Fórum - Téma


W639 - Ventilátor topení


Fórum Vito/Viano W639 W639 - Ventilátor topení

Informace o modelu: Mercedes Benz W639


1  2  3

2014-08-22 13:49:44

WDF63970313277657

ještě řeším uhlíky takže uvidíme v pondělí jestli budu objednávat cely větrák

2014-08-30 22:50:11

nojgi: ahoj Ty mě asi zachráníš Přestal foukat venťák a jede jen na pátou rychlost. Mám prosím shánět, nebo opravovat tu tepelnou pojistku, či něco jiného? Moc dík za odpověď

2014-08-31 14:14:21

mats: Odšroubuješ tu horní schránku na palubovce a je to vlevo dole u volantu. Vycvakneš kabely, povolíš šroubek (kterej tam už ani nedávám) Vycvakneš - nacvakneš novej a už to fičííí. Vypadá to nějak takhle viz.obr.

Moje číslo dílu to bylo A001 8216 560 ale raději to prověř přes VIN

2014-08-31 23:31:19

nojgi: Díky moc. Čéče ty to auto už taky máš prolezlý komplet

2014-09-03 10:29:30

Jo je to tím regulátorem - odporem. Hodně to také odchází, protože nikdo moc nemění kabinové filtry.

2014-09-04 20:25:55

Tak dneska svépomocí výměna toho rezistoru. Nachází se pod horní přihrádkou na palubce. Všechno fachčí jak má,ale ještě vyměním kabinovej filtr.

2014-10-23 20:51:32

Když pustím ventilátor, začnou se ozývat vrzavé zvuky jako kdyby to chtělo promazat. Jak se dostanu k těm kolotočům ventilátoru abych je zkusil trochu promáznout? Tedy jestli to teda je možné. (?) :) Vito 639 díky :)

Doli  
Libor
2014-10-23 21:05:17

nojgi: Promazání většinou pomůže jen na krátko, většinou následuje výměna

2014-12-18 20:40:25

nojgi: Ahoj, prosím o pomoc. Mám stejnej problém u vita 111 cdi. Přestal foukat ventilátor a běží jen na 5 rychlost. Diagnostika star mi píše relé motoru ventilátoru nefunguje nebo něco tak. V čem bude problém? Tepelná pojistka, motorek nebo ten panel kde je regulace rychlosti větráku? Diagnostika přesně píše Součást S98K1(relé motoru dmychadla nefunguje) řídící jednotka je vadná.

Doli  
Libor
2014-12-18 21:24:31

marek: Je to regulátor ventilátoru, pokud chceš, napíšu ti co bystál u nás nový. Potřebuji ale VIN auta.

2014-12-18 21:36:44

doli: vin ti můžu zaslat až zítra. už jsem mimo dílnu: Jinak, kde to relé najdu?

Doli  
Libor
2014-12-18 21:38:44

marek: Až pošleš VIN, pošlu cenu . Regulátor najdeš ve středovém panelu na boxu ve ktrém je ventilátor.

2014-12-18 22:12:28

doli: jo díky, myslíš to co má na fotce Nojgi? tak to snad nebude nějak závratná položka. Mě výsledek diagnostiky trochu postrašil. Součast S 98K1 (relé dmychadla motoru nefunguje) řídící jednotka je vadna. Zní to hrozivě

Doli  
Libor
2014-12-18 22:29:41

marek: Čím jste prosímtě tu hrůzu načítali???

2014-12-18 22:57:08

doli: Diagnostika MB star

2014-12-19 09:02:33

Je to normal shorelo rele ale ja bych to menil i s ventilatorem

malokdy je na vine prave rele....to ze odejde je casto jen nasledek

na rele snad ani neni treba VIN ma to kazdy W639 a to dokonce i W639 -XMO uplne stejny

Doli  
Libor
2014-12-19 12:00:36

ondraclk: Jen v rychlosti - jsou min. dva typy - A0008210792 a A0018358706, nemám čas dohledávat další pro různá provedení W639. VIN je nutný, z amaterismu typu - vždyť ty auta vypadají stejně, tak tam bude to stejné - jsem už vyrostl, nestojí to za několikatero poštovné a protažené obličeje zákazníků.

