Mercedes Benz E/F - Cell F-Cell





Mercedes Benz E/F - Cell F-Cell

Rok výroby 2010 - 2011

Model: E/F - Cell (2009 - ...)

B-Class: F - Cell

Rok výroby: 2010 - 2011

Na počátku stál projekt NECAR, jehož výsledek byl poprvé představen v roce 1994. Za patnáct let nepřetržitého vývoje najezdila zhruba stovka vozidel nejrůznějších velikostí s tímto druhem pohonu na 4,5 milionu kilometrů. Posledními z řady konceptů byla letošní trojice BlueZero F-Cell (s palivovými články), E-Cell (elektromobil) a E-Cell Plus, tedy hybrid s elektromotorem a konvenčním spalovacím agregátem v útrobách.

Srdcem Mercedesu B F-Cell (zkratka pochází ze slovního spojení fuel cell - palivový článek) je synchronní elektromotor o výkonu 100 kW (136 k), který je napájen lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 1,4 kWh a výkonem 35 kW. Baterie jsou ochlazovány klimatizačním systémem vozu. Elektrická pohonná jednotka disponuje největším točivým momentem 290 Nm, přičemž je schopna automobil rozjet až na 170 km/h. Přitom nevypouští do ovzduší žádné emise, jen vodní páru, neboť elektřina vzniká díky chemickým reakcím kyslíku a vodíku.

Palivové články PEM (Polymer Electrolyte Membrane) slouží jako převaděč energie vodíku z tlakových nádrží a kyslíku, které spolu reagují a mění se na elektrickou energii. Tuto přeměnu má na starosti plastová membrána umístěná uvnitř, která je jen několik setin milimetru tenká a je potažena platinou. Palivové články vyvinula společnost AFCC (The Automotive Fuel Cell Cooperation) v kanadském Vancouveru. Není divu, Daimler zde vlastní nadpoloviční většinu akcií. Mimochodem, vodík je uchováván ve třech nádržích v sendvičové podlaze vozu pod tlakem 700 barů.

Zbytek textu na:

http://news.auto.cz/aktuality/mercedes-benz-b-f-cell-vodikove-becko-prichazi-seriove-vyroby-podrobne-informace.html

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz E/F - Cell F-Cell

2010 Mercedes Benz E/F - Cell F-Cell
800 x 600 ... 81 KB
2011-04-01  hejmy

Poradna Vložit otázku

Naše vozidla Přidat vozidlo