Fórum - Téma


W638 - Vzduchové odpružení


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Vzduchové odpružení

Informace o modelu: Mercedes Benz W638


1 ......... 3  4  5  6  7

2015-11-02 10:27:42

khorak: Toto je konkrétní ovládací tlačítko na vzduch u mě. Co to umělo? Díky pánové

Edit: našel jsem v návodě, takže jen doplňuji

2015-11-02 11:09:33

tim2001: jojo, tohle to dělá, jak psáno.

ale já tam jen nemám to ovládání v kufru, jen to na palubce.

2015-11-02 11:10:18

khorak: Mám to tak stejně, jen na palubce, vzadu nic

2015-11-24 09:31:35

tim2001: Vzduchový kompresor jednou dojde a zde je plnohodnotná náhrada.Jako náhradu jsem použil vzduch.kompresor americké výroby zn.VIAR 380C, u nás běžně ke koupi, do původního držáku se vejde s menší ůpravou viz foto,elektrika zůstává původní a je i vyřešen odpouštěcí ventil - regulace výšky, Z původního kompr. sundáme hlavu vyšroubujeme zátku,místo ní našroubujeme vyrobený nátrubek - připojení hadice nového kompr. viz foto. vše je třeba utěsnit O kroužky. pro běžného kutila je tato ůprava zvládnutelná a vše vyjde na 6000 kč. což je docela super a dá se očekávat vzhledem k robusnosti nového kompresoru i delší životnost a provozní rychlost. Tento kompresor již testuji caa 2 měsíce a vše bez chyby.

2016-03-23 15:56:39

ENR sleep mode .. Ahoj, Již několikátý den řeším nefunkční ENR na W638. Původní závada byla na ventilech, ty jsem vyměnil, načetl na Star Diag. , kde jsem zjistil nesouměrnost výšek levé a pravé strany, vyměnil jsem tedy již několikrát (zřejmě od předchozích montérů) zohybané držáky ramínek pro hladinu L a P strany. Provedl jsem kalibraci, po nastavení hladiny. Systém však stále nefunkční, po načtení registru závad, zde toto: ENR 044 žádný parametr EEPROM Odpomoc praví, že chybu lze ignorovat a smazat. Na nějakých stránkách, už nevím kde. Jsem se dověděl že se jedná o informaci, že se systém nachází v jakém si sleep modu. Potřeboval bych poradit, má li někdo tuto zkušenost, El. vedení, je v pořádku, napájení jednotky též, snímače levé i pravé straqny taktéž, ventily odskoušeny, už mě nic nenapadá, kontrolka stále svítí, po výměně ř.j. to stejné.

2016-03-23 16:33:09

a když se podrží při běžícím motoru spínač ENR na palubce (cca déle než 5s) tak se stane co? Kontrolka začne blikat (a bliká rychle nebo pomalu)?

2016-03-23 16:57:28

KHorak: Nic se nestane, permanentně svítí! od prvního zapnutí klíčku až po cca 2-5 min od vypnutí .

2016-03-23 19:39:41

mida: věřím že jsi zkontroloval vše ale nikde nevidím že jsi zkontroloval signál + z přístrojovky do řídící jednotky.

2016-03-23 19:46:52

mida: jen pro jistotu, "od prvního zapnutí klíčku" se rozumí, že běží motor? Nestačí zapnuté zapalování, zkoušel jsem to.

Ale ten stav, kdy to ani neblikne je divný, o tom se nikde nic nepíše. Pokud závada trvá (typicky odpojená nebo přerušená cívka ventilu), tak má při držení spínače začít blikat. Taky začne blikat, ale za chvíli přestane, pokud je ENR na doraz dole nebo nahoře (buď dotlakuje nebo upustí a tím se to srovná). Ale mělo by to blikat v každém případě, i když bude odpojený kompresor nebo kterýkoli z ventilů a asi i snímače polohy (to jsem ale nezkoušel).

Kdyby to blikalo, i když jsou obě cívky na dvojitém ventilu v pořádku, řekl bych ještě cívka vypouštěcího ventilu nebo odpojený kompresor, ale takhle už fakt nevím. Odpojený ten spínač na palubce? Přerušené přívody k němu?

2016-03-23 19:56:03

pavel07: myslíš D+ ? veškeré napájení i vedení k ventilům i snímačům je OK, proměřené/prosvícené.

khorak: Když jsem odpojil baterii, tak potom po prvním zapnutí druhé polohy (patnáctky), se rozsvítí, když nastartuju, stále svítí, spínač ENR bez reakce, ale když po tom připojení baterie zapnu 15, a podržím spínač, na půlvteřiny zhasne a hned zase svítí. Chybové hlášení jde odmazat, pouze zachybuju li paměť jinak,(vytahnu relé vždycky) A po smazání, píše hht win že chybová paměť není prázdná, ale text žádný, v uložených i aktuelních, bez chyb, po dalším pokusu do uložených naskočí ta 044 (EEPROM). A co jsem zjistil naposledy, že když načtu systém při klíčku, OK, ale když nastartuju, tak už ne! což je divné, mám k dispozici druhou jednotku, chování identické

2016-03-23 20:23:59

mida: tak ale teď jsem si vzpomněl, že stav, kdy ta kontrolka místo blikání jen krátce zhasla se mi taky jednou podařilo nějak způsobit... Už nevím, co všechno jsem měl v ten moment odpojené, ale nic jiného než dvojventil, vypouštěcí ventil a kompresor to určitě nebylo a po připojení všeho se automatika vzpamatovala standardním postupem (podržením spínače na palubce).

2016-03-23 20:42:41

mida: blbá otázka co pojistky,jsou tam dvě.

2016-03-30 13:53:45

khorak: tak jsem se k tomu zase dostal, bohužel. nemáte někdo prosím schéma ENR na W638? Nemám totiž WIS, máme ho ve stárce a ta je v opravě, děkuji mnohokrát.

2016-03-30 14:06:07

to schéma je myslím tady na fóru:

http://www.mercedesclub.c...anual_download.php?id=210

nebo jestli to nebude ono, tak mám doma nějakou část vytisknutou. Ale není tam vnitřek řídící jednotky, jen spoje mezi bloky, pojistky atd.

2016-03-30 14:10:50

khorak: mrknul by ses pls, protože tady na ten odkaz už jsem narazil, ale schéma ENR tam není, jj to by mě stačilo. Předem děkuji.

2016-03-30 14:28:03

no nedalo mi to a podařilo se mi ten soubor na dálku doma najít, kam to chceš poslat? Je to 2MB pdfko, to půjde i mailem.

Opravdu to není ten, co je tady na fóru. Staženo odněkud z Ruska, na moje auto to víceméně pasuje (jen mám menší výbavu než je ve schématu).

Tak schéma je už na fóru (aspoň jsem si zkusil, jak se to sem dává...):

http://www.mercedesclub.c...-wiring-diagram-part2.pdf

Skyair  
Pavel
2016-03-30 14:37:53

khorak: Je to tento, cos teď přidal do manuálů?

http://www.mercedesclub.c...nual_download.php?id=1150

2016-03-30 14:41:07

jo to je on.

Skyair  
Pavel
2016-03-30 14:41:56

khorak: Jiný link a cíl stejný. Díky za vložený manuál.

2016-03-30 14:42:32

mida: navíc jsem ted ještě zjistil, že mi kontrolka ENR svítí po vypnutí a vytažení klíčku ze spínačky. PERMANENTNĚ.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7