Mercedes Benz - *KARL BENZ* - Benz & Cie




Mercedes Benz - *KARL BENZ* - Benz & Cie

Rok výroby 1883 - 1926

Wikipedia: http://de.wikipedia.org/wiki/Benz_&_Cie.

Kategorie: Předmluva - jak to všechno začalo

Karl Friedrich Benz (25. listopadu 1844  -  4. dubna 1929)

je považován spolu s Gottliebem Daimlerem za vynálezce automobilu.

Mercedes Benz BENZ Benz & Cie

 

Benz & Cie

Karl Benz v mládí pracoval jako mechanik a během zaměstnání studoval. V roce 1871 založil se společníkem svou první firmu s materiály pro stavbu strojů a zařízení. Jeho však zajímaly motory a tak se pustil do stavby dvoudobého motoru v naději, že se mu podaří zdokonalit tehdejší konstrukci spalovacího motoru. 20. června 1872 se oženil s Berthou Ringer. První patent obdržel roku 1879.

V roce 1885 mohl Mannheimu předvést svůj automobil, na který 29. ledna 1886 dostal patent. Již v červenci roku 1886 začal s prodejem svého automobilu pod názvem Velo. Spolehlivosti jeho vozu lidé nevěřili, a tak se jeho žena Bertha Benzová rozhodla podniknout 100km cestu z Mannheimu do Pforzheimu u Stuttgartu aby spolehlivost vozu dokázala. Několik let na to se Benz Velo stal prvním hromadně vyráběným automobilem, ale to už začal vyrábět i čtyřkolové automobily. V roce 1883  založil firmu Benz & Cie.

Historie

Karl Friedrich Benz byl synem strojvůdce. Jeho otec brzy zemřel a matka - i přes nedostatek finančních prostředků - dbala na řádné synovo vzdělání. Karl Benz vystudoval gymnázium. Byl zručným mechanikem a absolvoval několik semestrů na polytechnice. Po studiu následovala dvouroční praxe u strojírenské společnosti v Karlsruhe. Své první zaměstnání získal Karl Benz v Mannheimu, kde pracoval v továrně na váhy jako kreslič a konstruktér. Postupně se vypracoval na velmi dobrého technika.

Když Karl Benz přišel v roce 1868 o práci, nastoupil ve strojírenském závodě. Ten se zabýval především stavbou mostů. Po tomto zaměstnání následovala krátká přestávka ve Vídni, samozřejmě opět u konstrukční firmy pro železné konstrukce.

Karl Friedrich Benz založil v roce 1871 vlastní závod s materiály pro stavbu strojů a různých zařízení v Mannheimu. Více se však zajímal o motory a tak se pustil do stavby dvoudobého motoru. Chtěl tak vylepšit tehdejší konstrukci spalovacího motoru. Zkonstruoval svůj první motor - dvoudobý ležatý jednoválec. První patent obdržel v roce 1879. Několik let na to založil v Mannheimu Benz & Company na výrobu průmyslových motorů.

Karl Benz se začal zabývat myšlenkou vytvořit prakticky využitelný automobil. V roce 1884 vznikl první čtyřdobý motor, který Benz zamýšlel použít pro pohon vozidla, který postavil o rok později. Šlo o tříkolku s drátovými koly, byla poháněna motorem o výkonu 0,9 k s vodorovně uloženým setrvačníkem. Tento vůz byl 29. ledna 1886 patentován pod číslem DRP 37435. Toto datum je považováno za den zrození automobilu. O rok později byla uspořádána první oficiální jízda.


V červenci roku 1886 začal prodej Benzových automobilů. Mnozí pochybovali o spolehlivosti Benzovy tříkolky. V této chvíli mu pomohla jeho žena Bertha, která pomáhala Benzovi překonávat všechny nezdary. Se svými dvěma syny usedla do tříkolky a sama, bez řidiče, podnikla cestu z Mannheimu do 100 km vzdáleného Pforzheimu u Stuttgartu. Byla to v té době nejdelší cesta automobilem a dokázala spolehlivost Benzovy tříkolky. V roce 1893 se stala tříkolka Benz Velo prvním hromadně vyráběným automobilem. To už ale Karl Benz začal vyrábět i čtyřkolové automobily.


Mnozí konstruktéři se několikrát pokoušeli osadit kočár motorem, ale výsledky se nedostavovaly. Benz si, na rozdíl od ostatních uvědomil, že vývoj motoru musí jít s vývojem vozu. Začal tedy s návrhem čtyřdobého motoru 958 ccm podle Ottova patentu a podvozkem tříkolového vozu s elektrickým zapalováním, diferenciálem a vodním chlazením. V devadesátých letech 19. století postavil Carl Friedrich Benz vozy Victoria a Comfortable. Měly tvar kočáru poháněného v zadní části uloženými pomalu-běžnými motory. Díky těmto vozům se Benzova firma dostala až na vrchol světové výroby.

V roce 1899 založil firmu Benz & Cie. na výrobu průmyslových motorů. Benz se ovšem začal zabývat myšlenkou vytvořit prakticky využitelný automobil. O to se již několikrát pokoušeli jiní konstruktéři, avšak neúspěšně. Benz tedy začal s návrhem čtyřdobého motoru podle Ottova patentu (958 cm³) a podvozkem tříkolového vozu. Automobil měl mít elektrické zapalování, diferenciál a vodní chlazení. Na přelomu 19. a 20. století se Benzova firma dostala do potíží, teprve po odchodu Benze se pomalu začala znovu vzpamatovávat.

Firma Benz & Co v roce 1926 fúzovala s Daimler Motoren Gesellschaft a vznikla firma Daimler-Benz AG.

Karl Friedrich Benz zemřel v roce 1929 ve svém domě v Mannhaimu. Jeho žena Bertha zemřela v roce 1944.

Se jménem Benz se motoristé celého světa setkávají dodnes - automobily Mercedes-Benz patří mezi světovou špičku.  A také pohonná hmota - benzín - obsahuje v názvu jméno slavného konstruktéra.

Vyráběné pod-modely Modely

Patentový vůz Benz
1886
VELO
1894 - 1905
Victoria
1894
Comfortable
1896 - 1901
Ideal
1898 - 1902
Elegant
1900
Parsifal
1902 - 1903
24/40 hp
1907 - 1910
Blitzen
1909
33/75 hp
1912 - 1918
6/18hp
1918 - 1921
typ 260
1921 - 1927

Časová osa

Fórum Technický koutek Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz - *KARL BENZ* - Benz & Cie

1904 Mercedes Benz - *KARL BENZ* - Benz & Cie
1200 x 900 ... 71 KB
2013-04-11  Skyair
1910 Mercedes Benz - *KARL BENZ* - Benz & Cie
1280 x 960 ... 115 KB
2013-04-11  Skyair
Mercedes Benz - *KARL BENZ* - Benz & Cie Blitzen
670 x 450 ... 33 KB
2013-03-18  hejmy
1910 Mercedes Benz - *KARL BENZ* - Benz & Cie 24/40 hp
856 x 617 ... 60 KB
2013-03-18  hejmy


Poradna Vložit otázku

Naše vozidla Přidat vozidlo

Časová osa

1880 1890 1900 1910 1920
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7
Mercedes Benz - *KARL BENZ* - Benz & Cie Patentový vůz Benz
VELO
Victoria
Comfortable
Ideal
Elegant
Parsifal
24/40 hp
Blitzen
33/75 hp
6/18hp
typ 260
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7
1880 1890 1900 1910 1920