Fórum - Téma


W638 - Vstřikovací čerpadlo


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Vstřikovací čerpadlo

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W638  |  Naše vozidla


1  2  3

2008-06-26 21:03:14

tady je podrobny nakres cerpadla vito

2010-10-05 12:11:51

Dobrý den , mám Vito 108 CDi a prosím o radu jak správně vymontovat to Bosch tlakové čerpadlo.

Zatím jsem pochopil, že je nutno oddělat tu U litinu co na ni visí motor, odmontovat z podběhu držák motoru a měl bych se k čerpadlu z boku dostat, ale čerpadlo tam visí na rozvodech , od kterých je poháněno, proto prosím o info zdali lze jednoduše odmontovat nebo je tam nutný speciální postup..Nebo pokud někdo máte servisní manuál rád ho koupím.Do servisu ho podle mě nemá cenu dávat to by tam mohlo rovnou bydlet vždyť to stojí víc než jede děkuji David

2010-10-06 19:01:58

spravne musis sundat ten drzak,myslim ze i silentblok na kastli(aby tam bylo vic mista)sundas vrchni podavaci cerpadlo,vsechny trubky a cerpadlo jen povolis a vytahnes ho ven (unasec tam normalne zustane v rozvodech)ale hned vymen vsechny gumicky na trubkach vetsinou uz netesni

2010-10-06 19:36:59

Děkuji za radu.David

2013-09-27 19:56:20

Zdravím všechny, chtěl jsem se zeptat, má někdo zkušenost s vylágrovaným ozubením (pohon) vstřikovacího čerpadla 2.3TD, 72 kW, r.v. 98?

(viz. foto)

Po dlouhé době jsem ho sehnal, protože v celé republice má Mercedes jediný kus a to ještě zamluvený za částku 14000,- a jetý, za ten chtějí překupníci 15 a víc tisíc, tak se ptám ať ho nějak nedomrvím.

Otázka:

Při výměně tohoto ozubeného pohonu se prý musí něco nastavovat, je to pravda?

Když jsme ho na čerpadlo (venku na ponku) nasadili, tak sedlo na tisícihran tak či tak a není tam ani žádné vybrání pro jiné posazení. Můžete mi poradit, jestli je jedno jak se usadí nebo je tam nějaký chyták?.

Moc děkuji, Patrik

Doli  
Libor
2013-10-03 07:51:33

tico: Nastavení rozvodů, dej to třeba Pavle pak do manuálů, fakt nestíhám ....

Skyair  
Pavel
2013-10-03 08:08:20

doli: Přidáno

http://www.mercedesclub.c...ategory=2&cb_ok=Filtrovat

2013-10-03 15:50:18

Libore, moc Ti děkuji.

Proto mi to nešlo dát do HÚ, nastavil jsem 15 stupňů, ale po směru od OT a ne proti směru.

Ale trochu budu louskat zaaretovat vstřikovací čerpadlo, když ho chci bloknout kulatinou, tak se zastaví ve více polohách a tady se dívám, že je to ovál, takže tu aretovací díru trefit je trochu los na náhodu.

V sobotu to zkusím seřídit a uvidím jestli to nebude někde dělat bordel. Pro mé štěstí jsou po smrtí i ventily.

Nechápu čím se to vše rozmlátilo. Vstřikovací čerpadlo jsem poslal na repas a koupil jiné (už mám dvě náhradní) a chlapi mi volali, že čerpadlo není seknuté a je plně funkční. Rozvody byly taky v klidu, krom vodítek a řetězů, který byl zdeformován od ozubení čerpadla. Napínák rozvodů byl po smrti. Takže jediné co mě napadá, že nefungoval napínák rozvodů, nedopnul rozvodový řetěz a ten rozlámal vodítka a ozubení na čerpadle. Pak už nastala řetězová reakce ventilů, hlavy atd.

