Mercedes Benz T2 / Vario




Mercedes Benz T2 / Vario

Rok výroby 1996 - 2013

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Vario

Kategorie: Užitková vozidla

Vario - W670

Historie:

Řadu velkých vanů vyrábí Mercedes-Benz již od roku 1967. Předcházející Mercedes-Benz T2 byl transportér vyráběný firmou Daimler-BenzT2 bylo nazýváno jako " Düsseldorfský transportér". Některé T2S byly sestaveny v montážním závodu Mercedes-Benz España Alcobendas. Venezuelská verze T2 se vyráběla v Barceloně Grupo Consorcio S.A. (v současné době MMC Automotriz S.A.) jako Mercedes-Benz třídy L3. Ten byl postaven v letech 1969 1978, kdy společnost koupil Ford. První T2 výrobek pro Argentinu je L 608 D v roce 1969 až do roku 1990.

Mercedes Benz T2 / Vario
MB Transporter T2

T2 byly nabízeny v mnoha variantách podvozků, od skříňových dodávek, valníků, hasičských, policejních, kempingových vozů  až po autobusy.  Přehled motorů pro model T2 byl celkem krátký. Pouze jeden benzínový motor - M102 (2,0 l, 105 hp). Ve vznětových motorech byl výběr větší: atmosférický OM601 (2,3 l, 79 koní) a OM364 (3,97 l, 86 kW).  Následoval přeplňovaný OM364 A (3,97 l, 105 hp) a OM364 LA (3,97 l, 105 až 140 hp). Všechny motory jsou čtyřválce. Modely T2 byly obvykle vybaveny 4- nebo 5ti stupňovou manuální převodovkou . Autobusy a poštovní vozy často používály hydromechanické převodovky. Podvozek T2 používal  výhradně listové pružiny. Stabilizační tyče byly instalovány v přední i zadní části podvozku. Brzdy hydraulické typ s podtlakovým posilovačem. Řízení mohlo být s posilovačem nebo bez něj, v závislosti na provedení vozidla.


Následník "Vario" vyráběný od roku 1996 v Ludwigsfelde s modelovým označením W670


Mercedes Benz T2 / Vario

 Kam zařadit Mercedes Vario?

Vyráběly se od nejnižší pohotovostní hmotnosti 2740 kg přes 3,49 t až do 8,2 t. Tedy od klasického dodávkového auta až po lehké nákladní automobily.

Vario je nejvíce neobvyklý model v modelové sestavě Mercedes-Benz. Kombinuje dobrý výhled, pohodlí, funkčnost a má nosnost až do 4,4 tun a objem nákladu až 17,4 metrů krychlových. Může být v mnoha podobách a vybavení, jako například: dodávka, minibus, pouhý podvozek pro další nástavby, valníkový podvozek, sklápěč a podvozek s dvojitou kabinou. K dispozici jsou standardní nebo verze s vysokou střechou.


Mercedes Benz T2 / Vario

Celková hmotnost je od 3,5 až do 8,2 tuny, 4x2 nebo 4x4 kola konfigurací a několik druhů rozvorem (3150 - 4800 mm). Nejdříve Vario používalo dva typy dieselových motorů - 5-válec OM602LA (2874 cm3) a 4 válec OM904LA (4250 cm3) s mezichladičem stlačeného vzduchu. Od září 2000, nový Vario 618D / 818D modely jsou vybaveny 4,2-litrový turbodiesel motor s mezichladičem a přímým vstřikováním o výkonu 136 nebo 150 koní a točivým momentem 520 nebo 580 Nm. Nejsilnější je motor se 177 kW a 675 Nm.

Se zavedením normy Euro4 bylo Vario vybaveno sériovou OM904LA BlueTec4 s mezichladičem stlačeného vzduchu motoru a pracovním objemem 4250 cm3 a výkonem 129, 156 nebo 177 koní. Všechny modely 4x2 jsou vybaveny 6-stupňovou manuální převodovkou. Později jako doplněk byla v nabídce 5-rychlostní automatická převodovka. V obtížných jízdních podmínkách ve verzi s pohonem všech kol může být vozidlo vybaveno uzávěrkou zadního a středového diferenciálu. Všechny Mercedes-Benz Vario mají pérování parabolickými listovými pružinami, všechny jsou vybavené chlazenými kotoučovými brzdami a posilovačem. Tyto vozy mají dvouokruhový brzdový systém s hydraulickým nebo pneumatickým systémem a systémem ABS. Interiér kabiny získal nový panel, nastavitelný ve všech směrech sedadle řidiče. Zlepšená byla zvuková izolace, nové topení a větrání,  airbag řidiče a tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači.

