Mercedes Benz SLS




Mercedes Benz SLS

Rok výroby 2010 - 2014

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_SLS

Kategorie: Kupé / Kabrio / Roadster - od roku 1990

SLS AMG

Továrna Sindelfingen je tradičním výrobním závodem Mercedesu, a proto nepřekvapí, že sem automobilka umístila také finální montáž sportovního kupé SLS. Jako důvod oficiální tisková zpráva uvádí také ocenění J.D. Power Award za kvalitu výroby. Tato skutečnost má zvýšit image nového modelu.

Výroba samotné karoserie s lehkým prostorovým rámem z hliníku (hmotnost 241 kg) ale bude probíhat v rakouském Grazu. Místní závod Magna Steyr Fahrzeugtechnik GmbH je dlouholetým partnerem Mercedesu, od roku 1979 se zde vyrábí terénní třída G a v Grazu se dříve vyráběl i například Mercedes-Benz řady E. 4Matic. Nyní tedy portfolio rakouského specialisty rozšíří skelety pro SLS, z velké část zhotovované ručně.


Mercedes Benz SLS

Vysoký podíl ruční práce je také v motorárně AMG v Affalterbachu, kde se sestavují motory 6,3 V8 (420 kW) na principu one man, one engine. Nepřekvapí tedy, že i montážní linka v Sindelfingenu se spoléhá především na ruce prověřených dělníků.

Prodej byl oficiálně zahájen 27. března 2010. Cena pro německý trh byla včetně 19% DPH stanovena na 177.310 Euro, to odpovídá asi 4,6 milionu Kč.

Text použit z: http://news.auto.cz/nove-modely/mb-sls-amg-vyroba.html

 Článek o Mercedes-Benz SLS AMG GT


2015 Mercedes Benz SLS

O novém supersportu SLS, který vyvinul Mercedes-Benz ve spolupráci s dvorním ladičem a stoprocentní dceřinou společností AMG, byly již popsány stohy elektronického i klasického papíru. Pojďme si jej nyní představit podrobněji.

Stuttgartští vůz postupně odhalovali, dokonce uvolnili i firemní fotografie zakamuflovaných předsériových aut. Později se objevily snímky interiéru a automobilka také postupně dávala k dispozici podrobnější technické údaje. Oficiální premiéru si pak SLS odbyl navzdory původním předpokladům již na IAA ve Frankfurtu. Plány nejdříve hovořily o jaře příštího roku, tedy s největší pravděpodobností o autosalonu v Ženevě. Vůz, který ideově navazuje na veleslavný 300 SL série W198, tedy pomalu spěje do sériové výroby.

Virtuální začátek

Vraťme se však o tři roky zpět, vývoj SLS byl zahájen v posledním čtvrtletí roku 2006, supersport vznikal ve spolupráci MTC (Mercedes Technology Center) v Sindelfingenu a AMG v Affalterbachu. Projekt byl schválen na konci téhož roku. Vše začalo tzv. DPT – digitálním, nebo též virtuálním prototypem, který se testoval na simulátoru včetně jízdy v extrémních klimatických podmínkách. Experimentovalo se s uložením motoru, rozložením hmotnosti, těžištěm, uspořádáním náprav, zkoušela se jízdní dynamika, aerodynamika i pasivní bezpečnost. Prioritou vývojářů byl sice supersportovní vůz, ale vhodný pro každodenní provoz.

Na jaře 2007 přišly na řadu skutečné automobily. V loňském roce se testovaly celkem čtyři desítky zamaskovaných prototypů po celém světě včetně městského provozu a legendární Nordschleife, tedy Severní smyčky slavného okruhu Nürburgring. Tam probíhaly vytrvalostní testy, které simulovaly celou životnost vozů včetně plného zatížení. Auta jezdila takřka nepřetržitě, zkoušely se veškeré komponenty včetně klimatizace, pneumatik, tlumičů, chlazení motoru, elektroniky i brzd. Součástí byly samozřejmě i bariérové testy.

Vývoj ještě nebyl zcela ukončen, potrvá do ledna 2010. Do té doby budou mít všechny exempláře najeto celkem 1,25 milionu kilometrů.

