Mercedes Benz G-Class W460





Mercedes Benz G-Class W460

Rok výroby 1979 - 1992

Model: G-Class (1979 - ...)

Wikipedia (G-Class): http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_G-Class

W460

Mercedes-Benz G měl premiéru v únoru 1979 v jižní Francii jako čistokrevný teréňák, původní provedení neslo interní kód W460. Produkce byla v Rakousku zahájena 10. února 1979. Zákazníci mohli vybírat mezi dvěma rozvory náprav – 2400 mm (Kurz, tedy krátký), nebo 2850 mm (Lang - dlouhý). Nabídka karoserii pro kratší rozvor zahrnovala dvoudveřovou verzi se snímatelnou plátěnou střechou a třídveřové provedení s pevnou střechou. Na delším podvozku se stavěly pětidveřové uzavřené karoserie s trojicí bočních oken. Obě šasi mohla mít od roku 1980 také třídveřovou dodávkovou verzi s neprosklenými boky (v Německu jí říkali Kastenwagen). Interiér kratšího provedení nabízel prostor dvěma až sedmi cestujícím (zadní seděli na bočních lavicích proti sobě), do dlouhého se vměstnalo až devět pasažérů. Od roku 1987 se vyráběla také ještě delší šasi s rozvorem 3120 mm, která sloužila pro stavbu různých užitkových a speciálních verzí – pikapů, sanitek, používaly a stále je používají také armádymnoha zemí od Argentiny po USA! Mezi německými vojáky se pak pro tento vůz vžila přezdívkaWolf (vlk).

Géčko bylo zpočátku ortodoxním spartánským offroadem. Při uvedení do prodeje bylo nabízeno se čtyřmi motory. Do terénního auta samozřejmě patří nafta, a tak se nelze divit, že verze 240 GD měla vpředu umístěný atmosférický diesel OM 616 objemu 2399 cm3 s výkonem 53 kW (72 k). Výkonnější OM 617 ve verzi 300 GD byl pětiválcový, měl zdvihový objem 2996 cm3a poskytoval 59 kW (80 k). Zážehový čtyřválec 230 G měl objem 2307 cm3 a výkon 75 kW (102 k), palivo dodával do válců ještě karburátor značky Stromberg. Existovala také slabší varianta se 66 kW (90 k). Naopak nejsilnější benzinový šestiválcový agregát měl objem 2746 cm3, výkon 110 kW (150 k) a označení 280 GE. Zde již distribuci paliva řídilo mechanické nepřímé vstřikování Bosch K-Jetronic.

Původní W460 měly jen dva diferenciály na přední a zadní nápravě, oba mohly mít na přání za příplatek uzávěrky. Primárně byla poháněna zadní kola, přední pohon byl přiřaditelný. Převodovka byla čtyřstupňová, samozřejmě nemohla chybět ani redukce. Toto řešení zdědila také řada W461. Mimochodem, zákazníci, kteří si rádi při řazení rychlostních stupňů odpočinuli, mohli tuto činnost přenechat čtyřstupňovému samočinnému ústrojí z vlastního vývoje stuttgartské automobilky.

Podvozek byl tvořen klasickým žebřinovým rámem a tuhými nápravami, odpruženými vinutými pružinami. Vpředu byly kotoučové brzdy, vzadu si automobil musel vystačit s bubny, což ovšem při maximální rychlosti kolem 130 km/h zcela dostačovalo. Hranaté tvary 3,94 m (v krátké verzi) resp. 4,4 m (s delším rozvorem) dlouhé, 1,7 m široké a takřka dva metry vysoké karoserie žádnou divočinu na silnici nedovolovaly. Jakmile ovšem vůz opustil pevný podklad, mohl dokonale využít až 80% stoupavost a světlost přesahující 210 mm. Maximální rychlost nejvýkonnějšího šestiválce 280 GE se pak pohybovala kolem 155 km/h, ovšem motor si zejména ve městě nechal za své služby řádně zaplatit – na stokilometrovou vzdálenost běžně zkonzumoval přes 20 l benzinu.

