Mercedes Benz W191




Mercedes Benz W191

Rok výroby 1949 - 1955

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W191

Kategorie: Pováleční veteráni 1945-1970

W191 Typ 170 S

 

Historie:

V únoru 1936 byl na berlínském autosalonu představen nový vůz střední třídy firmy Mercedes-Benz. Šlo o nový typ W 136, obchodně označovaný 170V. Ihned se rozběhla výroba. Byly vyráběny dvou i čtyřdveřové sedany, kabriolety, roadstery, ale také užitkové verze typu combi, valníček, sanita, policejní auto aj. Během války výroba pokračovala, některé stroje byly přestavěny na pohon generátorovým dřevoplynem. Pro armádní účely sloužil vůz označený Kübelsitzer (Kfz).
 

Ihned po skončení války povolili spojenci firmě vyrábět nadále automobily. Zprvu se jednalo pouze o užitkové verze, ale později se opět vyráběly téměř všechny předválečné veze a varianty. Vůz byl postupně zdokonalován a vylepšován. Od května 1949 byl dokonce použit dieselový motor výkonem 38 koní. 

Přehled výrobních variant:

  • 1949-1952: 170 S / SAC / SBC
  • 1950-1952: 170 Va
  • 1952-1953: 170 Vb
  • 1953-1955: 170 SV / SD
  • 1949-1950: 170 D
  • 1950-1952: 170 DA / DaOTP
  • 1952-1953: 170 Db
  • 1952-1953: 170 Sb
  • 1952-1953: 170 DS

Popis:

Karoserie vozidla byla velmi pokroková, celokovová. Nebylo použito výdřevy potažené plechem, jak bylo doposud zvyklostí. Motor byl uložený vpředu a pohon zadních kol zajišťoval kardan. Byl použit řadový čtyřválec s rozvodem SV, o objemu 1697 cm³, vrtání 73,5 mm a zdvihu 100 mm. Kompresi uváděl výrobce 6,5. Motor byl osazen karburátorem Solex. V době války a po ní byly některé automobily přestavěny na pohon dřevoplynem. To ale snižovalo výkon motoru a přinášelo řadu problémů při provozu.
   Při normálním palivu dával motor výkon 28 kW (38 koní) při 3400 ot/min. Čtyřstupňová převodovka přenášela sílu motoru na zadní nápravu opatřenou diferenciálem. Rozvor vozidla byl 2850 mm, hmotnost 1120 kg. Mercedes 170V dosahoval nejvyšší maximální rychlosti 116 km/h.
Model 170 V se bez podstatnějších změn vyráběl v letech 1936 až 1953.

Verze 170 S technicky odpovídala véčku, ale měla větší karosérii a tvarově navazovala na předválečný typ 230 (W153) .

Automobil byl komfortnější, jeho motor měl větší výkon a rekonstrukcí prošla přední náprava.

Kromě klasického čtyřdveřového sedanu existovaly i dvoumístné kabriolety a čtyřmístné sedany.


Mercedes Benz W191

Vyráběné pod-modely Modely

Kabriolet A
1941 - 1951
170 S
1949 - 1952
Kabriolet B
1949 - 1951
170 Sb
1952 - 1955
170 SD
1952 - 1955

Časová osa

Fórum Technický koutek Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W191

Mercedes Benz W191
1280 x 628 ... 90 KB
2015-12-11  Skyair
Mercedes Benz W191 Kabriolet B
800 x 600 ... 67 KB
2008-09-20  hejmy
Mercedes Benz W191
800 x 402 ... 57 KB
2008-09-20  hejmy


Poradna Vložit otázku

Videa Mercedes Benz W191

1952 Mercedes-Benz 170 V Kastenwagen Mercedes Benz 170 V Cabrio - FJ. Willebrands Mercedes 170 S, Rost im Kühlkreislauf

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
1949 1955 M136 1,7 (170V,S) benzín 0 4 / Řadový 28 kW
1953 1955 OM636 1,8 (170SD) diesel 1 767 4 / Řadový 38 kW

Naše vozidla Mercedes Benz W191 Přidat vozidlo

1999 Mercedes Benz W191 170 S

Palivo benzín + CNG. 18-rychlostní Manuální převodovka.

Časová osa

1940 1950
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5
Mercedes Benz W191 Kabriolet A
170 S
Kabriolet B
170 Sb
170 SD
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5
1940 1950