Fórum - Téma


Žhaviče na CRD


Fórum Technický koutek Žhaviče na CRD



1  2  3

2014-04-16 17:43:32

Chlapi můžete mě tu někdo pomoci v dohledání nějakého vlákna zabývajícího se sundáním žhavících svíček u motoru CRD 2,2 a které vozy M.B. tyto motory používají ?Děkuji

Doli  
Libor
2014-04-16 17:49:22

salora: A co konkrétně potřebuješ se žhaviči? Máš asi na mysli motor 2,2 CDI...

2014-04-16 18:10:55

doli: nene mám na mysli motor CRD 2,2 který mám v chrysleru P.T. Cruiser což má být motor od M.B. je to s commonrailem ostatně jako dnes už veškeré diesel motory ale chystám se vyměnit svíčky ale jak jsem se dočetl na netu v rúzných dalších auto forech tak je to hrůza,hrozí zalomení a pak už zbývá prý jen bud sundání hlavy,nebo odborný servis kde ne to mají vybavení ale berou za 1 ks 2 tisíce,vem si že mám v čoudu všechny 4 takže potěš pánbůh to je na mrtvici.Chcu proto aspon tomu pokud možno předejít,čili nějaký ověřený postup,jako třeba nahřád motor a zkusit za tepla apod. než mi zůstanou oči pro pláč.Mám kolegu soustružníka a dočetl jse se někde že se to prý dá nějakým levotočivým závitníkem apod.

Doli  
Libor
2014-04-16 18:14:29

salora: Motor před demontáží ohřej co nejvíc. Kdyby měco, jsme zařízeni na vytahování zalomených žhavičů z hlavy bez její demontáže. Nesmí to být ale "dokančené" kutilem

2014-04-16 18:25:33

doli: jj díky moc za radu a informaci ,odkud jsi a na kolik by to vyšlo :Abych se připravil na nejhorší,někde jsem ale četl že se to zase prý nemá s tím nahřátím motoru přehánětt ,ůdajně stačí nechat motor bublat na volnoběh cca 10-15 min. já si sice myslím dle zkušeností s uvolnování šroubení na vodo z chaty že čím víc tím líp ale to může být pochopitelně všude různě.

Jako např. z jednoho renoult fora kde zase jeden píše pravý opak tak ti nevím čemu věřit ?Zde jeho citace:

Ohřát motor je špatná věc. Už mi tu radili, že při teplém motoru se může lehce strhnout závit, takže jedině za studena!!

2014-04-16 21:13:36

To co píši na různých fórech, bych vůbec nebral v potaz - teplota motoru v okolí žhaviče musí být 58.7 st C teplota okolního vzduchu měřena v 1m výšky 2 m od vozidla by neměla přesahovat 17st C

2014-04-16 21:37:54

blueabyss: jj tak tomu říkám fundovaná odpověd podle které se pochopitelně budu řídit,nechápu jak to tam mohl v tom renault foru takovou blbost napsat,vždy co se zahřeje jde lépe povolit a to od nepaměti.

2014-04-16 21:44:10

salora: no ber to tak, ze treba mel pravdu ten chlapec v kosoctverec foru...pri teplem motoru lehce strhnes zavit...u studeneho tezce

Doli  
Libor
2014-04-17 06:55:42

salora: http://autoservis-doli.cz/

2014-04-17 07:28:15

miky: nj ale to je pak o něčem jiném,v tom případě pak je pravda někde uprostřed nebo na obou stranách,otázkou pak je co je menší zlo,strhnout závit či ukroutit svíčku asi ani jedno,berte mě ale hoši spíš jako naprostého laika.Měl jsem dřív M.B. 190D a s výměnou ani za studena nebyl sebemenší problém nevím jak je to s těmi novými u common railů že by tam byli o hodně menší závity náchylné na snadnější zalomení ?Vůbec bych chtěl vidět nějak detailně na fotkách jak to vypadá ,připadá mě jakoby to bylo v dvojím pouzdru "ve dvou závitech/něco jsem viděl ve svěráku a nemohl to rozdělat,trochu nechápu.

Doli  
Libor
2014-04-17 07:37:34

salora: Je tam jemný závit 10x1, v případě poškození se to vyvložkuje

2014-04-17 07:44:36

doli: ano Doli tak to je v pořádku pokud se tedy ten závit zmrví na svíčce a ne v hlavě motoru,na to mám speci soustružníka kámoše takže to by bylo to nejmenší,ale jeden kdesi psal a ukazoval na fotkách jak to má ve svěráku a nemůže cosi vyndat.Jinak Doli mám to k tobě přeci jen daleko jak jsem se domníval ,já jsem až ze severu moravy.

2014-04-17 07:51:36

salora: Zlo může být větší i menší - nejhorší je pokud je svíčka již po zásahu kutila, vyučeného na internetových diskuzích.

U nás to děláme takto - teplotu neměříme

http://www.excar.cz/zalom...avici_svicka_mercedes_bmw

Doli  
Libor
2014-04-17 07:52:11

salora: psal jsem o případu, když se poškodí závit v hlavě. Pokud se svíčka v hlavě Protočí, zalomí nebo prostě nějak uvázne, dokážeme ji vyndat.

V profilu nemáš bohužel nic, takže netuším od kud jsi.

2014-04-17 07:57:18

doli: jsem z Krnova

2014-04-17 08:00:40

blueabyss: no děkuji pěkně za tý dary ,je to sice hezké to video jsem už viděl nesčetněkrát ale když na to narazím hned to přepnu jinde ,jaksi jsi zapoměl hned u toho poznamenat co to koštuje to je palba 2 tisíce za vyndání zalomené svíčky to snad musí vyjít u dvou ks levněji oddělat hlavu.

2014-04-17 08:02:47

Nám se zatím nestalo, že by jsme poškodily závit v hlavě. Pokud jsme dávali vložku, vždy to bylo po zásahu kutila, jelikož to již dokonale dojebal tzn. že se musela dávat vložka.

Jediným problémem je když se utrhne samotná špička žhaviče - máme jeden případ, kdy jsme ji ven nevyndali.

2014-04-17 08:06:57

salora: Děláme svíčku do 1000kč - pokud si ji urveme sami - pokud je to po zásahu kutila je pravdou že to může být dražší a většinou je.

Než napíšeš rčení, že je levnější sundat hlavu - tak si to napřed vyzkoušej - po té porovnej učtenky

2014-04-17 08:14:35

blueabyss: nj ale zase je to s tím porovnáním účtenek jak píšeš relativní,jiná bude ze značkového servisu a úplně jiná z běžné autoopravny kde ti hlavu sundají a namontují zpět také.

Doli  
Libor
2014-04-17 08:22:23

salora: Nabízel jsem ti stejně jako Blueabyss služby přímo našich servisů ( tedy ne značkových, ale vybavených jak speciálním nářadím, tak zkušenostmi ). Ceny jsou zhruba stejné. Co budeš dělat dál je jen na tobě, co jsme mohli, jsme ti poradili a nabídli, přes internet ti ale žhavič nikdo nevymontuje - ani studený ani teplý.... V každém případě, sundávat hlavu jen tak je docela zbytečný zásah do motoru, který při nedodržení dalších technologických postupů a výměny těsnění a montážních dílů, vyndání a znovuusazení vstřikovačů může způsobit další zbytečné problémy a náklady.


Odpovědět

1  2  3