Od roku 1980 sloužil jeden patřičně modifikovaný Mercedes-Benz G W460 jako Papamobil papežovi Janu-Pavlu II. První hlava katolické církve z tehdejšího východního bloku jím nahradila předchozí podobný Range Rover. Specialitou vozu byla zadní zvýšená část s velkoryse dimenzovaným sedadlem a průhlednou kupolí z plexiskla tloušťky 8 mm. Papež tak při ceremoniálech mohl v autě být nejen chráněn před povětrnostními vlivy, ale též stát a kynout davům věřících. Původní vůz měl vpředu umístěný motor objemu 2,3 litru s karburátorem, jednalo se tedy o verzi 230 G. Už v roce 1981 se ovšem dočkal úpravy – po neúspěšném atentátu na papeže byla celá průhledná vitrína vyrobena pro jistotu z neprůstřelného skla. V papežské garáži se také objevil ještě jeden vůz s modernějším vstřikovacím agregátem téhož objemu, tedy varianta 230 GE. Originální 230 G je dnes k vidění v továrním muzeu ve Stuttgartu. Současný papež Benedikt XVI. používá sice modernější, ale zcela otevřený model G 500 roku výroby 2007.

Mercedes Benz G-Class W460
Papá mobil

Fórum G-Class Nové téma

Inzerce / Bazar Mercedes Benz G-Class W460 Vložit nový inzerát


Prodám W460 Géčko, r.v. 1985, motor 300D šestivále...

Prodám W460 Géčko, r.v. 1985, motor 300D šestiválec 83kw, 5 rychlostní převodovka, cz doklady ( v depozitu )

Více fotek a info není problém. Při rychlém jednání sleva nebo výměna.

Foto galerie Mercedes Benz G-Class W460

Mercedes Benz G-Class W460
800 x 536 ... 83 KB
2009-05-27  hejmy
Mercedes Benz G-Class W460
800 x 600 ... 78 KB
2009-05-27  hejmy
Mercedes Benz G-Class W460
800 x 470 ... 56 KB
2009-05-27  hejmy
1979 Mercedes Benz G-Class W460
800 x 513 ... 114 KB
2009-05-27  hejmy

Manuály Mercedes Benz G-Class W460  |  G-Class Vložit nový manuál

Manuály servisní (2) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
1979 w460 werkstatt handbuch.pdf Německy 88.4 MB 383
1979 w460 manual de servicio.pdf Španělsky 84.1 MB 383

Poradna Vložit otázku

Naše vozidla Mercedes Benz G-Class W460 Přidat vozidlo

1983 Mercedes Benz G-Class W460

1 fotek

Palivo diesel. 4-rychlostní Manuální převodovka.

1981 Mercedes Benz G-Class W460 3.0

1 fotek

Výkon motoru 92 kW (125 PS) při 4400 ot./min. Točivý moment: 250 Nm (184 ft/lb) při 2400 ot./min. Maximální rychlost 150 km/h. Zrychlení 100.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 65 535 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 998 ccm (183 cui), 5-válec, Řadový, 10-ventil, OM617952.

1988 Mercedes Benz G-Class W460 3.0

4 fotek

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, OM606.962(E300 TD).

1985 Mercedes Benz G-Class W460 3.0

1 fotek

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 5000 ot./min. Točivý moment: 210 Nm (155 ft/lb) při 2200 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 996 ccm (183 cui), 6-válec, Řadový, 24-ventil, OM606.912 (E300 D).

1987 Mercedes Benz G-Class W460 2.4

Výkon motoru 53 kW (72 PS) . Točivý moment: 137 Nm (101 ft/lb) . Maximální rychlost 115 km/h. Hmotnost 2 150 kg. Palivo diesel. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 399 ccm (146 cui), 4-válec, Řadový, OM616.936.

Dánská vojenská radiostanice