Modely Mercedes-Benz VARIO

Série W670 přišla na trh v roce 1996 jako důkladná modernizace předchozí řady T2, vyráběné od roku 1986. Přeplňovaný vznětový motor OM 904 sdílí s větším Ategem. Přímovstřikový řadový čtyřválec objemu 4249 cm3 může mít výkon od 95 do 130 kW (129-177 k) a disponuje točivým momentem až 675 Nm, základní varianta má 500 Nm/1200-1600 min-1.

Robustní a trvanlivé lehké trucky klasického „střihu" s motorem pod krátkou přední kapotou a s pohonem zadních kol byly pro svoji spolehlivost a také i cenovou zajímavost, oblíbené jak na německém trhu, tak i v celé Evropě.


Mercedes Benz T2 / Vario

Poslední Vario s konfigurací 4x4 (tři varianty s označením 813 DA 4x4, 816 DA 4x4 resp. 818 DA 4x4) a s celou řadou nástaveb. Vario 612 D (DaS 2/2001) resp. 615 D (DaS 2/2005), se skříňovou potravinářskou nástavbou, v roce 2007 Vario 818 D v jedné z nejžádanějších karosářských verzích, tj. s „dvojkabinou" neboli DOKA (Doppelkabine) a s valníkovou nástavbou. Pravdou ovšem je, že pokaždé byl k dispozici vlastně podvozek s nástavbou, i když z výrobní linky sjížděl i klasický van, neboli „skříňák" - 816 D se skříňovou nástavbou. Vedle číselného kódu nechyběl na dveřích štítek „BlueTec 4", avizující, že vozidlo disponuje motorem plnícím limity Euro 4. Osvědčený agregát OM904LA, který známe i z některých modelů Atega a který plní emisní limity díky systému SCR (Selective Catalytic Redukcion), kdy je využíváno aditivum AdBlue, tj. u „mercedesů" je obecně v materiálech popsáno, že jde o technologii „Blue Tec".


Mercedes Benz T2 / Vario

Ač klasická konstrukce nákladního vozidla, tak díky neviditelné modernizaci v použitých materiálech, umožňilo držet Variu „krok s dobou". Tím myslím např., že byla použita co do pevnosti kvalitnější ocel na rám vozidla, ale i lepší plasty v interiéru (ovšem lisované na stejných formách!), které umožňily solidní slícování všech dílů na palubní desce atd..  Tradiční jediná páčka vlevo pod volantem byla doplněna o páčku i vpravo, protože tou se ovládala odlehčovací výfuková brzda. Vozidlo bylo samozřejmě vybaveno i předepsaným digitálním tachografem DTCO 1381 a nescházelo ani autorádio. Vzhledem k lepšímu odhlučnění motoru se dalo poslouchat i za jízdy. Aby ovšem vozidlo bylo i „legislativně čisté", muselo plnit předepsané limity, proto součástí „neviditelné" modernizace byl i motor Euro 4+ výfukový systém atd., odpovídající tehdejším normám EU.

Výroba lehkých nákladních aut s názvem Vario byla ukončena 27. září roku 2013

V současnosti Mercedes-Benz pokračuje v úspěšné mnohaleté tradici užitkových vozů modely Vito  a Sprinter.

Řadu velkých vanů Vario vyrábí Mercedes-Benz již od roku 1996. Jejich produkce poběží ještě nejméně tři roky.

V souvislosti s tím jsou přichystány drobné optické změny a modernizace technického rázu. Ty se týkají nového motoru, který bude nejen díky upravenému výfukovému systému splňovat emisní normu Euro 6. Největší výhodou Varia je agregát uložený vpředu a přístupný krátkou kapotou. Mercedes tak nemá sklopnou budku jako někteří konkurenti, což mu umožňuje nabízet i skříňová provedení.

Vario (kód W670) se vyrábí v závodě Ludwigsfelde již patnáctou sezonu . Je velice populární, neboť kromě továrních dodávek, kombi a malých busů vznikají hlavně valníky, sklápěče a samostatné podvozky. Na posledně jmenované si nechá zákazník namontovat nástavbu dle svých požadavků u specializovaných výrobců. Varia slouží kromě jiného i jako sanitky, nebo se na jejich základě staví obytné automobily.

Série W670 přišla na trh v roce 1996 jako důkladná modernizace předchozí řady T2, vyráběné od roku 1986. Přeplňovaný vznětový motor OM 904 sdílí s větším Ategem. Přímovstřikový řadový čtyřválec objemu 4249 cm3 může mít v současnosti výkon od 95 do 130 kW (129-177 k) a disponuje točivým momentem až 675 Nm, základní varianta má 500 Nm/1200-1600 min-1. Specifikace připravované modernizace ještě nejsou známy.

