Mercedes Benz W124




Mercedes Benz W124

Rok výroby 1984 - 1996

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_Benz_W124

Kategorie: Youngtimery 1970-1999

W124  - čtyřka, plasťák ...

Slavné piáno, tedy řada W123 , bylo po osmi letech nahrazeno sérií Mercedes-Benz W124, podle některých posledním klasickým mercedesem. Ten vydržel ve výrobě předlouhých takřka třináct let. "Čtyřka" byla představena v listopadu 1984 a ukončena v polovině roku 1996  a nahrazena již vyráběným modelem W210.

W124 se dočkala se spousty karosářských variant – kromě sedanu a kombi, tradičně nazývaného T-Model, se začátkem devadesátých let objevilo i elegantní kupé, od kterého byl odvozen také čtyřmístný kabriolet. Opět nechyběly ani prodloužené limuzíny. Léto 1993 pak přineslo poslední modernizaci a změnu označení – závěrečné bezmála čtyři roky tak W124 putovala k zákazníkům jako třída E.

Při představení v listopadu 1984 měly ovšem všechny modely ještě klasické označení – 200 (ano, u něj dodával směs do válců stále karburátor), 230 E, 260 E a 300 E, vznětové verze zastupovaly 200 D, 250 D a 300 D. Existovala také zážehová 200 E, ovšem ta se zprvu pouze vyvážela, a to do Itálie. Začátkem devadesátých let přišel vrchol v podobě dnes sběratelsky velmi ceněné varianty 500 E (později E 500), nejvýkonnější verzí byla ovšem ještě později uvedená E 60 AMG. Design karoserie vyznával hranatější funkční linie, které nezapřely inspiraci kompaktním Baby Benzem 190 E řady W201. Určitý sportovní nádech jim však nebylo možné upřít.

W124, kterému se u nás podle koncového čísla přezdívalo Čtyřka, tedy převzala tvarové prvky od menšího sourozence, jinak byla ovšem zcela svébytná. Zvláštní pozornost při vývoji byla věnovánabezpečnosti, která nesměla být zanedbána, i když prioritou bylo snížení hmotnosti. Na karoserii byl tedy použit lehký, ale přitom dostatečně pevný ocelový plech. Jako měřítko sloužila inženýrům nejen kompaktní W201, ale zejména velká třída S série W126, která se vyráběla od roku 1979. Prostor pro cestující byl na tehdejší dobu velmi dobře chráněn proti bočnímu nárazu, samozřejmostí byly i deformační zóny vpředu a vzadu. Testovací exempláře W124 se podrobily asymetrické bariérové zkoušce – čelnímu nárazu v rychlosti 55 km/h se čtyřicetiprocentním přesahem (tedy s překážkou se nepotkal celý automobil, ale jen necelá polovina přední části). Nový vůz byl také navržen s ohledem na bezpečnost chodců a cyklistů.

A jak na tom byla technika řady W124? Nejdříve jedna drobnější, ale velmi praktická novinka - jednoramenný stěrač čelního skla s tehdy největší stíratelnou plochou na světě. Změny se udály i na podvozku – obě nápravy byly pochopitelně zavěšeny nezávisle, vpředu našly své místo dnes již klasické vzpěry McPherson, zadní zavěšení bylo víceprvkové. Do osobních vozů stuttgartské automobilky se také poprvé v historii dostal pohon všech kol, šlo o automatický systém 4Matic, který používá automobilka dodnes, byť na jeho vývoji neustále pracuje.

V červenci 1993 následovala řada W124 na jaře představenou W202, třídu C. Stala se z ní třída E, jednotlivé modely tedy byly označeny písmenem E a trojčíselnou zkratkou zdvihového objemu motoru, vznětové varianty už nenesly jen písmeno D, ale celé slovo Diesel. Ze zádí vozů naopak zcela zmizely kódy karosářských variant, například C pro kupé, či T pro kombi.

Design a odlišnosti

Za design Čtyřky byla odpovědná trojice stylistů - Bruno Sacco, Josef Gallitzendörfer a Peter Pfeiffer. Podařilo se jim vskutku mistrovské dílo, které nezestárlo ani po takřka čtvrtstoletí. Charakteristická byla zejména záď se zaoblením po stranách, víko zavazadlového prostoru mělo tvar lichoběžníku a sahalo až po spodní okraj světlometů, které ani v této generaci nepostrádaly tradiční zuby. Již v úvodu zmíněný dlouhý jednoramenný stěrač dokázal očistit 86 procent plochy čelního skla! Ostřikovače pak mohly být elektricky vyhřívané, tento prvek výbavy byl standardem pro všechny verze od podzimu roku 1988. Tvary karoserie byly samozřejmě navrženy tak, aby bylo dosaženo co nejnižšího součinitele odporu vzduchu a klesla tak spotřeba paliva.

