 979 KB 3
1981 - 1993 mercedes maintenence manual to 1993.pdf Anglicky 14.5 MB 331
brake wear sensors.pdf Anglicky 63.6 KB 4
w140 front fuse and relay box.pdf Anglicky 363 KB 5
w140 front fuse.jpg Anglicky 714 KB
1994 - 2000 getriebe 717 kupplung schaltung 5 gang.pdf Německy 161 KB 15
1991 - 1998 w140 rad und reiffenkombination.pdf Německy 309 KB 1

Poradna Vložit otázku

W140 - Nouzový režim 350TD   Zdravím. Potřeboval bych svýho mamuta napíchnout na diagnostiku. Měmil jsem z důvodu vyhoření jednotku komfortu. Po připojení materky auto začně blikat, nefunguje topení, zámky,...

W140 - Automat   Ahoj. Meda 350TD radi, ale kope mi to do prevodovky. Mel jsem to vse odpojené a jde mi nějaký podtlak dolu k prevodovce, je odpojen u motoru a nevim kam patrí. Děkuji za radu

W140 - Výměna hlavy motoru   Ahoj všem. Kdo zná MAMUTA 350TD ví, že praskaj hlavy a hřejou se. Jde tam dát jiná hlava odolnější, třeba z 300TD? 300TD byly už lepší. Poradí někdo jestli jde nahradit stávající a z čeho? Díky všem.

W140 - Výměna oleje v AT a diferenciálu   Dobrý den. Potřeboval bych vyměnit oleje v autom. převodovce a filtr, olej diferenciálu. Jaké oleje jsou vhodné?? Dává se take aritiva do diferenciálu?? VIN: WDB1401341A153366 A Kolik litru dik Děkuji Jirka W140 MAMUT 350 TD r.v. 1993

Motory


Rok od-do Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
1993 1996 OM603.971 diesel 3 449 6 / Řadový 110 310 12
1991 1998 M120.980 benzín 5 987 12 / Vidlicový 300
1997 1999 OM606.961 diesel 2 996 6 / Řadový 130 24
1991 1998 M104.994 benzín 3 199 6 / Řadový 170 315 24
1991 1993 M119.980 benzín 4 973 8 / Vidlicový 240 480 32

Naše vozidla Mercedes Benz S-Class W140 Přidat vozidlo

1995 Mercedes Benz S-Class W140 3.2

1 fotek  |  1 servisních knížek

Výkon motoru 170 kW (231 PS) . Maximální rychlost 230 km/h. Zrychlení 8.5 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 900 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 3 199 ccm (195 cui), 6-válec, Řadový, M104.994.

1993 Mercedes Benz S-Class W140 5.0 V8

11 fotek

Výkon motoru 240 kW (326 PS) při 5700 ot./min. Točivý moment: 480 Nm (354 ft/lb) při 3900 ot./min. Maximální rychlost 250 km/h. Zrychlení 7.3 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 865 kg. Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 4 973 ccm (303 cui), 8-válec, Vidlicový, 32-ventil, M119.980.

1991 Mercedes Benz S-Class W140 4.2

8 fotek

Výkon motoru 210 kW (286 PS) . Maximální rychlost 245 km/h. Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 4 200 ccm (256 cui).

1994 Mercedes Benz S-Class W140 5.0 V8

23 fotek

Výkon motoru 235 kW (320 PS) . Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 4 973 ccm (303 cui), 8-válec, Vidlicový, M119.974.

1993 Mercedes Benz S-Class W140 3.5

1 fotek

Výkon motoru 110 kW (150 PS) při 4000 ot./min. Točivý moment: 310 Nm (229 ft/lb) při 2000 ot./min. Maximální rychlost 185 km/h. Zrychlení 13.1 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 940 kg. Palivo diesel. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 3 449 ccm (210 cui), 6-válec, Řadový, 12-ventil, OM603.971.

Servisní knížky Mercedes Benz S-Class W140

Investice   Vymena leveho spetneho zrcatka 11pin.Prace zdarma

Opet nejaky serivs.   Zpuchrele Hadicky Podtlakove a Palivove Repase Vstriku Oprava klapky / Jezka Tesneni / Olej Prevodovka Osvetleni SPZ Remen / Kladka Hadice od Turba

Zakoupení vozu   Zakoupení vozu

Motorová Elektřina   Motorový Kabelový svazek - ? V procesu Vyndání - Oprava ložiska Alternátoru - 2000

Regulátor napětí + Akumulátor   Regulátor - 1000 Akumlátor Meyle 100 Ah - 2000

Vredestein Wintrac Xtreme FSL 235/60/R16   Vredestein Wintrac Xtreme FSL 235/60/R16 http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneumatiky.php?druh=2&vyrobce=Vredestein&sirka=235&profil=60&prumer=&rft=&xl=&ri=&ni=&spotreba=&prilnavost=&hlucnost=&akce=

Mlžítko Interieru + ATF   Kabinovy Filtr Deplechovani rezonujicich plechu Zavareni Svodu Prezuti + Vyvazeni. Olej ATF + Filtr Automatu.

Brzdy a lapálie s nimi spojené   Brzdy 6500 Pakny 800 Lozisko 1000

Nádržové Blues   3000 Kč Kompresor Herkules 24 litrů / 10 Bar 1500 Kč Několik průtokových a velkých naftových filtrů 250 Kč Palivové hadičky 1500 Kč Čistící detergenty do nafty 250 Kč 200 litrový skladovací sud 750 Kč Nádržové sitko a palivová hadička podvozku 500 Kč Technický benzín / Líh na výplach Něk......

Velky palivovy filtr   Ted uz jen profouknout trubky od nadrze a muzem konecne zacit jezdit.