Mercedes Benz W176




Mercedes Benz W176

Rok výroby 2012 - ...

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_A-Class

Kategorie: A-Class

Nové "áčko" a hned od začátku úspěšné!

Na ženevském autosalonu 2012 představila německá automobilka Mercedes Benz novou generaci A-Class.

Ta se přetransformovala z klasického malého MPV do elegantního pětidveřového hatchbacku konkurujícímu například Volkswagenu Golf.

Při pohledu do historie zjistíme, že Áčko se třemi dveřmi se nabízelo v druhé generaci pod označením W169. U současné generace nalezneme prozatím jen pětidveřovou variantu. Do budoucna plánuje Mercedes čtyřdveřové kupé CLA a malý crossover GLA.

Ovšem určitě si bude chtít německá značka urvat menší „sousto“ z prodejů třídveřových hatchbacků, takže se možná časem dočkáme Áčka se třemi dveřmi.

Pod kapotu se vejdou všechny dostupné motorizace, tedy i vrcholná 45 AMG s 335 koňmi.

A co na nové "áčko" novináři webu   5reasonreviews

5krát pro:

  1. Vypadá , že je drahé - lidé si budou myslet, že jste mladý a v balíku.
  2. Interiér je moderní s úžasnou iPhone obrazovkou.
  3. Standardní bezpečnostní vybavení je rozsáhlé - má 9 airbagů, upozorní vás, pokud se chystáte usnout, zaparkuje samo, má zadní kameru, necouvne  při rozjezdu do kopce. Mercedes se očividně rozhodl, že se nemůžete postarat sami o sebe.
  4. Je svým způsobem sportovní a řídí se stejným způsobem.
  5. Vyrobeno je v Německu - i když, protože poptávka je tak vysoká, některé jsou vyrobeny ve Finsku.

5krát proti

  1. Malá okna u zadních sedadel mohou působit trochu klaustrofobně.
  2. Nastupování je nízké a působí obtíže.
  3. Výhled dozadu není nejlepší.
  4. Poloměr otáčení je poměrně velký.
  5. Standardní 7 stupňová automatická převodovka se obecně nepovažuje za nejlepší v této třídě.

A jejich závěrečné přirovnání "áčka"?

Je jako Tom Cruise: Talentovaný, dobře vypadající, ale ne tak docela bezchybný ...  :-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mercedes-Benz A 250 Sport:

Třída A ve své třetí generaci přechází ke konvenčnějšímu konceptu. I tak ale přináší do segmentu něco svěžího. Vítr, ba přímo uragán stylu.

Mercedes se třetí generací třídy A opět vstupuje na pole neorané. První generace měla velmi novátorský prostorový a technický koncept, pro značku netypický pohon předních kol a vstupovala do zatím neprobádaného segmentu, druhá pak šla v jejích šlépějích. Tentokrát se u trojcípé hvězdy rozhodli vzít to celé za opět trochu jiný konec. Jelikož čas ukázal, že i pro prémiové značky se v nabité nižší střední třídě najde zajímavý tržní podíl, vyjíždí nejnovější třída A s karoserií klasického kompaktního hatchbacku. Je třeba dodat, že velmi stylového. Pokud by se úspěšnost toho kterého modelu dala měřit počtem hlav, které se za ním v ulicích otočí, a množstvím zvědavých dotazů či stupněm ohmatanosti bočního okénka od zvědavců nahlížejících na parkovišti dovnitř, mělo by áčko na celé čáře vyhráno.

 Automobily Mercedes-Benz A 250 Sport

Tímto způsobem lze ale částečně kvantifikovat jediný, byť značně subjektivní ukazatel. Styl. Je tedy jasné, že právě jeho má nejmenší mercedes požehnaně. Ostatně cílovou skupinou jsou převážně mladí, dynamičtí lidé, kteří si potrpí na stylové věci. K potěše značky musím hlásit, že o jejich nejnovější dítko jevili zvýšený zájem i nemladí a od pohledu nepříliš dynamičtí... Což o to, vrcholný model řady vypadá velmi lákavě. V klasické stříbrné barvě vyniknou fluidní linky na bocích, efektní LED světlomety a s paketem AMG i nazlobený výraz. Upravené nárazníky dodávají vozu vizuální dynamiku a speciálně zadní část evokuje dojem závodního speciálu - dvojice koncovek vykukující z "difuzoru" si o připomínku DTM vysloveně říká. Dokonce se na první pohled zdá, že vůz se drží tradiční koncepce své značky, a má tedy pohon zadních kol, což mimochodem docela slušná část dotazujících se předpokládala.


