Mercedes Benz W638




Mercedes Benz W638

Rok výroby 1996 - 2003

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Vito

Kategorie: Užitková vozidla

Vito/Viano W638

V roce 1996 se rozhodli ve Vitorii rozloučit s beznadějně zastarávajícím konceptem MB 100D. Uvedli na trh zbrusu nový a zcela jiný model Vito . Zůstala zachována pouze koncepce vozidla s předním pohonem. ..Na základě Vita, jak se vozidlo dle výrobního závodu jmenovalo, vznikla později i čistě osobní modifikace. Luxusní velkoprostorové nebo chcete-li rodinné vozidlo - třída V.......Vozidlo o rozvoru 3000mm mělo délku 4660mm a při celkové hmotnosti 2600kg uvezlo až 950kg nákladu. Dovnitř se vešlo až 9 osob a přístup zajišťovali 2 otevírací dveře pro řidiče a spolujezdce, 1 posuvné boční a zadní výklopné víko.Základní pohonnou jednotku tvořil napříč otočený vznětový motor OM601 23 o výkonu 59kW .pětiválec se nevcházel a prototo Nově vyvinutý motor OM601 23LA, nabízel slušnou dynamiku a stále velice rozumnou spotřebu paliva. Dosahoval výkon až 72kW a maximální kroutící moment se díky mezichladiči stlačeného vzduchu dostal až na 230Nm.,,,,,,,

.,,Rok 1999 znamenal pro model Vito revoluci, došlo k instalaci nové řady vznětových motorů CDI se vstřikováním Commonrail. Drobné vzhledové úpravy se dotkli i exteriéru a interiéru. Palubní přístroje i elektrická síť doznaly změn.Podvozek , vepředu závěsy MacPherson. Vzadu klasická ramena. Po faceliftu se objevila zcela nová generace vznětových motorů s přímým vstřikem paliva technologii se společným tlakovým vedením. CDI. Motory byly již pouze čtyřventilové a přeplňované, vyjma základní motorizace pro užitkové Vito i s mezichladičem plnícího vzduchu. Raritou byla nenápadná montáž motoru VR6 od VW. Do Vita se ale žádný "větší" motor Mercedes-Benz nevešel a tak došlo na spolupráci s VW, kterému dodával Stuttgart panely pro stavbu karosérii a i jiné díly (například interiér a palubní desku) do dodávek řady LT. Krátký vidlicový šestiválec s malým rozevřením válců se ale do malého motorového prostoru vešel a třída V potřebovala nějaký "lepší" top motor. Do léta roku 2003 bylo vyrobeno téměř 560 000 kusů vozidel Vito a V třídy z Vitórie.

Kdo si chce koupit Vito, nechce slyšet jen chválu ...

Velice častou závadou je u Mercedesů Vito odcházející palubní deska v tom smyslu, že ručičky tachometru, otáčkoměru či paliva přestanou najednou ukazovat správné hodnoty, např. poskakují nebo neukazují vůbec nic. V mnoha případech dochází i k výpadkům ukazatele displeje počtu najetých kilometrů. Ve své podstatě všechny palubní desky v tomhle typu automobilu jednoho dne přestanou fungovat, protože se jedná o opětovnou výrobní vadu, která se projevuje nejčastěji mezi 5-8 rokem života automobilu.

V roce 1996 byla udělena pro VITO cena "dodávka roku". Interiér byl opravdu ergonomicky dobře ztvárněný, člověk si v něm připadá jako v osobním vozidle. Komfort je také na slušné úrovni, jak vpředu, tak i vzadu (v případě vybavení zadními sedačkami). Na dodávku, a především na značku Mercedes bylo už podprůměrné dílenské zpracování a slícování jednotlivých plastových dílů. Ovládání a manévrovatelnost je velmi dobrá, dokonce se dá bez větších úprav udělat z Vita i osobní MPV s kapacitou 7 míst a objemem kufru 580 litrů.

Ale i toto německé zlato má své stinné stránky a není jich málo. Zní to neuvěřitelně, ale Vito trápí ve značné míře rez a to na různých místech karosérie. Není tedy vzácností, pokud se objeví díra v boční stěně nákladního prostoru, reziví i přední příčka motorového prostoru, lemy blatníků atd..

Zlobit umí i nedoléhající boční dveře, třesoucí se boční zrcátka. V interiéru občas rozčiluje vrzání plastů, problematické řazení rychlostí (hlavně zpátečky), které časem vyžaduje až výměnu lanovodů za cenu cca 400 €.

Ani podvozek se nevyznamenává a například poloosy mají poměrně krátkou životnost, což je daň za jejich velmi dobrý rejd. Stane se to hlavně z důvodu prasknutí gumových manžet, přes které se do maziva dostanou nečistoty, které zakrátko zničí celý homokinetických kloub.

