Mercedes Benz SL




Mercedes Benz SL

Rok výroby 2001 - ...

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/w...ki/Mercedes-Benz_SL-Class

Kategorie: Kupé / Kabrio / Roadster - od roku 1990

Připomínka SL historie

V roce 1954 se na newyorském autosalonu rozzářily reflektory a odrazily se od elegantních křivek dvou automobilů, které zanedlouho čekal vstup mezi nejvyšší elitu automobilové historie - roadsteru 190 SL a zejména kupé 300 SL , jednoho z nejoprávněnějších držitelů adjektiva „legendární“ na světě. Lidé ze všech kontinentů se doslova zamilovali do stříbrných křivek s výklopnými dveřmi a vzápětí si je i pojmenovali „Gullwing“. Vzhled nebyl jediným důvodem ke glorifikaci – neméně zajímavý byl ve své době tuhý prostorový rám s centrální nosnou rourou a zejména řadový třílitrový šestiválec s přímým vstřikováním benzínu. Ovšemže úspora paliva byla v tomto případě cosi nepatřičného, zde šlo čistě o výkon a výsledek – 215 divokých koní – rozhodně nebyl v polovině padesátých let špatný. Závodní tratě v té době pak vzdychaly obdivem při každém průjezdu závodního typu SLR .

http://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2525_sl-history.jpg

Po deseti letech extrémně malosériové výroby nadešel čas pro nástupce – nový Mercedes-Benz W113 230 SL ustoupil z ryzího charakteru svého magnificentního předka a přeměnil se v civilizovaný sporťák pro každodenní provoz. Jeho řadový šestiválec 2,3 l vyvíjel 150 koní a uděloval vozu maximální rychlost 200 km/h. Do podvědomí motoristické veřejnosti se tento ušlechtilý roadster zapsal unikátním řešením střechy – kromě jednoduše ovladatelné plátěné nabídl premiérově i charakteristicky tvarovaný hard-top, jenž si brzy díky podobnosti s japonskými stavbami vysloužil alias „Pagoda“, pod kterým tento vůz znal celý svět. Přínosem tohoto modelu byl zejména důraz na bezpečnost a vnitřní prostor, což začátkem šedesátých let zdaleka nebyly samozřejmosti.

Další generace W107 , představená v roce 1971 vydržela ve výrobě neskutečných 18 let! Jako první nabídla spektrum pohonných jednotek na výběr a další primát obstaral první vidlicový osmiválec o výkonu 200 koní, stačící k dosažení 212 km/h a zrychlení na sto za 10 sekund. Pravděpodobně největší reklamu tomuto modelu udělal proradný JR Ewing v americkém velkoseriálu Dallas. Kromě nápadně krátkého rozvoru si jej lze zapamatovat i podle charakteristické dvojice těsně u sebe umístěných stěračů.

Další dlouhověké „eselko“ R129 vzniklo v roce 1989. Tento model dosáhl největší obliby, o čemž svědčí 180 tisíc prodaných kusů – úctyhodné číslo zejména vzhledem k nebeským prodejním cenám. Nejmarkantnějším znakem byla tentokrát prvořadá bezpečnost – na tomto nádherném autě se uplatnilo více než 20 patentů, z nichž mnohé (automaticky výsuvné ochranné oblouky při převrácení, sedadla s integrovanými tříbodovými bezpečnostními pásy, pevný rám sedadel, absorbující boční náraz) znamenaly prvenství v sériové výrobě. Dalším poznávacím znakem byla vyčerpávající paleta pohonných jednotek v nabídce, od poněkud rozšafného dvouventilového řadového třílitrového šestiválce (130 kW) pro 300 SL až po špičkový dvanáctiválcový (další premiéra) šestilitr (290 kW), posouvající model 600 SL jízdními výkony, kultivovaností i cenově na absolutní vrchol. O oblibě a nadčasovosti modelu R129 svědčí i fakt, že dosud v hojných počtech jezdí a ztratil jen málo ze své prestiže a zejména prodejní ceny.

