Fórum - Téma


W639 - AT a chcípá motor


Fórum Vito/Viano W639 W639 - AT a chcípá motor

Informace o modelu: Mercedes Benz W639



Zamčeno: 2016-06-07 14:13:03, Skyair
2012-01-31 13:23:41

Ahoj všichni,

nemá prosím někdo zkušenosti s automatem ve Vianu ?

Při jízdě automat řadí bez problémů, ale když zastavím, tak ucítím menší škubnutí a ve většině případech chcípne motor. Mám z toho pocit, jako by měl problémy vyřadit "do neutrálu" a volnoběh neměl sílu to ustát. Když se stane, že motor při vyřazování nechcípne a "ustojí to" tak je vidět že v ten okamžit dost kolísají otáčky. Po nastartování pak jede zase normálně. Nestává se to pokaždé a při dostatečně zahřátém motoru je to ještě méně ale začím si uvědomovat, že se to přeci jen stává stále častěji.

Občas se i stane, že v převodovce škubne (ne při jizdě, ale právě při tom zastavení) a na palubce svítí červená kontrolka převodovky. Po vypnutí spínací skříňky a menší pauze opět nastartuju a vše zase funguje normálně.

Nemá někdo tip, co bych mohl zkusit ? Můj amaterský názor je vyměnit olej v převodovce (což předpokládám asi na tom autě doteď nikdo nedělal - nejsem 1.majitel), z čehož mám celkem strach, protože jsem slyšel už pár názorů, že se pak převodovka vysypala úplně

Děkuji předem za komentáře.

2012-01-31 13:33:29

Pokud tam das novy olej a filtr co tam patri dle postupu tak urcite te prevodovce neublizis ale naopak... To je jako bys nemenil olej v motoru, ze mu ublizis... To jsou kraviny

No a pokud sviti kontrolka, tzn nacist pamet zavad...

Pote se muzes prihlasit s dalsim prispevkem

2012-01-31 13:49:53

Dík za rychlou odpověď.

Sám bych to neměnil ale mluvil jsem o tom právě s lidma ze servisu, co trdí že nový olej tam může uvolnit usazeniny, které to poškodí a nebyl bych prý první případ, kdy se něco takového stalo. Týká se to případu, kdy má auto najeto 200tis. a olej v převodovce ještě nikdo neměnil.

Osobně si také myslím, že výměnou oleje tomu nemůžu uškodit, nicméně výměna oleje a filtru v tomto případě znamená rozebrat převodovku a to v servise není zrovna levná záležitost. Chtěl bych mít tedy alespoň trochu jistotu, že to za těžký peníze udělám a pak to odepíšu úplně

2012-03-09 18:39:52

ZÁVADA ODSTRANĚNA!

Pro informaci všem, kteří mají stejný problém nebo jako inspirace těm, kteří řeší také nějaký problém:

Celá závada s kolísáním otáček, chcípáním motoru a špatným fungováním automatické převodovky byla způsobena "pouze" zoxydovaným kabelem od teplotního čidla na motoru (pozor, jsou tam dvě, jedno ukazuje teplotu na palubní desce a druhé měří teplotu pro řídící jednotku).

Řídící jednotka dostávala špatné informace o teplotě a sama se tak snažila regulovat otáčky. To způsobovalo výkyvy, občas chcípnutí a "hádala" se tak s převodovkou, která zase pracovala na základě svých údajů.

Třeba to bude někomu k užitku

Tom

Skyair  
Pavel
2012-03-10 11:09:54

Dobrá zpráva

Ale ještě k té výměně oleje v automatu. Jestli máš na původním oleji 200 tis.km a nebudeš to v blízké době prodávat, tak bych ho vyměnil. Případné nečistoty už jsou ve filtru a nevěřím, že nový olej ATM převodovce ublíží.

Vlákno zamykám - Další diskuze ve vláknu AT:

http://www.mercedesclub.c...omaticka-prevodovka-26479