Stylistické odlišnosti čtyřválcových a šestiválcových verzí odvál čas. Silnější šestiválce měly pouze dvojitou koncovku výfuku, vznětová varianta 300 D pak měla pod předním nárazníkem žebrované vstupy vzduchu. Ty byly zavedeny i pro automobily s klimatizací

Podvozek a pohonné jednotky

Konstrukce podvozku, která odpovídala tomu ve W201, přinesla razantní zlepšení jízdních vlastností. Obě nápravy byly pochopitelně zavěšeny nezávisle, přední na spodních příčných ramenech a dnes již klasických vzpěrách McPherson, zadní byla víceprvková na tzv. prostorové soustavě ramen - každé kolo spočívalo na pěti ramenech. Odpružení obstarávaly plynokapalinové tlumiče a příčné zkrutné stabilizátory.

Většina motorů byla úplně nová. Například vstřikovací šestiválce s označením M 103, slabší 260 E dával z objemu 2,6 litru výkon 125 kW (170 k), silnější třílitrová verze 300 E poskytovala 140 kW (190 k). To samé platilo i o vznětových agregátech, i když nejslabší nepřeplňovaný dvoulitrový OM 602 s výkonem 53 kW (72 k) se objevil již v malém 190 D série W201. Novinkou byl dvouapůllitrový pětiválec 250 D, ano, ten také neměl turbodmychadlo. Nesl označení OM 602 a majitelé se mohli těšit na devět desítek koní, tedy 66 kW. Třílitr OM 603, opět bez turba, tedy s nápisem 300 D na zádi vozů, pak nabízel 80 kW (109 k). Karburátorový zážehový čtyřválec typu 200 s 80 kW (109 k) a stejný agregát, ale s objemem 2,3 litru, vstřikováním a rovnou stovkou kilowattů pocházely již z piána, stejně jako verze 200 E patřily do řady M 102.

První modernizace

V září 1989 měla premiéru na frankfurtské IAA přepracovaná řada W124. Změnila se jak zvenčí, tak zevnitř, stylistické úpravy byly ovšem jen decentní, jak se na značku Mercedes-Benz sluší. Nejvíce nápadné byly mohutné plastové lišty na bocích, které už dostalo o dva a půl roku dříve kupé. V našich zeměpisných šířkách se díky nim těmto vozům přezdívá plasťák, zatímco staršímu provedení se říká lisťák. Nad nimi byl nově umístěn úzký chromovaný pás, stejný kov se objevil i v interiéru na madlech dveří a také na krytech kol, tam jej dostal firemní emblém. Zvětšila se vnější zpětná zrcátka, která navíc dostala lakování v barvě karoserie. Uvnitř našla místo nová přední i zadní sedadla.

U všech modelů řady 124 s výjimkou čtyřkolek 4Matic se nově nabízel balíček Sportline. Obsahoval sportovní zavěšení s tvrdšími pružinami a tlumiči, automobil tak měl nižší světlou výšku. Byl obut do pneumatik rozměru 205/60 R 15 na kolech 7 J x 15 z lehkých slitin nebo oceli. Volant a řadicí páka dostaly čalounění kůží, samozřejmostí byla jiná sedadla, která měla sportovnější tvarování s lepším bočním vedením.

Modernizovaná W124 se neomezila jen na stylistické změny, ale měla také novinku pod kapotou. Tou byl zážehový třílitrový šestiválec se čtyřventilovou technikou. V modelech 300 E-24 (sedan), 300 CE-24 (kupé) a 300 TE-24 (kombi) dával 162 kW (220 k). Pocházel z roadsteru SL série R129, kde měl výkon o 11 koní větší, do W124 byl ovšem použit jiný katalyzátor, proto došlo k jeho snížení.