Lehký motor

Mercedes-Benz nedávno ještě upřesnil podrobné technické údaje své novinky. SLS je poháněn vidlicovým osmiválcem typu M159 s úhlem rozevření 90 stupňů a čtyřventilovou technikou. Ten ze zdvihového objemu 6208 cm3 (vrtání 102,2 mm, zdvih 94,6 mm) dává největší výkon 420 kW (571 k) při 6800 min-1. Je umístěn vpředu uprostřed, tedy za přední nápravou, má mazání se suchou skříní a odděleným zásobníkem oleje a váží jen 205 kg. Poskytuje maximální točivý moment 650 Nm při 4750 min-1, který je přenášen na zadní kola pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky AMG Speedshift DCT. 545 Nm točivého momentu je k dispozici již při 2500 min-1.

Převodné ústrojí, které váží včetně diferenciálu jen 136 kg, je umístěno u zadní nápravy, jedná se tedy o systém transaxle. Motor je s převodovkou spojen do pevného celku tuhou rourou, která poskytuje ochranu lehkému kardanovému hřídeli z kompozitního materiálu (karbonu). Ten je 1,71 metru dlouhý a váží pouhé 4,7 kg, automobilka jej původně vyvinula pro závody siluet cestovních vozů DTM. Je vybaven tlumičem torzních kmitů.

(E)mise splněny

Ještě pár slov o agregátu. Ten vychází z typu M156 pro modely E, S a SL 63 AMG, má tedy blok i hlavy válců z hliníku, prošel ale důkladným přepracováním, změněno bylo celkem 120 dílů. Nové je sání včetně vzduchových filtrů a škrticích klapek, ventilový rozvod i čtyři vačkové hřídele s variabilním elektrohydraulickým nastavením. Nesmíme zapomínat ani na výfukový systém. Tyto změny přinesly zvýšení výkonu o téměř devět procent, tedy o 34 kW.

Osmiválec velmi rychle reaguje na pohyb plynového pedálu, jeho pružnost se zvýšila v celém rozsahu otáček. Písty jsou kované a odlehčené, klikový hřídel má zesílená ložiska, překonstruováno bylo též olejové čerpadlo s maximální kapacitou 700 l/min. Zmíněný oddělený zásobník maziva má objem 5 l, celková náplň pak 13,5 l, o správnou teplotu se starají dva chladiče v přední části motoru. Optimální vstřikování paliva do válců zajišťuje elektronická jednotka Bosch ME 9.7 řízená mikroprocesorem, kompresní poměr je na hodnotě 11,3 : 1.

Ač se jedná o pohonnou jednotku pro supersportovní vůz, bez problémů by měla plnit všechny emisní normy včetně Euro 5. Vyrábí se v továrně AMG v Affalterbachu.

2009 Mercedes Benz SLS

Hliník se odstěhoval do Štýrského Hradce

Prioritou konstruktérů byla zejména redukce hmotnosti a snížení těžiště vozu. Prostorový rám je prakticky celý z hliníku a váží jen 241 kg. 45 % skeletu je vyrobeno z profilů, 31 % z plechu a 20 % z litého hliníku. Bylo také dosaženo značné torzní tuhosti celého rámu, přitom vysokopevnostní ocel se objevuje pouze na vnitřních stranách předních sloupků karoserie, její využití je jen čtyřprocentní.

Karoserie má dveře výklopné směrem vzhůru v úhlu 70 stupňů, Mercedes-Benz už toto konstrukční řešení použil u slavného 300 SL série W198 z let 1954-1957 a díky podobnosti s racčími křídly se pro něj vžil název gullwing. Dveře, ale také skelet, přední kapota, střecha a postranní panely se vyrábí v rakouském Grazu (Štýrském Hradci) u firmy Magna Steyr.

Automobil váží přesně 1620 kg, k čemuž dopomohlo využití lehkého hliníku také na karosářské panely a zavěšení, které obstarávají dvojitá lichoběžníková ramena. Obě nápravy jsou odpruženy vinutými pružinami a plynokapalinovými tlumiči, vpředu i vzadu najdeme příčné zkrutné stabilizátory. Nároční zákazníci, kteří se svými vozy občas vyrazí i na závodní okruh, mohou zvolit ještě tvrdší pružiny a tužší nastavení tlumičů. Rozložení hmotnosti dosahuje takřka ideálu – jeho poměr je 47 : 53. Zbývá dodat, že na některé díly, například víko zavazadlového prostoru, či boční lemy byly použity plastické hmoty.