Poměrně krátkou životnost mají i pouzdra stabilizátorů přední nápravy, což se projevuje zvýšeným hlukem při průjezdu nerovností, ale stojí jen cca 7 €.  Zmíněné osobní verze MPV nazvané pouze V mají vzadu pneumatické pružení, které udržuje konstantní výšku bez ohledu na zatížení vozidla. Toto odpružení často nefunguje, protože kompresor je umístěn pod předním levým podběhem a často je vystaven stříkající vodě, která mě za následek oxidaci konektoru a kompresor přestane bez napájení fungovat. Podobná příčina je i při nefunkčnosti nezávislého topení.

Zpočátku se do Vita montovaly  klasické dieselové agregáty se vstřikováním nafty do předkomůrky a to 2,3 D (58 kW) a TD s výkonem 72 kW. Těchto agregátů je v porovnání s moderními CDI motory pomálu, jsou i méně kultivované, s nižšími výkony a ochotou v nižších otáčkách. Na druhé straně jsou spolehlivé, relativně nenáročné a vydrží slušnou porci kilometrů. Velmi zajímavou volbou byly motory CDI o objemu 2,2 litru, nabízené ve výkonovém rozpětí 60 až 90 kW od roku 1999. Tyto motory jsou tiché, pružné, úsporné a i mechanicky odolné.

Potrápit ale umí vstřikování common-rail Bosch první generace, které trpělo ještě řadou dětských nemocí. Vyskytovat se může nadměrný propad tlaku nafty přes vstřikovače, což může postupně od svítící kontrolky přejít až na přechod motoru do nouzového režimu. Pokud jsou vstřikovače celkově opotřebené, má to za následek tvrdý a klapavý zvuk. Naštěstí se dají vstřikovače poměrně snadno sehnat za cca 200 € jeden. 

Netěsností může trpět i vysokotlaké čerpadlo vstřikování, což je také oprava za cca 200 €. Pozor je třeba si dát i na speciální podložky pod vstřikovači, protože, když netěsní,  způsobuje to nepravidelný chod postupně s prskavým zvukem a také pokles tlaku ve válci. Při zanedbání této závady může dojít až poškození samotné hlavy, může se tzv.. propálit. Konstrukce dieselových motorů byla náchylná i na závady se žhavicími svíčkami.

Ale  také dobrá zpráva. Všechny dieselové motory se mohou pochlubit pohonem rozvodů bezúdržbovým řetězem, což snižuje servisní náklady.

Hodnocení vypadá dost nevábně, ale ...

... každodenní provoz klade na užitková vozidla jiné měřítka a nároky, než na běžně užívaný automobil. Nové, nebo dobře udržované vozidlo může nabídnout slušnou užitnou hodnotu.

Pro kupujícího ojetého vozidla ale zůstává otázkou kolik kilometrů, s jakým servisem a způsobem byla ojetina používána.  A vzhledem ke stavu pravdivých informací poskytnutých prodávajícími, zůstavá tato otázka buď v lepším případě nezodpovězena nebo tradičně zamaskována.

Vito 112 CDI F

 je nejluxusnější modifikací osvědčeného automobilu, který již prokázal své kvality a vyrábí se v mnoha variantách. Testovaný vůz skutečně vybočuje z nabídky v této kategorii.

Mercedes-Benz Vito je promyšlené dílo: celý rozsah textu by stačil naplnit popis toho, s čím se u automobilu běžně nesetkáme. Tvary karoserie jsou jednoduché, ale linie splývají v jeden líbivý celek, citlivě doplněný detaily: litá kola, střešní ližiny a plastové komponenty – vše zapadá do kompaktní koncepce designu. Interiér nezůstává nic dlužen vnějšímu balení. Všechny dveře, zejména pravé boční, které jsou posuvné, mají vskutku velkorysé rozměry. Umožňují pohodlné nastupování pasažérům i manipulaci s přepravovanými předměty. Vnitřní prostor má příjemnou intimitu díky čalounění všech ploch a determálním sklům. Všechna sedadla jsou velmi pohodlná a pomocí kolejnic v podlaze je možné vytvořit množství prostorových variant až po lůžkovou úpravu. Přespávání v automobilu bývá nouzovou záležitostí, ovšem nikoli v případě Vita: plocha lůžka je obří, okna lze zatemnit a nezávislé, programovatelné topení udržuje předvolenou teplotu. Vito je vynikajícím společníkem nejen pro letní prázdniny. Sklopný stolek promění interiér rázem v konferenční „místnost“. Sedadla lze samozřejmě zcela vyjmout, vzhledem k robustní konstrukci však váží něco málo přes 25 kg. Získaný užitný objem se po demontáži sedaček blíží 5 m3.