Ve Frankfurtu 1989 se také objevilo čtvrté karosářské provedení – limuzína s dlouhým rozvorem, která v této řadě čtyři roky chyběla. Mercedes tentokrát na vývoji úzce spolupracoval s karosárnou Binz. Rozvor se zvětšil o plných 80 cm na 3,60 metru, stejně narostla i celková délka. Jezevčík na základě W124 měl poprvé šestici dveří a vyráběl se s dvouapůllitrovým turbodieselem a zážehovým motorem 2,6 litru. Zatímco čtyřdveřoví předchůdci měli prostřední sedadlo spíše nouzové, limuzína na bázi pozdějšího éčka jej měla plnohodnotné, velikost sedáku i délka opěradla byly plně srovnatelné se zadním sedadlem ve třetí řadě. Sériová výroba této varianty byla zahájena v květnu 1990.

Třída E

Červen 1993 znamenal v životopisu řady W124 zásadní zlom. Na řadu přišla druhá optická modernizace. Maska chladiče prošla decentní úpravou, aby odpovídala té v aktuální třídě S – zejména chromované lišty byly zúženy. Na první pohled ovšem lze faceliftované modely odlišit podle předních a zadních směrových světel – jejich krycí plast už nebyl oranžový, ale bílý, vzadu pak navíc zatmavený. Změny se odehrály i na víku zavazadlového prostoru, které bylo aerodynamicky optimalizováno a místo širokého plastového pásu dostalo menší chromované madlo. Otěrové lišty na náraznících byly nově lakovány v barvě, shodné s ostatními plastovými panely, ty zadní byly prodlouženy až k výřezům pro kola. Změnil se i design standardních ocelových ráfků, které dostaly šest otvorů.

Významnější novinkou byla ovšem změna označení. To bylo upraveno tak, aby korespondovalo s novou třídou C W202, která se vyráběla od jara 1993. Z W124 se tak stala třída E. Toto označení samozřejmě opět doplňovalo trojčíslí s přibližným objemem válců, ovšem nebylo již před písmeny, ale za nimi. Tento systém používá Mercedes-Benz dodnes. Připomeňme jen, že písmeno E původně znamenalo vstřikování paliva. Bylo tedy vybráno také proto, že karburátorové motory se pod kapotami W124 již nenacházely. Automobilka též upustila od označování jednotlivých karosářských variant písmeny (C pro kupé, T pro kombi). Interní kódování samozřejmě zůstalo.

U atmosférických a přeplňovaných vznětových verzí nahradilo písmeno D slovo Diesel, takže například označení modelu 300 D se změnilo na E 300 Diesel. Automobilka samozřejmě vycházela vstříc individuálním přáním a tak se na zádi vozu nemuselo vůbec objevit, pokud si to novopečený majitel nepřál.

Text byl použit z článku:auto.cz/ Mercedes Benz třídy E - Hvězdá evoluce VI

Mercedes Benz W124


Mercedes Benz W124


Mercedes Benz W124

Vyráběné pod-modely Modely

Jiné verze
Sedan
1984 - 1996
Kombi
1985 - 1996
Kupé
1987 - 1995
500E
1991 - 1995
Kabriolet
1992 - 1993

Časová osa

Fórum W124 Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
W124 - Pokec a dotazy 113 mirav bmgx
1 dnů, 2 hodin
W124 - Pokec a dotazy
W124 - Spínací skříňka 20 Markusson 124124124
3 dnů, 1 hodin
W124 - Spínací skříňka
W124 - Zadní náprava 45 Lucky egelebege
4 dnů, 9 hodin
W124 - Zadní náprava
W124 - Motorový olej 16 burdas egelebege
4 dnů, 9 hodin
W124 - Motorový olej
W124 - Dotazy k motorům 88 burdas Tenarek
5 dnů, 5 hodin
W124 - Dotazy k motorům
W124 - Vstřiky 21 havran NostraAdamus
8 dnů, 8 hodin
W124 - Vstřiky
W124 - Osvětlení palubky a přístrojovky 28 Markusson howa
8 dnů, 10 hodin
W124 - Osvětlení palubky a přístrojovky
W124 - Střešní okno 25 Ferry Doli
12 dnů, 15 hodin
W124 - Střešní okno
W124 - Automatická převodovka 39 vfts David_1
13 dnů, 4 hodin
W124 - Automatická převodovka
W124 - Vstřikovací čerpadlo 26 Memphis Januś
13 dnů, 4 hodin
W124 - Vstřikovací čerpadlo
W124 - Nemrznoucí kapalina 15 timeforce Roberto500
16 dnů, 8 hodin
W124 - Nemrznoucí kapalina
W124 - Parametry náprav E500 4 Miluju210 bmgx
27 dnů, 20 hodin
W124 - Parametry náprav E500
W124 - Stahování oken 9 Jeremi DruidW124
1 měsíců, 1 dnů
W124 - Stahování oken
W124 - Tlak vzduchu v nádrži 10 Mori baby
1 měsíců, 2 dnů
W124 - Tlak vzduchu v nádrži
W124 - Volnoběžné otáčky 42 jiri.pilot W124LBC
1 měsíců, 4 dnů
W124 - Volnoběžné otáčky
W124 - Vstřikování KE-Jetronic 17 Jeremi Tomasko666
1 měsíců, 6 dnů
W124 - Vstřikování KE-Jetronic
W124 - Cukání motoru 11 Lefa W124LBC
1 měsíců, 7 dnů
W124 - Cukání motoru
W124 - Koupě 48 Aleš egelebege
1 měsíců, 20 dnů
W124 - Koupě
W124 - Rozdělovač paliva 14 šwáb Maros192
1 měsíců, 20 dnů
W124 - Rozdělovač paliva
W124 - Spojka 16 Šoťák baby
2 měsíců, 2 dnů
W124 - Spojka


