Fórum - Téma


W639 - Dobíjení a alternátor


Fórum Vito/Viano W639 W639 - Dobíjení a alternátor

Informace o modelu: Mercedes Benz W639

Diskuze o vozidlu

2007 W639 2.1 VIN: WDF63981113326069

1 servisních knížek  |  25 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) při 3800 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 148 ccm (131 cui), 4-válec.


1  2

2013-02-27 13:48:12

Ahoj, tak zase řeším záhadu. Auto přestalo dobíjet - závada na alternátoru. Po opravě se baterie dobíjí, ale stále svítí kontrolka, že nedobíjí (cca 10 vteřin po nastartování). Poradí někdo jaké napětí má dávat alternátor? U mě je to 14,2 - 14,3. Honza.

Skyair  
Pavel
2013-02-27 13:59:33

Do 14,5V je to v normálu Co relé dobíjení?

2013-02-27 14:36:41

Předpokládám, že když se na baterku dostane napětí z alternátoru, tak je OK, snad se nepletu.

Skyair  
Pavel
2013-02-27 14:41:58

Ano Ale kontrolka by měla zhasnout. Napětí je jedna věc a druhá je proud. Relé reguluje nabíjení, aby se baterie nepřebíjela.

2013-02-27 23:43:12

Ono to ale spolu souvisí. Když bude baterie nabitá, relé odepne nabíjení a na baterii bude jen napětí baterie. Ale kontrolka bude stále zhaslá. To podle mě znamená, že dobíjení asi hlídá ještě něco, co jen rosvítí signálku, určitě přes nějaký ten počítač, ve výkresu elektra jsem to nenašel. Ale možná se pletu a je to všechno úplně jinak.

2013-02-27 23:53:41

Jednotka regulace dobíjení je datově spojena s ŘJ motoru Pokud se tyto jednotky opravují nebo se nahradí nějakými neoriginálními tak to takto kravne.

2013-02-28 00:01:00

Tak to není moc potěšující, na altíku odešlo nějaký to relé, je tam nové ale já ho neměnil, prej je to originál. Ale novej alternátor to není. Datovej kabel jsem kontroloval a je v pořádku. Nevím jestli se nemohlo něco poškodit, když jsem jel cca 100 km bez dobíjení na baterku.

2013-02-28 00:10:37

VIN?

2013-02-28 00:12:00

WDF63981113326069

2013-02-28 00:47:04

Měl by v tom být generátor Valeo 14V 180AH objednací číslo reglershalter A0031546406 nebo A 0031548306 na originálním dílu je téměř vždy znak mercedes a toto číslo.

Jinak nejspíše načíst a zjistit v čem je problém.

2013-02-28 00:51:08

Dík, zítra to prověřím a mám domluvenou diagnostiku. Tak snad to nějak dobře dopadne. Dám vědět.

2013-02-28 17:40:24

Tak jsem zase nemoudrej. U diagnostiky jsem nebyl, ale soupis závad je na celou stránku. To hlavní ale asi je, že do ŘJ jde napětí z alternátoru 14, 3 a ven jen 13,1. Tak je prej v haji řídící jednotka. Ale dobíjí to. Asi si delaj kozy. Přikládám soupis závad.

Doli  
Libor
2013-02-28 18:10:27

Prosímtě zajeď na diagnostiku která umí komunikovat s ŘJ

2013-02-28 18:26:47

No tahle to prej umí. Kdyz pojedu do MB a zjistí že je to doopravdy v ŘJ tak jediný co budou chtit udělat je jí vyměnit. Nebo poradiš kam zaject a nezaplatit 30 tisíc?

2013-02-28 18:28:59

Ještě jsem si k tomu musel lehnout, abych to přelouskal - tak už tak zůstanu do rána

Tento pokus byl asi bezvýznamnou snahou o to, něco se dozvědět. I když šla kolem mne jednou servisní informace o výše zmiňované poruše a přehrával se software ŘJ to ale asi na emisích neudělají.

2013-02-28 18:40:26

No jo, tak zase mě napálil další servis. Tak doporučuješ navštívit servis mercedesu? Nebo jiná levnější rada?

2013-02-28 18:52:28

Jsi tuším, až z Mostu tzn. zkontroluj jestli je v altíku opravdu to co tam má být. Zajeď za nějakým atoelektrikářem, ať ti změří dobíjení kleštěmi.

Prověřte odběr proudu při startu - zkontrolujte kostry - motor - akumulátor. Překontroluj ten kabel LIN co vede od altiku k ŘJ.

Pokud je vše OK - zajeď s touto závadou do MB ať ti navrhnou řešení - předpokládám, že to nebude řídící jednotka motoru.

2013-02-28 19:05:22

V alternatoru je orig. co tam patří. Kostry jsou zkontrolované. Kabel LIN je proměřen a v pořádku. Zkusím ještě to proměřit klešťákem a uvidím. Dík za snahu.

2013-03-11 22:07:28

Ahoj, tak záhada vyřešena a opravena. Diagnostika ukázala "neidentifikovatelnou závadu regulace obvodu alternátoru". Naštěstí jsou ještě i šikovní autoelektrikáři co jen nevyměňují celé řídící jednotky, ale dokážou i opravovat. Dík za rady.

2013-03-21 17:25:03

Ahoj, please jestli mi někdo poradí kdo se s tím setkal, mam Vito 109CDI, jednou za tři neděle (docela pravidelně) mi přestane dobíjet... prostě jedu, když si toho všimnu a zastavim včas tak na 20 minut vyndam baterku a když jí znovu zapojim, tak auto nastartuje, dobíjí a mam zase 3 týdny pokoj. Když si toho nevšimnu... jako naposled 300 kiláků od domova, baterka se vybije a průser na světě... Jsem objednanej na diagnostiku tak uvidim co tam kluci vymyslej... kontakty, pojistky a ŘJ jsem vyčistil prostříknul... kabely vypadaj taky na pohodu... nemůže to dělat regulátor? co jsem se dočet je v něm nějaká elektronika... protože jinak mam obavu že ŘJ... díky za odpovědi


Odpovědět

1  2