Každopádně, chci poděkovat Liborovi za trpělivost a jeho kompletní poradenství

2013-10-03 18:09:09

Tak to čerpadlo se prý nastavuje nějakým elektro metrem. Zítra mi to přijedou nastavit.

2013-10-03 19:05:23

Elektro metrem? Tak to jsem ještě neslyšel

Doli  
Libor
2013-10-03 19:24:00

blueabyss: Elektro - metro to mají v Práglu nééé???

2013-10-03 21:12:14

doli: Pochybuji že přímo doporučovaný testr pro nastavení tohoto čerpadla u nás někdo má "Diesel engine tester ETD 019", ale jsem přesvědčen, že jsou i jiné přesné metody ustavení.

2013-10-03 21:28:38

Myslel jsem si, že se tato hláška ujme.

Kurňa, no neznám přesný název, ale zítra má čerpadlo nastavit.

Kucííí, on pán není tupec a dělá servis na motorech kamionů.

Jen jsme mu zavolali ohledně rady a zastavil se, sdělil, že to dá zítra během hoďky dohromady.

Možná jak blueabyss píše, "zná i jiné metody ustavení".

To: blueabyss, ani mě nezaráží, že za týden starou prosbu v tomto vlákně o radu nezareaguješ, ale jak se má z neználka udělat kokot na entou, to se chytneš hned.

Každý umíme něco, ale nad znalostí před laikem se povyšovat je ubohé.

2013-10-03 21:55:18

"ale jak se má z neználka udělat kokot na entou, to se chytneš hned." to víš já už jsem takový, nikdy jsem zde nikomu neporadil ani nepomohl.

Řekni mi proč se do toho sereš když o tom víš hovno - jelikož, když někdo nastaví předvstřik za horní úvratí tak se domnívám, že by u motoru nic více jak ho nastartovat a vypnout dělat neměl.

Nenapsal jsem zde na tvůj dotaz nic - jelikož s tím prostě nemám zkušenost - napsal jsem jen, že jsem nikdy nic neslyšel o elektro metru k nastavení čerpadla toť vše.

Již několikrát jsem také předeslal že lidem kteří nemají vyplněné VIN vozidla nepředám žádné informace. Ani to nedodržuji a stále jak idiot si o ta VIN píši, abych mohl s tím co vím pomoci.

Drzým bastlířům tvého formátu, však žádné informace poskytovat nebudu.

2013-10-03 22:44:54

Do ničeho se neseru, jen chodím očumovat známého co se do toho sere.

Netvrdím, že jsi nikomu nepomohl, ale zrovna Ty se chytneš kdejaké píˇoviny s výsměchem neznalostí druhého.

Víš co já zažil za blby ve stavebnictví co vše dosrali, ale nepovyšoval jsem se nad nikým. A to jen proto, že svépomoc cením. Pokouším se (pokud můžu) věci pořešit sám, ale někdy to bez rady nejde, proto jsem si dovolil s prosbou MB Vita právě na MC. Myslím, že ani dobrý servisák nemusí znát veškeré vychytávky na motoru Vita a proto se Ti od srdce omlouvám, že jsem dokomolil hlášku o úvrati

Každý jsme nějaký!

"Drzým bastlířům tvého formátu, však žádné informace poskytovat nebudu."

Dle čeho usuzuješ, že jsem drzý? Tím, že si od Tebe nenechám srát na hlavu?

220380, 2008-06-26 21:03:14 napsal:

tady je podrobny nakres cerpadla vito

2013-10-03 22:54:13

Nechápu co tě tak popudilo - to že jsem něco neslyšel - neznamená, že se nad někým povyšuji. Pokud bych byť jen trošku věděl, že jsi vybaven tím, aby jsi si čerpadlo nastavil sám a měl uveden VIN u svého vozidla, tak by jsi ode mne dostal kompletní návod v ČJ krok za krokem.

Na hlavu ti nikdo nesral - naopak jsem ti napsal název doporučeného zařízení k nastavení čerpadla.

