Fórum - Téma


W639 - Zadní náprava


Fórum Vito/Viano W639 W639 - Zadní náprava

Informace o modelu: Mercedes Benz W639


1  2  3

2014-01-14 17:13:37

Zadní brzdy 115 .. Ahoj, jenom aby to tady tak nevázlo tak jeden dotaz: taky vám zadní destičky zabírají tak malou plochu na kotouči a nebo to mám blbě osazené?? Vybroušené mezikruží mám jen cca 27mm široké. Dík za názor a přeji pěkný den.

2014-08-24 11:57:55

Zdravím všechny. Koupil jsem Vito W639 a zadní tlumiče jsou jaksi za zenitem. Chci se zeptat jestli musím při výměně zadních tlumičů použít stahováky na pružinu a jestli to udělám bez sundání kola a na zemi svépomocí? Děkuji za odpověď.

2014-08-24 19:40:13

mats: uděláš svépomocí. Stačí oddělat kolo. Je to na dvou šroubech. Už jsem to dělal. Dokonce sám. A to mám problémy vyměnit i žárovku. Akorát jsem si to nějak podpíral aby mě ty díry na šrouby vyšly přesně na sebe a nemusel jsem se s tím tlumičem přetahovat. Ale hned mě napadlo jak na to, takže v poho.

2014-08-26 17:37:31

Tak to šlo v pohodě. Jen jsem si zespoda musel trochu podepřít misky pružin aby jsem lépe našel správnou polohu pro montáž tlumičů a nemusel jsem se s nimi přetahovat jak píše Nojgi. Auto se neskutečně zklidnilo i co se týče bočních náklonů a hezky pluje a neskáče na předek. Ještě zauvažuju o výměně předků i když ty se mi zatím zdají OK. Takže díky Nojgimu pomohlo to!

2014-08-26 18:28:00

mats: je dobre ze jsi to zvladl...

s tlumici Monroe to budes delat celkem casto

2014-10-24 14:09:34

Ahoj všem.

Chtěl bych se zeptat. Měnili jste někdo zadní pružinu u Viana (2006, 220 CDI)

Da se to udělat sámo, dómo? Je potřeba nějaký stahovák? Původní práskla. Novou už mám.

Díky za rady.

2014-10-29 11:45:29

Ahoj,

Tak pružiny na zadku jdou vyměnit i jen tak na ulici. Jen potřebujete hever. A nějaký špalík na podložení ramene.

Sundat kolo, vyndat horní šroub držící tlumič, spustit rameno max dolu a pak jde pružina vytáhnout i s platovými dudlíky na koncích pružin. Fota přikládám

2014-10-29 11:51:00

Jo ještě bych zapomněl. Opravdu je nutné měnit obě pružiny. Chtěl jsem vyměnit jen jednu, ale pružiny z druhovýroby jsou opravdu úplně jiné, než originály. Viz foto.

2014-10-29 15:07:58

no to teda jsou ... nechutně krátký :) Jo jo, polští soudruzi asi ušetří dost oceli :)

baby  
Josef
2014-10-29 17:11:11

bufan1: Co to máš za značku pružin?Mě originály vydrželi 20let co jsem je vyměnil pak po pěti letech praskly oběTo asi bylo tím perfektním materiálem

2014-10-29 21:40:51

Čus,

Taky mě to vyděsilo. Jsou kratší. Ale jak jsem zjistil, tak jen o ty progresivní konce které jsou ze slabšího drátu a závity jsou blíže u sebe. Po spuštění auta na kola si tyto závity na starých pružinách okamžitě sedly k sobě vlastně jako by tam nebyly.

