Fórum - Téma


W639 - Koupě Vita/Viana


Fórum Vito/Viano W639 W639 - Koupě Vita/Viana

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W639  |  Naše vozidla


1 ......... 4  5  6  7  8

2017-04-19 13:29:53

Díky za rychlou odpověď.No je mi jasný, že to bude chtít vidět a projet se s tím. Jen mi šlo o postřehy od těch co už s MB mají nějaké zkušenosti. Popř.kdyby někdo věděl o nějakým slušným Vitu nebo Vianu, tak budu ráda.

2017-04-19 13:43:49

Podle profilu jsi z Tišnova, takže to máš blízko k expertovi DOLImu a tam budeš v těch nejpovolanějších rukách

Určitě Ti poradí s případným výběrem a dost možná by mohl i o něčem vědět. Takže rozhodně doporučuju se poptat u něj. Kontakt najdeš třeba u partnerů tohoto webu.

2017-04-19 13:48:14

Díky za postřehy a za odkaz.

oro
2017-04-20 19:49:00

jirkal: Ahoj,jestli jezdíš bmw v automatu,tak se nesvezeš ve Vianu....včera jsem jel pro jedno a když jsem ho zkoušel,tak mi to velice hodně připomělo starou 123ku nebo 4řku asi z roku 85...připadá mi,že někdo v Mercedesu sundal káru z piana a dal na ni Viano....Ten automat přemýšli,jestli vůbec přeřadit,až nakonec teda ,že jo........Odjel jsem z nepořízenou,ten motor celkem jede,ale převodovku jedině manuál.....a plasty všechny ktaré na tom autě jsou,tak popraskaný,a sekly se brzdy,pry to je běžné,no já nevim,běžné to je ,když auto stojí 5let a zarezne to.........O korozi atd. nemluvím,nejel jsem pro nové auto,jo ještě svítil Airbag.Za ty prachy co to stojí ,to nestojí.Jinak proti T5 co se týče kraválu se to nedá srovnat..T5 je sprostej dělník a nepomůže ani Multivan...leda vylepit všechno pod tapecírem....dělá totíž velkej aerodinamickej kravál.Proto jsem ji prodal a chtěl jsem viano,ale teď jsem v pasti.

2017-07-08 10:18:03

.

2017-07-14 01:59:26

Pánové, které měsíce/roky/motorizace u W639 už neměly problémy s korozí karoserie a zároveň se ještě nemontoval filtr pevných částic?

Potřebuji dlouhou osobní dodávku v automatu do města na kratší trasy...

Díky.

2017-07-14 16:32:04

Zdravím, tak antikor.úprava od 11/2005. Filtr pev.částic nevím. Ale mám 2.2,cdi 110kw 8/2007 a nemám jej tam.

2017-07-14 21:06:41

jisa: Určitě? Četl jsem, že ještě ročníky 2006 rezly... S tím filtrem pevných částic nevím, jestli se dá spolehnout čistě na normu EURO 4 vs EURO 5 (to se dá např. na mobile.de najít) - ale zase to možná bude jinak u 2.2 a 3.0 - proto si nechám poradit.

Doli  
Libor
2017-07-15 08:31:00

fahrman: Od roku 2007 je to s korozí o něco lepší.... DPF lze vždy spolehlivě zjistit z VIN konkrétního auta - Montovao se dle emisní normy, trhu kam bylo vozidlo určené atd. Ne podle ročníku.

2017-07-15 09:30:15

doli: Dá se tedy alespoň spolehlivě říct, že euro4 = bez filtru a euro5 = s filtrem? Pokud ho budu řešit, tak pravděpodobně z trhů DE, CH, BENELUX... W639 po faceliftu už bez DPF zřejmě neexistovala.

Mimochodem má nějaká technická specifika (potažmo problémy) karosářská verze extralang?

2017-07-15 09:34:23

Euro4 pro některé trhy a specifikace bylo DPF povinně nebo volitelně. Euro5 vždy.

Tak to vemu z gruntu, něco jsem s těmi auty najel.

První ročníky tak do poloviny roku 2005 nebrat. Hlučné, dětské nemoci. Bohužel.

Tempomat se dá dodělat levně.

109cdi je strašný žebrák i dost žere, 111cdi už je lepší i méně žere, ale na dálnici a do osobáku (kombi/Viano) stále slabé. Dobré do doávky nebo do mixta, pozor tyto provedení mají lehčí zadek, v horách bez zatížení problém. Viano a kombi s lavicí vzadu nejsou v zimě tak špatné jak si většina lidí myslí, v práci se mne nikdo neptal, muselo se jet. Je ale opravdu důležitá volba slušných zimních kol a je nutné přemýšlet jak parkuji. Nokiany a myslím i GoodYeary (typ si žel nepamatuji) autu docela sedly.

Trvalá 4x4 od Oberaignera nesnáší dálnici Kvůli poněkud "nešťastné" konstrukci se přehřívá (až spéká, přes 180°C není problém) olej v diferenciálu. V Praze vyvíjeli pro olej v diferenciálu chlazení a pomůže i otvor v nárazníku s usměrňovacím plechem. Ale pokud to člověk honil 160kou po dálnici, tak bez chlazení 40 000km do opravy strop. Při občasném provozu v terénu trpí silentbolky předního diferenciálu, ale to je ve srovnání s novým diferenciálem po jeho spečení pár korun. Auto je o cca 8,5cm zvednuté, což se třeba i do sněhu hodí.

2006 přišel motor OM646 EVO, V6 CDI a 4x4 od Oberaignera, nový čtyřválec je výrazně tišší i o něco málo žere, u kombi a Viana je vše lepší i díky lepšímu odhlučnění. Nová přístrojová deska vypadá taky podstatně lépe. Auto konečně plně srovnatelné s T5, možná ještě ta koroze na pátých dveřích, zase se to ve srovnání s T5kou jen tak nezastaví. Řídící jednotku pohonu 4x4 u T5 dal pod auto velkej idiot. Hliníkový pětiválec a jeho brutální problémy zvláště v nejsilnější verzi postupně nahánějí zákazníky k mercedesu.

Další modelová péče přišla 2009/2010, od této doby je konstrukčně změněn i pohon 4x4 od Oberaignera, auta se snadno poznají, mají jiná světla. Od této doby bych vzal na milost i tu 4x4 ale raději na dálnicích nehonit přes 130km/h a pouze 116CDI nebo 2,2 u Viana. 113 a 2,0 je málo i pro automat, natož v kombinaci s 4x4. Po faceliftu výrazně klesla spotřeba u všech motorů, ale hlavně u V6 CDI je pokles brutální! Motor OM651 nemají v dílnách rádi, ale žere opět o něco málo méně a hlavně je opět tišší. Poslední facelift už byl podle mne jednoznačně lepší auto než T5ka, jen dříve vytvořená pověst se nedá ze dne na den napravit.

Obstarožní 5G Tronic se obecně nehodí pro žádný motor pod 110kW, takže alespoň 115CDI/2,2 u Viana.

V6CDI je strašně příjemná splašená bedýnka, v lehkém Vitu dělala po faceliftu 100ku pod 9 vteřin! Ale do roku 2009 se dlouhodobé spotřeby motaly kolem 10,5 až 13,5 po facelitu 8,5 (jeden muzikant, kolega to nedokázal dostat pod 10L žádný) až po 11,5. Odpich ve 130 na dálnici byl kvůli krátkému zpřevodování brutální a i tak to jelo 210km/h.

Tažné obvykle 2,0t, s automatem pro silnější motory za příplatek 2,5t.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8