Mercedes Benz W25




Mercedes Benz W25

Rok výroby 1934 - 1936

Kategorie: Oldtimery 1926-1945

W 25  Mercedes-Benz - Silberpfeil   (Stříbrný šíp) 

Mercedes-Benz Rennwagen Typ W 25

Toto označení se tehdy používalo i pro konkurenty se čtyřmi kruhy a motory vzadu – monoposty Auto Union. Německé vozy ovládaly celou zlatou éru závodů Velkých cen v letech 1934–1939, kam přijely, tam až na několik málo výjimek zvítězily. Je samozřejmě dostatečně známým a bohužel smutným faktem, že automobilový sport mohutně podporovala i tehdejší vládnoucí nacistická garnitura v čele s Adolfem Hitlerem, která nastoupila k moci v roce 1933.

Posledním závodním vozem Mercedes-Benz byla řada SSK/SSKL. Pochopitelně šlo primárně o dvoumístné sportovní auto, ale když jste odstranili blatníky a světla a zakryli sedadlo spolujezdce, měli jste i z téhle kysny (jak vůz sám nazval Rudolf Caracciola) s více než sedmilitrovým kompresorovým motorem závoďák. Pro podniky vypsané dle volné formule možná dobré, pro závody Grand Prix těsně před polovinou třicátých let už trochu málo. Pro léta 1934–1937 totiž organizace AIACR (Association Internationale des Automobile Clubs Reconnus, předchůdce dnešní FIA) vypsala pro závody Velkých cen nová pravidla, která omezovala pouze šířku karoserie na 850 mm a hmotnost na 750 kg. Také proto se tomuto období říkalo váhová formule.


Mercedes Benz W25

 Legenda se rodí

Mercedes-Benz SSK/SSKL  byl velmi úspěšný vůz už v roce 1920 a šel od úspěchu k úspěchu.
V roce 1934 vstupuje do nové éry jako závodní auto Mercedes-Benz

Projekt nového závodního vozu dostal na starost šéfkonstruktér Hans Nibel a výsledkem byl automobil přísně aerodynamických tvarů, který byl na hony vzdálen obrovitému předchůdci s výfukovým potrubím po pravé straně motoru. Srdcem monopostu s označením W25 byl řadový osmiválec, který měl zprvu objem 3360 cm3 a poskytoval největší výkon 206 kW (280 k), přičemž byl dopován mechanickým přeplňováním, tedy kompresorem. Na rychlých tratích byl schopen dosáhnout maximální rychlosti 300 km/h.

S novými  standardy s nezávislým zavěšením  na dvojitých závěsech vpředu a řadovým osmiválcem s integrovaným kompresorem.  Kompresor je uložen vpředu a stlačený vzduch jde do dvojice karburátorů. Nádrž pojme 215 litrů a při spotřebě  98 litrů na 100 kilometrů umožnuje dojezd cca 200 km.  


Mercedes Benz W25

Přehled motorů:

  1. původní osmiválec s objemem 3360 ccm - (260 kW) 354 koní

  2. varianta M 25 AB s objemem 3710 ccm - (293 kW) 398 koní

  3. pak M 25 B  s objemem 3980 ccm - (316 kW) 430 koní

  4. následuje varianta C s objemem 4300 ccm - (340 kW) 462 koní

  5. a konečně v roce 1936 verze ME 25 s objemem 4740 ccm - (363 kW) 494 koní

 

Mercedes-Benz Rennwagen Typ W 25
Typ W25 na Nürburgringu 1934

Zdroj:Wikipedia

Fórum Technický koutek Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W25

Mercedes Benz W25
1000 x 496 ... 53 KB
2015-04-11  Skyair
Mercedes Benz W25
1000 x 750 ... 56 KB
2015-04-11  Skyair
Mercedes Benz W25
1280 x 868 ... 177 KB
2015-04-11  Skyair
Mercedes Benz W25
1280 x 719 ... 154 KB
2015-04-11  Skyair


Poradna Vložit otázku

Videa Mercedes Benz W25

Mercedes-Benz & Friends 2011 Mercedes-Benz at the Goodwood Revival 2012 Mercedes Silberpfeile W154 und W25 auf dem Nürburgring mercedes W196R

Naše vozidla Přidat vozidlo