Mercedes Benz W180




Mercedes Benz W180

Rok výroby 1954 - 1959

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W180

Kategorie: Pováleční veteráni 1945-1970

S-Class  W180        Ponton: Typ 220a, 220 S

Obrázek

Již v předválečném období byly automobily Mercedes vnímány jako auta vyšší střední třídy a auta luxusní. Byly robustní, trvanlivé, spolehlivé a oblíbené. Po překonání poválečných útrap se v 50. letech vrací firma k této filosofii. Vyrábět kvalitní, pohodlná, robustní auta.
   V roce 1954 je představen typ W 180 provedení 220a. Sklidil ihned ohromný úspěch. Byl vyráběn v provedení čtyřdveřový sedan. Do dubna 1956 bylo vyrobeno 25 937 kusů tohoto automobilu. Dle tvaru se mu začalo říkat „Ponton“.
   V březnu 1956 přichází vylepšený model W 180 II provedení 220 S. Na první pohled byl téměř totožný s předešlým typem, ale byl doplněn okrasnými chromovanými lištami podél předních blatníků a dveří. Motor dostal vyšší kompresi a další úpravy, čímž se zdvihl výkon zprvu na 100 koní a později až na 106 koní / 4800 ot.min.
   V červenci 1956 přichází kabriolet se dvěma a čtyřmi místy k sezení. V říjnu téhož roku se objevuje na trhu dvoudveřové coupe. Do října 1959 bylo vyrobeno 55 279 sedanů W 180 / 220 S, dále 2178 kusů v provedení kabrio a pouze 1251 kusů úhledného coupe, které se nachází na fotografii.
   Vozy řady W 180 / 220 S byly koncem 50.let nahrazeny novou řadou W 128/220SE, která byla vybavena mechanickým vstřikováním paliva, byly osazeny řadovým šestiválcovým motorem o obsahu 2195 ccm. Měl vrtání 80 mm a zdvih 72,8 mm. V provedení  220a ( W 180 I ) měl výkon 85 koní / 4800 ot.min. Po zavedení 220 S se výkon zdvihl na 100, později od srpna 1957 na 106 koní / 5200 ot. min. S tím vzrostl i kompresní poměr motoru z 7,6 : 1 na 8,6 : 1. Zároveň s tím byl nahrazen karburátor Solex 32 PAA TJ typem Solex 32 PAJTA.
   Rozvod ventilů byl řízen jako SOHC a byl poháněn dvojitým řetězem. Palivová nádrž umístěná v zadní části vozu měla obsah 64 litrů.Motor měl chlazení kapalinou, která zároveň sloužila jako zdroj tepla v účinném topení uvnitř kabiny. Manuální převodovka měla čtyři synchronizované stupně.
   Přední náprava je složená z trojúhelníkových ramen, která jsou odpružena vinutými pružinami a je opatřena stabilizátorem. Zadní náprava je klasicky výkyvná, odpružená rovněž vinutými pružinami. Brzdy byly hydraulické s podtlakovým posilovačem. Karoserie byla samonosná, posvařovaná z vylisovaných dílů.
   Do současnosti se dochovalo relativně dosti vozidel v provedení sedan. Vozy kabrio a coupe jsou velmi vzácné. Renovují se relativně snadno, protože v Německu existuje řada firem, které dodávají kompletní sortiment náhradních dílů na tyto vozy. Jsou poměrně drahé, což odpovídá celkové cenové relaci těchto vozů.
Kabrio 220 S ve velmi špatném stavu vyžadující náročnou renovaci se prodává za kolem 300 000 ,- coupe kolem 150 000,- . Za vozy před renovací, ale v přiměřeném stavu koroze a opotřebení dáme kolem 600 000,- za kabrio a 350 000,- za coupe. Vozy v perfektním stavu se pohybují více než milion za otevřený vůz a 700 000,- za coupe (zdroj inzerce jaro 2010). 