Nové téma

Články

Imigrant schovaný pod kapotou Mercedesu

Vlna migrantů valící se z Afriky zkouší proniknout do Evropy pomocí často neuvěřitelných kousků. Ve španělském městě Ceuta ležícím na severu Afriky objevila hlídka uprchlíka schovaného pod kapotou auta, další byl pod zadními sedadly.

Guardia Civil je jedna ze složek španělské policie, mimo jiné má na starosti hlídání hranic. Hlídka ve městě Ceuta ležícího ve španělské enklávě na území Maroka obje...

Mercedes-Benz W124

Sedan Mercedes W124 přišel na trh v roce 1984.

Následující rok pak prostorné kombi a od roku 1986 byly všechny verze se šestiválcovými motory standardně vybavovány ABS. Rok 1987 přinesl automatickou uzávěrku diferenciálu a pohon všech kol 4Matic. Milovníci tohoto modelu vědí, že bylo představeno také atraktivní kupé. Od roku 1988 se pod kapotou vozu objevují populární dieselové pětiválce, ale i p...

W124 - Recenze ojetiny E500

Osmiválec implementovaný pod kapotu sedanu řady W124 tvoří až bizarní protiváhu plazivým taxikářským dieselům základních verzí. Obrovské kouzlo desetitisícové série sedanů označených 500E či E500 však pochopíte až při hlubším zkoumání – transplantace srdce totiž nebyla zdaleka jedinou úpravou, jenž etalon nudy a kvality při své přeměně na silniční stíhačku prodělal.

Mercedes W124 se vyráběl v let...

Inzerce / Bazar Mercedes Benz W124 Vložit nový inzerát


Koupím W124 coupé E320 nebo 300CE 24V v pěkném sta...

Koupím W124 coupé E320 nebo 300CE 24V v pěkném stavu.

Děkuji za každou nabídku.

Hľadám na C124 stmavovacie vnútorné spätné zrkadlo...

Hľadám na C124 stmavovacie vnútorné spätné zrkadlo ma môj mercedes 320E. Ďakujem.

Kúpim na W124 lanko strešného okna. Ak by mal ni...

Kúpim na W124 lanko strešného okna.

Ak by mal niekto ponúknite.

Ďakujem.

Prodám W124 kupé 230CE. Automat, rok 1987. Pěkný s...

Prodám W124 kupé 230CE. Automat, rok 1987. Pěkný stav, nehavarováno, servisní knížka, tažné zařízení odnímatelné, dálk. centrál, el. šíbr.

Cena 78.000,- Kč

Prodám W124 300CE budoucího autoveterána z roku 19...