Ale nejen vnějším vzhledem živ je stylový člověk. Obdiv okolí je samozřejmě věc příjemná, ale čas tráví řidič v kabině. Potěšitelné je, že z hlediska stylu mohu i odsud reportovat jen pozitiva. Očekáváte od prémiové značky špičkové materiály? Máte je mít, jak plasty, tak kůže jsou příjemné na pohled i omak. Vše, co vypadá kovově, je opatřeno kovovou fólií, stříbřenku zde nenajdete. Jemnou kůží potažený a červeně prošívaný volant skvěle padne do ruky a možnosti jeho nastavení jsou velmi široké. Chvála jde i za sedačkami s integrovanou opěrkou. Vypadají naprosto úchvatně, přitom jsou pohodlné a v zatáčkách poskytnou dostatečnou oporu. Všechna tlačítka mají delikátní odpor a najdete je v místech, kde je očekáváte.

 Automobily Mercedes-Benz A 250 Sport
Interiér je pohledný, materiály na výši, design dělá čest nejmenšímu modelu prémiové značky. Prostorností ovšem neohromí a v testovacím kusu se občas ozvalo vrzání plastů.

Středobodem interiéru je displej systému Comand, tedy navigace a infotainmentu, ovládaný kovovým otočným ovladačem na středové konzole. Módní design tabletu skoro navádí k tomu, vzít si jej s sebou do kapsy, je zde ale napevno. Menu je intuitivní a bez zbytečného tápání najdete potřebnou funkci, mapové podklady jsou graficky povedené a displej čitelný i na slunci. Doplňuje jej monochromatický bráška mezi designově výraznými přístroji v kapličce palubní desky. Ten již grafikou neohromí, ale ovládání z volantu je opět přehledné a nekomplikované.


Zdá se tedy, že v interiéru je také vše v nejlepším pořádku. Ne tak docela, dvě "ale" by se našla a bohužel dost zásadní. Prvním je prostornost. S výškou kolem 190 cm nebudete mít nejmenší šanci se vejít pod střešní okno a za vás si již sednou jen děti. Na druhou stranu, čtyři "eurolidé" (tzn. normovaných 175 cm) se do vozu naskládají bez problému, ale také bez prostorové rezervy. Dalším vskutku nečekaným minusem bylo povrzávání interiéru, pazvuky se sice ozývaly spíše výjimečně, ale z různých míst. Od prémiové značky i ceny bych čekal dokonalost.

 Automobily Mercedes-Benz A 250 Sport

 

Prostor vzadu není nijak chvályhodný. Za vysokého řidiče si sednou spíše jen děti, dva normálně vzrostlí dospělí se za sebe vmístí.

Tu bych ostatně očekával i po jízdní stránce, byť nádherná příplatková osmnáctipalcová kola dávají tušit, že na komfortní notu mercedes tentokrát nezahrál. A vskutku, odpružení je tuhé a na našich silnicích dá posádce vychutnat každý výmol měrou vrchovatou. Ale což, jde o vrcholný model se silným motorem, obětování komfortu na oltář sportovního projevu tak lze pochopit i odpustit. Či? Šlo by, kdyby při sportovní jízdě áčko excelovalo. Ještě než šlápnete na plyn, narazíte na věci, které předznamenávají možné zklamání... Tlačítko ESP nenajdete, musíte listovat v menu palubního počítače, elektrická ruční brzda je schovaná vlevo pod volantem a řízení je přece jen dost lehké. Pneumatiky GoodYear F1 mají neskutečný grip a podvozek ze stabilního vedení nevyvede takřka žádný druh nerovností. Ovšem převodovka bez ohledu na situaci před omezovačem vždy sama zařadí, a to i v manuálním režimu, o tom, že přední kola ztrácejí trakci, vás řízení vůbec nijak neinformuje a bohužel se nedočkáte ani jímavé zvukové kulisy. ESP nejde zcela vypnout, jakkoli se tak tváří... a musím přiznat, že pro jednou mi to není proti mysli. Malý mercedes totiž není, politicky řečeno, zrovna komunikativní, a pokud zaprší, má výrazné problémy s trakcí. Ono poslat na přední nápravu přes 200 koní je vždy ošemetná věc, speciálně bez samosvorného diferenciálu. Přidejte k tomu faktickou nemožnost kontrolovat řazení a velmi ostrý nástup nedotáčivosti a najednou se vždy aktivní elektronický hlídač jeví jako výtečný nápad. Dalo by se pokračovat, ale spokojme se s tím, že sportovní jízda není parketou A 250.
 Automobily Mercedes-Benz A 250 Sport
Dvouspojková převodovka zatím nedosahuje kvalit nejlepšího z konkurentů.

