Mercedes Benz W154




Mercedes Benz W154

Rok výroby 1938 - 1939

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W154

Kategorie: Oldtimery 1926-1945

Stříbrný šíp - Mercedes-Benz W154

Takzvaný doutníkový Mercedes, je pravděpodobně nejcennějším automobilem v České republice. Když se počátkem devadesátých let uvolnila politická situace ve východní Evropě, zareagovali zahraniční sběratelé velmi rychle. Do Národního technického muzea začaly ze zahraničí přicházet nabídky k odkoupení tohoto unikátu. Zájemci nabízeli až miliardu korun, ale muzeum slavný Mercedes neprodalo. Proč vlastně? Co je na něm tak zajímavého?


Mercedes Benz W154

Předchůdci

Závodní automobil Mercedes-Benz W154 navrhl v rozmezí let 1937 a 1938 Rudolf Uhlenhaut. Mladý inženýr v pětadvaceti vstoupil do Mercedesu s mnoha ideály a pravdou je, že se mu podařilo si je udržet. Už za pět let se stal vedoucím oddělení závodních vozů. Měl se podílet na jejich projektování a úpravách.

Sám byl dobrý pilot, a to mu v jeho práci velmi pomáhalo. V závodní sezóně 1936 převálcovaly stárnoucí model Mercedes-Benz W25 na závodních drahách vozy Auto Union. To byla výzva. Uhlenhautův tým nahradil v následující sezóně starý model vylepšeným typem se silnějším motorem Mercedes–Benz W125. A Mercedes znovu kraloval okruhům. Fenomenální jezdec Rudolf Caracciola v něm vyhrál evropský šampionát a stejné vozy obsadily druhé, třetí i čtvrté místo. Caracciola za volantem stříbrného šípu Mercerdes-Benz W125 dosáhl 28. ledna 1938 na letmém kilometru rychlosti 432,692 km/h!

W125 byl považován za nejsilnější závodní vůz ještě další tři dekády, ale neměl dlouhou závodní kariéru. Už v následujícím roce závodní jury odhlasovala změny pravidel. Ty nařídily snížit obsah závodních motorů. A tak superrychlý osmiválec s obsahem 5.662,85 ccm musel z dráhy pryč.

Mercedes Benz W154

Nejrychlejší "třílitr"

 Nově povolený obsah činil maximálně 3 000 ccm u motorů s kompresorem a 4 500 bez kompresoru. Uhlenhaut testoval podrobně obě možné varianty. Nakonec se rozhodl pro kompresorový motor. A tak vznikl Mercedes-Benz W154. Poháněl ho třílitrový vidlicový dvanáctiválec, přeplňovaný dvěma rootsovými kompresory, tedy dvoustupňovým přeplňováním s výkonem kolem 485 koní. Dosahoval rychlosti až 320 km/h a byl nejrychlejším "třílitrovým" automobilem své doby.

Pro srovnání a lepší představu, tak starší 3,2 litrový motor AMG 6V s kompresorem má výkon 260 kW = 354 koní a základní verze Mercedes-AMG GT se čtyřlitrovým biturbo osmiválcem dává 340 kW, což je 463 koní  a dosahuje maximální rychlosti až 310 km/h. Mercedes Benz W154


Mercedes Benz W154

 

Další podrobnosti

Fórum Technický koutek Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W154

Mercedes Benz W154
1024 x 755 ... 176 KB
2015-04-08  Skyair
Mercedes Benz W154
720 x 404 ... 54 KB
2015-04-08  Skyair
Mercedes Benz W154
1024 x 680 ... 107 KB
2015-04-08  Skyair
Mercedes Benz W154
460 x 306 ... 31 KB
2015-04-08  Skyair


Poradna Vložit otázku

Naše vozidla Přidat vozidlo