Prodám W124 300CE budoucího autoveterána z roku 1990 v plné výbavě a něm.TP

tel.606405827 Zdeněk

Foto galerie Mercedes Benz W124

Mercedes Benz W124
1020 x 680 ... 62 KB
2016-02-06  Skyair
Mercedes Benz W124
795 x 957 ... 155 KB
2015-12-11  Skyair
Mercedes Benz W124
899 x 955 ... 150 KB
2015-12-11  Skyair
Mercedes Benz W124
696 x 767 ... 128 KB
2015-12-11  Skyair


Manuály Mercedes Benz W124 Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (2) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
W124 1985 - 1996 w124 user manual.pdf Anglicky 19 MB 140
W124 w124 owners manual.pdf Anglicky 19 MB 141

Manuály servisní (33) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
W124 1984 - 1996 w124 pojistky.jpg Česky 434 KB
W124 1984 - 1996 w124 jak na nefunkcni osvetleni pristroju.JPG Česky 76.6 KB
W124 1984 - 1996 W124 Jak na to low.pdf Česky 52.9 MB 330
W124 1984 - 1986 w124 jak na to high.pdf Česky 274 MB 330
W124 500E 1992 w124 introduction to service 400e 500e.pdf Anglicky 11.2 MB 72
W124 Kupé 1987 - 1993 w124 removal drivers door linning.pdf Anglicky 2.56 MB 6
W124 Kupé 1987 - 1993 w124 checking and replacing front brake pads.pdf Anglicky 679 KB 19
W124 1986 - 1990 mb diesel injection system.pdf Anglicky 17.2 MB 346
W124 1984 - 1996 w124 removing and installing belt pulley.pdf Anglicky 714 KB 3
W124 1984 - 1996 w124 repairing connecting rod.pdf Anglicky 1.34 MB 8
W124 1984 - 1996 w124 central locking pse diagram.pdf Anglicky 1.47 MB 38
W124 1984 - 1996 w124 alignment front and rear axle.pdf Anglicky 173 KB 6
W124 1984 - 1996 w124 complete electrical diagram.pdf Anglicky 73.9 MB
W124 1984 - 1996 w124 power windows.pdf Anglicky 95.3 KB 3
W124 1984 - 1996 w124 rear axle.pdf Anglicky 1.14 MB 29
W124 1984 - 1996 mb 124 service manual library cd2.rar Anglicky 341 MB
W124 1984 - 1996 mb 124 service manual library cd1.rar Anglicky 332 MB
W124 1984 - 1996 fuse designation w124.jpg Anglicky 125 KB
W124 1984 - 1996 w124 relay positions.pdf Anglicky 10.9 MB 8
W124 1984 - 1996 w124 removing viscous fan clutch.pdf Anglicky 285 KB 10
W124 1984 - 1996 w124 wiring diagram.pdf Anglicky 1.17 MB 8
W124 1984 w124 inspecting poly v belt.pdf Anglicky 1.12 MB 21
W124 1981 - 1993 mercedes maintenence manual to 1993.pdf Anglicky 14.5 MB 331
W124 w124 abs diagram.pdf Anglicky 964 KB 2
W124 w124 central locking system.pdf Anglicky 1.01 MB 20
W124 w124 fuel filler flap actuator.pdf Anglicky 240 KB 5
W124 w124 asd.pdf Anglicky 2.4 MB 51
W124 1984 - 1996 w124 hubwinkel erneuern.pdf Německy 1.3 MB 15
W124 1984 - 1996 w124 t modell heckklappegasdruckfeder ausbau.pdf Německy 971 KB 9
W124 1984 - 1996 w124 hinterachse.pdf Německy 411 KB 17
W124 1984 - 1996 w124 lwr schema.pdf Německy 499 KB 2
W124 do 2011 mb hinterachsmittelstucke pdf.pdf Německy 70.5 KB 4
W124 w124 revista tecnica spanish pdf.pdf Španělsky 108 MB 140

Ostatní (1) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
W124 1984 - 1996 w124 automatic clima control.pdf Anglicky 15.3 MB 35

Poradna Vložit otázku

W124 - Elektrická okna   zdraviiiim .. pred par dnami mi prestali uplne fungovat okna ....nejdu ani hore ani dole. ked stlacim vypinac na okna tak vzadu pod sedackou pocut cvakanie takze tam stava ide . poistky pod kapotou su dobre... prosim vas o radu. DAKUJEM

W124 - Zapojení budiků   Zdravim lidi vytah sem budiky a odpojil je borec predemnou byl strasny bastlil a svitilo mi jich jen par. nejspis byly blbe nacvakane na ten ja rikam "hodinovy" konektor a potreboval bych vedet jaka barva patri do jakeho cisla nebo fotku jak maji byt zapojene. seka me to v praci jelikoz chci sesklad......