R230        2001 - 2011

Na podzim roku 2001 přišla na řadu už pátá generace dynamického a bezpečného sportovního vozu nejvyšší třídy s označením R230.

http://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2443_mercedes_sl_55_amg_r230.jpg

Nový je v něm systém SBC, který při užití brzdné síly spojuje elektroniku s hydraulickým mechanismem v jeden systém. Pokud například prudce sešlápnete brzdový pedál na kluzkém povrchu, inteligentní systém nedovolí brzdám reagovat tak rychle a nedojde díky němu ke smyku. Pokud naopak systém vyhodnotí situaci jako krizovou, tlak na brzdy zesílí.

SBC je dále propojeno se systémem proti prokluzu kol ESP a programem stability jízdy ABC. Mercedes SL vás tak s největší pravděpodobností vytáhne z většiny problémů.

Zajímavým prvkem je stahovací střecha, tentokrát pevná. Z kupé uděláte roadster do šestnácti sekund od stlačení spínače. Po složení dovnitř karoserie přitom zůstane stále dostatek prostoru na zavazadla. Kufr má u nového SL objem celých 317 litrů, což je o 52 litrů více, než jeho přímý předchůdce. Zasunutá střecha zavazadlový prostor zmenší na 235 litrů.


Mercedes Benz SL

Pětilitrový osmiválec má výkon 306 koní a točivý momentu 460 Nm. Je tak jedním z nejsilnějších motorů ve své třídě. 500 SL dokáže z klidu na stokilometrovou rychlost dosáhnout během 6,3 sekundy. Spotřeba se pohybuje kolem třinácti litrů na sto kilometrů, výsledek nízkého koeficientu odporu vzduchu a nízké hmotnosti. Kryt motoru, přední blatníky, dveře a další díly jsou vyrobeny z hliníku. Víko motoru dosáhlo, oproti klasickému ocelovému, snížení hmotnosti o celých 15 kilogramů. Z hliníku přitom nikdy předtím nebyl tak velký díl vozu vyroben. V případě SL dosahuje jeho délka úctyhodných 1,4 metru.

Verze R230, pak byla v roce 2008 radikálné feceliftovaná a ukončená výroba v roce 2011.

SL zase o něco výrazněji podtrhnul význam dvou písmen v názvu. Je sportovní a zároveň lehký. Mercedes v průběhu vývoje SL dokázal, že je v mnoha směrech lídrem trhu a díky tomu si své postavení zaslouží. Důležité je, že si jej dokáže, alespoň v případě nejvyšších modelů, udržet.

K celkovému počtu 780 tisíc prodaných double-seaterů s třícípou hvězdou významnou měrou přispěl i model SLK R170, jehož první generace se od roku  1996 do roku 2004 vyrobilo a prodalo 311.222 kusů.

http://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2548_r170.jpghttp://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2547_slk-55-amg.jpg

R231 - Nový Mercedes-Benz SL od roku 2012 

Fotogalerie

Sportovní roadster SL se představil na lednovém autosalonu 2012 v Detroitu.

Mercedes-Benz SL šesté generace.

Zcela nová hliníková karoserie se skládací střechou a nový základní šestiválec. Seznamte se:

Příchod nové generace Mercedesu třídy SL, to není zrovna běžná událost. Zatím poslední vydání má teprve pořadové číslo šest a přichází letos, v roce šedesátého výročí uvedení původního modelu. Dlouhé modelové cykly ale nevadí – podobných vozů na trhu mnoho není, a tak mají klidnější život.

To však neznamená, že by Mercedes nevěnoval nové generaci náležitou pozornost. Naopak, novinek je snad víc než kdy předtím. S předchůdcem se shodují jen základní charakteristiky, samotné auto je od základu nové a přináší řadu nových řešení.

SL = Sport-Leicht

Karoserie je po vzoru modelu SLS AMG vyrobena z hliníku. Slitiny tohoto kovu tvoří 89 % plechů (předchozí SL mělo z hliníku jen kapotu a dveře), zbytek tvoří další moderní materiály – rám čelního okna je z vysokopevnostní oceli, záď z hořčíku, který je ještě lehčí než hliník, a víko zavazadlového prostoru z kompozitu. Do něj konstruktéři zatavili anténu, takže zadní partie neruší žádné výstupky.

obrázek [600 x 330]  

Výsledkem je o pětinu lepší torzní tuhost skeletu a také o 140 kg nižší hmotnost. Třída SL se tak vrací k původní ideji Sport Leicht. I když 1675 kg není žádná muší váha, na poměry roadsterů je to velmi slušný výsledek.

