Mercedes Benz CLC




Mercedes Benz CLC

Rok výroby 2008 - 2011

Wikipedia: https://pl.wikipedia.org/...i/Mercedes-Benz_klasy_CLC

Kategorie: Kupé / Kabrio / Roadster - od roku 1990

CLC (C203)

Dynamika nového sportovního kupé třídy CLC byla okamžitě patrná z jeho designu: šípovitá silueta poskytující dojem rychlého pohybu vpřed a velký rozchod podvozku dodávají vozu sportovní vzhled.

Charakteristický, mohutný přední spojler s bočními průduchy a velká hvězda Mercedes uprostřed široké masky chladiče naznačují, že se jedná o velmi rychlý vůz. Chromované prvky vsazené v lamelách masky zdůrazňují závodní tvary.

Mercedes-Benz CLC nastupil v roce 2008 jako samostatná modelová řada po C203 Sportcoupé

C203 Sportcoupé byl jednou z karosářských verzí předchozí generace modelu W203. Téměř 70% majitelů modelu C203 Sportcoupé nikdy předtím žádný Mercedes-Benz nevlastnilo, což bylo pro vedení automobilky jedním z motivů k vytvoření samostatné modelové řady CLC. Z nejkratšího céčka se tedy stal první stupeň v nabídce vozů kategorie kupé, která pokračovala modely CLK, čtyřdveřovým CLS a velkým CL. Dalším z důvodů proč je CLC samostatnou modelovou řadou je skutečnost, že po technické stránce má blíže ke svému předchůdci (C203) než k současné třídě W204. Oproti modelu C203 Sportcoupé bylo v CLC změněno více než 1100 dílů. Model CLC byl zaměřen stejně jako předchúdce předchůdce na nové mladé klienty, z nichž se mají výhledově stát klienti stálí.

Známá silueta s novou tváří

Při pohledu zboku je jasné, že předchůdcem je model C Sportcoupé, po němž CLC prakticky zdědil tvar boků, střechy a oken. Současné designové linii značky Mercedes-Benz byl přizpůsoben vzhled přední a zadní části. Design přední kapoty, masky chladiče, blatníků a předního nárazníků se přibližuje třídě C, s níž CLC sdílí hlavní světlomety. Zadní části dominují nové rozměrné svítilny, které zčásti zasahují až do výklopného zadního víka, v němž je umístěno i třetí brzdové světlo sestavené ze světelných diod. Oproti předchozímu modelu má záď CLC výhružnější výraz a vyvolává dojem většího a těžšího vozu. V interiéru je CLC napůl cesty mezi svým předchůdcem C Sportcoupé a novou třídou C204. Hlavní linie palubní desky vycházejí z předchozího modelu, zatímco, přístrojový štít nebo ovládání klimatizace jsou ve stejném stylu jako u sedanu a kombi třídy C. Součástí standardní výbavy všech verzí modelu CLC je obložení z kartáčovaného hliníku a sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. Novinkou je „infotainmentová jednotka“. Mezi její funkce patří například ovládání mobilního telefonu přes bluetooth a přehrávání skladeb z iPodu nebo MP3 přehrávače připojeného přes USB, vše pomocí uživatelského rozhraní s barevnou obrazovkou. V rozšířené verzi je systém obohacen o satelitní navigaci s mapami Evropy na vestavěném harddisku hlasovým ovládáním celého systému pomocí Linguatronic.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/Mercedes_CLC_180_Kompressor_rear_20100425.jpg

 

Pod kapotou

Mercedes-Benz od zahájení prodeje nabízel model CLC s čtveřicí zážehových motorů a dvojicí vznětových agregátů. Zájemci o benzinové motory mají k dispozici modely

  • CLC 180 K (105 kW/143 k),
  • CLC 200 K (135 kW/184 k),
  • CLC 230 (150 kW/205 k)
  • CLC 350 (200 kW/272 k).

Pro příznivce vznětových agregátů jsou modely

  • CLC 200 CDI (90 kW/122 k)
  • CLC 220 CDI (110 kW/150 k).

Oba diesely a také benzinové modely CLC 180 K a CLC 200 K byly standardně k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, která může být za příplatek nahrazena pětistupňovou automatickou převodovkou.

Zážehové šestiválce CLC 230 a CLC 350 jsou rovněž vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, k níž je jako alternativa nabízena sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC s možností řazení pádly pod volantem.

Automobilka ve svých tiskových materiálech uvádí, že v porovnání s předcházejícím modelem C Sportcoupé bylo dosaženo u srovnatelných motorizací snížení spotřeby o 10,8 %. Oproti předchůdci nebyly modernizovány pouze karoserie nebo pohonné jednotky, ale samozřejmě i podvozek.

Mercedes-Benz CLC má i sportovní výbavu jejíž standardní součástí je i systém zvaný „direct-steer“, což je vlastně posilovač řízení, který mění převod řízení v závislosti na rychlosti vozidla. Díky tomuto systému má CLC rychlejší reakce na pohyb volantem, což má přispět k sportovnímu charakteru vozu a také k zlepšení aktivní bezpečnosti.

CLC s modelovým kódem CL203 se vyrábělo v Brazilské továrně Mercedesu a výroba byla po třech letech výroby v roce 2011 ukončena.

Nástupcem CLC se stal Mercedes-Benz C204, ale už jako samostatný model.

Fórum CLC Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
CLC - Automatická převodovka 1 kobra96
CLC - Kompatibilita dílů 4 Frost Frost
10 měsíců, 27 dnů
CLC - Kompatibilita dílů
CLC - Vadný senzor ABS,ESP 2 Hvězdář radim.r
4 let, 2 měsíců
CLC - Vadný senzor ABS,ESP


Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz CLC

2009 Mercedes Benz CLC
1280 x 1024 ... 164 KB
2009-11-26  hejmy


Poradna Vložit otázku

Videa Mercedes Benz CLC

Mercedes CLC 2008 Mercedes Benz assyst service reset CGI250 Tonny Keijzers Auto's Apeldoorn - Mercedes Benz CLC Klasse 180 Kompressor Mercedes-Benz CLC 180 Kompressor Obsidianschwarz 045214 www.autohaus.biz/sukneuwulmstorf

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
2008 2011 M271.946 benzín 1 796 4 / Řadový 105 kW 220 Nm 16
2008 2011 OM646.963 diesel 2 148 4 / Řadový 110 kW 340 Nm 16

Naše vozidla Mercedes Benz CLC Přidat vozidlo

2009 Mercedes Benz CLC

1 fotek  |  4 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Automatická převodovka.

2010 Mercedes Benz CLC 2.1

1 fotek

Výkon motoru 110 kW (150 PS) při 4200 ot./min. Točivý moment: 340 Nm (251 ft/lb) . Maximální rychlost 219 km/h. Zrychlení 9.7 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 550 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 148 ccm (131 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, OM646.963.

2009 Mercedes Benz CLC 2.1

1 fotek

Palivo diesel. 6-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 148 ccm (131 cui).

2009 Mercedes Benz CLC 1.8

1 fotek

Výkon motoru 135 kW (184 PS) při 5500 ot./min. Točivý moment: 250 Nm (184 ft/lb) při 2800 ot./min. Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 796 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M 271957.