Mercedes Benz W217




Mercedes Benz W217

Rok výroby 2014 - ...

Wikipedia: https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C_217

Kategorie: Kupé / Kabrio / Roadster - od roku 1990

Mercedes-Benz C217 Coupé

Automobil jako S-Klasse Coupé dosud ve světové produkci chyběl. Zdá se vám tento výrok s ohledem na nepřebernou nabídku typů všech světových značek jako příliš odvážný? Opravdu není. Nové velké kupé totiž v zatím nenapodobitelné souhře kombinuje dynamické linie sportovního vozu s prostorným a prvotřídně vybaveným interiérem a nejmodernějšími prvky komfortních a bezpečnostních systémů. Bylo by pod úroveň takového automobilu klesat ke kompromisům v podobě hybridních technologií, nízkoobjemových motorů či dieselů.

S Coupé je nástupce dřívějšího modelu CL. Zatímco světovou premiéru si S Coupé odbylo na autosalonu v Ženevě 2014, nyní vám jej můžeme oficiálně představit. Rozměry sériové verze jsou téměř totožné s rozměry konceptu. Na délku měří S Coupé 5.027 mm, na šířku 1.899 mm a na výškou jen 1.411 milimetrů. Rozvor je dlouhý 2.945 mm, přičemž novinka obouvá pneumatiky o rozměru 18 až 20 palců. Zajímavostí je systém nuceného naklánění vozu do zatáček, jakožto součást balíčku techniky Mercedes-Benz Intelligent Drive. Thomas Weber, zodpovědný u Daimleru za vývoj, přirovnává chování vozu k motocyklistovi. Zlepšení jízdních vlastností by mělo být patrné hlavně při jízdě na okresní silnici, kde je kvůli malým poloměrům jízda s velkým a těžkým vozem často méně příjemná. Stejně jako třída S také S Coupé nabídne systém Magic Body Control, tedy adaptivní podvozek přizpůsobující se podmínkám v reálném čase, využívající navíc informací z kamery snímající vozovku před autem.


Mercedes Benz S-Class S-Coupe C222
 

Majestátní silniční loď bude pohánět dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru a výkonu 335 kW a točivém momentu 700 N.m, kromě verze S 500 Coupé se v nabídce samozřejmě objeví i další motorizace, detaily si však Mercedes zatím nechává pro sebe. Rozhodně nepřijdeme například o silnou verzi z dílen AMG. Výfukový systém nepostrádá klapku, která ve spojení s daným jízdním režimem zajišťuje buď tichoučké ševelení nebo naopak hlasité hučení výfuku.


Mercedes Benz S-Class S-Coupe C222

Mercedes popisuje S Coupé jako „nejúžasnější kupé všech dob“, což mají zvýraznit například také příplatkové světlomety se 47 krystaly Swarovski, doplňující standardní LED optiku. 17 krystalů v každém světlometu má na starost denní svícení, zbylých 30 pak upozorňuje na změnu směru jízdy. Dvojice dveří postrádá, v rámci tradice, rámy.


Mercedes Benz S-Class S-Coupe C222

Černou barvu najdeme na exteriérových doplňcích jako je zadní difuzor či mřížky pro vstup vzduchu v dolní část i nárazníku. Masku chladiče zdobí stříbrné „tečky“, známé třeba z modelu A.

Mercedes Benz S-Class C222 - S-Coupe

Nemá asi smysl popisovat všechny systémy, které Mercedes v novém kupé nabízí: v drtivé většině je totiž známe ze sedanu S. Zajímavostí je například Magic Sky Control, tedy na přání posádky elektronicky zaclonitelná panoramatická střecha, která je o 2/3 větší než u předchozí verze. Posádka si dále může užívat nejen skvělých kůží a materiálů, ale také třeba prémiového audiosystému Burmester nebo masážních sedadel a ionizátoru vzduchu. Zmínit je ještě potřeba novou generaci plně barevného HUD, tedy průhledového displeje se zobrazovanou plochou 21 x 7 centimetrů a rozlišením 480 x 240 obrazových bodů. Zobrazování zajišťují světelné diody, což by mělo znamenat ostrý a výborně čitelný obraz.