Design prošel radikální proměnou. Masku chladiče ve stylu SLS měl sice v závěru kariéry už i předchůdce, jinak je ale všechno nové. Přední světlomety se inspirují u SLK, zadní lampy zase rozvíjí svébytný styl, který nové SL odliší od ostatních modelů. V souladu s trendy nechybí zrcátka na stopkách a ostřejší prolisy na bocích.

Zajímavé je, že auto vypadá lépe z bezprostřední blízkosti. V odstupu totiž vyniknou relativně dlouhé převisy karoserie a vytratí se část elegance.

obrázek [600 x 371]  

Luxus a sport v jednom

Horizontálně členěná palubní deska nezapře inspiraci modelem SLS AMG. Pohodlná křesla nabízí široký rozsah nastavení, takže je možné se v kokpitu usadit hezky nízko, jak se na tento typ auta sluší. I v takové situaci SL překvapí výhledem z kabiny, který je do všech stran ukázkový, a to i směrem vzad.

Sportovní nádech zdůrazňuje nejen hliníkový dekor nebo přístrojový štít v závodnickém stylu, ale také ovládání automatické převodovky. Místo klasického voliče se na středovém tunelu nachází malá páčka (zase, jako v SLS…) s pozicemi R, N a D. Parkovací režim řidič vybírá tlačítkem, stejně ekonomický, sportovní nebo manuální mód řazení. Celé to funguje skvěle, nebýt jednoho nedostatku: pozice blízko k řidiči občas hrozí nechtěným vyřazením na neutrál – páčka totiž leží v cestě k ovládacímu panelu klimatizace.

obrázek [600 x 382]  

U třídy SL ale nejde jen o zážitky z jízdy. Nechybí proto příjemné opce, například panoramatická střecha Magic Sky Control, která stiskem tlačítka změní sklo z čirého na zatmavené. O pohodu se střenou střechou se zase stará elektricky výsuvná větrná clona a ofukování krku horkým vzduchem (Airscarf – poprvé představenou v minulé generaci). To ale přijde ke slovu hlavně v zimních měsících.

K zajímavostem patří i nový systém stěračů Magic Vision Control. Nejžhavější novinkou jsou ale reproduktory Frontbass zabudované přímo do podlahy mezi motorovým prostorem a kabinou, které využívají podélné nosníky jako rezonanční komory. Za příplatek 33 tisíc (nebo zdarma u modelu Edition 1) je možné navíc získat fenomenální audio Harman Kardon Logic7, které SL promění v otevřenou koncertní síň. Mimochodem, komu by nestačilo ani to, může zvolit soustavu Bang & Olufsen BeoSound AMG.

obrázek [600 x 377]  

Šestiválec se obejde bez turba

I když název SL 350 ani základní parametry nenaznačují, že by pod kapotou došlo k zásadní změně, pohon zajišťuje zcela nový motor M276. Nezměnil se vlastně jen počet šesti válců a objem 3498 cm3, jinak je všechno zásadně přepracované. Změna úhlu sevření válců z 90° na 60° nemusí zákazníky nijak zajímat, nová technika přímého vstřikování BlueDirect je ale velmi podstatnou a citelnou inovací.

Tento systém se vyznačuje mimořádně přesným dávkováním paliva a rychlým zapalováním směsi, takže dokáže držet motor v režimu chudé směsi. Takže motor je na jedné straně úspornější, ale zároveň si může dovolit vysoký kompresní poměr vhodný pro podávání vysokých výkonů (a to při zachování rozumné účinnosti).

obrázek [600 x 372]  

Nedílnou součástí dobrého pohonu je ale převodovka, v tomto případě automatická a opět nová – sedmistupňový 7G-Tronic Plus. V plně automatickém módu dokáže fungovat sametově hladce a rychle střídat klidnou jízdu v nízkých otáčkách s ostrým vytáčením, v manuálním režimu zase hbitě poslouchá pokyny z páček pod volantem. Logika řazení i rychlost reakcí se nebezpečně přiblížila dvouspojkové skříni v SLS AMG.