Záplava zkratek

Impozantní je středová konzola palubní desky. Z ní vyčnívá krátká, velmi dobře umístěná řadicí páka, na niž jsme si rychle zvykli. Jen pozor na „zpátečku“, která je na kulise řazení umístěna vlevo dole, vedle druhého rychlostního stupně. Regulaci prokluzu ASR lze tlačítkem vypnout, což je důležité za specifických podmínek, například na sněhu, písku či v blátě. Při aktivovaném ASR je na kluzkém povrchu téměř nemožné přivést vůz do smyku. Pneumaticky odpružená zadní náprava udržuje stabilní světlou výšku nad vozovkou, s proměnnou hodnotou zatížení se zachovávají jízdní vlastnosti. Distribuce točivého momentu k jednotlivým kolům je řízena systémem ETS, který je založen na přibrždění kola, jemuž hrozí ztráta adheze nebo ji již ztratilo. Po dosažení rychlosti 40 km/h se ETS samočinně odpojí. Vito je vyzbrojeno brzdovými kotouči na všech kolech, ABS netřeba připomínat, účinek je regulován funkcí EBV, tedy rozdělením na přední či zadní nápravu. Delimitují se tím vlivy zatížení vozu a soustava reaguje na zhoršenou míru přilnavosti k vozovce. O bezchybné funkci nejen těchto technických lahůdek je řidič informován kontrolními svítilnami pod kruhovým rychloměrem a otáčkoměrem. Ve výbavě může být i navigační systém, display LCD je využíván společně s audiosoustavou. Klimatizace udržuje nastavené hodnoty v celém vnitřním prostoru a má několik předvolitelných režimů pro letní i zimní provoz a samostatnou regulaci v prostoru za předními sedadly.

Řada motorů

Vito F se dodává v pěti variantách čtyřválcových hnacích jednotek, z nichž tři dieselové využívají nejmodernějšího principu vstřikování paliva Common- -Rail a turbodmychadla s chladičem stlačeného vzduchu. A právě nejsilnější vznětový motor nesoucí typové označení 112 CDI jsme měli možnost vyzkoušet. Další variantou jsou dva zážehové motory s elektronicky řízeným vstřikováním paliva, jejichž výkon je samozřejmě větší, ale také vykoupený podstatně nepříznivější ekonomikou provozu. Také v případě optimalizace běhu motorů se o mnohé stará elektronika. Dají-li se všechny výše uvedené komponenty do pohybu, zažívá řidič velmi příjemné pocity. Ty umocňují jízdní vlastnosti, snad jen při rychlostech nad 100 km/h ruší pohodlí cestujících zvuk motoru, kterého proniká do kabiny trochu více. V městském provozu nemá řidič pocit, že ovládá větší vůz, vynikající je výhled do všech směrů. Vnější rozměry Vita jsou jen o několik centimetrů větší než u běžných automobilů vyšší třídy. Poměrně bohatě vybavené Vito F lze pořídit za téměř rovný milion korun. Testovaný exemplář, jehož příslušenství jsme stručně popsali, stojí 1 335 318 Kč. Není to jistě malý peníz, ale dostanete za něj odpovídající protihodnotu a solidní zacházení renomované značky po celou dobu provozu automobilu.

Mercedes-Benz Vito 112 CDI F

Motor: vznětový řadový čtyřválec OM601
Zdvihový objem 2148 cm(v roce 1999 byl snížen z 2151 cm3  na  2148 cm3)
Max. výkon 90/122 kW/k
při otáčkách/min 3800
Max. točivý moment 300 N.m
při otáčkách/min 1800 - 2500
Max. rychlost 164 km/h
Počet převodových stupňů 5
Spotřeba paliva (město/mimo/kombinace) 10,2/6,6/7,9 l/100km
Rozměry délka/šířka/výška/rozvor 4660/1880/1875/3000 mm
Počet válců/ventilů 4/16
Palivová nádrž 78 l
Pneumatiky 215/60 R16
 
Zdroj: http://www.autohit.cz/testy/recenze/mercedes-benz-vito-112-cdi-f
 

Technická data W638

Označení modelu V280 V200, Vito 113 V230, Vito 114 Vito 108 D V230 TD, Vito 110 D Vito 108 CDI V200 CDI, Vito 110 CDI V220 CDI, Vito 112 CDI
Motor VR6 M111.948 M111.978 OM601.942 OM601.943 OM611.980 red. OM611.980 red. OM611.980
  V6-válec 4-válec 4-válec 4-válec D 4-válec TD 4-válec CDI 4-válec CDI 4-válec CDI
  Benzin 3-cestný Kat (VW) Benzin, 4-Ventil, DOHC. 3-cestný Kat Benzin, 4-Ventil, DOHC. 3-cestný Kat 2-Ventil diesel 2-Ventil Turbodiesel 4-Ventil Turbo Oxi-Kat 4-Ventil Turbo Oxi-Kat 4-Ventil Turbo Oxi-Kat
                 
