Mercedes Benz W142




Mercedes Benz W142

Rok výroby 1937 - 1942

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W142

Kategorie: Oldtimery 1926-1945

W142 Typ 320

Stuttgartský Mercedes-Benz udržoval prostřednictvím člena představenstva Jacoba Werlina těsné kontakty s nacistickým hnutím dlouho před tím, než se v lednu 1933 Hitler dostal k moci. O německý trh luxusními automobily se třícípá hvězda ve třicátých letech dělila s cvikovským Horchem, pozdějším rodištěm trabantů. Zatímco Hitler jezdíval osmiválci – šestikolým terénním M-B G4 nebo přehlídkovým typem 770 , šestiválec M-B 320 patřil k oblíbeným velitelským vozidlům vysokých důstojníků wehrmachtu a SS.

Typové označení souviselo se zdvihovým objemem 3,2 l, v roce 1938 převrtaným na 3,8 l. Počítalo se totiž s nižší kvalitou benzinu, dostupného na bojištích, přičemž výkon 57 kW měl zůstat zachován. Tehdy také rostl podíl syntetického benzinu z hnědého uhlí, jehož nižší oktanové číslo znamenalo větší náchylnost motorů ke klepání a vynutilo si pokles kompresního poměru o 5-10 %. Při nízké kompresi kolem 1:6,25 bylo možné spalovat i dřevoplyn. Na rozdíl od prestižních modelových řad se typ 320 držel ventilového rozvodu SV.

Čtyřstupňová přímo řazená převodovka dostala výrazně přesazený rychloběh (1:0,73) pro hospodárnější provoz na horečně budovaných dálnicích. „Třistadvacítka“ měla odolný podvozek s nezávislým zavěšením všech kol, odpružených kombinací vinutých a listových per. V letech 1937 – 1942 vznikla celá škála karoserií od luxusních limuzín a spřízněných sanitek po kabriolety. 

 

Speciálně upravený Mercedes Benz 320 byl ve 30.letech minulého století jedním z prvních “Papamobilů”. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nejvíc proslulým se stal Mercedes Benz 320 kabriolet . Poslední jmenovaný kabriolet měl pohotovostní hmotnosti 1900 kg a byl schopný vyvinout rychlost 126 km/h.  Právě v něm seděl v době atentátu 27.5.1942 zastupující říšský protektor Reinhard Heyndrich  a jeho SPZ SS-3 vyjadřovala postavení v hierarchii „Ochranných oddílů“ a byla přenosná na vozový park svého majitele.

Atentát provedli v Praze - Kobylisích českoslovenští parašutisté Josef Gabčik a Jan Kubiš, členové skupiny Antropoid, vysazezené na území protektorátu z anglického bombardéru. Heyndrich nezemřel ihned, ale za týdenna infekci, kterou způsobily žíně sedadel, zavlečené do těla střepinou granátu, který vybuchl vně vozu. Oba, spolu s dalšími vojáky skupiny Silver A a Silver B, zemřeli v kostele sv. Cyrila a Metoděje v Praze dne 18. 6. 1942.

Nejslavnější érou předválečné produkce Mercedesu jsou bezesporu vozy Mercedes Benz 500 K, 540 K a 770. Jde o objemově největší předválečné typy. Všechny byly luxusní, vyráběné dle individuálních požadavků, některé z nich byly v pozdější době i opancéřované. Měly osmiválcové motory, které dávaly při zapojeném kompresoru výkon 160 k a 180 k u typů 500 a 540 a 230 k u typu 770. S tímto největším přeplňovaným motorem však byly dodávány pouze velké přehlídkové a pancéřované vozy.

Vyráběné pod-modely Modely

Cabriolet B
1937 - 1942
Cabriolet D
1937 - 1942
Kombinations-Coupe
1937 - 1938
Kombinationswagen
1937 - 1938
Limousine
1937 - 1938
Tourenwagen
1937
Autobahnkurier
1938

Časová osa

Fórum Technický koutek Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W142

Mercedes Benz W142 Cabriolet B
680 x 396 ... 46 KB
2009-04-15  hejmy
Mercedes Benz W142 Tourenwagen
680 x 360 ... 47 KB
2009-04-15  hejmy
Mercedes Benz W142 Limousine
680 x 458 ... 44 KB
2009-04-15  hejmy
Mercedes Benz W142 Kombinationswagen
680 x 321 ... 33 KB
2009-04-15  hejmy


Manuály Mercedes Benz W142 Vložit nový manuál

Katalogy a prospekty (2) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
W142 1939 typ 320 1939.pdf Anglicky 2.52 MB 15
W142 1939 typ 320 1939 deutsch.pdf Německy 2.87 MB 3

Poradna Vložit otázku

Videa Mercedes Benz W142

1939 Mercedes-Benz 320 Stromlinien-Limousine

Naše vozidla Přidat vozidlo

Časová osa

1930 1940
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2
Mercedes Benz W142 Cabriolet B
Cabriolet D
Kombinations-Coupe
Kombinationswagen
Limousine
Tourenwagen
Autobahnkurier
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2
1930 1940