Kromě kultivované i dynamické jízdy ale vychází i příslib (relativně) nízké spotřeby. Na dálnici při 130 km/h motor točí 2400 min-1 a spotřeba činí buď 8,0 l/100 km s nataženou střechou, nebo 9,5 l/100 km s nebem nad hlavou. Ve stavu pro roadster přirozeném pak lze jezdit mimo město za 7,5 l/100 km, v městském provozu nároky na palivo kolísají kolem desetilitrové hranice.

Sluší se doplnit, že dálniční rychlosti se staženou střechou neznamenají nejmenší problém. V kabině panuje klid ještě daleko za hranicí českého rychlostního limitu. Až od zhruba dvousetkilometrového tempa není jízda s otevřenou kabinou příjemná.

Pokud cítíte potřebu jezdit opravdu rychle, bude pro vás zajímavý fakt, že už se základním motorem dosahuje SL nejvyšší rychlosti elektronicky omezené na 250 km/h. Bez střechy se rychloměr vinou horší aerodynamiky otevřeného vozu zastaví na 247 km/h.

obrázek [600 x 326]  

Základní motor ale netrpí nedostatkem sil ani při pružném zrychlování. Atmosférický třiapůllitr se svými parametry (225 kW, 370 Nm) přibližuje mnichovskému třílitru s turbem a svoji sílu dokáže náležitě prodat. Nejen, že akcelerace z 0 na 100 km/h symbolicky prolamuje 6 sekund, zrychlování je také doopravdy působivé. Vyšší výkon by se samozřejmě v autě jako je SL dobře uplatnil, ale už samotný základ je výbornou volbou.

Všestranný talent

A pak je tu podvozek, s paketem AMG snížený o 10 mm a tvrdší, navíc ozdobený 19palcovými koly. To jsou dost kruté překážky pohodlného svezení a přesto ho Mercedes SL s pomocí adaptivních tlumičů zvládá jako něco zcela samozřejmého. Přes drobné nerovnosti se roadster přenáší velmi ladně, zavěšení protestuje až proti výtlukům z kategorie „oprava nutná“.

Zároveň se ale dvoudveřový Mercedes nevzdává dynamické jízdy. Aktivní tlumiče a nízké těžiště předcházejí výraznějším bočním náklonům. Tento základ je předpokladem vyváženého chování v zatáčkách. Zatáčení a brzdění ale nejsou zrovna ukázkou ostře sportovních vlastností. Mercedes zde zůstal u kompromisu, kdy auto dá jemně, ale znatelně pocítit svoji velikost a hmotnost.

obrázek [600 x 358]  

Nakonec s hmotností 1,7 tuny sice SL není žádný drobek, ale málokterý šestiválcový vůz je se srovnatelnou výbavou výrazněji lehčí. Naladění šasi je navíc velmi přívětivé – podvozek si nechá líbit i opravdu nevybíravé zacházení, a tak se ani méně zkušení řidiči nemusí bát záludných reakcí.

Lehkou nervozitu může vyvolat jedině rychlé střídání směrů. Pro tyto případy má Mercedes v záloze systém ABC, který aktivně potlačuje náklony karoserie. Větší uplatnění ale najde v osmiválcových modelech, relativně lehký šestiválec se i při sportovní jízdě obejde bez něj.

obrázek [300 x 175] Elektromechanické řízení si bere to nejlepší z modelů jako je CLS. Neposkytuje přímou mechanickou vazbu, ale má vyrovnaný chod s dobře naladěným odporem i délkou převodu. Výsledek přesně odpovídá zaměření auta – řízení je dostatečně přesné, aby umožnilo rychlou jízdu v zatáčkách, a přitom komfortní i pro dlouhé cesty.

Závěr

A nakonec to nejdůležitější – případné obavy, že byste za nějaké tři miliony dostali rozhrkané auto, naštěstí nemají reálný základ. Karoserie je tak tuhá, že by jí leckteré hatchbacky mohly závidět. Ani na rozbité silnici se při stažené střeše nerozklepe, s nataženou střechou zase nehrozí vrzání, známé z kompaktních kupé-kabrioletů.