Optimální deceleraci zajišťují kompozitové odvětrávané brzdy s kotouči ze šedé litiny se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu, opět z vlastního vývoje AMG. Přední kotouče mají průměr 390 mm a šířku 36 mm, zadní jsou menší (360 mm) a tenčí (26 mm). Za příplatek mohou být i lehčí karbonkeramické s větším průměrem a tloušťkou (420 x 39, resp. 360 x 32 mm). Samozřejmostí je ABS a brzdový asistent. Parkovací brzda je elektrická, řízení hřebenové s konstantním převodem, jeho posilovač má proměnnou charakteristiku v závislosti na rychlosti.


2015 Mercedes Benz SLS

Retro

Podvozek se může pochlubit rozvorem 2680 mm a rozchodem vpředu 1682 mm, vzadu je mezi koly menší vzdálenost, 1653 mm. Automobil je 4638 mm dlouhý, 1939 mm široký a 1262 mm vysoký. Design exteriéru nezapře svůj předobraz. Zdaleka nejde jen o vzhůru výklopné dveře, ale například i o masku, či o extrémně dlouhou kapotu a boční mřížkované vstupy vzduchu s chromovanými ploutvičkami na bocích. Mezi nimi je pak nápis 6.3, který značí zaokrouhlený objem motoru a opět odkazuje na legendární 300 SL. Zaujmou i krátké převisy.

Zavazadelník pojme pouze 176 litrů, ale vzhledem ke kategorii vozu se jedná o nedůležitý údaj.

Posádce svítí v noci na cestu vertikálně umístěné bi-xenony, denní svícení obstarávají moderní LED diody, které najdeme také vzadu. Je z nich i mlhové a brzdové světlo ve stylu monopostů F1, které se nachází dole na zadním nárazníku mezi dvěma hranatými koncovkami výfuku, vyvedenými opět v chromu.

Hodnota součinitele odporu vzduchu je 0,36. V globálním měřítku se nejedná o nijak závratné číslo, srovnatelné například s Dacií Sandero, Škodou Favorit, či Tatrou 87, ale cílem bylo dosáhnout vhodných přítlaků na nápravách, které se díky aerodynamickému řešení zvětšují s rychlostí jízdy. Karoserie postrádá jakékoli viditelné aerodynamické prvky, například mohutná přítlačná křídla. Pouze v zadním nárazníku najdeme difuzor, který řídí proudění vzduchu pod podvozkem a při maximální rychlosti vytváří přítlak až 20 kg. Optimální stabilitu zajišťuje i velká čelní plocha (2,13 m2) a také spoiler na zádi, který je integrován do víka zavazadlového prostoru a pokud řidič překročí 120 km/h, automaticky se vysouvá. Klesne-li rychlost pod 80 km/h, zasune se zpět. Dá se ovšem ovládat i manuálně tlačítkem.

Antény pro rádio, navigaci a telefon jsou integrovány do víka zavazadlového prostoru tak, aby nenarušovaly siluetu vozu. Náročný zájemce může zvolit speciální lak exteriéru s leskem tekutého kovu. Ten je tvořen mikroskopickými 30-50 nanometrů tenkými pigmentovými částicemi. Další specialitu tvoří doplňky z karbonu – zrcátka a kapota motoru. Ty jsou rovněž na přání a za příplatek.

- Autor: Aleš Dragoun

http://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2879_620-528cc82a5dae1.jpg

Mercedes se rozhodl ukončit výrobu svého nejvýkonnějšího sportovního modelu.

Po čtyřech letech se SLS AMG rozloučil limitovanou sérií. Kupé Mercedes-Benz SLS AMG se poprvé představilo na frankfurtském autosalonu v roce 2009. Po obchodní stránce je tento model podstatně úspěšnější než nepřímý předchůdce Mercedes SLR McLaren – SLS AMG vzniklo už za první dva roky přes pět tisíc, zatímco SLR McLaren dosáhl během pětileté produkce na 2157 ks. Důvodem je mimo jiné menší exkluzivita a dostupnější ceny u aktuálního modelu.

