Mercedes Benz W113 SL




Mercedes Benz W113 SL

Rok výroby 1963 - 1971

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W113

Kategorie: Pováleční veteráni 1945-1970

W113 SL Pagode

Po ukončení výroby čtyřválcového roadsteru 190 SL a šestiválce 300 SL Roadster (výroba kupé skončila již v roce 1957) začal na jaře roku 1963 vyjíždět z bran továrny Mercedes-Benz v Untertürkheimu (předměstí Stuttgartu) úplně nový model 230 SL. Proti svým předchůdcům dostal hranatější karoserii bez typických vodorovných výstupků na blatnících (očních víček).

Hladká boční linie se zvýšenou zádí a velkým prosklením prozrazovala, že vůz neztratil nic z elegance svých předchůdců. Výšku boků opticky snižovala dvojice chromovaných lišt mezi podběhy kol. Vůz se tím z boku zdál delší, než ve skutečnosti byl (428,5 cm).

Celkem vzniklo necelých 49 tisíc vozů Mercedes-Benz W113. Posledních 113 vozů 280 SL vyrobených v roce 1971 vystřídal nový typ s interním kódem  W107, konkrétně modely 280 SL, 350 SL, 380 SL, 450 SL a 560 SL. Sága sportovních vozů Mercedes-Benz řady SL pokračovala dál a dočkala se dnešních dnů.

1963 – 1971

Nástupce 300 SL byl veřejnosti představen na ženevském autosalonu v roce 1963. Měl neobvyklé proporce a tvar, interní kód W 113 a označení 230 SL. Jeho dominantou byla snímatelná střecha, nekonvenčně nižší ve svém středu, než u stran.

Podobnost střechy s japonskou chrámovou architekturou vedla veřejnost k vlastnímu pojmenování nového Mercedesu – „Pagoda“. Důvodem pro takový tvar však nebyla snaha o nový stylový design, ale o zvýšení bezpečnosti cestujících.

Šestiválcový motor o objemu 2,3 litru dosahoval výkonu 150 koní., maximální rychlosti 200 kilometrů v hodině. I při tak vysoké rychlosti zůstával Mercedes Pagoda klidný, dobře držel směr, snadno a citlivě se ovládal. Měl výborné brzdy.

Přesto, když s ním Eugen Böhringer a Klaus Kaiser zvítězili ve čtyřdenní nepřetržité jízdě na rallye Spa-Sofia-Liege, byly sportovní schopnosti modelu z roku 63 minulého století překvapením.

230 SL se tak stal nejrychlejším vozem s plátěnou střechou na světě. To ale nebyl jediný primát Pagody. Dalším unikátem byla konstrukce prostoru posádky, tvořená tuhým rámem a doplněna prvními destrukčními zónami.

Do dějin se 230 SL zapsalo také jako první automobil se standardně montovaným alternátorem a jako první sportovní vůz na světě s automatickou převodovkou.

V roce 1967 přišel na řadu model s větším motorem, 250 SL, a olejovým chladičem. Dvousetpadesátek bylo vyrobeno něco přes pět tisíc kusů a ještě týž rok, jedenáct měsíců po uvedení, byl 250 SL nahrazen modelem 280 SL. S rostoucím obsahem vzrostl také výkon a to na 170 koňských sil při 5 750 otáčkách za minutu. Mezi lety 1963 a 1971 bylo vyrobeno a prodáno přesně 48 912 kusů. Vůz se stal hitem pro Ameriku, kam směřovalo přes sedmdesát procent prodaných 280 SL.

V roce 2013 oceněn "Golden Steering Wheel Classic"

Mercedes Benz Daimler-Benz AG.

Vyráběné pod-modely Modely

jiné
230 SL
1963 - 1966
250 SL
1966 - 1968
280 SL
1967 - 1971

Časová osa

Fórum Technický koutek Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz W113 SL

Mercedes Benz W113 SL
1280 x 632 ... 78 KB
2015-12-11  Skyair
Mercedes Benz W113 SL 230 SL
1280 x 960 ... 142 KB
2014-10-26  Skyair
Mercedes Benz W113 SL
1280 x 960 ... 141 KB
2010-06-06  ajfi
Mercedes Benz W113 SL
1280 x 960 ... 144 KB
2010-06-06  ajfi


Manuály Mercedes Benz W113 SL Vložit nový manuál

Manuály servisní (1) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
W113 SL 1959 - 1967 mb service manual.pdf Anglicky 35.9 MB 441

Poradna Vložit otázku

Videa Mercedes Benz W113

Mercedes Pagoda W113 Restoration Video Log #1 Gino Demonstrates 1969 Mercedes 280sl Pagoda 1969 Mercedes Benz 280SL folding TOP UP.MOV 1970 Mercedes 280SL

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
M108.920 benzín 2 496 6 / Řadový 96 kW 194 Nm 12
1963 1967 230 SL M127.981 benzín 0 6 / Řadový

Naše vozidla Mercedes Benz W113 SL Přidat vozidlo

1967 Mercedes Benz W113 SL 230 SL 2.3

4 fotek

Palivo benzín. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 300 ccm (140 cui), 6-válec, Řadový.

Časová osa

1960 1970
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1
Mercedes Benz W113 SL jiné
230 SL
250 SL
280 SL
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1
1960 1970