Fórum - Téma


X204 - Pneu


Fórum GLK-Class X204 - Pneu

Informace o modelu: Mercedes Benz GLK-Class



2012-01-24 00:29:07

Zdravím fšecky,

před měsícem jsem si koupil GLK 220 CDI (zadokolku) a obuto měla universální gumy Continental M+S (bláto a sníh) rozměr 235/60 R17.

Předpokládal jsem že tím se vyhnu pořizování zimních a letních sad a také přezouvání. Bohužel první kontakt se sněhem proběhl tento pátek, kdy jsem zůstal ostudně trčet v půli zamrzlého kopce a nebyl ho schopen vyjet. Okolo jedoucí auta, včetně Škody Favorit, autobusu a nákladáku sice také měli potíže ale bohužel jsem byl jeden z mála který tam zůstal trčet nadobro (Rozhodně z těch co tam byli jsem měl nejdražší auto ) O potupném sjíždění z kopce dolů rychlostí 3km/hod ani nemluvím. Původně jsem si myslel že se prostě jednalo o extrémní shodu okolností a počasí, ale včera jsem po napadení 3cm sněhu nebyl schopen vyjet z parkoviště. A teď se ptám a prosím poraďte (mám zadokolku poprvé v životě).

Je problém v těch gumách? Celoroční gumy samozřejmě nejsou zimní ale na druhou stranu M+S snad znamená na sníh ne? Stojím teď před otázkou zda koupit novou sadu zimního obutí za nemalé peníze ale netuším zda se tím můj problém vyřeší? Není problém v pohonu pouze zadní nápravy? Nevyhodím peníze zbytečně? A kdyby to bylo gumama, proč by je MB na nové vozy montoval když by to nebylo ono?

Řešil už někdo tady tuto otázku? Máte zkušenosti s celoročním obutím? Nebo s GLK pouze s pohonem zadní nápravy? A když gumy nové, jaké?

Děkuji za informace i rady

PetrB

2012-01-24 09:06:50

Pneumatika je jedina vec, ktera je v kontaktu s vozovkou pripadne terenem...tzn., ze jako jedina prenasi hnaci silu a pokud tedy stoji za tak nikam nedojedes...univerzalni pneumatika neexistuje...je to jen zpusob jak zajistit, aby se vlk nazral a koza zustala cela... Taky se s tim budes muset trochu szit, naucit se s tim jezdit...ale pneumatiky jsou zaklad.

A zlob se nebo ne, to ze jsi mel nejdrazsi auto v tom kopci nezn. ze jsi mel nejlepsi pneu...Takze pokud chces setrit tak ho prodej, kup si levnejsi a dobre pneu

viki  
viktor
2012-01-24 09:38:40

Ulicnik ona celoroční pneu má sice v zimě trochu lepší parametry než letní ale kvality zimní pneu zdaleka nedosahuje to sámé platí o létě nejenže se nevyhrabeš taky za horších podmínek nedrží stopu n je rozdíl mezi zimníma natož univerzál

2012-01-25 12:20:58

Tak pokud je guma značená M+S, tak se jedné o zimní plášt, nikoliv o all season.

Koukal jsem na to i na netu a Continental u nás All season pléště vůbec v nabídce namá, jen letní nebo zimáky.

Nevím jaký máš přesně typ? Každopádně nejlepší je CWC TS 830P.

Jinak já jezdim na Dunlop wintersport 3D. jsou sice trochu moc měký na muj vkus, ale jinak v pohodě.

Ohledně rozjezdů a vyjíždění je dobrý si vypnout ESP, protože když ti to pak zablokuje kola uplně, tak pak nejedeš nikam, on je to sice super systém, ale v některých situacích spíš trochu kontraperoduktivní.

2012-01-25 13:48:11

S tim oznacenim se mylis...M+S ve sve podstate znamena blato + snih. Tzn., ze tato pneumatika by mela byt vhodna take pro zimni provoz. Dnes jsou takto onznacovany i pneumatiky urcene pro celorocni provoz...zrovna ted mi tady lezi Vredestein Qatrac3. Navic pro SUV ty pneumatiky jsou nekdy uplne desny ( vyrobci asi ziji v dojmu, ze kdyz je to krabice podobna JEEPu, takze to proste vyjede vsude a guma neni podstatna )...musi se proste vybrat dobra guma, to je ten spravny zaklad...

Mam s tim jednu prihodu cerstvou, vyrazil jsem k domovu vecer z prace ( patek 21h ), na dalnici nasnezeno cerstvych 5-10cm. Snezilo opravdu intenzivne a huste...skoro nebylo videt. Po chvili jizdy v pravem pruhu 60km/h za motajicimi se ridici...vjel jsem do leveho, nasadil rychlost 130km/h a diky svodidlum jsem videl kde je dalnice ... Za tech 30km jsem mijel opravdu desitky prevazne novejsich aut, tretina z toho byly SUV, vcetne GL apod...mrzi me, ze jsem nevidel protazenou tvar ridicu SUV, kdyz je v tech podminkach predjizdi 1x rychleji Peugeot 205 cabrio...samozrejme na novych pneumatikach Vredestein Snowtrac3 bez veskerych asistencnich systemu

Davam tedy za pravdu vikimu

viki  
viktor
2012-01-25 15:36:35

já se vyrobcům nedivím měl jsem dvě terení auta koupit letnáky zimaáky a pak se ještě rozhodnut jestli taky nechci nějakou pneu teren plus silnice nebo čistě jen terén je ranec peněz a tady se nabízí nějaký kompromis pro výrobce jak na dlaní

jednu zimu jsem na takto označených pneu proskákal sucho mokro slušný snih led špatný nasledujicí zima už byla čistě zimní pneu rozdíl velkej, přesto po svodidleh při takto hustém sněžení tak rychle nejezdím no co se bojím no

2012-01-25 15:43:04

A dobre delas

2012-01-26 11:14:24

Aha tak to je možný, že maji asi tedy oboje značení, jelikož jsou pro obě sezony. Já all season gumy nikdy neměl, takže nevím.

Nicméně co se týká Continentálů, tak jak řikám u nás all season vůbec neprodávaj, takže pokud má Continentály a jsou značený M+S tak jsou to zimáky. Ale je možný, že jsou to nějaký ty SUV gumy. Takže je možný, že jezděj dost jinak něž osobní dezeny? Já SUV nemam, takže neposoudim.

Jinak obecně vzato u našich zadokolek, bez ohledu na gumy, platí zlaté pravidlo: NEZASTAVOVAT, protože dokud dokud jedu, neni problém! Ale zastavit a rozjíždět se v prudkym kopci např, hmm to už může být "srandy kopec" potom

2012-01-27 12:34:02

Každopádně favorit má přední pohon motor a převodovku ve předu,ty maš všechno ve předu(jenom diferak v zadu) a pohon na zadek který není vúbec zatížený,tak by to chtělo aspoň dva pytle cementu a bude to lepší.Ja si kdysi pořídil sto kilovou železnou desku vůbec to nezabralo misto a vysledek byl daleko lepší,každopádně asi byla větší spotřeba jako by tam seděli dva lidi,ale to jsem neřešil. Marťas

2012-01-27 17:47:33

Ono je dulezite rozlozeni celkove hmotnosti vozidla na jednotlive napravy...a to neni u GLK zas tek nepriznive...drive to bylo jine u zigula apod...


Odpovědět