http://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2730_prevodovky-w176.jpg
 
Co v běžném provozu? Když opomenu již zmiňovaný komfort, pak jde o svižný bezproblémový vůz. Hlídání mrtvého úhlu funguje výborně, monitoring bezpečné vzdálenosti také, na couvání si lze připlatit za kameru a bonusem je vzhledem k velikosti ráfků překvapivě dobrý rejd. Výhled vpřed je průměrný, vzad i malou štěrbinou mezi opěrkami nečekaně dobrý. Zklamáním je spotřeba. V průměru testu ukázal palubní počítač nelichotivých 11,2 l/100 km. V tom je ovšem započítána i "rychlostní" vložka. Na druhou stranu ve městě je opravdu potřeba počítat raději s více než deseti litry, a to i přes rychlý, často aktivní a nijak neobtěžující stop-start. Na dálnici má áčko chvályhodnou stabilitu a řekne si o zhruba osm litrů. O mnoho níže se nedostanete ani na okreskách, záleží především na morfologii terénu.


Relativně vysokou spotřebu bych přičítal částečně i převodovce, která se často nemůže rozhodnout mezi svými sedmi stupni. V automatickém režimu při potřebě střední akcelerace podřazuje i na třikrát s nepříjemnými pauzami, rozjezd bohužel také nezvládá zcela plynule a v manuálním režimu podřazuje po jednotlivých stupních. Přičemž při pokynu k podřazení o tři stupně v rychlém sledu akceptuje jen dva. Navíc pádla na volantu jsou malá a jiná možnost ovládání zde není, volič je pod volantem. Pokud tedy projíždíte oblouk vynucující natočení volantu o více než čtvrt otáčky, budete mít problém najít správné pádlo.

České zastoupení předpokládá, že více než polovinu prodejů budou tvořit diesely. Počkáme, bude-li áčko s některým z nich sladěnějším celkem. S vrcholnou motorizací a dvouspojkovou převodovkou si doporučující vysvědčení neodneslo. Stylové? Ano. Prémiové? Ano... a také s prémiovou cenovkou, díky níž je o to nesnadnější přimhouřit oko.

Cena
A 250 Sport: 875 428 Kč
Testovaný vůz: 1 181 154 Kč

 Automobily Mercedes-Benz A 250 Sport
Prolisy na bocích úspěšně maskují vysoký ponton karoserie, s AMG paketem budí malý mercedes značnou pozornost okolí.

Specifications

 
Year
Layout
Chassis
Body
Length / width / height
Wheelbase
Engine
Capacity
Valve gears
Induction
Other engine features
Max power
Max torque
Transmission
Suspension layout
Suspension features
Tires
Kerb weight
Top speed
0-60 mph (sec)
0-100 mph (sec)
A200
2012
Front-engined, FWD
Steel monocoque
Mainly steel
4292 / 1780 / 1433 mm
2699 mm
Inline-4
1595 cc
DOHC 16 valves, VVT, VVL
Turbo
DI
156 hp
184 lbft
7-speed twin-clutch
F: strut
R: multi-link
-
205/55R16
1320 kg
139 mph (c)
7.9 (c)
-
A200CDI
2012
Front-engined, FWD
Steel monocoque
Mainly steel
4292 / 1780 / 1433 mm
2699 mm
Inline-4, diesel
1796 cc
DOHC 16 valves
VTG turbo
CDI
136 hp
221 lbft
7-speed twin-clutch
F: strut
R: multi-link
-
205/55R16
1430 kg
130 mph (c)
8.7 (c) / 8.9*
28.3*
A250
2012
Front-engined, FWD
Steel monocoque
Mainly steel
4292 / 1780 / 1433 mm
2699 mm
Inline-4
1991 cc
DOHC 16 valves, DVVT
Turbo
DI
211 hp
258 lbft
7-speed twin-clutch
F: strut
R: multi-link
-
235/40R18
1370 kg
149 mph (c)
6.3 (c)
-
 