Dohromady Mercedes nabídl šest verzí – Coupé a Roaster (od 2011) o výkonu 420 kW, GT Coupé a GT Roadster (435 kW), Coupé Black Series (464 kW) a elektrickou verzi SLS AMG Electric Drive. K pohonu slouží vždy za předními koly uložený atmosférický motor 6,2 l V8 (tedy mimo provedení s elektrickým pohonem), spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou u zadní nápravy. Existuje také závodní okruhová verze kategorie GT3.

- Zdroj: Auto.cz

Vyráběné pod-modely Modely

AMG
2010 - 2014
E-Cell
2010 - ...
GT3
2010 - ...
Roadster
2011 - ...

Časová osa

Fórum Technický koutek Nové téma

Články

Mercedes-Benz SLS AMG GT: rychlejší a výkonnější

Mercedes omladil svůj nejsportovnější vůz v nabídce - SLS AMG. Tento model se vyrábí ve verzích kupé a roadster. Mezi největší změny patří mírné zvýšení výkonu a zrychlení samočinné převodovky. Téměř nezměněn zůstal vnějšek a vnitřek.

Osmiválcový atmosférický 6,2litrový motor posílil o 20 koní, nyní nabídne 591 k při 6800 otáčkách. Točivý moment zůstal beze změny – 650 Nm. Nejvyšší rychlost je st...

SLS AMG Roadster: Předsériová verze

Německý výrobce vydal fotografie předsériové verze supersportovního roadsteru SLS AMG, který bude mít světovou premiéru v září na frankfurtském autosalonu. Prodej by měl být zahájen krátce poté.

Vzhled nového SLS AMG Roadsteru vychází z modelu kupé. U verze s plátěnou střechou logicky chybí výklopné dveře, tzv. křídla. Pozitivní je, že hmotnost oproti kupé narostla o pouhé dva kilogramy (kupé 162...

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz SLS

Mercedes Benz SLS AMG
1280 x 827 ... 209 KB
2015-10-21  udm
Mercedes Benz SLS
620 x 440 ... 85 KB
2015-03-28  Skyair
Mercedes Benz SLS GT3
1280 x 868 ... 175 KB
2014-11-22  Skyair
2015 Mercedes Benz SLS
1280 x 720 ... 135 KB
2014-10-10  Skyair


Manuály Mercedes Benz SLS Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (9) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
SLS AMG 2015 sls user manual amg gt coupe roadster 2015.pdf Anglicky 33.7 MB 290
SLS AMG 2014 sls amg user manual black series 2014.pdf Anglicky 37.8 MB 292
SLS AMG 2013 sls amg user manual coupe roadster 2013.pdf Anglicky 18.2 MB 288
SLS AMG 2012 sls amg user manual 2012.pdf Anglicky 18.5 MB 288
SLS AMG 2014 sls amg manuel du proprietaire coupe roadster.pdf Francouzsky 34.1 MB 310
SLS AMG 2014 sls amg manuel du proprietaire black series 2014.pdf Francouzsky 29.5 MB 296
SLS 2014 sls manuel du proprietaire black series 2014.pdf Francouzsky 38.2 MB 312
SLS AMG 2013 sls amg manuel du proprietaire 2013.pdf Francouzsky 22.7 MB 320
SLS AMG 2012 sls amg manuel du proprietaire 2012.pdf Francouzsky 18.5 MB 316

Poradna Vložit otázku

Videa Mercedes Benz SLS

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster Acceleration! A tour inside the Mercedes-Benz SLS AMG GT3 with Jono Lester Jono Lester // Helmet Cam PETRONAS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 Pit Stop Autopolis 1080P HD [Sony A/C] Jono Lester // PETRONAS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 On Board Super Taikyu Motegi Japan 1080P HD (Wet)

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
2010 M159 benzín 6 208 8 / Vidlicový 420 kW 650 Nm 32
2013 M159 CBS benzín 6 208 8 / Vidlicový 464 kW 635 Nm 32
2011 M159 GT benzín 6 208 8 / Vidlicový 435 kW 650 Nm 32

Naše vozidla Mercedes Benz SLS Přidat vozidlo

2010 Mercedes Benz SLS

1 fotek

Palivo benzín. Motor 8-válec.

Časová osa

2010
0 1 2 3 4
Mercedes Benz SLS AMG
E-Cell
GT3
Roadster
0 1 2 3 4
2010