W124 - Černý kouř z výfuku   Malý výkon 250D 10v 94HP - Problém zpočívá v tom že když auto nastartuji tak z něho jde černý kouř, při přidání plynu samozřejmě ještě víc černého kouře, při couvání to jde až přes auto jak to kouří. Když je motor ohřátý tak nekouří, jen při přidání plynu a to jen zlehka, při cca 2600-2800RPM jde ko......

W124 - Koupě 200D   Ahoj kluci, mám vyhlídnutou jednu čtyřku plasťáka. Má nalítano 450, ale to je celkem jedno. Na pohled auto nevypadá úplně zle. Pár drobných puchýřků tam je, ale nic vážného. Jde mi spíše o mechaniku. Byl jsem se s tím projet - při přeřazení to trošku cukne. Pán říkal že nějaká blbost na k......

W124 - Jak se dostat k baterii   Zdravím, mám celkem zapeklitý problém. Nemám klíče od kufru. Vlastním jen klíče od zapalovaní a předních levých dveří. Vybila se mi baterie,která je právě v kufru,takže centrálem auto už neotevřu. Po všech možných radách jsem zkoušel přes pojistku na motoru otevřit,ale výsledek je takový,že mi po př......

W124 - Eko poplatek   Nevíte kolik se platí eko poplatek na motor 230E R.V. 1988?Díky za info

W124 - Topení stále topí   Topení nejde regulovat, stále naplno topí. Nechal jsem vše zkontrolovat a proměřit a pravděpodobně se jedná o závadu na ovládací jednotce na přístrojové desce. Mám model bez klima (tzv.poloautomat) a nemůžu ho sehnat (pouze na verzi s klima).

W124 - Osvětlení zavazadlového prostoru a SPZ   Zdravím, potřeboval bych poradit. Dnes mi u mého W124 sedan při otevíráni kufru u nastartovaném motoru zhlasla žárovka osvětlení zavazadlového prostoru a zhlaslo i osvětlení SPZ. Čidlo na manuální sepnutí nereaguje. Když kufr dovírám (ještě než se dotke čidlo) kufr se rozsvítí a osvětlení SPZ taky a......

W124 - Nejde nastartovat   Dobry večer nejde mi nastartovat mercedes 250d w124 e klassic keď otočil klucikom vše sa rozsvieti a zprávu len klik,klik a nenatoci motor som úplný laik takže som z toho zufali

W124 - Volnoběžné otáčky   Mám MB W124 E320 motor 104.992 162kW, (benzin). občas lítají otáčky volnoběhu, když jede vše OK, ale někdy když zastavím a dám P, tak začnou lítat, prošlápnu plyn a většinou se to uklidní.Diagnostika nic neukáže. Myslel jsem podtlaky, ale vše je tam kde má být. Předem díky za radu.

W124 - Kontrolka ASD   Ahoj všichni, mám problém s ASD, Kontrolka ASD stále svítí, v čem může být problém? Olej je jak má být. Předem díky za radu.

W124 - Budíky a nefunkční vrtule   zdravicko prosiiim moc o radu jak vytahnout budiky z w 124 rok 1992.nesviti me.a nefunguje me sahara.a auto se v kolone tim padem prehriva.kde mam hledat chybu?dekuji moc.....

W124 - Příchytky plastů na dveřích   Ahoj, nevíte někdo, kde by se daly sehnat náhradní příchytky k plastovým lištám na přední dveře a předního blatníku? Jedná se o pravou stranu, ale to je asi jedno. Díky Jirka

W124 - Zadní lemy blatníků   Ahoj , zadní lemy pod chromovejma lištama jsou téměř vždy schnilé . Nevím proč někdo vymyslel takovou retard blbost . Nicméně moje otázka je , zda jsou stejné zadní lemy ze sedana i na kupé , nebo po třeba menších úpravách . Na webu jsem totiž nedokázal zadní lemy sehnat . Moje kára samozřejmě ty......

W124 - Vybíjení baterie   Ahoj kolegové a nadšenci těchto krásných aut w124 .:) rád bych poptal , zda někdo neví nebo se nesetkal s vybíjením baterie . Když mám auto zavřené a mám připojený ampermetr , mám pořád odběr 200mA . Odpojoval jsem pojistky , ale pořád bez změn . Radio odpojené nic nesvítí , nebliká , pořád odběr......

W124 - Pomalu padají otáčky   Zdravím, mám motor 2.2 110kw. Problém je v tom, že pomalu padají otáčky. Je to nepříjemné zejména při řazení. Neví někdo co s tím?

