Fórum - Téma


Zimní pneumatiky


Fórum Technický koutek Zimní pneumatiky



1  2  3

2012-10-11 19:27:22

ja doporucuji continentalwintercontack TS 830P a nebo TS850 ja je mam a prej jsou do nejdrsnejsich podminek...jelikoz delam v barumu tak jsem mel vsechny 4 za 5800 :o)

2012-10-11 21:25:22

ja osobne bych sel do kleberu nebo do nokianu

http://pneumatiky.heureka...2-195-65-r15-91t/recenze/

http://nokian.heureka.cz/recenze/

2012-10-11 21:33:14

...na první čtyřce jsem měl nokiany v šestnáctkách , zadní náhon člověka i auto v zimně pořádně proškolí , ale na nokiany si nemůžu stěžovat , naprosto luxusní guma , i když sada přes jedenáct tisíc , vyplatilo se ...na současnou čtyřku jsem tenhle tejden objednal Michelin Alpin 94T , cena sady cca deset , ale dost slibný recenze , takže sem zvědavej , jak se u nás v podhůří Krkonoš osvědčej ...třeba se s povděkem vrátim k nokianům

2012-10-11 21:54:55

uvažujem nad Goodyear UG 8 pripadne Continental TS 830,škoda že TS 850 sa v mojom rozmere nevyrába (205/60R16 92H) kamoš ich dnes kupil vyzerajú velmi dobre

tak za taku cenu by som ich bral hned..

2012-10-17 10:33:56

Prosim, muzete si to libovolne stahovat, je to na muj ucet.

Letni Pneumatiky 2012 - http://mercedesem.files.w...etnich-pneumatik-2012.pdf

Zimni Pneumatiky 2012 - http://mercedesem.files.w...imnich-pneumatik-2012.pdf

Svatik  
Svaťa
2012-11-03 09:15:57

Tady si každej najde to svoje.

http://www.testovanipneumatik.com/

2012-11-04 12:06:54

Nedal bych moc na testy ale spíš na praxi.

Za sebe můžu říct, že nejvíc se mi osvědčily Barum polaris.

Bydlel jsem na vysočině/ Zďár nad Sázavou/, kde je sněhu dostatek.

Auto Bmw 535i, těžký litinový motor vpředu, náhon na zadek. Na zimu nejhorší možná kombinace. Zkoušel jsem snad všechny gumy, za zimu jsem laboroval a přezouval jsem třeba 4x.

Protože z těch kopců kde jsem bydlel bych se prostě nedostal. Polaris byla jedinná guma, se kterou jsem dokonce mohl zastavit v kopci a rozjet se a řadit bez proklouznutí.

Od té doby jezdím jen tyto. Ale musí to být polaris1. Ty dvojky stojí úplně za ho...

Svatik  
Svaťa
2012-11-20 16:40:15

Tak jsem na letošek koupil nový gumy. GOODYEAR UltraGrip Performens2 235/45 R17 97V. Tak su zvědavej co to bude zač.

Skyair  
Pavel
2013-11-12 07:56:51

lord: Po roce je tu čerstvý test zimních pneu z posledního vydání německého autowebu Motor Talk.

A Barum Polaris3 15" nedopadly špatně. Na "bednu" se nedostaly, ale i "bramborová medaile" ze 16 zúčastněných je dobrá. V ostatních velikostech (16" a 17") se Barum většinou nezúčastnil. Škoda.

Tady je celý článek:

http://www.motor-talk.de/...-der-saison-t4737707.html

viki  
viktor
2013-11-12 17:38:44

hm je to škoda nevím čím to je ale stejné pneu v jiných rozměrech vykazují jiné výsledky to jsem docela čuměl no

Skyair  
Pavel
2013-11-12 17:58:59

viki: Taky je mi to divné. Asi je to šířkou daného vzorku k šířce pneu. Je pravda, že čím menší průměr a užší pneu - tak se většinou chová zimní pneu líp. Stejný vzorek se asi v odlišném rozměru projevuje jinak.

Ale kdoví, co je to za alchymii.

2013-11-14 13:18:39

skyair: tak ono to není jen o vzorku, ale záleží na mnoha faktorech, který jsou mnohem důležitější. Tj zejména konstrukce, velikost profilu, rychlostní index.

Vzorek může být stejnej ale výsledné chování při brzdění, a zatáčení bude uplně jiný pokud budeš mít 15" bačkoru s indexem H nebo nízkoprofilovou 18" s Y indexem.

Co se týká šíře, tak je taky rozdíl jesli máš 185 nebo 245.

O vzorek jako takovej zas až tak uplně nejde

Skyair  
Pavel
2013-11-14 14:44:38

prouzman: A hlavně, když má vzorek dostatečnou hloubku a není to stará ztvrdlá guma.

2013-11-14 16:56:09

Teda skyair, takový nesmysl jsem neslyšel hodně dlouho

U zimní gumy záleží HLAVNĚ! na vzorku a hned poté na šířce. Úzká guma jede, široká sáňkuje. A výška profilu, nebo konstrukce, to je to poslední.

Něco si zjisti, nebo vyzkoušej, než napíšeš chujovinu.

Skyair  
Pavel
2013-11-14 16:58:28

lord: Pořádně si přečti, co jsem napsal. Nikdy jsem netvrdil, že široká je lepší

2013-11-14 17:09:55

Promiň, to patřilo Prouzmanovi. Omylem jsem tam nakopíroval Tebe

Skyair  
Pavel
2013-11-14 17:22:16

lord: Myslím, že ani Prouzman to nemyslel jinak. Rovněž říká, že "balon" na menším disku a užší pneu se stejným typem vzorku jsou lepší. Alespoň, tak tomu rozumím. Za 45 let jízdy na různých zimních gumách - dokonce ještě na diagonálních - mám už trochu zkušeností. Praktických

Kdysi i na letních pneu. A sníh i náledí byly stejné. Naštěstí při daleko menším provozu. Ale i tak, po prvním sněhu jezdili jen ti, co museli. Víc než pneu tě zachrání mozek.

viki  
viktor
2013-11-14 17:38:10

skyair: přesně tak když budeš na letních a prudce v zimě na zimních někdo před tebou zabrzdí tvůj mozek okamžitě vyšle indicii kuwa že jsem nepřezul

Skyair  
Pavel
2013-11-14 17:42:56

viki: S letními a ojetými pneumatikami je ohrožen předek - s perfektními pneu, ABS ESP a dalšími vynálezy pak zadek našeho auta.

Doufám, že do Tišnova pojedu příští týden po suchu.

2013-11-14 17:44:37

No já jezdím něco přes 30 let, i nějaké to závodění ve svazarmu

A prouzman to napsal přesně v opačném pořadí. Že na vzorku až tak nezáleží a že jde o rychlostní index, profil a konstrukci. To je holý nesmysl. Rychlostní index je důležitý při vysoké rychlosti a jde o to, že guma pro vysokou rychlost má kvalitnější zpracování, aby vydržela velkou odstředivou sílu při vys. otáčkách. Což v zimě nemá význam a na adhezi na sněhu už vůbec ne.

A výška a konstrukce už vůbec ne. Jde jen a jen o vzorek, o tvrdost gumy( tedy směsi) a o šířku. V zimě musí být guma jak jitrnička. Zařízne se a jede

Tož tak


Odpovědět

1  2  3