Mercedes Benz C107 SLC




Mercedes Benz C107 SLC

Rok výroby 1971 - 1981

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/w...rcedes-Benz_R107_and_C107

Kategorie: Youngtimery 1970-1999

Mercedes-Benz  řada C107

Varianta C107 (SLC - Coupe) 

Datei:350SLC107.jpg

 

Rok 1971 znamenal konec Pagody, ne však legendy SL. Na trůn nastoupila modelová řada s interním označením W107. Od ostatních jej nejvíce odlišovala šíře nabízených verzí motoru, která začínala šestiválcovým 280 SL a končila osmiválcem 560 SL. Bylo jich celkem osm s rozsahem výkonu od 177 po 245 koňských sil. Osm válců a velký objem se od té doby stal pro SL vizitkou.

W107 se stalo nejdéle vyráběnou verzí Mercedesu-Benz a není těžké se s ním v bazarech i na vrakovištích setkat ještě dnes. Ve Stuttgartu  vyráběli ve verzi kupé C107 i roadster R107 .

Kabriolet s jízdními vlastnostmi sedanu se stal v automobilovém průmyslu symbolem sedmdesátých let. Postavení si zasloužil na svou dobu vynikajícím dílenským zpracováním. Napohled těžkopádné dveře se zavíraly s dnes již samozřejmým lehkým zaklapnutím.
Inženýři a vývojáři automobilky Mercedes-Benz se u R 107 zaměřili na drobné detaily. Například byly poprvé u tohoto modelu použity známé a u nákladních automobilů doposud používané zadní svítilny s vodorovným žebrováním, které bránilo jejich zanášení nečistotami.

Opravdovým průkopníkem byl nový Mercedes SL v řešení bezpečnosti. Při tvorbě deformačních zón využili konstruktéři různě silného materiálu na různých místech, čímž při nárazu vedli deformaci předem určeným způsobem. Pohltili tak většinu energie, aniž by byla zasažena kabina s cestujícími. Palivovou nádrž ukryli bezpečnostní technici před možným zasažením nad zadní nápravu. Na bezpečnosti dodalo lepené přední sklo, které u tohoto vozu použil Mercedes poprvé. Palubní deska z PVC poskytovala nohám pasažérů dostatečně měkké prostředí při nárazu. Namísto vyčnívajícího tlačítka pro uvolnění zámku dveří použili konstruktéři výsuvnou kliku.

V roce 1973 byly montovány samonavíjecí pásy, roku 1980 zavedl Mercedes-Benz u série SL ABS a roku 1982 první funkční airbag uvnitř volantu. R 107 se stal velmi úspěšným v automobilových soutěžích. V soutěži Vuelta a America Sud zvítězil tým Andrewa Cowana a Colina Malkina v Mercedesu 450 SLC (označení pro SL kupé). Pro posádku to znamenalo téměř 29 tisíc kilometrů tratě, z čehož celých 6 tisíc kilometrů tvořili úseky se speciálními testy. Druhé místo obsadil Mercedes-Benz s tímto modelem v roce 1979 na jedné z nejsložitějších automobilových soutěží na světě, Východoafrické safari rallye.

Fórum Technický koutek Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Mercedes Benz C107 SLC

Mercedes Benz C107 SLC
800 x 532 ... 37 KB
2009-11-26  ABCON
Mercedes Benz C107 SLC
800 x 532 ... 42 KB
2009-11-26  ABCON
Mercedes Benz C107 SLC
800 x 532 ... 44 KB
2009-11-26  ABCON
Mercedes Benz C107 SLC
800 x 532 ... 54 KB
2009-11-26  ABCON


Manuály Mercedes Benz C107 SLC Vložit nový manuál

Manuály servisní (1) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
C107 SLC 1981 - 1993 mercedes maintenence manual to 1993.pdf Anglicky 14.5 MB 331

Poradna Vložit otázku

Videa Mercedes Benz C107

Mercedes Benz 420 SL Baureihe R107 von 1988 aus zweiter Hand @ avintago.ch 1980 Mercedes Benz 450SL Mercedes-Benz R107 380SL year 1985 - JAPAN IMPORT- for SALE 1973 450SL New Exhaust

Motory


Rok Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
1971 1981 M116.962 benzín 3 818 8 / Vidlicový 150 kW 300 Nm
1971 1981 M116.980 benzín 3 499 8 / Vidlicový 150 kW 286 Nm

Naše vozidla Mercedes Benz C107 SLC Přidat vozidlo

1980 Mercedes Benz C107 SLC 5.0 V8

1 fotek

Výkon motoru 185 kW (252 PS) při 5200 ot./min. Palivo benzín. 3-rychlostní Automatická převodovka. Motor 5 000 ccm (305 cui), 8-válec, Vidlicový, 117 960.

1973 Mercedes Benz C107 SLC 4.5 V8

Palivo benzín. 3-rychlostní Automatická převodovka. Motor 4 520 ccm (276 cui), 8-válec, Vidlicový, 16-ventil.

1980 Mercedes Benz C107 SLC 4.5 V8

Palivo benzín. 3-rychlostní Automatická převodovka. Motor 4 500 ccm (275 cui), 8-válec, Vidlicový.