Fórum - Téma


X204 - Filtr pevných částic


Fórum GLK-Class X204 - Filtr pevných částic

Informace o modelu: Mercedes Benz GLK-Class



2012-06-06 09:29:28

Přeji fšem, hezký den

Mám MB GLK 220 CDI (r.v. 2010) a řeším problém s regenerací filtru pevných částic.

Před časem se mi na přístrojovce rozsvítila žlutá kontrolka motoru, v servise mi řekli že se neprovedla automatická regenerace filtru pevných částic. Prý se provádí automaticky když jedu po dálnici a točím přes 2500 otáček konstantně aspoň 15 minut. Doplatil jsem za dotankování nádrže v servise asi 600,- Kč za naftu a oni po diagnostice auto prohnali asi 200km po dálnici a vrátili mi ho druhý den. Kontrolka nesvítila. Poučení od technika bylo, že jednou za čas mám auto pořádně protáhnout (tedy buď jet 130km/hod na pátý stupeň, nebo na šestku cca 150km/hod). Bohužel na naší přeplněné D1 to někdy znamená jet na čtyřku abych se nad ty 2500 otáček vůbec dostal

Bohužel 2 týdny po návratu ze servisu se zase kontrolka rozsvítila, jel jsem zpět do servisu a oni si ho tam nechali několik dní, dle pokynů výrobce prý přepinovali kompletní kabeláž v motoru a opět auto prohnali po dálnici cca 200km. Filtr se prý vyčistil ze 400 jednotek na 40. Super. Opět jsem zaplatil za dotankování paliva.

Bohužel za 10 dní se situace opakovala. Naštval jsem se, a na čtyřku jsem autem asi 80 km jezdil okolo Brna. Nic. Druhý den jsem vyrazil na dálnici a dal jsem si cvičně 100km ve vysokých otáčkách. Kontrolka opravdu zhasla byť až následující den.

Uplynulo cca 7 dní, za tu dobu jsem najel 2000km. Skoro furt po dálnici a min. polovinu (poučen uz minula) jsem absolvoval nad 2500 ot. Bohužel kontrolka se přesto opět rozsvítila.

MUŽE MI PROSÍM NĚKDO PORADIT????

Je sice fajn že auto umí jet trasu Brno - Hradec Králové s průměrnou spotřebou 5,6 l/ 100km ale co je mi to platný když pak musím dva dny jezdit za 10l/100 km abych vyčistil filtr? Řešil už někdo něco podobného? Záruka mi letos končí a bojím se abych promeškáním záruční doby nakonec nepřišel na buben

Díky moc

2012-06-06 09:58:51

posli mi VIN

2012-06-06 10:19:57

Zajed do servisu, pokud k nim nemas duveru, vyber si jiny...

Pokud si nebudou vedet rady, at se ridi dusledne pokynem: GI49.20-P-051891

A vyreseni zavady by se melo podarit.

Kazdopadne trvej v dobe zaruky na vyreseni problemu, auto dle symptomu mas vazne porouchane. A trvej na navraceni penez za palivo, v ramci zaruky Te to za1. nemusi zajimat a za 2. zavadu nevyresili a nevyresi tim, ze se svezou...

2012-06-06 10:28:11

Díky moc, a ten pokyn GI49.20-P-051891 znamená co prosím? Alespoň stručně?

On je to můj první Mercedes, takže zatím netuším na co mám a na co nemám nárok ale jinak jsem moc spokojeny jak s autem, tak s přístupem obchodníků i mechaniků.

,

2012-06-06 10:30:09

Je to dokument...pokud technik nebude vedet, otoc se a jdi vazne jinam

2012-11-29 12:28:41

Zdravím všechny,

po čase (po půl roce) bych se rád vrátil ke svému původnímu příspěvku a hrůzostrašným zkušenostem s filtrem pevných částic, potažmo k tomu jak se společnost Mercedes postavila k celému problému.

Pro doplnění, v době, kdy jsem svůj původní příspěvek psal, jsem měl za sebou 4 reklamace. Do dnešního dne se situace opakovala celkem téměř 9x

Podtrženo sečteno, vždy to pro mě znamenalo jet 70km do servisu, auto tam nechat, jet 70 zpět náhradním vozem a za pár dní opět 70 km pro své auto a 70 km zpět. Pokud spočtu náklady na cestu, dotankování paliva a těch několik deasítek hodin strávených řešením této situace, plus telefony a věčné dohadování, dostanu se k poměrně velké částce, kterou jsem musel investovat jen pro to, že MB není schopna závadu odstranit. Dokonce jsem musel jednu z reklamací uhradit, protože se mi servis snaží vysvětlit, že reklamace čislo 7 byla způsobena vadným čidlem ale já si myslím svoje.

Jaký je stav nyní? Šokující! Po poslední reklamaci si výrobce vozidlo vyžádal do německa, přijeli si tedy pro něj a odvezli ho. Dnes už je to 25 dní kdy je moje vozidlo pryč. Celkem jen za posledních 11 měsíců jsem byl bez auta cca 50 dní

Problém ale je v tom že mi nikdo nechce říct, kdy mi vůz vrátí ani v jakém stavu celá záležitost je. Volal jsem servis ale prý ani oni z německa nemají zpávy, volal jsem minulý týden v pátek na Mercedes linku a slíbili mi že mi dají vědět, VYKASLALI se na mě, urgoval jsem to včera ale nic. Nikdo neví jak na tom můj vůz je ani kdy mi ho vrátí. No tomu říkám neskonalý BORDEL a operátorovy jsem řekl, že ve Fiatu bych možná podobný přístup chápal ale u auta za více než milion je mi to trochu divné.

Jediný kdo se alespoň snaží a koho musím pochválit je servis v Olomouci, aby mi to alespoň ulehčili, u posledních 2 reklamací mi výměnu za náhradní vůz zajistili před domem, čímž jsem ušetřil čas i náklady a dokonce mi neúčtují půjčovné náhradního vozidla, za což jsem jim nesmírně vděčný, protože ti podivíni z Mercedesu mi řekli, že na půjčovné nemám nárok a že si zápůjčku musím uhradit sám.

Podtrženo, sečteno, ztratil jsem důvěru ve značku i ve vůz. Mám vážné pochybnosti k tomu jak reklamace u této značky fungují a rozhodně není vidět, že by si výrobce dělal těžkou hlavu z toho co si o něm zákazník myslí. Nevím, máme malou firmu a nejsme Mercedes ale pokud bychom reklamace řešili takovýmto způsobem, nevydělal bych si ani an slanou vodu

Máte někdo podobné zkušenosti? Může mi někdo poradit jak dál postupovat? Mám toho totiž tak akorát plné zuby

2012-11-29 17:01:24

Tak to docela zírám, ale na druhou stranu je asi lepší, že si to odvezli do Německa. Některé postupy v českých autorizovaných servisech mě připadnou dosti zvláštní.

Četl jsem dokument který uvedl Miky a opravdu se nejedná o banální závadu s jasným tipem co vyměnit. V Německu je alespoň šance, že to vezmou z čisté vody na čisto.


Odpovědět