Když pomineme ryze subjektivní záležitost, jako je lehce kontroverzní design exteriéru, pak se na novém SL chyby hledají těžko – vlastně žádné nemá. Nový atmosférický šestiválec znamená velký skok vpřed a důkaz, že přeplňování u větších objemů není ani dnes nutností. Navíc je výkonově i zážitky z jízdy zcela dostačující, úspora 600 tisíc proti osmiválcovému SL 500 s sebou nepřináší trest v podobě nudně pomalé jízdy. Perfektní je i naladění převodovky, podvozku a řízení. Když se v extrémních situacích přece jen vyskytnou rezervy, mají oprávněné vysvětlení: vedle dobré ovladatelnost klade SL stejný důraz i na jízdní pohodlí.

Zkrátka tato třída od Mercedesu je nejdražším roadsterem s motorem vpředu, a to zcela oprávněně. BMW Z4, Nissan 370Z Roadster a samozřejmě i Mercedes třídy SLK se musí na SL dívat s uctivým odstupem.

obrázek [600 x 355]  

Zdroj: www.auto.cz
 

Facelift R231 - prodej od dubna 2016

 
Na autosalonu v Los Angeles se v listopadu 2015 představíl i facelift roadsteru Mercedes-Benz SL generace R231. Žádné radikální změny se neočekávají.
 
 
 
Mercedes SL bude na trhu od dubna 2016 s revidovanou nabídkou motorů pod kapotou.
SL 400 má třílitr  V6 biturbo s 367 koní a 500 Nm
SL 500 na 4,7-litrový V8 twin-turbo s 455 koní a 700 Nm. Oba motory jsou spojeny s devíti-stupňovou automatickou převodovkou.
 
 
 
Pak jsou tu dvě verze AMG SL 63 a 65.
SL 63 s 5,5 litrovým V8 biturbo s 585 koní a 900 Nm
SL 65 s šest-litrovým V12 Biturbo s 630 koní a 1000 Nm.

 
 
Uvnitř SL dominuje luxus, pohodlí a prostor. Celá řada technických novinek je obdobná jako u třídy S.

 

Vyráběné pod-modely Modely

5 R230
2001 - 2011
5 R230 55 AMG
2002 - 2008
R230 63 AMG
2008 - ...
R230 65 AMG
2008 - ...
R230 SL 65 AMG Black Series
2008 - 2011
R230 Night Edition
2010
6 R231
2012 - ...

Časová osa

Fórum SL Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
R129 - Pokec a dotazy 57 OldCar JiriJorge
8 dnů, 22 hodin
R129 - Pokec a dotazy
R230 - Dotazy a rady SL 500 11 Lukyisek Lord_Iffy
3 měsíců, 9 dnů
R230 - Dotazy a rady SL 500
R230 - Active Body Control (ABC) 3 ElementX24 ElementX24
7 měsíců, 7 dnů
R230 - Active Body Control (ABC)
R230 - Baterie 7 kotletty blueabyss
1 let, 11 dnů
R230 - Baterie
R230 - Elektrika 3 kotletty dabel
1 let, 6 měsíců
R230 - Elektrika
R129 - Řídící jednotka motoru 3 martinsl500 martinsl500
1 let, 7 měsíců
R129 - Řídící jednotka motoru
R129 - Nejde el. střecha 2 pajaa petule
2 let, 1 měsíců
R129 - Nejde el. střecha
R230 SL vs C209 CLK 8 matus SLowKabrio
2 let, 3 měsíců
R230 SL vs C209 CLK
R230 - Uživatelská příručka 2 Katana Skyair
3 let, 8 měsíců
R230 - Uživatelská příručka
R231 - Betriebsanleitung 1 Miky
R231 - Nove SL65 AMG 8 awp Miky
4 let, 8 měsíců
R231 - Nove SL65 AMG
R230 - Pneu SL500 21 Lukyisek Miky
4 let, 11 měsíců
R230 - Pneu SL500


Nové téma

Články

SL 63 AMG: Sběratelská edice k MS 2014

Mercedes-Benz oslavil triumf v mistrovství světa Formule 1

se dvěma nádhernými speciálními modely SL 63 AMG - na kterých se společně podíleli Lewis Hamilton a Nico Rosberg.

Lewis Hamilton, který se stal vítězem Formule 1 pro sezónu 2014 po sérii nezapomenutelných soubojů, navrhl vůz v jeho základní černé barvě. Nico Rosberg, jeho nejdivočejší soupeř v závodech této sezóny si vybral bílý, jako ...