Palivo: Benzin Benzin Benzin Diesel Diesel Diesel Diesel Diesel
                 
Objem 2792ccm 1998ccm 2295 cm3 2299 cm3 2299 cm3 2148 cm3
2148 cm3
2148 cm3
Výkon 128 kw / 174 PS 95 kw / 129 PS 105 kw / 143 PS 58 kw / 79 PS 72 kw / 98 PS 60 kw / 82 PS 75 kw / 102 PS 90 kw / 122 PS
při ot.1/min. 6000 5100 5000 3800 3800 3800 3800 3800
                 
Max. toč. moment 237 186 215 152 230 200 250 300
Nm při ot.1/min 2800-3200 3600-4500 3500-4500 2300-3000 1700-2400 1500-2400 1600-2400 1800-2500
                 
Komprese 10,1 10,4 10,4 22,0 22,0 19,0 19,0 19,0
                 
Alternátor (V/A) 14/150 14/90 14/90 14/90 14/90 14/90 14/90 14/90
Baterie (serie): 88 Ah 66 Ah 88 Ah 66 Ah 66 Ah 88 Ah 88 Ah 88 Ah
                 
Výkony:                
0-100 km/h 5-Man.             20,6 sec 17,5 sec
0-100 km/h Automatik 12,7 sec      28,9   26,0 sec 18,2 sec 14,9 sec
                 
Max rychlost km/h 189 km/h 167 km/h 174 km/h 142 km/h 156 km/h 143 km/h 155 km/h 164 km/h
                 
Spotřeba L/100km L/100km L/100km L/100km L/100km L/100km L/100km L/100km
město 18,6 l 15,6 l 15,6 l 12,3 12,1 l 10,8 l 10,5 l 10,5 l
mimo 11,0 l 9,1 l 9,1 l 6,9 6,8 l 6,8 l 6,5 l 6,5 l
smíšená 13,8 l 11,5 l 11,5 l 8,9 8,8 l 8,2 l 8,0 l 8,0 l
                 
Objem nádrže / Rezerva 78 l / 9 l 78 l / 9 l 78 l / 9 l 78 l / 9 l 78 l / 9 l 78 l / 9 l 78 l / 9 l 78 l / 9 l
                 
Poloměr otáčení 12,4 m 12,4 m 12,4 m 12,4 m 12,4 m 12,4 m 12,4 m 12,4 m
                 
Max. celková váha 2700 kg 2600 kg 2600 kg 2600 kg 2600 kg 2700 kg 2700 kg 2700 kg
    2700 kg od 1998 2700 kg od 1998 2700 kg od 1998 2700 kg od 1998      
                 
Výroba od / do 1998 do 2003 1996 do 2003 1996 do 2003 1996 do 1999 1996 do 1999 1999 do 2003 1999 do 2003 1999 do 2003

Vyráběné pod-modely Modely


Časová osa

Fórum Vito/Viano W638 Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
W638 - Nestartuje 80 gripen 666
3 dnů, 5 hodin
W638 - Nestartuje
W638 - Repro 31 aTDMik Rorejs
3 dnů, 11 hodin
W638 - Repro
W638 - Podtlaky 22 MCTony Bobr_747
4 dnů, 4 hodin
W638 - Podtlaky
W638 - Centrální zamykání 26 Homer quido
5 dnů, 3 hodin
W638 - Centrální zamykání
W638 - Dálkové a centrál 44 tian exzot
5 dnů, 9 hodin
W638 - Dálkové a centrál
W638 - Ventilátor topení 61 Petr Pystik
9 dnů, 4 hodin
W638 - Ventilátor topení
W638 - EGR ventil 41 Ferdas Bobr_747
11 dnů, 4 hodin
W638 - EGR ventil
W638 - Elektrika 25 josefk Michal16
18 dnů, 2 hodin
W638 - Elektrika
W638 - Zvuky z motoru 44 dombas Dawe
18 dnů, 14 hodin
W638 - Zvuky z motoru
W638 - Ostřikovače předního okna 7 dědek Bobiště
19 dnů, 3 hodin
W638 - Ostřikovače předního okna
W638 - Pokec a dotazy 883 rady83 fokr_jr
25 dnů, 7 hodin
W638 - Pokec a dotazy
W638 - Teplota motoru 9 jiri.tyrk Waldemar1
25 dnů, 12 hodin
W638 - Teplota motoru
W638 - Zámek zadních dveří 51 dombas nemo
1 měsíců, 7 hodin
W638 - Zámek zadních dveří
W638 - Motor Vito 112CDI 37 Bohumil36 peto166
1 měsíců, 5 dnů
W638 - Motor Vito 112CDI
W638 - Manuální převodovka 15 MCTony Dawe
1 měsíců, 6 dnů
W638 - Manuální převodovka
W638 - Nezávislé topení 121 Monty31 Algida
1 měsíců, 17 dnů
W638 - Nezávislé topení
W638 - Přední náprava 22 londracek petriiik
1 měsíců, 26 dnů
W638 - Přední náprava
W638 - Spojka 32 Monty31 ska8er
2 měsíců, 10 dnů
W638 - Spojka
W638 - Světla 26 vekrak Rado74
2 měsíců, 17 dnů
W638 - Světla
W638 - Ztráta výkonu 57 fikjan masenazhj
2 měsíců, 19 dnů
W638 - Ztráta výkonu