W124 - Těsnění hlavy válců a mazací kanálek   Zdravím chystám se dát na 300D těsnění hlavy válcu Ajusa vydrží to něco? Mazací kanálek hlavy mám udajně pro jistotu obmazat tmelem ale jak jsem se dival to misto na těsnění je opatřeno plíškem na puvodnim co jsem sundal plisek nebyl je to s tim plíškem vylepseni?. jak mám postupovat?

W124 - Vzduchové opierky   chalani viete mi pomoct ako mam sklopit zadne vzduchove opierky hlavy ked mi nejde čudlik dakujem za rady

W124 - Motor cvaká   124 250 D 1992 motor jde jako hodinky po výměně všech filtrů olej Castrol 10W 40 B4+lubrifilm udělané hydrošt. problém nepříjemné cvakání při otáčkách nad 2000tis hluk se rozléhá celou karoserií. Vychází od středu motoru. NEví někdo, co to může být? Díky

W124 - Dotazy na 300E   Zdravím rád bych koupit Mercedes 124 300E sedan Včera jsme se na nej jeli podívat projely se v něm a vypada že funguje uplně v pohodě,ale rád bych věděl naco si dá pozor a jak je se spolehlivosti těchto aut.Diky za odpověd

W124 - Kombík E250D nestartuje   Zdar Medvědáři, 25. ledna 2010 jsem přivezl z Bonu tohoto kombajna r.v. 5/95 a do této doby žádná vážná závada. Dnes jsem přijel k zákazníkovi a vypnul klíčkem zapalování. Za 15min. jsem se vrátil, nažhavil a NIC. Všechna elektrika funguje - světla, blinkry, žhavení, ventilace, atd. Na všech pojistk......

W124 - Motor nemá výkon   Motor chytá studený i teplý normálně, volnoběh dobrý, kickdown funguje, tempomat ok, ale nemá tah a výkon. Jak přidám, tak ekonoměr jde prakticky hned do maxima. Spotřeba benzínu je enormní. Dal jsem nový paliv. filtr, kabely,svíčky, vyměnil jsem i zadní díl výfuku, myslel jsem,že je třeba ucpaný, a......

W124 - Pružiny   mam w 124 250 d.sedan.pujdou na to pruziny z w 124 combi?

Videa Mercedes Benz W124

Mercedes w124 e300 Mercedes-Benz W124 by Lukas 2 Mercedes w124 2.5D 20V 0-100 Km/h E500 E 500 Der beste The Best Mercedes-Benz W124 No.1

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
1986 1992 M102.940 benzín 2 597 6 / Řadový 122 kW 220 Nm 12
1985 1992 M102.982 benzín 2 298 4 / Řadový 97 kW 198 Nm 8
1988 1992 M103.980 benzín 2 960 6 / Řadový 138 kW 260 Nm 12
M103.981 benzín 2 960 6 / Řadový 132 kW 255 Nm 12
1992 1993 M104.942 benzín 2 799 6 / Řadový 142 kW 270 Nm 24
1986 1990 M102.922 benzín 1 996 4 / Řadový 80 kW 170 Nm 8
1988 1992 M102.923 benzín 1 996 4 / Řadový 87 kW 172 Nm 8
1985 1986 M102.940 benzín 2 597 6 / Řadový 125 kW 230 Nm 12
1985 1995 M103.983 benzín 2 962 6 / Řadový 132 kW 255 Nm 12
1993 1995 M103.985 benzín 2 962 6 / Řadový 132 kW 255 Nm 12
1986 1992 M104.980 benzín 2 960 6 / Řadový 170 kW 272 Nm 24
M104.992 benzín 3 199 6 / Řadový 162 kW 310 Nm 24
M111.940 benzín 1 998 4 / Řadový 100 kW 190 Nm 16
1992 1996 M111.940 benzín 1 998 4 / Řadový 100 kW 190 Nm 16
1992 1996 M111.960 benzín 2 199 4 / Řadový 110 kW 210 Nm 16
1991 1993 M119.975 benzín 4 196 8 / Vidlicový 205 kW 400 Nm 32
1984 1995 OM601.912 diesel 1 997 4 / Řadový 55 kW 130 Nm 8
1989 1995 OM602.912 (250 D) diesel 2 497 5 / Řadový 69 kW 158 Nm 10
1988 1995 OM602.962 (250 TD) diesel 2 497 5 / Řadový 93 kW 231 Nm 10
1984 1995 OM603.912 (300 D) diesel 2 996 6 / Řadový 80 kW 185 Nm 12
1986 1995 OM603.960 (300 TD) diesel 2 996 6 / Řadový 108 kW 273 Nm 12
1991 1995 OM603.971 diesel 3 449 6 / Řadový 110 kW 310 Nm 12
1993 1995 OM606.910 (E300 D) diesel 2 996 6 / Řadový 100 kW 210 Nm 24
1992 1995 500E M119 500E benzín 4 870 8 / Vidlicový 240 kW 480 Nm 32
1991 1992 500E M119.974 benzín 4 973 8 / Vidlicový 235 kW 470 Nm 32