Vario nabízí čtyři rozvory náprav, dodávky jsou schopny pojmout dokonce 17 m3 nákladu. Celková hmotnost jednotlivých verzí se pohybuje od 5 do 8,2 t, standardně jsou nabízeny ty v rozmezí od 5,9 do 7,5 t, na přání klienta lze ale užitečnou hmotnost zvýšit, nebo naopak. Vzduchové odpružení zadní nápravy je vždy za příplatek, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech kolech jsou standardem.

Více na http://www.auto.cz/mercedes-benz-vario-produkce-potvrzena-nejmene-do-roku-2013-22475?utm_source=auto.cz&utm_medium=copy
Řadu velkých vanů Vario vyrábí Mercedes-Benz již od roku 1996. Jejich produkce poběží ještě nejméně tři roky.

V souvislosti s tím jsou přichystány drobné optické změny a modernizace technického rázu. Ty se týkají nového motoru, který bude nejen díky upravenému výfukovému systému splňovat emisní normu Euro 6. Největší výhodou Varia je agregát uložený vpředu a přístupný krátkou kapotou. Mercedes tak nemá sklopnou budku jako někteří konkurenti, což mu umožňuje nabízet i skříňová provedení.

Vario (kód W670) se vyrábí v závodě Ludwigsfelde již patnáctou sezonu . Je velice populární, neboť kromě továrních dodávek, kombi a malých busů vznikají hlavně valníky, sklápěče a samostatné podvozky. Na posledně jmenované si nechá zákazník namontovat nástavbu dle svých požadavků u specializovaných výrobců. Varia slouží kromě jiného i jako sanitky, nebo se na jejich základě staví obytné automobily.

Série W670 přišla na trh v roce 1996 jako důkladná modernizace předchozí řady T2, vyráběné od roku 1986. Přeplňovaný vznětový motor OM 904 sdílí s větším Ategem. Přímovstřikový řadový čtyřválec objemu 4249 cm3 může mít v současnosti výkon od 95 do 130 kW (129-177 k) a disponuje točivým momentem až 675 Nm, základní varianta má 500 Nm/1200-1600 min-1. Specifikace připravované modernizace ještě nejsou známy.

Vario nabízí čtyři rozvory náprav, dodávky jsou schopny pojmout dokonce 17 m3 nákladu. Celková hmotnost jednotlivých verzí se pohybuje od 5 do 8,2 t, standardně jsou nabízeny ty v rozmezí od 5,9 do 7,5 t, na přání klienta lze ale užitečnou hmotnost zvýšit, nebo naopak. Vzduchové odpružení zadní nápravy je vždy za příplatek, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech kolech jsou standardem.

Český dovozce nemá ceníky v naší měně, ale pouze v eurech a jsou přepočítávány dle aktuálního kurzu. Nejlevnější podvozek FG stojí 35.556 eur (asi 915.400 Kč), skříň KAWA pak 39.451 eur (zhruba 1.016 mil. Kč).

Více na http://www.auto.cz/mercedes-benz-vario-produkce-potvrzena-nejmene-do-roku-2013-22475?utm_source=auto.cz&utm_medium=copy

Fórum Vario W670 Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
W670 - Koľko vydrží Vario 14 lubo749 lubo749
3 let, 8 měsíců
W670 - Koľko vydrží Vario


Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz T2 / Vario

Mercedes Benz T2 / Vario
1200 x 900 ... 128 KB
2016-02-07  Skyair
Mercedes Benz T2 / Vario
1280 x 1024 ... 235 KB
2016-02-04  Skyair
Mercedes Benz T2 / Vario
1280 x 1024 ... 254 KB
2016-02-04  Skyair
Mercedes Benz T2 / Vario
1280 x 1024 ... 324 KB
2013-03-29  hejmy


Manuály Mercedes Benz T2 / Vario Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (1) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
T2 / Vario mb207 307d.pdf Italsky 8.71 MB 91

Poradna Vložit otázku

W670 - Veľký podtlak v palivovej nádrži   Zdravím všetkých! Mám trocha problém s mojím Variom. Išiel som tankovať a keď som chcel otvoriť zátku na nádrži,statočne držala a keď som ju prekonal,tak nádrž vcucla oklo zátky kopu vzduchu =podtlak.Toto Vario je prerobené na autobus a je to trocha odlišné od ostatných.Má dve vedľa seba 70lit.nádrž......

Naše vozidla Mercedes Benz T2 / Vario Přidat vozidlo

2005 Mercedes Benz T2 / Vario

9 fotek

Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, Řadový.

1998 Mercedes Benz T2 / Vario 3.0

Výkon motoru 72 kW (98 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 990 ccm (182 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil.