Fórum - Téma


W639 - Motorové a převodové oleje


Fórum Vito/Viano W639 W639 - Motorové a převodové oleje

Informace o modelu: Mercedes Benz W639


1  2  3

2011-08-08 15:49:49

Čau kluci, potřebuju dát do Vita 2.2CDI rv04 nový olej, v servisu dávali normu MB 228.51 10W40. Je takovýto olej do tohoto motoru v pořádku? Je tento olej v pohodě http://www.olejesgaranci...._id=129&vmcchk=1&Itemid=1 Kolik km na něj je rozumné jezdit, nemám s tím zkušenosti, vždy jsem měl VW. Díky moc.

Doli  
Libor
2011-08-08 19:34:59

10w40 sedí, to co máš v odkaze by mělo být v pohodě.

2011-08-09 00:00:28

my jsme s panem dneska mluvili a ja jsem uprimne prekvapeny ze se dava do VitaTruck olej

kdyz treba Sprinter 2006 uz ma specifikaci 229,51

Doli  
Libor
2011-08-09 07:07:49

Já byl taky docela překvapený, když jsem před čtyřmi roky kupoval v Olomouci v MB Sprintera, 315 Cdi a na otázku, co se tam leje za olej, kvůli dolívání, mě odpověděli, že je zbytečná syntetika, že do těchto aut dávají polosyntetiku a že je to lepší. Osobně dávám jak do Vita tak do Sprintera(obojí Cdi) plnou syntetiku od Shellu . Do ostatních dodávek(kolem r.v. 2000) pak taky syntetiku, ale už ne tak drahou, kupuju nalévané oleje OMW ve větším balení pro lehká nákladní auta.

2011-08-09 10:53:04

Já v tom mám taky trošku hokej - kdyby to někdo vysvětlil byl bych rád - mercedes uvádí jakýsi industriál list a to je dle mého názoru výše zmíněný případ.

2011-08-09 14:21:14

No ja v tom nic sloziteho nevidim..

ke kazdemu motoru, ktery MB vyrobi, predepise olej na ktery muze jezdit. Kvalitu oleje ma onormovanou napr. MB228.31 nebo MB229.1 atd... motor ma vetsinou predepsano vice norem, na ktere ho lze provozovat, nektery ma treba i 6 ci 7 moznosti. Tyto by se ale nemely michat. Tzn. ze pokud jezdim na MB229.51 nemohu dolevat olej MB229.1...takze nekdo jezdi na MB229.51 a soused se stejnym motorem muze jezdit na horsi normu MB228.51 ale oba se ridi predpisem vyrobce - nemuzou si ale vzajemne pujcovat olej na doliti...

Jednotlive normy oleju splnuji ruzni vyrobci...jiz je tam i Mogul v nekterych pripadech. Takze pokud mam v motoru Mobil1 MB229.51 muzu dolit treba OMV MB229.51 Oleje jsou misitelne, nedoporucuje se to ale, kazdy vyrobce dava sva specificka aditiva.

Doli  
Libor
2011-08-09 14:48:51

Jasně, tomu rozumím

2011-08-09 20:22:23

už v tom mám konečně jasno

2011-08-09 21:19:31

díky moc kluci, jen jsem chtěl mít jistotu. Jinak, co mě ještě překvapilo, tak ten olej, co je nahoře v odkazu, tak je 10W-40, ale píšou že syntetika. Vždycky jsem si myslel, že 10W-40 je polosyntetika.

2011-08-09 22:56:20

Odpověď je zde:

Jestliže někdo o motorových olejích neví téměř vůbec nic, potom určitě ví alespoň to základní - že existují motorové oleje minerální, polosyntetické a syntetické. Ti, kteří jsou pevnější v kramflecích, to ještě trochu vylepší a používají termíny jako "plná syntetika" nebo "obyčejný minerál". Důležité je,že si všichni rozumějí a domluví se k všeobecné spokojenosti. Ono se ale ani nejde nedomluvit. A si dáte do motoru jakýkoliv olej, motor bude buďto jenom spokojený nebo hodně spokojený. Je to jako v případě Járy Cimrmana - v motorových olejích se totiž těžko šlápne vedle.