2014-12-19 18:01:58

Takže, celá věc se má následovně. Po odejmutí odporové krabičky z ventilátoru, jsem zjistil, že odporové drátky byly neporušeny. Problém evidentně v tepelné pojistce, která je součástí. Zkusil jsem nemožné a vyšlo to. Nahradil jsem tepelnou pojistku novou stejné hodnoty a vše funguje. Tento postup jsem byl nucen použít z důvodu časového vytížení. Auto muselo dnes do světa. Máme ho v autoparku a pokud se to znovu vys..., tak budu muset koupit přes vás tady nový díl. Bud to bude fungovat nebo shoří méďa

2014-12-21 12:05:44

marek: Ještě k tomuto: Po dvou výměnách rezistoru jsem byl nucen se na celý problém podívat jinak. Jak píše Marek opravdu stačí nahradit tepelnou pojistku za pár korun a zas to fachčí. Ale pozor není odstraněno jádro pudla, tedy proč se pojistka přehřívá a tím pádem zaúčinkuje a přepálí se. Je dimenzována na teplotu okolo 160 až 170 st. C V této kategorii tepelných pojistek prý neexistuje vratná pojistka, která by se po zchladnutí sama znovu sepla, nebo taková, která by se pak sepla čudlíkem. Prostě je to jednorázová pojistka. Důvodů proč tak často tyto pojistky v rezistorech praskají je zřejmě několik:

1. Nedostatečný průtok vzduchu přes rezistor z důvodu ucpaného filtru vzduchu na vstupu

2. Nedostatečný průtok vzduchu přes rezistor z důvodu volby uhlíkového filtru vzduchu, který má menší průchod vzduchu

3. Nedostatečný průtok vzduchu přes rezistor z důvodu sníženého výkonu větráku dané filtrační rychlosti ventilátoru (přidřené ložiska větráku, opotřebovaný elektromotor - uhlíky, rotor, stator aj.

4.Špatně dimenzovaná soustava větrání a špatně navolená tepelná pojistka výrobcem

5. Zavřený výtlak vzduchu - zavřené téměř všechny výdechy ofuků.

Toto vše se samozřejmě děje nejvíce při zvolení první nejmenší rychlosti větrání, kdy je zapojen rezistor č.1 , maří se přes něj nejvíce energie a jde přes něj nejvyšší proud, snižuje se napětí a tím pádem vzniká největší teplo a proto se pojistka přepálí nejpravděpodobněji při první rychlosti ventilátoru. Své může zkomplikovat i vlhkost!

Proto doporučuji používat ventilátor nejlépe na druhou a vyšší rychlost ventilátoru. Poté by problém neměl být tak častý.

Čím vyšší rychlost tím je zařazen odporník, přes který se maří méně energie a proud klesá - napětí vzrůstá.

Samozřejmě pátá rychlost je bez předřadného odporníku a proto i když vyhučí tepelná pojistka tak ventilátor běží vždy.

2014-12-21 13:00:38

mats: Přesně jak píšeš. Naprosto souhlasím. V mém případě se jednalo o ucpaný filtr. Nebo přesněji řečeno filtr byl zanesen sajrajtem a totálně promáčený vodou. Proč vodou?

Ucpaly se odtokové kanálky listím a při jedné větší bouřce se díky ucpaným kanálkům v motorovém prostoru zvedla voda ve žlábku pod předním oknem přetekla přes zmiňovaný filtr do útrob ventilace. Následek tato záváda + problém s elektroinstalací ve voze a nemožnost načtení diagnostikou. Ale to už je kapitola jiná.

Prosím čistěte kanálky a měňte častěji filtry.


Odpovědět

1  2  3