Fórum - Téma


W639 - Kolejnice sedadel


Fórum Vito/Viano W639 W639 - Kolejnice sedadel

Informace o modelu: Mercedes Benz W639



jhp
2011-08-20 16:00:26

Může mi prosím někdo poradit jak demontovat kolejnice zadních sedadel ve Vianu? Mám tam zarážky sedadel, takové čepy či čudlíky, dva z nich jsou umístěny přímo nad šrouby co drží kolejnice v podlaze. Nepřišel jsem na žádný způsob jak čepem pohnout. Nechce se mi věřit, že to nejde rozebrat. Diky za radu.

2011-08-21 19:55:32

Já teda nevím co přesně myslíš a hlavně jakou generaci Viana máš. Ale u 639 se musejí oddělat komplet plasty. Když sem přidával dozadu repráky tak jsem to zkoumal. kde jsou ale klíčová místa na kterých to drží to nevím. Zase tak nutně jsem to vědět nepotřeboval. Ale myslím že to bude někde pod těmi plasty.

jhp
2011-08-22 09:59:02

Celý problém, který řeším spočívá v tom, že zadní sedadla (Viano 639, 2005) mají zarážky, takové čudlíky, které jsou napevno vloženy do kolejnic, což mi moc nevyhovuje, protože bych ocenil možnost srazit druhou a třetí řadu sedadel až úplně dopředu a mít tak větší prostor na přepravu kočárku.

Domníval jsem se, že když vyšroubuji kolejnice, tak tyto zarážky zespodu odšroubuji z kolejnice a zarážka se potom rozpadne na dvě části, přičemž horní vytáhnu ven a spodní pak vysunu kolejnicí.

Nicméně jsem zjistil, že dvě tyto zarážky jsou přímo nad šroubem, který drží kolejnici v podlaze.

Nabízí se mi dvě vysvětlení. Buď je to nějakým šíleným způsobem přišroubováno zespodu, nebo čudlík je přišroubován shora a je zalepený, aby nešel rozdělat. Nevím jestli se nemýlím, ale než vezmu vrtačku a rozbrušku, chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví jak bez násilí na uvedený problém.

O co se jedná je vidět z přiložené fotky. Dík za nápady.

2011-08-22 12:47:36

je fakt že za některý řešení Mercedesu by se nemusel stydět ani blbec.

2011-08-23 14:06:20

Hmm to vypadá zajímavě. Každopádně jsem si toho na svém autě nevšiml. Je to z jednoho kusu? nedá se náhodou ten horní "čudlík" zamáčknout a zárážku posunout? Mám v autě něco podobného na ukotvení nákladu a ta prostřední část se dá zamáčknout a posouvat kam potřebuju.

2011-08-23 14:18:48

Toje fakt. třeba máš pod tou kolejnicí jen bordel, malinko rezu nebo oxidace kvůli který se s tím nedá hnout. Poťukej to kladívkem a uvidíš. Třeba se to hne

jhp
2011-08-28 10:27:23

Tak jsem se do toho pustil. Navrtal jsem sondážní díru. Je to ze dvou kusů. Ten vnitřní, menší čudlík je do toho většího napevno zalepený, tedy vyndat nejde. Pod ním je šroubek, který je zašroubován buď do šroubu co drží kolejnici, či podlahy, pokud tam původní šroub kolejnice není. Ještě to nemám hotové. Jak to dodělám, hodím sem fotky jak na to, protože to pár lidí může zajímat.

V pátek jsem to dodělal. Padl na to půlden dovolené. Celý mechanismus je velmi jednoduchý. Jedná se o ocelový, částečně dutý, váleček vsunutý do kolejnice. Je zafixován červem, který jej tlačí ode dna kolejnice proti její vrchní části. Do tohoto válce je vložen ocelový čep, který je zde napevno zalepený. Ve voze jsou celkem čtyři tyto zarážky ve dvou kolejnicích, znichž dvě jsou nad šroubem, co drží kolejnici v podlaze vozu. Pro zajímavost uvádím, že zarážka je pochromovaná a navíc povrchově zakalená, takže bez speciálních vrtáků ji neodvrtáte. Po likvidaci sady vrtáků na první zarážce jsem volil cestu mírného násilí. Povrch zarážky v místě vrtání nejprve obrousil flexou (zakrýt vše okolo), potom vyvrtal slabším vrtákem a následně silnějším, až došlo k odvrtání červíka. Zarážka se uvolnila a bylo možno s ní otáčet, ale ne posouvat v kolejnici. Aby ji bylo možno posouvat, bylo třeba flexou obrousit čep tak, aby nebránil posouvání. S trochou trpělivosti a zručnosti práce na hodinu za jeden čep. Potom bylo třeba odšroubovat a vyndat kolejnici, a druhý čep odvrtat stejně, ale venku (není svinčík v autě). Pak ještě druhá kolejnice. Venku dále vyndat plastové konce kolejnice (pozor na zobáčky v drážce), vysunout patu sedadel, vysunout zarážku, vyčistit kolejnici, všechno složit, nezapomenout vložit před montáží podložky šroubů - pozor o jednu míň, než je počet šroubů, protože pod prvním šroubem podložka není, vložit kolejnici do podlahy, přišroubovat --- a je hotovo. Nepočítám-li montáž a demontáž sedadel, takových 5-6 hodin práce. Kdo tohle vymyslel? Prý někdo v česku. Týká se to pouze aut s odpočtem, tedy přepážkou. Podle novelizace ji již není třeba mít, pokud se nejedná o montážní vozidlo, ale o nákladní. Takže ten, kdo ji do vozu montoval, tuhle pomstu za dalších 39 tisíc přichystal. Co k tomu dodat? Dobrý nápad jak vydělat. U MB mi nabídli, že čepy vyjmou za 8-9 tisíc... Zase se ukazuje česká malost... (Myslím tím toho, kdo čep zalepil.) Přikládám pár obrázků, ať máte inspiraci. Konečně jdou sedadla posouvat tak, jak to inženýři u MB vymysleli.