Motorové oleje jsou dnes pouze dobré nebo ještě lepší, samozřejmě pokud vyloučíme levné oleje pro staré a ještě starší motory. A je úplně jedno, jestli jsou takové nebo makové. Já si dovoluji při plném vědomí tvrdit, že v maloobchodním prodeji neexistuje ani jeden plně syntetický motorový olej. Každý olej má menší či větší podíl minerální složky, i když je na etiketě napsáno "syntetický" nebo "plně syntetický". Některý výrobce na etiketě alespoň uvede např. "vyrobeno syntetickou technologií","vyrobeno HC technologií", "vyrobeno HT syntézou" či nějak podobně, jiný stále trvá na plně syntetickém oleji. Vím spolehlivě minimálně o jednom případu oleje SAE 5W-40 známého výrobce, ve kterém není ani stopa syntetického oleje, přesto se na etiketě skví text "plně syntetický".

Ještě větší zmatek v pojmech syntetický a minerální vznikl zejména v posledních pěti letech, kdy po nešťastném rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje. Technologie výroby minerálních olejů už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti kvalitních minerálních a syntetických olejů se téměř vyrovnaly. Jedná se tak o neustálý boj obchodníků, kteří by "syntetický olej " říkali nejraději téměř každému oleji, protože zákazníci na to dobře slyší, a chemiků, kteří vyvíjejí technologie a vyrábějí oleje.

Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?

Příště vám poodhalíme mýtus číslo čtyři na téma: Motorové oleje a doporučení výrobce

Ing. Jaroslav Černý, CSc.

Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha

jaroslav.cerny@vscht.cz

viki  
viktor
2011-08-09 23:47:37

sakra kluku ses rozjel

Doli  
Libor
2011-08-10 06:04:10

Tý jo, dobrý. Pro mě z toho plyne asi toto - čím nižší číslo před W, tím větší cena . Néé, sranda. Samozřejmě, čím nižší číslo před W, tím dřív je olej tam, kde má být, tzn. že u moderních motorů, které "těsní", při studených startech maže co nejdřív a o to jde ne? Jinak - fakt dobrý - Blueabyss alias Ing. Jaroslav Černý, CSc. . Jdu nafotit a poslat ten štekr .

2011-10-18 17:24:26

Taky dávám do vita Valvoline 5w-40 Výměna 10 až 15tis.

viki  
viktor
2011-10-18 19:15:57

taky tak

2013-02-11 13:22:42

VITO 2005 W639 Oleje, Filtr a co vše ve .. Zdravím porádí mi někdo jaký přesně OLEJ patří do VITA 2005 mám 111 jde mi o to jaké číslo ten olej má případně jaký daváte Vy:

Olej do Kardanu (1,5l) : ____________

Olej do Manuální převodovky (1,5l): _________

Olej do Motoru (kollik se vleze litru): ________

Dále pak filtry jake dáváte značku....

Filtr Olejový:

Filtr s aktivním uhlikem na klimatizaci

Filtr Vzduchový

Filtr palivový

A chci se zeptat co ještě se má vyměnit ve 200 000km zatím mám 192 000km a tak to už pomalu řeším...

Co rozvody, kliňák,

Děkuji za odpovědi

2013-02-11 13:34:05

Olej do Vita CDI davam 229,51 nebo 228.51 zalezi co je tam pred tim

filtry bud Meyle nebo Mann ale v originale

Jen palivoveho filtru jsou tam asi 4 moznosti

2013-02-11 13:41:03

To právě nevím co tam je teď za olej.

A 229,51 nebo 228.51 tyto oleje jsou jak do motoru tak i do kardanu a prevodovky. ?

Doli  
Libor
2013-02-11 13:57:41

kardanu? nemyslíš spíš diferenciál?

2013-02-11 14:34:56

Jo to řekni ty mě, Když jsem byl na podzimni prohlidce V MB olomouc tak mi pan rikal co budu vše měnit ve 200K km a prave že říkal v olej v kardanu, ale je docela možný že se přeřekl ja po něm chtěl vědět dost věcí a on nevěděl kam dřív se podívat...

A co ty rozvody mám je nechat tak ONI chlapici v MB zase tvrdily že se nemění , mají na dílně sprintera ktery má 890 000km a rozvody nikdy neměnil....

A taky říkal že vito nemá vodní pumpu je to možné ( spiše tvrdil že se to nemění protože to vito nemá, když jsem se ptal)

Doli  
Libor
2013-02-11 14:44:36

V kardanu opravdu žádný olej není . Rozvody - mnohokrát diskutovaná věc - věc názoru, podle mě, pokud má auto opravdu 200tisíc a nejsou hlučné, nechal bych je být. Vodní pumpu má samozřejmě každé auto.


Odpovědět

1  2  3