Nové téma

Inzerce / Bazar Mercedes Benz W638 Vložit nový inzerát


Prodám W638 Vito 112 CDI-L 90 kW, r.v. 1999. Pro...

Prodám W638 Vito 112 CDI-L 90 kW, r.v. 1999. Propálený píst v motoru,jinak vše funkční a v dobrém stavu. Elektronové kola ,střešní okno, zimní kola, nezavislé topení,klima, turbo repase a další věci. Stříbrná metalíza.

To vše za 20000,- kč. Pěkný stav.Ještě v 9.měsíci tohoto roku bylo v Chorvatsku,kde nastala závada na motoře.

Koupím na W638 přední levé sedadlo řidiče, levé zr...

Koupím na W638 přední levé sedadlo řidiče, levé zrcátko

Sháním na W638 Vito nefunkční motorek zadního stěr...

Sháním na W638 Vito nefunkční motorek zadního stěrače.

Nemáte někdo v garáži za poštovné nebo odvoz?

Prodám na W638 sedáky + doplňkovou sedačku u boční...

Prodám na W638 sedáky + doplňkovou sedačku u bočních dveří na Vito 108 CDi. Konstrukce k sedačkám bohužel už nemám.Foto ze sklepa, možné lépe vyfotit. U některých prasklá ve spodní části koženka. K sedačkám i úchyty. Cena dohodou.

Prodám originální hever z W638 Vito a přepážku za ...

Prodám originální hever z W638 Vito a přepážku za řidiče.

500kč hever,

700kč přepážka.

Více info emailem

Foto galerie Mercedes Benz W638

Mercedes Benz W638
1280 x 847 ... 126 KB
2016-02-03  Skyair
Mercedes Benz W638
800 x 450 ... 62 KB
2016-02-03  Skyair
Mercedes Benz W638
640 x 480 ... 69 KB
2008-08-04  ABCON
Mercedes Benz W638
640 x 480 ... 66 KB
2008-08-04  ABCON


Manuály Mercedes Benz W638 Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (1) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
W638 1996 - 2003 w638 manual vito cz.pdf Česky 7.12 MB 271

Manuály servisní (14) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
W638 w638 pojistky.pdf Česky 7.05 MB 3
W638 Vito 1996 - 2003 w638 cdi fuse locations and cross reference.pdf Anglicky 537 KB 6
W638 1996 - 2003 w638 timing seting 110d.jpg Anglicky 688 KB
W638 w638 electric wiring diagram part2.pdf Anglicky 2.03 MB 77
W638 w638 removing and installing front bumper.pdf Anglicky 328 KB 1
W638 w638 removing and installing accelerator pedal.pdf Anglicky 213 KB 1
W638 w638 diagnostic 38 pin socket.pdf Anglicky 141 KB 2
W638 w638 remove install steering gear.pdf Anglicky 541 KB 3
W638 w638 removing and installing steering shaft.pdf Anglicky 130 KB 2
W638 Vito 1996 - 2003 w638 el schema.pdf Německy 73.1 MB
W638 1996 - 2003 w638 antriebswelle wechseln.pdf Německy 274 KB 10
W638 1996 - 2003 w638 innenraumfilter.pdf Německy 104 KB 3
W638 1996 - 2003 w638 service manual vito.pdf Německy 7.77 MB 239
W638 Vito 1995 - 2002 w638 vito service manual 1995 2002.pdf Rusky 43.7 MB 283

Katalogy a prospekty (1) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
W638 w638 innenmasse.jpg Česky 273 KB

Poradna Vložit otázku

W638 - Nestartuje   dobry den mam problem,je to moje prvni vito tak si nevim si rady.Pri cisteni auta jsem koukal do pojistek a yd8lo se mi ze jich je tam malo ze tam jich hodne chyby tak jsem je doplnil,odpojil a zapojil baterku a od te doby se mi jen rozsviti kontrolky pri otoceni klicku a poloha startu nereaguje a p......