Mercedes-Benz SL65 AMG: 630 koní, 1000 Nm

Mercedes zveřejnil krátké video, na kterém poprvé představuje nejvýkonnější provedení modelové řady SL. Vrcholné provedení SL65 AMG pohání přeplňovaný motor V12 s výkonem 630 koní.

Pod kapotou nejostřejšího SL najdete šestilitrový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel. Motor s výkonem 630 koní (436 kW) má interní označení M279 a jde o evoluci staršího V12 s označením M275. Nový motor má jiné roz...

První fotografie Mercedes-Benz SL

Nový Mercedes-Benz SL se nejprve představil na ofocené, nepříliš kvalitní ilustraci z katalogu. Ve středu pak na internet unikly oficiální fotografie, ovšem bez posvěcení Mercedesu. Na mediálních stránkách zatím nebyla zveřejněna jediná informace ani fotografie.

Jisté je, že sportovní roadster SL se představí na lednovém autosalonu 2012 v Detroitu. Ještě v deset hodin dopoledne Mercedes oficiálně...

Inzerce / Bazar Mercedes Benz SL Vložit nový inzerát


Prodám origo kola MB Alphard 18" 5x112 2x8,5 et35 ...

Prodám origo kola MB Alphard 18" 5x112 2x8,5 et35 a 2x9,5 et45

Lešťené paprsky vnitřky origo původní barva. Disky nejsou svařované ani kopnuté. Možno přiblížení 200km. Jsem z Ostravy

Foto pošlu do mailu

Prodám měch, tlumič Airmatic na následující modely...

Prodám měch, tlumič Airmatic na následující modely MB

CENA: v textu

Mercedes E W211 tlumič přední 15.800,-

Mercedes E W211 4matic tlumič přední 14.212,-

Mercedes E W211 měch zadní 11990,-

Mercedes E W211 pouze sedan tlumič zadní (nový) 9980,-

Mercedes E W211 zadní (verze bez Airmaticu) měch zadní 8480,-

Mercedes E W211 zadní (verze bez Airmaticu) měch zadní (nový) 12100,-

Mercede...

Prodám zimní pneu Dunlop SP Winter Sport MS předn...

Prodám zimní pneu Dunlop SP Winter Sport MS

přední

255 40 R18 vzorek 7,2mm 85%

zadní

285 35 R18 vzorek 6,6mm 75%

Rovnomerne jete, PC byla 22tisic.

1800kc/ks

Duvod prodeje je prodej auta

Rychle jednani sleva

Vhodne na Mercedes AMG Brabus SL R230 , CLS W219 , E W211

Predám originál bluetooth adaptér pre vozidlá Merc...

Predám originál bluetooth adaptér pre vozidlá Mercedes Benz, ktorý umožňuje pripojenie mobilu.

číslo dielu A2048200535

Možnosť poslať na dobierku

Cena: 150€

Sháním na MB100D-L některé drobnosti z tohoto voz...

Sháním na MB100D-L některé drobnosti z tohoto vozu. Poptávám následujicí díly:

plynový pedál

stahovačka okna spolujezdce

úchyt pro nástup spolujezde

boční lišty nárazníku

zpětné zrcátko spolujezdce

příchytky krytu motoru

  • ještě doplním, děkuji
  • Pokud mi někdo poskytne manuál, budu moc rád a jsem ochoten ho převést do elektronické podoby a vystavit zde na klubu

děkuji

Foto galerie Mercedes Benz SL

2016 Mercedes Benz SL R231
1018 x 675 ... 168 KB
2015-12-09  Skyair
2016 Mercedes Benz SL R231
1004 x 675 ... 68 KB
2015-12-09  Skyair
2016 Mercedes Benz SL R231
1018 x 675 ... 63 KB
2015-12-09  Skyair
2016 Mercedes Benz SL R231
1013 x 675 ... 91 KB
2015-12-09  Skyair


