Fórum - Téma


W638 - Vzduchové odpružení


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Vzduchové odpružení

Informace o modelu: Mercedes Benz W638


1 ......... 3  4  5  6  7

2015-10-08 13:43:01

petero21: Vzadu v zavazadlovém prostoru pod tapecírunkem. Pravá strana

2015-10-08 14:00:16

petero21: dík. Mezitím jsem na to přišel resp. našel návod někde v Německu... Stejně mi to nebylo moc platné, protože vzápětí (asi za měsíc) odešla druhá cívka a to mne vzhledem k ceně dvojventilu dožralo a vyměnil jsem dvojventil za dvojici univerzálních ventilů určených pro průmyslovou automatizaci. Bohužel se mi nedaří dosáhnout dokonalého utěsnění, ventily mají 1/8" NPT závit, do něj se musí zašroubovat a utěsnit fitink s nastrkovací spojkou a tím závitem mi to nejspíš uchází... Na ten tlak asi nebude stačit teflonová páska...? Už mám koupený teflonový těsnící tmel, ale ještě jsem se nedostal k předělání, přístup k ventilům není nejlepší, chce to na jámu nebo rampu a tu musím nejdřív zorganizovat...

2015-10-08 14:16:15

khorak: toto je názorný příklad jak lze zbastlit co se dá,stejně nakonec přijdeš na to že nejlepší řešení dvouventilu je koupě nového,cena není tak závratná zhruba nádrž a půl.Pokud ventil vydržel 15 roků tak si určitě zaslouží koupit nový.

2015-10-08 14:35:17

pavel07: jojo, tahle kalkulace mne taky napadla, ale dvojventil na autě (rv 1997) nebyl původní, kompresor od ENR ostatně taky ne, jakož i další části toho systému (trubičky k měchům například - obě modré, ksakru). Taky jsem početl zkušenosti uživatelů, kde se většinou tvrdí, že originál náhradní dvojventil vydrží tak dva roky, než odejde aspoň jedna cívka a další riziko je výměna cívky, když je pořádně přirezlá (povedlo se mi zničit tělo ventilu, a to ne že bych to rval nasucho, ta matice tam byla snad zalisovaná...). A to už mám mezitím i takovou tu nouzovou sadu (téčko s ventilkem a externí malý kompresor), kterou jsem se už dvakrát zachraňoval. Takže jsem udělal to, co i prodávají hotové v Německu, totiž robotí ventily a pneumatické spojky. Pokud se to podaří utěsnit, nebude snad další problém, ventil stojí pár korun a samotná cívka k němu ještě míň. Už jsem s tím najezdil něco pod 10 tisíc a až na tu netěsnost je to OK.

2015-10-25 20:02:43

Dnes jsem zrealizoval zajimave protiopatreni na vydrenou drahu potenciometrickych snimacu vysky podvozku (bezec spojeny s napravou za provozu kmita kolem stredove polohy, z ceho usuzuji, ze se postupne opotrebuje odporova draha v exponovanem miste). Zavada se projevovala tak ze pri zastaveni na svetlech, po chvili zapnul kompresor, prifoukl. samozrejme exponovane misto projel pres miru, tak solenoidy nasledne na 3x odfoukly. a to bylo opetovne pres miru, tak opet spravne odpovedel kompresor. Nez nabehla zelena, udelalo to 5-6 techto zbytecnych cyklu. Po ideovem rozpracovani jsem na radu PAVEL07 a tomik328 konecne nasel ridici jednotku. Zmeril odpor odporove drahy, a zkusmo odhadl odpor potrebny pro rozvazeni snimacu na 5,6k ohmu. Zapajenim odporu mezi bezce bylo dosazeno kyzeneho vysledku - nova stredni poloha se posunula, blnuti ustalo, podvozek se drzi o 2cm vyse proti puvodni rovine. (pozor, napajeni odporovych drah snimacich potenciometru je nesouhlasne, proto jeden odpor privadi korekci z +5V vyvednych z RJ, a druhy odpor prizemnuje bezec druheho snimace). Nebylo zkouseno v noci, cili bude urcite nasledovat postelovani - jednorazove prizvednuti svetlometu. Cena opravy: 2 odpory kazdy 10 centu, jedna spasna myslenka gratis, a dva dny zbytecne prace pri hledani RJ Uzitecne prace 3 hodky vcetne sundani a nahozeni tapacirunku .....

2015-10-27 19:46:47

Ahoj

Potřeboval bych poradit ohledně přestavby z měchů na klasické péra. Má to už někdo předělané na benzínovém v 230. Popřípadě jaké koupit pružiny. Moc děkuji

2015-10-27 21:21:35

martin24: Co ti na tom nejde,že to chceš předělat

2015-10-28 05:58:47

Pavel07Pořád mě to uchází a teď mi ještě k tomu prasknul měch. Proto bych to nejraději přestavěl na péra ať mám od toho večného laborovaní pokoj. Akorad nevim jake pruziny dát. V aute hodně často vozim 7lidi +zavazadlat to je asi tak i se sedačkama 800kg.