Technická data:                             

typ:                       W 180 (220a) - Sedan


výroba v letech :           1954 - 1956
počet kusů:                  25 937
motor:                         řadový šestiválec
počet válců:                  6
vrtání:                         80 mm
zdvih:                          72,8 mm
obsah:                         2195 ccm
otáčky:                        4800
výkon:                         85 koní / 4800 ot. min
kompresní poměr:         7,6 : 1
karburátor:                   Solex 32 PAATJ
celková délka:              4715 mm
celková šířka:               1740 mm
celková výška:              1560 mm
pohotovostní hmotnost: 1300 kg
celková hmotnost:         1730 kg
rozchod vpředu:            1430 mm
rozchod vzadu:             1470 mm
rozvor:                         2820
pneu:                          6,70 x 13
rychlost:                       150 km / hod
spotřeba:                     13,5 l/100km
objem palivové nádrže: 64 litrů  



typ:                        W 180 (220S) - Kabriolet, Coupé


výroba v letech :           1956 - 1959
počet kusů:                  2178 kabrioletů a 1251 coupe
motor:                         řadový šestiválec
počet válců:                  6
vrtání:                         80 mm
zdvih:                          72,8 mm
obsah:                        2195 ccm
otáčky:                       4800 ot./ min, od srpna 1957  5200 ot./ min
výkon:                        100 koní / 4800 ot. min, od srpna 1957 106 koní/ 5200
kompresní poměr:        7,6 : 1, od srpna 1957 8,6 : 1
karburátor:                  Solex 32 PAJTA
celková délka:             4760 mm
celková šířka:              1765 mm
celková výška:             1530 mm
pohotovostní hmotnost:1450 kg kabriolet, 1410 coupe
celková hmotnost:        1815 kg
rozchod vpředu:            1430 mm
rozchod vzadu:             1470 mm
rozvor:                         2700
pneu:                          6,70 x 13
rychlost:                      160 km / hod
spotřeba:                    13,5 l/100km
objem palivové nádrže: 64 litrů        


zdroj: www.eurooldtimers.com

 

(1954-1956) 220a, (1956-1959) 219=(W 105), (1956-1959) 220S,220S-E=(W 128)

Liší se od 180 a 190ky : větší přední převis a rozvor, prodloužený z 2.65 na 2.82, šestiválec objemu 2,2 litru

(1954) nové zadní nápravy s jednoduchým závěsem a změněnými čepy,to zlepšilo jízdní vlastnosti

(1956) karoserie coupe a cabriolet na stejném podvozku

(1959) byly nahrazeny novou řadou W111/112. Produkce kupé a kabrioletů dobíhala ještě v následujícím roce.

(1957) Modernizace, (dnes facelift).Změnil se interiér, osvětlení zadní registrační značky se přesunulo do svislých rohů na nárazníku a klika, která sloužila k otevírání zavazadlového prostoru, byla již zapuštěná do karoserie.

Fotografie W 180 II (220S) coupe r.v. 1959

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázek

Fotografie z průběhu renovace.

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázek
 
Mercedes Benz Daimler-Benz AG.

Vyráběné pod-modely Modely

extra
220a/220S
1954 - 1959

Časová osa

Fórum Technický koutek Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W180

Mercedes Benz W180
1280 x 722 ... 123 KB
2015-12-11  Skyair
Mercedes Benz W180
336 x 252 ... 21 KB
2009-06-03  hejmy
Mercedes Benz W180
1280 x 853 ... 72 KB
2009-05-13  hejmy
Mercedes Benz W180 extra
800 x 379 ... 40 KB
2008-10-17  hejmy


Poradna Vložit otázku

Videa Mercedes Benz W180

benz automatic car wash equipment and machine in tepo-auto tp-901 Mercedes Ponton 220S from US - engine rebirth after 53 years in Germany 1959 Mercedes Benz 190SL For Sale~Recent Nut & Bolt Restoration~FANTASTIC! Mercedes Benz Ponton 220S

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
1954 1956 220a/220S M180.921 benzín 2 171 6 / Řadový 63 kW 12
1956 1959 220a/220S M180.924 benzín 2 180 6 / Řadový 78 kW 12

Naše vozidla Přidat vozidlo

Časová osa

1950
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Mercedes Benz W180 extra
220a/220S
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1950