Naše vozidla Mercedes Benz W124 Přidat vozidlo

1990 Mercedes Benz W124 2.3

1 fotek  |  19.53 l/100 km

Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 298 ccm (140 cui), Řadový, M102.982.

1990 Mercedes Benz W124 Sedan 2.3

1 fotek  |  10.20 l/100 km

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Točivý moment: 205 Nm (151 ft/lb) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 298 ccm (140 cui), 4-válec, Řadový, M102.982, M102.982.

Fantastické, akorát jsem dolil olej a přihodil lokátor.

1991 Mercedes Benz W124 Kupé 2.3

12 fotek  |  22 servisních knížek  |  9.20 l/100 km

Výkon motoru 97 kW (132 PS) při 5100 ot./min. Točivý moment: 198 Nm (146 ft/lb) při 3500 ot./min. Maximální rychlost 198 km/h. Zrychlení 11.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 340 kg. Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 298 ccm (140 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, s KAT nižší výkon, M102.982.

Něco pro radost.

1990 Mercedes Benz W124 Sedan 3.0

5 fotek  |  11.69 l/100 km

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, M103.983.

Výroba 11/1990. Koupeno v ČSFR a stále u prvního majitele. Série pro Slušovice (10 nebo 12 aut). Klimatizace, šíbr, nezávislé topení, vyhřívaná zrcátka, el. sedačky v kůži s vytápěním, ABS, roletka zadního okna, el. okna, zvýšený podvozek. Křídlo na ...

1990 Mercedes Benz W124 Sedan 2.0

16 fotek  |  8 servisních knížek  |  8.23 l/100 km

Výkon motoru 55 kW (75 PS) při 4600 ot./min. Točivý moment: 126 Nm (93 ft/lb) při 2700 ot./min. Maximální rychlost 160 km/h. Zrychlení 18.5 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 430 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový.

A tímhle ta láska začla

Servisní knížky Mercedes Benz W124

Výměna podvozkových dílů + geometrie   Koupě nových předních ramen od febi (MB kód 124 330 34 70 + 124 330 35 70) + spojovačky i s čepy Lemforder . Následná montáž a seřízení geometrie .

Výměna oleje   Výměna oleje + olej. filtru

Olej v převodovce   Vyměněn olej v aut. převodovce

Výmena lanka parkovacej brzd   Kúpa lank - výmena lanka parkovacej brzdy od bubnovej čeasti. 124.420.1185 od EAC 90 33 20 .... 2 ks

Menší údržba   Nový termostat , nové gumyčky na táhla řazení+ šroub . Konečně drží správnou provozní teplotu a mohu zase řadit všechny rychlosti :)

Běžný servis   Výměna filtru a motorového oleje výměna filtru a oleje v převodovce výměna oleje v diferenciálu - olej byl z práce a tedy zadarmo :) ...o týden později ještě dodatečná výměna palivového filtru, který jsem nestihl ale je na jedné faktuře

Zadní náprava   Koupena zadní náprava. Je třeba opískovat a natřít, poté vyměnit. Stávající zadní náprava je prorezlá a při couvání se levé kolo klepe ze předu do zadu.

Interiér   Koupen velice zachovalý černý interiér, kompletní. Po nekuřákovi. Výměna za modrý TAXI interiér.

Údržba   Gumo-asfaltový nátěr podvozku, kokpit sprej. Čistič brzd, barva na třmeny, voňavý stromeček

Těsnění servo pumpy   Koupě těsnění víčka servo pumpy a rovnou výměna

Časová osa

1980 1990
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6
Mercedes Benz W124 Jiné verze
Sedan
Kombi
Kupé
500E
Kabriolet
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6
1980 1990