Fórum - Téma


Zkušenosti s palivem E85


Fórum O článcích Zkušenosti s palivem E85



Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný příjem...



2014-01-27 21:56:45

Také jsem si prošel stádiem pokusů s touhle břečkou. Ještě na SAABu 9000 2,3 turbo jsem chtěl při ježdění do práce ušetřit nějakou tu korunu, plyn vzhledem ke stáři, respektive rozkladu karoserie nemělo cenu montovat, tak po prostudování mnoha příspěvků jsem začal laborovat s "chlastem". Řešil jsem to zrovna v zimě, nicméně jsem si palivovou mapu studených startů upravil - patřičně zvedl, menší výhřevnost jsem také kompenzoval zvýšením hodnot palivové mapy. Nemálo jsem toho projel abych to odladil - správná hodnota paliva vs bohatost směsi. Velkou roli hrál také tlak turba, protože SAABy jsou řízeny mimo jine především tlakem v sání. Správná hodnota se musela nastavit tak, aby nedocházelo k limitaci vstřiků při nejvyšším plnícím tlaku, takže se tlak musel pěkně snížit. Výsledek? Nejelo to špatně, studené starty absolutně bez problému, nikdy mi to necuklo, ale když jsem ukončil laborování - "takhle by to asi šlo", tak jsem začal řešit kolik to vlastně žere. Na N95 jsem jezdil 8-10l, s E85 byl průměr kolem 12l, takže kolem a kolem jsem jezdil na chlast za stejnou cenu jako na N95. Takže šup, zpět všechno na natural, trochu upravit studené starty a jezdilo se za 7-10. U 9000 ještě řídil motor Trionic 5, který se dal naprogramovat pouze na konkrétní poměr E85-N95, což byla taky nevýhoda. Trionic 7 už uměl jezdit na obě čistá paliva současně. Závěr? Jsem moc rád že jsem si tímhle laborováním prošel, hodně jsem se dozvěděl o řízení motoru, jak se vytváří palivové mapy, mapy plnění, předstih,... prostě všechno, ale v konečném srovnání byla lehce upravená originální konfigurace nejlepší a bylo to bez jakýchkoliv problémů. O tom že to rozpouští plasty, uvolňuje bordel z nádrže a že auto smrdí jak lihovar ani nemluvě. Ó jak jsem si teď zavzpomínal na starouše SAABa


Odpovědět