Mercedes Benz W188




Mercedes Benz W188

Rok výroby 1951 - 1958

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/...ki/Mercedes-Benz_Type_300

Kategorie: Pováleční veteráni 1945-1970

W188 Typ 300 - vyráběný v letech 1951–58

V říjnu 1951, Daimler-Benz představil Mercedes-Benz 300 S na autosalonu v Paříži - jeden měsíc před sériovou výrobou 300 Saloon (W186). Společnost tak měla dva topmodely ve svém portfoliu.

300 S byl zařazen jako určité reprezentativní auto se sportovním nádechem - splňující nejvyšší nároky kladené na přilnavost, bezpečnost a rychlost.

300 S splnilo všechny tyto očekávání, což se odráží ve verdiktech mezinárodního motoristického tisku. Ten popsal nový model jako "auto pro světovou elitu" a "kritériem pro to, co je možné v současné automobilového inženýrství."  Novináři ocenili i "tradiční ", v tomto případě, zejména "šlechtický rod W188 ...aniž by se musel model uchylovat k aerodynamickým mimikrám."

Podle původního prospektu, 300 s byl rafinovaný vůz: Mercedes-Benz 300 s je automobil, který bude nejen inspirovat sportovní řidiče, ale také, aby bylo možné absolvovat nejdelší vzdálenosti v co nejkratším čase a s minimálním tlakem na "něčí tělo a nervy".  Brožura bylo rovněž nadšená z elegantní linie,  která harmonizují výjimečně dobře s moderním designem. "

Z technického hlediska bylo 300 S založené na salónní verzi modelu 300 (W 186), ale mělo o 140 mm kratší podvozek.

Výkon motoru byl posílen na 110 kW zvýšením kompresního poměru a montáže trojice karburátorů, což dalo vozu maximální rychlost 175 km/h.

Vedle Coupé, byl 300 S nabízeny také jako Kabriolet a Roadster verze. Výroba z těchto tří variant začala mezi červnem a zářím 1952 a  celkem bylo vyrobeno 216 kusů Mercedes-Benz 300 Coupé S  v průběhu následujících čtyř let.

Dvoudveřový Mercedes 300 S a Sc  ve verzích kabriolet, roadster a kupé

Půl roku po premiéře velkého reprezentačního modelu Mercedes-Benz 300 se v říjnu 1951 představil na autosalonu v Paříži sportovně laděný dvoudveřový model Mercedes-Benz 300 S s kódovým označením podvozku W188 I. a  byl odvozen od sedanu řady W186. Elegancí a krásou své karoserie si okamžitě získal značnou pozornost a navzdory vysoké základní ceně 34 500 západoněmeckých marek i zájem movitých kupujících.

Mercedes-Benz 300 S vycházel konstrukčně z velkého typu 300 (W186), měl tedy rámový podvozek ve tvaru písmene X, svařený z trubek oválného průřezu, rozvor náprav byl ale zkrácen na 2900 mm. Byl tedy o 150 mm kratší a to se odrazilo i na délce karoserie, která byla kratší o 250 mm (vnější rozměry vozu byly 4700 x 1860 x 1510 mm). Příď vozu převzali návrháři karoserie od typu 300 prakticky beze změn, přední blatníky byly ale jinak tvarované a rozšířily se “stupačky” v prazích. Trochu se pozměnil i tvar chromovaných nárazníků. Vůz se od začátku nabízel ve třech karosářských verzích kupé, kabriolet (foto) a roadster a prezentoval se jako 2/3místný.


Mercedes Benz W188

Řadový šestiválec M 188 s objemem válců 2996 cm3 byl proti typu 300 silnější o 35 koní. Výkonu 150 k (110 kW) při 5000 min-1 se dosáhlo zvýšením kompresního poměru na 7,8:1 a použitím trojice spádových karburátorů Solex 40 PBJC. Díky výkonnějšímu motoru stoupla maximální rychlost na 176 km/h (sedan jezdil maximálně stošedesátkou). Koncem roku 1951 byly vyrobeny dva předsériové kusy a v červenci 1952 začala sériová výroba. Celkem bylo do roku 1955 vyrobeno 560 vozů ve všech třech verzích. Obzvláště elegantní kupé (foto) s malým zadním oknem si koupilo 216 zákazníků, milovníci jízdy s větrem ve vlasech si pořídili 203 modelů Cabriolet A a 141 Roadsterů. Turínský karosář Pinin Farina si v roce 1956 pohrál s jedním exemplářem kabrioletu 300 S a přestavěl jej ve stylu amerického Duesenbergu z roku 1937. Převážně ručně stavěný Mercedes-Benz 300 S patřil ve své době k nejluxusnějším automobilům.


Mercedes Benz W188

Silnější motor a lepší zadní náprava

V srpnu 1955 byl Mercedes-Benz 300 S nahrazen typem 300 Sc (W 188 II), který se zvenku lišil jen dvěma chromovanými lištami na bocích kapoty a olištovanými okraji podběhů kol. Zapracovalo se ale na motoru s novým označením M 199, vybaveným vstřikováním paliva. Maximální výkon vyskočil na 175 k (129 kW) při 5400 min3, částečně také díky zvýšení kompresního poměru na 8,55:1. Přepracována byla rovněž zadní kyvadlová náprava (německy se jí říkalo Eingelenk-Pendelachse, tedy řízená kyvadlová náprava), což se příznivě projevilo na jízdních vlastnostech.

Mercedes-Benz 300 Sc se opět dodával ve třech verzích karoserie (kupé, kabriolet, roadster) za jednotnou cenu 36 500 DM. Vnější rozměry zůstaly stejné jako u typu 300 S, pohotovostní hmotnost vozu vzrostla o 20 kg na 1780 kg a maximální rychlost na 180 km/h. Do dubna 1958 bylo vyrobeno 98 kupé (foto), 53 roadsterů a 49 kabrioletů. Celkem tedy vznikly rovné dvě stovky těchto nádherných vozů, které se dnes v aukcích prodávají za cenu blížící se půl milionu dolarů.

Mercedes Benz W188

Modely 300 Sc byly z továrny vybaveny tehdy luxusními doplňky, například rádiem (pochopitelně elektronkovým) Becker Brescia, mlhovými světly Bosch, koženými sedadly nebo bělobokými pneumatikami na chromovaných 15palcových discích kol. V zavazadlovém prostoru byla umístěna dvojice náhradních kol a na míru ušitá zavazadla.

Roadster versus Cabriolet A

Na závěr se blíže podívejme na rozdíl mezi oběma otevřenými modely typu 300 S a 300 Sc. Kabriolet měl stahovací plátěnou střechu s bočními napínacími pákami (anglicky landau bars) a ve složeném stavu byla střecha posazena shora na zadní část karoserie. Malý prostor za sedadly zůstával i po složení střechy přístupný. U roadsteru (foto) byla střecha ve složeném stavu zcela schována v karoserii a prostor za sedadly byl zakrytý látkovým potahem.


Mercedes Benz W188

Mezi modely 300 S a 300 Sc existoval ještě jeden viditelný rozdíl: zatímco typy 300 S měly nárazníky s gumovými lištami, typ 300 Sc měl chromované nárazníky bez lišt a ve středu zadního nárazníku byl nápis “EINSPRITZMOTOR,” upozorňující na tehdy nový způsob dodávky paliva do motoru.

Sportovní modely Mercedes-Benz 300 S a 300 Sc jsou mezi sběrateli považovány za nadčasově krásné a je o ně na aukcích a srazech veteránů vždy mimořádný zájem.


Zdroj:http://veteran.auto.cz/auta/mercedes-benz-300-ssc-w188-kupe-kabriolet-roadster

Mercedes Benz Daimler-Benz AG.

Vyráběné pod-modely Modely

Kabriolet A
1952 - 1957
Kupé
1952 - 1958
Roadster
1952 - 1958

Časová osa

Fórum Technický koutek Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W188

Mercedes Benz W188
1280 x 788 ... 115 KB
2015-12-11  Skyair
Mercedes Benz W188
800 x 600 ... 107 KB
2013-03-13  Skyair
Mercedes Benz W188 Roadster
800 x 500 ... 92 KB
2013-03-13  Skyair
Mercedes Benz W188 Kupé
800 x 380 ... 51 KB
2013-03-13  Skyair


Poradna Vložit otázku

Videa Mercedes Benz W188

Historischer Werbefilm Mercedes Benz 300 S/W Mercedes Benz 300 SL 1952 / Autoexplora TV /Autos clásicos

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
M186.920 benzín 3 000 6 / Řadový

Naše vozidla Přidat vozidlo

Časová osa

1950
0 1 2 3 4 5 6 7 8
Mercedes Benz W188 Kabriolet A
Kupé
Roadster
0 1 2 3 4 5 6 7 8
1950