W638 - Těsnění pod hlavou   W638 , 2,3d rv 96 Dobrý den , nejspíše mi prasklo těsnění pod hlavou , nemáte někdo tip na mechanika který by mi to dal dokupy, Královéhradecký Kraj, Dekuji i za názor , brousit hlavu? Měnit šrouby ? Popř. Radu co dalšího ? Dekuji

W638 - Teplotní čidlo   Kde se nachází čidlo venkovní teploty na Vitu638

W638 - Snímač tlaku sacího potrubí   kuna mi přehryzala dráty vedoucí ke snímači tlaku sacího potrubí, tak jsem je napojil a bylo to asi rok dobrý, až na občasné výpadky, to jsem ale vždy zahýbal se spojenými drátky a jelo se dál, ale teď už to nepomáhá, tak jsem snímač vyměnil a stále nic. Motor točí pouze do 3000 ot. Je fakt, že jsem......

W638 - Demontáž man. převodovky   2,3 td r.v.97.... ako je to s demontazou prevodovky? ty co rozoberaju auta na diely radia dat dole cely agregat,ale ked vidim tu hrdzu nevidim to ako jednoduhsie riesenie. Ked na to pozrem vidim ze cast nosnika pod prevodovkou je rozoberatelna ,cast na ktorej je uchytene rameno.Nie je to tak ze odm......

W638 - Únik vody   Dobrý den, rád bych se zeptal, zda je v pořádku, že mi u brzdového válce vytéká tolik vody z hadice, která vypadá jak přepad. Poslední dobou musím dolévat vodu do chladiče, cca 3litry na 600km. Voda je studená. Auto v provozní teplotě. Jezdím s klimatizací, jsem zvyklý, že kondenzát kape, ale tohle......

W638 - Utahovací moment   Jaký je utahovací moment nového šroubu držáku vstřikovače při výměně vstřikovačů? Děkuji

W638 - Závada brzd   Mám problém s brzdama,při vypnutém motoru je pedál normálně tvrdeja ve správné poloze.po nastartování se propadne skoro na podlahu a za jízdy sice brzdí,ale poměrně málo a vůbec se nepodaří dostat do reakce ABS i při velkém tlaku na pedál.Při sešlápnutí povoleného pedálu za jízdy se ozvé takové asi ......

W638 - Nejde chcípání motoru   Dobrý den,potřeboval bych radu-auto normalně startuje ale motor nejde přez klíček vypnout,spínačku jsem měnil ale stále to nejde.Má někdo zkušenost?prosím o radu .Děkuji všem nadšencům Vitáků

W638 - Kontrolka EDC   Dobrý den,prosím o radu,před cca pul rokem se mi rozsvitila kontrolka edc,chciplo mi to,po nastartování bez problému jezdil až do včerejška.Ted rano bez problemu nastartuju,ale ujedu cca kilometr,chcipne a po cca minute nastartuji a zase ujedu cca kilometr,naftový filtr vyměnen,prosím o radu.Nevím j......

W638 - Otáčky motoru   Mercedes Vito RV 2003 60 kw najeto 290000 km mám problém nejde mi vitocit víc jak 3000 otáček tam se motor zástavy a víc znej nevimacknu.měl sem to na PC a žádná závada jen plynový pedál ukazuje 30% .děkuji za radu

W638 - Výměna kontrolek v přístrojovce   Potřeboval bych vyměnit kontrolky osvětlení palubky svítí mi jen část . Na palubce jsou na horní části dva šroubky jdou pootočit jen kousek ale nedá se stím hnout

W638 - Vito 110D nejede   Koupil jsem si na rekonstrukci chaty tuto dodávku za docela slušné peníze. Vrazil jsem ji po dvou dnech do servisu, protože šly hodně velké vibrace do volantu při volnoběhu + opravit nějaké další drobnosti (koroze, zrcátko u řidiče a přilepit zpět co šlo). Servis mi vrátil auto s tím, že navýšili o......

W638 - Vstreky podfukuju   Zdravim clenov klubu... Mam problem so vstrekmi Vito W638 2,2cdi, podfukuju a tecie mi diesel po motore. Auto sa prepina do nudzoveho rezimu. Co presne mam urobit?. Nahodou nevie niekto,or nepozna dakeho automechanika, co sa vyzna vo Vitach? Pretoze neverim,ze mi to urobia niekde v klasickej auto-......