Year
Layout
Chassis
Body
Length / width / height
Wheelbase
Engine
Capacity
Valve gears
Induction
Other engine features
Max power
Max torque
Transmission
Suspension layout
Suspension features
Tires
Kerb weight
Top speed
0-60 mph (sec)
0-100 mph (sec)
A45 AMG
2013
Front-engined, 4WD
Steel monocoque
Mainly steel
4359 / 1780 / 1417 mm
2699 mm
Inline-4
1991 cc
DOHC 16 valves, DVVT
Turbo
DI
360 hp / 6000 rpm
332 lbft / 2250-5000 rpm
7-speed twin-clutch
F: strut
R: multi-link
-
235/40ZR18
1480 kg
155 mph (limited)
4.4 (c) / 4.2* / 4.2**
11.5* / 10.2**
A45 AMG (381hp)
2015
Front-engined, 4WD
Steel monocoque
Mainly steel
4367 / 1780 / 1417 mm
2699 mm
Inline-4
1991 cc
DOHC 16 valves, DVVT
Turbo
DI
381 hp / 6000 rpm
350 lbft / 2250-5000 rpm
7-speed twin-clutch
F: strut
R: multi-link
Adaptive damping
235/40ZR18
1480 kg
155 mph (limited)
4.0 (c)
-
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Vyráběné pod-modely Modely

A45 AMG
2013 - ...

Časová osa

Fórum A-Class W176 Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
W176 - Pokec a dotazy 10 udm kow
4 měsíců, 5 dnů
W176 - Pokec a dotazy
W176 - Pokec o A45 AMG 12 bazmyslik  Svatik
3 let, 4 měsíců
W176 - Pokec o A45 AMG
W176 - A45 AMG Dravec v rouše beránčím 24 raiden blueabyss
3 let, 5 měsíců
W176 - A45 AMG Dravec v rouše beránčím


Nové téma

Články

Mercedes-Benz A 45 AMG - dravec v rouše beránčím.

Vstup "AMG" do nové éry.

Poprvé v historii společnosti AMG a po více než 45 letech existence, je v nabídce fascinující, vysoce výkonný vůz v kompaktní třídě - Mercedes-Benz A 45 AMG  Představil se v březnu roku 2013 na autosalonu v Ženevě .

45 AMG s 2,0 litrovým čtyřválcovým turbo motorem a maximálním výkonem 265 kW (360 hp) a až 450 Nm točivého momentu je nejvýkonnějším, sériově vyráběným čtyřv...

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W176

Mercedes Benz W176
725 x 415 ... 62 KB
2014-01-10  Svatik
Mercedes Benz W176 A45 AMG
1024 x 683 ... 72 KB
2013-02-28  Skyair
2012 Mercedes Benz W176
1280 x 850 ... 135 KB
2012-12-04  Skyair
2012 Mercedes Benz W176
503 x 335 ... 18 KB
2012-02-14  hejmy


Manuály Mercedes Benz W176 Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (2) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
W176 2014 voice control ntg 4 5 b c cla cls e g gl glk m sl slk 2014.pdf Anglicky 9.34 MB 1
W176 w176 user manual.pdf Anglicky 4.96 MB 356

Poradna Vložit otázku

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
2012 M270.910 benzín 1 595 4 / Řadový 75 kW 180 Nm 16
2012 M270.920 benzín 1 991 4 / Řadový 155 kW 350 Nm 16
2012 OM607 DE 15 LA diesel 1 461 4 / Řadový 80 kW 260 Nm 16
2013 OM607 DE 15 LA red. diesel 1 461 4 / Řadový 66 kW 220 Nm 16
2012 OM651 DE 18 LA red. diesel 1 796 4 / Řadový 80 kW 250 Nm 16
2012 OM651.901 diesel 1 796 4 / Řadový 100 kW 300 Nm 16
2012 OM651.930 diesel 2 143 4 / Řadový 130 kW 350 Nm 16
2013 A45 AMG M133 DE 20 AL benzín 1 991 4 / Řadový 265 kW 450 Nm 16

Naše vozidla Mercedes Benz W176 Přidat vozidlo

2014 Mercedes Benz W176 A45 AMG 2.0

1 fotek

Výkon motoru 265 kW (360 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 450 Nm (332 ft/lb) při 2250 ot./min. Maximální rychlost 250 km/h. Zrychlení 4.6 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 510 kg. Palivo benzín. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 991 ccm (121 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M133 DE 20 AL.

2013 Mercedes Benz W176 1.6

4 fotek

Výkon motoru 115 kW (156 PS) při 5300 ot./min. Maximální rychlost 240 km/h. Zrychlení 8.3 s ~ 0-100 km/h. Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 595 ccm (97 cui), 4-válec.

2014 Mercedes Benz W176 A45 AMG 2.0

Palivo benzín. 7-rychlostní Automatická převodovka. Motor Řadový, M133 DE 20 AL.

2015 Mercedes Benz W176

Palivo diesel. 7-rychlostní Automatická převodovka.

2016 Mercedes Benz W176 1.6

Výkon motoru 75 kW (102 PS) . Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, M270.910.

Časová osa

2010
0 1 2 3
Mercedes Benz W176 A45 AMG
0 1 2 3
2010