Mercedes Benz S-Class S-Coupe C222

Největší a nejdražší kupé značky, předznamenané studií S Coupé Concept na Frankfurtském autosalonu 2013, vychází z mechanických skupin reprezentačního sedanu třídy S (tentokrát W222), ovšem po desítkách let bylo opět vsazeno přímo do jeho typové struktury. Ačkoli se o začlenění velkých a poněkud těžkopádných kupé třídy CL do S-Klasse hovořilo již v roce 2010, skutečností se stává teprve nyní. Nejde přitom jen o marketingový tah; z nového S‑Klasse Coupé se stává svébytný typ, jenž navazuje na tradici klasických kupé Mercedes-Benz 300 S z roku 1952, následovaných typy 220 S Coupé (W180) a řadou W111/112 ze šedesátých let. Proti sedanu S-Klasse byl u kupé rozvor náprav pro větší hbitost zkrácen z 3035 na 2945 mm, přičemž nejvíce je cítit spřízněnost sedanu a kupé ze stylizace interiéru. Palubní deska byla (snad až na zástavbu nového volantu) prakticky kompletně převzata ze sedanu S-Klasse, a to včetně působivého, plně digitálního dvoudílného přístrojového štítu. Na první pohled vynikne dlouhá kapota v kombinaci s celkově nízkou stavbou a širokými lemy blatníků, které pojmou kola s ráfky o průměru až 20 palců. Mercedes-Benz třídy S Coupé se nabízí výhradně s osmi- a dvanáctiválcovými zážehovými pohonnými jednotkami.


Mercedes Benz C217

Hlavní světlomety Intelligent Light System jsou sestaveny výhradně ze zdrojů LED a opatřeny několika desítkami krystalů Swarovski, jež vozu přidávají na jeho impozantním dojmu. Zmínit je třeba také trojici výrazných prolisů v bocích karoserie a plynule splývající záď zakončenou úzkými, do stran hluboce protaženými svítilnami a náznakovou odtokovou hranou na víku zavazadlového prostoru. Významnou péči konstruktéři věnovali omezení aerodynamického hluku, a to již od prvních fází vývoje. Úspěch jejich snah potvrdily výsledky testů ve větrném tunelu a automobilka na jejich základě hovoří o S‑Klasse Coupé jako o nejtišším sériovém voze světa. O pohodlí posádky se starají rovněž elektrické vyhřívání loketních opěrek, přední sedadla s masážní funkcí Energizing (v rámci paketu Seat Comfort), anebo audio-soustava Burmester, nabízená ve dvou verzích.


Mercedes Benz C217

Panoramatická střecha pokrývá plochu bezmála 1,2 m2, takže je přibližně o polovinu větší než u poslední generace třídy CL. Připlácet lze za systém Magic Sky Control, jenž umožňuje čistě elektronicky regulovat propustnost použitého skla z takřka absolutní čirosti na méně než 1 %. Samostatnou kapitolou je interiér S-Klasse Coupé. Jde o kombinaci nejmodernějších elektronických prvků s prvotřídními obkladovými a čalounickými materiály. Samozřejmostí je přírodní kůže špičkové kvality, s níž se posádka setká na řadě dílů v prostoru pro cestující; většina ovládacích prvků nese odolný, matově stříbřitý pokovený povrch, který najdeme též v okolí výdechů ventilace a na dalších místech palubní desky.


Mercedes Benz C217

Na přání je k dispozici displej Head-Up s rozlišením 480 x 240 pixelů, jenž přímo v řidičově zorném poli promítá nejdůležitější údaje rychloměru, navigace a asistenčních soustav. Komfortní sezení zajišťuje čtveřice samostatných, anatomicky tvarovaných sedadel, v rámci paketu Exclusive mohou být čalouněna prošívanou kůží Nappa. Jedním z výsostných prvků výbavy, nabízených na přání, je systém řízení podvozku Magic Body Control, spolupracující s aktivní regulací náklonu ABC a sledováním vozovky Road Surface Scan. Základem zařízení jsou stereokamera za vnitřním zpětným zrcátkem sledující silnici 15 m před vozem a zvláštní čidlo příčného zrychlení, jež v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu zatáčky v reálném čase upravuje předpětí pružin skrze vsazené, kapalinou tlakované válce. Soustava Magic Body Control omezuje náklony karoserie v zatáčkách, nabízí tři stupně nastavení (Curve, Comfort a Sport) a pracuje v rychlostech 15 až 180 km/h. Mercedes-Benz S-Klasse Coupé byl ve své produkční verzi představen na loňském autosalonu v Ženevě v základním provedení S 500 Coupé, sportovně laděná varianta S 63 AMG následovala záhy. Špičkou ledovce se o několik měsíců později stal na autosalonu v Moskvě prezentovaný Mercedes-Benz S 65 AMG Coupé, jenž se dočkal přeplňovaného šestilitrového dvanáctiválce. Nyní se vozy S-Klasse Coupé u nás prodávají od 3 206 500 Kč za verzi S 500 s pohonem zadních kol, k níž však v době redakční uzávěrky nebyly známy technické údaje. Vrchol ledovce představuje dvanáctiválec S 65 AMG s cenou 6 534 000 Kč, tedy dvojnásobkem částky požadované za nejlevnější variantu S-Klasse Coupé a o více než dva miliony vyšší sumou, než kolik stojí nejlepší osmiválec S 63 AMG 4Matic Coupé. Ano, i exkluzivita v rámci exkluzivního modelu něco stojí…

Technické údaje:


Mercedes Benz C217

MOTOR

kapalinou chlazený zážehový osmiválec do V/90° (S65: dvanáctiválec do V/60°), uložený podélně vpředu; DOHC 4V (S65: OHC 3V); elektronické přímé vstřikování; přeplňování dvěma turbodmychadly s chladiči vzduchu; EU6;

a) S 500: 4663 cm3 (ø 92,9 x 86 mm); 10,5:1; 335 kW (455 k)/5250 – 5500 min‑1 a 700 N.m/1800 až 3500 min‑1

b) S 63 AMG: 5461 cm3 (ø 98 x 90,5 mm); 10,0:1; 430 kW (585 k)/5500 min‑1 a 900 N.m/2250 – 3750 min‑1

c) S 65 AMG: 5980 cm3 (ø 82,6 x 93 mm); 9,0:1; 463 kW (630 k)/4800 – 5400 min‑1 a 1000 N.m/2300 – 4300 min‑1


Mercedes Benz C217

PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ

samočinná sedmistupňová převodovka s možností přímého řazení a) 7G-Tronic Plus, b) AMG Speedshift MCT, c) AMG Speedshift 7G-Tronic Plus; všechny 4,380 – 2,860 – 1,920 – 1,370 – 1,000 – 0,820 – 0,730 - Z 3,420; stálý převod 2,650; trvalý pohon všech kol 4Matic (pro S65 pohon zadních kol,
pro ostatní alternativně).

PODVOZEK

samonosná konstrukce s pomocnými rámy; všechna kola nezávisle zavěšena, vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu závěsy s příčnými a podélnými rameny; pro a) odpružení vzduchovými měchy Airmatic a jednoplášťovými tlumiči s variabilní charakteristikou, pro b/c) vinutými pružinami a dvouplášťovými plynovými tlumiči CDC; příčné zkrutné stabilizátory; na přání Magic Body Control (ABC/RSS); kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a posilovačem, ABS/EBD, BAS Plus, ASR/ESP; hřebenové elektromechanické řízení Direct-Steer s variabilním účinkem posilovače; pneumatiky 245/50 R 18 až 285/35 R 20.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

rozvor náprav 2945 mm, rozchod kol 1625/1649 mm; d/š/v 5027/1899/1411 mm; objem zavazadlového prostoru 400 l; objem palivové nádrže 80 l; pohotovostní hmotnost DIN (v pořadí motorů, v závorce pro 4Matic): (2015)/1995 (1995)/2175 kg, celková hmotnost (2595)/2535 (2545)/2585 kg.

PROVOZNÍ VLASTNOSTI

údaje výrobce; v pořadí motorů, v závorce 4Matic – největší rychlost elektronicky omezena na 250 km/h; zrychlení 0 – 100 km/h za (4,6)/4,2 (3,9)/4,1 s; spotřeba EU kombinace (9,9 – 9,4)/10,1 (10,3)/11,9 l/100 km; emise CO2 (232 – 219)/237 (242)/279 g/km.

Mercedes Benz C217 Coupe

Mercedes-Benz A217 Cabrio

A v roce 2015 se na Frankfurtském autosalonu představil i kabriolet.

Mercedes Benz W217 A217 Cabrio

Vyráběné pod-modely Modely

A217 Cabrio
C217 Coupé
2014 - ...
S 63 AMG Coupé
2014 - ...

Časová osa

Fórum C217 Nové téma


Články

Mercedes S63 AMG Coupé - strhující a neodolatelné

Nový S63 AMG Coupé je nejnovější vůz rozšiřující modelovou řadu Mercedes AMG .

Dominance a smyslná čistota spojuje neodolatelný vzhled vozidla a suverénní sportovní charakter. Vzrušující linie jsou základem konstrukce tohoto dvoudveřového modelu.Stejně působivá je kombinace vysoké jízdní dynamiky, ambiciózní lehké konstrukce a průkopnické účinnosti.

Lehká konstrukce snižuje hmotnost vozidla

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W217

Mercedes Benz W217 A217 Cabrio
900 x 596 ... 58 KB
2016-03-25  Skyair
Mercedes Benz W217
1280 x 889 ... 113 KB
2016-03-25  Skyair
2014 Mercedes Benz W217 C217 Coupé
1280 x 851 ... 213 KB
2016-02-03  Skyair
2014 Mercedes Benz W217
800 x 488 ... 84 KB
2016-02-03  Skyair


Manuály Mercedes Benz W217 Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (2) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
W217 2016 c217 my16 s class coupe.pdf Anglicky 8.62 MB 410
W217 od 2015 c217 coupe user manual 2015.pdf Anglicky 29.8 MB 286

Poradna Vložit otázku

Naše vozidla Přidat vozidlo

Časová osa

2010
0 1 2 3 4
Mercedes Benz W217 A217 Cabrio
C217 Coupé
S 63 AMG Coupé
0 1 2 3 4
2010