W638 - Nevypíná se rádio   Přestalo se vypínat rádio, když zastavím , vypnu motor a vytáhnu klíček. Někdy vypne když vytahnu klíček ,ale vzápětí začne znovu hrát.Vypnu ho odpojením panelu rádia.Když to vyzkouším před nastartováním ,tak se normálně rozehraje na první poloze klíčku a zase vypne když vrátím klíček do polohy nul......

W638 - Kontrolka oleje   Zdravím všechny.Po cestě se mi rozsvicuje kontrolka oleje např když zastavím a rozjedu se zhasne až po cca 2 minutách a to přesto že jsem teď olej vyměnil (5L) .Čím by to mohlo být?

W638 - Tlakové čidlo mazání motoru   Dobrý den, chtěl jsem poprosit, zda někdo neví na kterou svorku v přístrojovém štítu připojit dodatečně tlakové čidlo mazání motoru a zda to vůbec lze.Továrně, je tam pouze hladinoměr. Předem děkuji.

W638 - Výměna motorového a převodového oleje   Dobrý den.Koupil jsem letos od známého Vito 112CDI L ,2,2cm3 90kW. VIN:WDF63819413450487 r.v.2002, ale bohužel nemám žádnou dokumentaci ani sernisní knížku.Pořebuji poradit jaký typ oleje můžu použít.V diskusi píšete 10W40 ale kolega ze servisu si tím není úplně jistý a nabízí variantu 5W40 a o typ......

W638 - Vito netáhne   Dobrý den,potřeboval bych poradit. Mám vito 2003 a mám nějaký problém s ovládáním turba. Aspoň to tak vyhodila diagnostika v servisu. Před časem se mi uvolnil vstřik. Dojel jsem do servisu, vstřik přeměřili vše vyčistili( i sání odkarbonovali) vstřik vrátili a doporučili mi výměnu turba. Ta prob......

W638 - Symbol P za ukazatelem venkovní teploty   Dobry den chtěl bych se zeptat co znamená symbol P na přístrojové desce v ukazateli venkovní teploty , zobrazilo se mi to hned za teplotou . Po druhém nastartování to přestalo. děkuji za odpověď

W639 - Vito pada do nudzoveho rezimu   Vito mi pri nizkych otackach padne do nudzoveho rezimu..napr: pri rozbiehani pri 1a2 stupni v pohode v trojke uz klesne vykon ako keby na 3 valce a trasie s motorom.. pocas jazdy ked to ako keby restartujem klucom chyti zase plny vykon... dakujem za kazdu radu ;) ..robi to iste aj pri benzine aj ......

W638 - Nejde do tahu v kopci   Ahoj Koupil jsem vito s tím, že ho potřebuji na podnikání. Podmínkou bylo utáhnout min 1,5 t. Teď o víkendu jsem jel na moravu pro brambory asi 8 metráků a ejhle. Do kopce jsem podřazoval až na dvojku.Při rychlosti na 2 mě to vytáhne na 25 km a dál už se mu nechce . Při 3 se dostanu na 60 a z......

W638 - Servo Viano   Jde mi Vianu 638, r.v.1999 těžko řízení, volant se nevrací do původní polohy. Začalo to v zimě, občas řízení funguje normálně, ale někdy jde ztuha a za jízdy se volant nevrátí do přímého směru. Oleje v servu je dost. Nemáte s tím někdo zkušenost? Myslel jsem, že se to na jaře zlepší, ale blbne to po......

W639 - Modrý dým   pomenil sem vela casty motoru ako trisky zhavice tesnenie pod hlavov turbo ma asi jeden rok po repase pravidelne menim olej aj vsetky filtre tankujem len na jednej pumpe a to je shell a mam problem z modrym dimom pocas jazdi ked prucie pridam a rano ked startujem tak to dost dlho trva aj baterka je ......

W639 - Vito nechytá   Dobrý den,mám vito 108 cdi 60 kw rv 2001,auto mi začlo špatně chytat.hodně dlouho točí než chytne a pak normálně jede,ale chcípnu motor a při opětovném startování zase dlouho točí,už nevím co s tím.diagnostika bez závad palivový systém v pořádku těsný,filtr nový,když povolím trubku a zastartuju,tak ......

W638 - Topení   Nejde mi topení na nohy,na okno a do středového panelu to fouká na plno ale i při nastavení pouze na nohy,to absolutně nefouká.A i přes to že vypnu úplně všechny výdechy v autě,tak furt nic.

W638 - Zavzdušněný motor   Prosím poradí mi někdo jak mužu sam ovzdušnít motor,tím že jsem dojel na doraz s naftou tak je to pry zavzdušněne,dekují.

W638 - Během jizdy vypnul motor a kontrolky svití   Během jizdy mi vypnul motor,ale kontrolky svití,otočím klíčem motor toči ale nenaskočí,skontroloval jsem pojistky jsou vpořadku,ručička na benzin byla uplně dole tak je možny že došla nafta,ale tu jsem dolíval asi 5l,ale pořad to nenaskočí je to vito110 CDI rok v.2000,nevím si rady pomuže někdo pora......