2012-02-20 23:16:11

Ty čudlíky jsou tam schválně. Jsou tam kvůli dřívějšímu zákonu o DPH. Kyž si auto koupil někdo jako nákladní a vrátily mu DPH tak aby si ho pak nemohl přestavit na Osobní!

2012-05-03 15:39:17

Mas pravdu, bylo to tam kvuli odpoctu DPH. A s odpoctem mohlo byt v roce 2004 je 6-ti mistna verze. Ale abych zde jako novy clen jen nepotvrzoval cizi prispevky, tak mam pro Vas par fotek nastroje na demontaz zarazek. Delal jsem to tak pred 6 roky, ale dnes jsem narazil na polici na ten nastroj a tak se s Vama podelim, mozna to jeste nekomu pomuze. I s vyrobou nastroje nam tenkrat cele auto trvalo 2 hodiny.

Zelezny obdelnik je tlusty 5 mm, krajni otvory maji diry se zavitem na M8 srouby (vzdalenost od sebe tak, aby mezi srouby byla mezera 20 mm - stredy der asi tak 28 mm od sebe), prostredni otvor je bez zavitu prumer 8-10 mm. Nejprve jak pise kolega nahore, flexou strhnout zakaleny povrch prostredniho valecku (jak pise pozor na odletuici jiskry), pote do prostredniho valecku vyvrtat otvor a do nej vyriznout zavit M6.

Pak nasadit nastroj, pritahnout zelezny obdelnik co nejblize valecku prostrednim sroubem. Krajni srouby se zasroubuji do krajnich der az vylezou na druhe strane a tam se oprou o venkovni valecek.

Krajni srouby stridave dotahovat a tim cely nastroj vytahne prostredni valecek postupne ven. Pak povolit imbusem cerva a valecek je v kolejnici volny.

2012-05-09 13:40:04

tak timle jsem se taky zabyval vloni a nic nez vylozit auto starym kobercem a velkou flexou rezat a rezat, dokud se to vevnitr v liste nerozpadlo. Nejhorsi bylo vyndat zadni lavici. V servisu predtim se potutelne usmivali a chteli za to 3k Kc... tak me to stalo 100,- za poradnej kotouc a 2h laskyplne prace...

wsc
2014-03-13 23:36:51

jave: nechtel by ses mrknout na moje viano? Ja ani nevim jak vynadat sedacky.

2014-03-14 08:11:13

wsc: Jestlis kolem Prahy, tak ti to klidne vyndam. Ja sam uz 'medveda' nevlastnim. Odpadla mi spousta cest do servisu.. to ale neni pribeh do tohoto fora..

wsc

Jave, 2014-03-14 08:11:13 napsal:

wsc: Jestlis kolem Prahy, tak ti to klidne vyndam. Ja sam uz 'medveda' nevlastnim. Odpadla mi spousta cest do servisu.. .. to ale neni pribeh do tohoto fora..

2014-03-14 18:47:52

jave: no tak to je bezva. Bydlim Praha Vinor. Posli kontakt a domluvime se kdy bych se u tebe zastavil. Kazdopadne uz ted dik za ochotu. romanfenik@seznam.cz

2014-10-31 13:12:31

nojgi: Zdravim,ted čtu že jsi daval do zadu repraky,tak se chci zeptat jestli se musel natahovat novy kabel a nebo jestli tam jsou?

2014-10-31 13:59:54

bubak10: natahoval jsem nový. myslím že tam nebyl

2014-11-01 09:24:20

bubak10: já do starého auta tahal nové kabely, v tom novějším už byly osazené repráky.

wsc
2016-06-17 14:42:40

hwspeedy: Ahoj, nemáš náhodou ještě ten přípravek na vytažení toho válečku?

2016-06-20 22:43:36

wsc: Nekde ho mam, ale vubec netusim kde. Pokud mas nejakeho znameho zamecnika, tak by to udelal za chvilku. Kazdopadne se podivam a kdybych na nej nahodou narazil, tak dam vedet.


Odpovědět