2015-10-28 07:44:28

martin24: koukám že jezdíš hodně vytížen,dobrá rada - dej tam opět měch ,dají se na internetu sehnat za dobrou cenu,nebo nový - pokud vydržel 15 roků tak to si zaslouží dát jiný - funkční. akorát nevím kde Ti to pořád uchází,mohl to dělat ten prasklý měch. Pokud dáš pružiny v Tvém případě tvrdší tak budeš mít pocit že jezdíš na koze.Starší měch koupíš caa 500-1000 kč a to je celá Tvoje oprava - přemýšlej

2015-10-28 13:05:02

Zdravím všechny

Nemáte tady někdo starší nebo zánovní nepotřebné měchy jeden mě praskl tak bych ho potřeboval vyměnit. koupím klidně dva v dobrém stavu.

Doli  
Libor
2015-10-28 13:13:37

martin24: Ano, měl bych mít

2015-10-28 13:21:10

doli: A jaká by byla cena ?

2015-10-28 19:24:52

Ahoj, bývalý majitel dal moji V230 na pružiny, kompresor odpojil, měchy vyhodil....jezdí to tak asi 4 roky. Dá se kompresor nějak otestovat, zda funguje? Docela by mě lákalo to dát zpátky na měchy, pokud je systém v pořádku, dát do toho starší měchy, které se dají dneska dobře sehnat použité ale i nové. Díky za radu.

Ahoj Pavel

2015-10-29 07:49:16

tim2001: nejlepší otestování je vždy v praxi,po zapojení - zda uzvedne auto a za jakou dobu, kompresor se dá vždy nahradit momentálně řeším náhradu kompresor Viar 380C nebo 480C ,který by mohl být pro tento ůčel vhodný jen je třeba dořešit odfuk ale mělo by to jít taky. Až to dáš na měchy uvidíš ten rozdíl a nikdy nebudeš chtít jinak.

2015-10-29 14:44:21

pavel07: Díky Pavle, nikdy nezklameš Ještě dotaz, když jsem měl bývalé auto citroen C5, tak hydraulika mi na dovolené vybila baterku. Protože jsem nastoupil , ona mě dorovnala, vystoupil jsem, vyfoukla...a pořád dokola. Jak to mají pořešené Vita/Viana? Funguje kompresor i při vyplém motoru?

Díval jsem se pod auto, jsou rozpojené kabely u kompresoru, úplně zelené/zoxidované. Škoda, že to bývalý majitel nějak nepořešil.

Díky Pavel

2015-10-29 14:47:51

tim2001: kompresor jede i bez motoru. spíná tuším s klíčkem ve druhé poloze ...

2015-10-29 14:53:04

tomik328: spíná i bez klíčku (V230 rv.1997). Stačí otevřít dveře (šoupačky nebo kufr). Jde to vypnout tlačítkem na palubce a zase se samo zapne po rozjetí. Naopak se samo vypne asi po půl hodině, když zůstanou otevřené dveře. A taky se to vypne a rozsvítí porucha, když automatika usoudí, že něco nefunguje - rozhodně pozná přerušené nebo odpojené ventily a kompresor a taky když kompresor běží a nezvedá se podvozek.

2015-10-29 14:56:05

khorak: Díky pánové, mám 2 psy barzoje, V230 na pružinách, přemýšlím o měchách. Používáme auto jako psí boudu, když psi vystoupí/nastoupí, nechci aby mi auto jezdilo donekonečna nahoru dolů, proto i muj dotaz. Takže lze vypnout tlačítkem na palubce. Díky

2015-10-29 15:01:54

khorak: pravdu máš ! na ten klíček jsme to předělávali až když jsem se začal vrtat v kompresoru a mě to nevyhovalo. Jezdil jsem s tím tenkrát na ryby a v autě i spával. Bylo pro mě lepší, aby to samo nespínalo.

2015-10-29 15:04:23

tim2001: ...a některé novější modely nebo jako extra výbava mají mít to vypínací tlačítko ještě vzadu v kufru (vícepolohové, má taky umět spustit zadek na doraz dolů).

Mne na téhle funkci jen rozčiluje, že když ENR na stojícím autě bez klíče v zapalování deaktivuju, tak na palubce ještě půl hodiny svítí dost jasná červená kontrolka - zvlášť za tmy je to vyloženě protivné, nemluvě o spotřebě z akumulátoru (ale možná je to LEDka, ty už tenkrát znali snad i u MB...?)


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7