Videa Mercedes Benz Vito

British Transport Police Mercedes Vito & Ford Transit Responding Polizei Dresden & Leipzig & Hannover bei Anti-ACTA-Demo Dresden 11.02.2012 (part 2 - photos) VANZARI MERCDEDES VITO 112-www.video-car.info IAA 2012: Environment Friendly Trucks & Vans

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
1996 2003 M111.978 benzín 2 295 4 / Řadový 105 kW 215 Nm 16
OM601.970 diesel 2 299 4 / Řadový 72 kW 230 Nm 8
1999 2003 OM611.980 diesel 2 148 4 / Řadový 90 kW 300 Nm 16
Vito M111.978 benzín 2 295 4 / Řadový 105 kW 215 Nm 16
1996 1999 Vito OM601.942 diesel 2 299 4 / Řadový 58 kW 152 Nm 8
1996 1999 Vito OM601.943 diesel 2 299 4 / Řadový 72 kW 230 Nm 8

Naše vozidla Mercedes Benz W638 Přidat vozidlo

1997 Mercedes Benz W638 Viano 2.3

1 fotek  |  3 servisních knížek  |  8.78 l/100 km

Výkon motoru 72 kW (98 PS) při 3800 ot./min. Maximální rychlost 156 km/h. Hmotnost 2 200 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 299 ccm (140 cui), Řadový, OM601.970.

2001 Mercedes Benz W638 Vito 2.1

8 fotek  |  8 servisních knížek  |  7.89 l/100 km

Výkon motoru 90 kW (122 PS) při 3800 ot./min. Točivý moment: 300 Nm (221 ft/lb) . Maximální rychlost 163 km/h. Hmotnost 1 780 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 148 ccm (131 cui), 4-válec, Řadový, OM611.980.

Je to bouda, ale suprová

2002 Mercedes Benz W638 Vito 2.2

1 fotek  |  7.56 l/100 km

Výkon motoru 60 kW (82 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 200 ccm (134 cui), 4-válec, Řadový.

2000 Mercedes Benz W638 Vito 2.1

12 fotek  |  10 servisních knížek  |  10 diskuzí  |  7.72 l/100 km

Výkon motoru 90 kW (122 PS) při 3800 ot./min. Maximální rychlost 163 km/h. Hmotnost 1 711 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 148 ccm (131 cui), 4-válec, Řadový.

2000 Mercedes Benz W638 Vito 2.2

21 fotek  |  31 servisních knížek  |  8.66 l/100 km

Výkon motoru 90 kW (122 PS) při 3800 ot./min. Točivý moment: 300 Nm (221 ft/lb) při 2500 ot./min. Maximální rychlost 163 km/h. Hmotnost 1 855 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 151 ccm (131 cui), 4-válec, Řadový, OM 611 DE 22LA.

Servisní knížky Mercedes Benz W638

Oprava   Vymena Lukas,kostka do spinacky

Komplet rucni brzda + čepy   Komplet rucka ( lana, kotouce pakny) a predni cepy s geometrii

Komplet nástřik spodku   V týdnu 13.6.-17.6.2016 kompletní ošetření spodku vozu. Oškrabáno ručně od rzi, pak 2x odrezovačem, dočištěno, základní nátěr a pak přestřik bodynou a sprejem( 2x černá, 1x zinkový sprej).

Olej v prevodovce   Olej ÷

Olej atd...   ...

"UDRŽBA"   Kompletná GO motora, loziska, gufera, tesnenia, prerovnanie hlavy valcov, lapovanie ventilov, vymena gufier vymena spojky, zmena prevodovky za vito 2,3D, vymena homoklbu lavy vonk., vymena manzety homoklbu pravy vonk., vymena oleja motor+prevodovka, vymena filtrov,

Filtry vymena   Ahoj dnes vymena vzduchovy filtr, palivovy filtr a kabinovy a prace cca 2 hodiny. Chtel jsem doplnit klimu a mam uklepanou pravou tlakovou hadici od kompresoru. Jde kolem prevodovky a byla praskla. Poradte rychlou alternativu. Diky

Olej   Výmena mot.oleja, všetkých filtrov, dezinfekcia klíatyzácie, výmena manžiet na poloosiach.

úpravy   Měchy->péra bi-xenony->halogeny větší zrcátka

Výměna olejů a filtrů   Olej Castrol 5W30

Časová osa

1960 1970 1980 1990 2000 2010
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6
Mercedes Benz W638 Viano
Vito
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6
1960 1970 1980 1990 2000 2010