Manuály Mercedes Benz SL Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (15) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
SL comand odbokovani videa.pdf Česky 2.34 MB 3
SL R231 2015 r231 user manual 2015.pdf Anglicky 32.1 MB 290
SL R231 2014 r231 user manual 2014.pdf Anglicky 45.5 MB 284
SL 2014 voice control ntg 4 5 b c cla cls e g gl glk m sl slk 2014.pdf Anglicky 9.34 MB 1
SL 2013 - 2014 2013 multimedia system.pdf Anglicky 19.5 MB 20
SL R231 2013 2013 voicecontrol231.pdf Anglicky 6.01 MB 86
SL R231 2013 r231 user manual 2013.pdf Anglicky 9.23 MB 572
SL 2012 comand b g gl r sl 2012.pdf Anglicky 27.6 MB 210
SL 2012 comand 2012 gl sl r g.pdf Anglicky 5.11 MB 210
SL R231 2011 - 2012 r231 user manual 2011 2012.pdf Anglicky 7.21 MB 316
SL R230 55 AMG od 2007 2007 sl550 sl600 sl55 sl65.pdf Anglicky 9.8 MB 473
SL R231 2015 r231 manuel du proprietaire 2015.pdf Francouzsky 32.3 MB 318
SL R231 2014 r231 manuel du proprietaire 2014.pdf Francouzsky 46.1 MB 312
SL R231 2013 r231 manuel du proprietaire 2013.pdf Francouzsky 28.2 MB 304
SL R230 2012 r230 manuel du proprietaire 2011 2012.pdf Francouzsky 7 MB 344

Manuály servisní (4) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
SL 1999 - 2008 mb reset interval.pdf Anglicky 341 KB 12
SL sap telephone module manual.pdf Anglicky 192 KB 5
SL hfp telephone module manual.pdf Anglicky 139 KB 3
SL brake wear sensors.pdf Anglicky 63.6 KB 4

Poradna Vložit otázku

R230 - Škrtící klapka   Ma problem se skrtici klapkou motor pada do nouze dela to nahodne vyhodi to chybu EPS a Spedtronic visitworkshop v servisu mi to vycistili ale po case to zase udela rikali ze se klapka zadrhava pokud se chyba objevi auto pomalu reaguje na seslapnuti pedalu a pak to najendou vystreli.Kolik muze stat ......

R230 - Chvenie, trasenie auta   Dobry den, mam mercedes SL500 R230 a pri rychlosti 130 a viac mi v pravidelnich intervaloch cca 2-3 sekundy tak zvlaštne sŕpa,chveje, čapy to nie sú, môže to byť kardán /napr.ložisko/ ? Ďakujem za radu.

Videa Mercedes Benz SL

2013 Mercedes-Benz SL Boot/Trunk Trick with foot 1954 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing Review (1080p) at The Classic Throttle Shop in Sydney 2013 SL550 Active Park Assist Sophies's Ferrari 458 Italia vs Mercedes SL65 AMG Black Series

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
2001 R230 M273.965 benzín 5 461 8 / Vidlicový 285 kW 530 Nm 32
2002 2008 R230 55 AMG M113.992 (AMG) benzín 5 439 8 / Vidlicový 350 kW 700 Nm 24
2008 2011 R230 SL 65 AMG Black Series M275 AMG benzín 5 980 12 / Vidlicový 450 kW 1000 Nm

Naše vozidla Mercedes Benz SL Přidat vozidlo

2002 Mercedes Benz SL R230 5.5 V8

1 fotek

Palivo benzín. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 5 461 ccm (333 cui), 8-válec, Vidlicový, M273.965.

2009 Mercedes Benz SL R230

1 fotek

Palivo benzín. 7-rychlostní Automatická převodovka.

2003 Mercedes Benz SL R230 55 AMG 5.5 V8

3 fotek

Výkon motoru 368 kW (500 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 5 490 ccm (335 cui), 8-válec, Vidlicový.

Muj splneny zivotni sen mit mercedes pro radost

2002 Mercedes Benz SL R230

1 fotek

Palivo benzín. 5-rychlostní Automatická převodovka.

2002 Mercedes Benz SL R230

1 fotek

Palivo benzín. 5-rychlostní Automatická převodovka.

Auto jsem koupil v 09/2011 a mělo najeto poctivých 97 000 (diagnostika MB,prodáno jako nové v Praze 01/2002. Najel jsem cca 70 000km a poctivě servisuji každou drobnost. Rád poradím,jsem velkým fanouškem značky,mám super kontakt na automatické převod...

Časová osa

2000 2010
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2
Mercedes Benz SL R230
R230 55 AMG
R230 63 AMG
R230 65 AMG
R230 SL 65 AMG Black Series
R230 Night Edition
R231
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2
2000 2010