Takže teď s novými pružinami je kupodivu auto výše než s původními pružinami. Je to supr, auto se nenaklání a o zadní nápravě nevím. Ty původní pružiny už toho měly asi opravdu plný chrup

Ty nové pružiny jsem koupil v Elitu v akci za 900,- kus včetně DPH (na krabici je made in Sveden) tak snad týden vydrží

2014-10-30 10:24:49

bufan1: joooo, švédská ocel, to je kvalitka.... říkají v jedné reklamě :)

baby  
Josef
2014-10-30 17:02:26

blesk007: jen aby byla ze Švédska

baby  
Josef
2014-10-30 17:05:50

bufan1: Já jsem koupil Monroe a myslel jsem si co nemám hold dnešní mašinérie výrobků a hlavně výdělků je šílená takže tem materiál je někde jinde.A že máš krabici od originálu tak stejně nevíš co se v ní skrývá hold to už je ta doba

2014-11-01 20:36:17

Renovace zadních brzd .. Renovace zadních brzd .. Zdravím všechny příznivce klubu. S troškou do mlýna se zapojím, jsem odborně amatér, občas jsem i úspěšný. Zázemí bůhvíjaké nemám. Renovoval jsem zčásti zadní nápravu, čili nové kotouče, destičky, parkovací pakny, kontrola stavu, novém prachovky, očištění litinových dílů s nátěrem a oprava nátěru krycího plechu. Na pravé straně byl však plech neopravitelný, zakoupil jsem tedy nový. Ve svých podmínkách jsem si myslel, že odjištěním a uvolněním matice sundám náboj kola, ale ouha!

Jak se říká, ani Bohovi. Ořech 41 , páka asi 3/4 m. ale nešlo to.

Proto jsem způsob náhradní, ale vyhovující. Ve vhodném místě jsem plech rozřízl a jakoby po šroubovici jsem jej natočil za nábojem do prostoru kam patří. Když byl na místě, rukama jsem ho srovnal,aby byl zase rovný.Využil jsem čtvrtou díru v plechu na spojení rozříznutých částí. (Původní provedení krycích plechů mělo asi díry jen 3.) Jinak je vše patrné z fotek. Možná, že mám někdo podobný problém, i toto je myslím řešení.

A teď ale RADU TEĎ HLEDÁM JÁ.

Jak se seřídí parkovací brzda?? Domnívám se, že asi dírou v kotouči po nastavení nad ozubenou hlavu šroubu v horní části paken. Ale nevím dál, z čeho vycházet, jak co postavit a v jaké poloze nožní páky má brzda držet pevně.

Díky za odpověď.

Doli  
Libor
2014-11-01 21:42:39

viano3.2: Dírou na šroub kola si nastav pakny tak, aby jsi je nejprve dotáhnul k bubnu a následně povolil jen o tolik, aby nezachytávali o buben ss kotoučem a šlo jím bez odporu otáčet. Krok páky brzdy si potom doladíš na lanku tak, jak ti to bude vyhovovat.

2014-11-02 09:38:31

Ja ted daval novy KYB a jsou dlouhe jako origo a auto stoji pekne vysoko.

2014-11-03 11:48:52

bufan1: Original pruzina ma zuzovany drat

vicemene to nikdo nevyrobi proto vyrobci pruzinu prepocitaji a udelaji ze 14mm dratu komplet

2014-11-03 13:01:11

Ano,

Tumu se říká progresivní pružina. Při malém zatížení a pruží ty malé slabší závity a při vetší nerovnosti, nebo zatížení si malé závity sednou a začnou pružit ty závity se silnějším odporem. Výsledek je komfortnější jízda.

Jelikož cenový rozdíl mezi orig a neorig je velký, tento komfort oželím

Ještě takový malý dodatek. Jsem s těmi pružinami fakt spokojený. Auto se vůbec nenaklání do zatáček. Jízdní vlastnosti se výrazně zlepšily. Ale může to být tím, že ty původní pružiny byly už totálně kaput (Unavený) Tak možná chválím ty neorig neoprávněně. Howg

2014-11-03 17:13:05

No ja ty kyb mam taky jeden prumer, do soudku jsou dola a nahore s malym prumerem. ale drat je stejny


Odpovědět

1  2  3