2013-10-03 23:05:03

Není to popudivost na konkrétní osobu, jen mě zamrzí, když z člověka co chce poradit, někdo začne dělat vola. Nikdy bych neprosil a nezatěžoval druhé, ale nikde ani na Spanish webu jsem o nastavení rozvodů ani čerpadla nic nenašel. Kolega co to dělá si také nevěděl rady, proto jsem to zkusil tady. A s tím měřákem si nevymýšlím, říkal, že přinese nějaký elektrický měřák a vím jen to, že pokud se na tomto měřáku rozkmitají dva stroboskopy tak je to správně nastaveno. Dělá jen motory na TIR a myslím si, že to musí vlastnit, když to má zítra seřídit.

Sorry za napadení Tvé osoby. (myšleno zcela vážně)

PS: Podle nákresu nějaké kulatiny zaaretované v čerpadle nám to prostě nastavit nešlo, pořád to mělo vůli.

2013-10-03 23:10:30

tico: No vidíš to by mě třeba zajímalo - můžeš to vyfotit? Vůbec mi není jasné na co dva stroboskopy. Ale myslím to opravdu vážně.

To slouží jen pro nastavení rozvodu ne demontáži a montáži čerpadla

2013-10-03 23:21:59

Já mám namontované čerpadlo, ale potřebuji nastavit to ozubené kolo na čerpadle. Měl jsem ho vylámané a tím se vše rozhodilo.

Když mi otevřeli motor tak tam bylo vše rozhozené a vylágrované vodítka. Řetěz vymlátil ozubení na čerpadle a šlo vše do kytek. Veškerý bordel (pružinky z ozubení a veškeré úlomky) byl ve vaně a vzali mi i do fabriky motor na proplach aby vše vyčistili.

Rozvody už má nastavené, teď už jen to ozubení čerpadla. Dám zítra vědět jak to dopadlo a zeptám se jak se nadává tomu měřáku.

2013-10-03 23:43:27

Tady máš text k tomu obrázku - to je nastavení rozvodu. Na to čerpadlo se ti kouknu zítra mám to v práci z hlavy to nevím neb jsem to nikdy nedělal.

Speciální nářadí

Stahovák pro řemenici/náboj klikového hřídele (kromě Vito/Sprinter) - č. 103589003300.

Stahovák pro řemenici/náboj klikového hřídele (Vito/Sprinter) - č. 000589883300.

Stahovák kola klikového hřídele - č. 102589053300.

Fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (kromě Vito/Sprinter) - č. 601589024000.

Šrouby pro fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (kromě Vito/Sprinter) - M6 x 90 mm.

Fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (Vito/Sprinter) - č. 901589026300.

Fixovací přípravek vstřikovacího čerpadla - č. 601589052100.

Nástroj pro hřídel vstřikovacího čerpadla - č. 601589000800.

Středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla - č. 601589051400.

Sada článků řetězu - č. 602589024000.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 1) - č. 602589023300.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 2) - č. 602589046300.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 3) - č. 602589046301.

Montážní nástroj na články rozvodového řetězu - č. 602589003900.

Lisovací nástroj na články rozvodového řetězu 1 - č. 602589026300.

Lisovací nástroj na články rozvodového řetězu 2 - č. 602589036300.

Přidržovací nástroj pro uchycení rozvodového řetězu na kole vačkového hřídele - č. 602589014000.

Kufřík s nářadím - č. 602589009800.

Nástroj pro demontáž/montáž viskózní spojky - č. 120589140700.

Napínač pro viskózní spojku - č. 111589020100.

Přidržovací nástroj řemenice - č. 603589004000.

Základní pokyny

Odpojit baterii.

Vymontovat žhavicí svíčky, aby bylo možno motorem lehce otáčet.

Motor protáčet (pokud není udáno jinak) v normálním směru otáčení.

Dodržet všechny stanovené utahovací momenty.

Pokud je díl použit: Před demontáží označit montážní polohu snímače úhlu klikového hřídele.

Motor protáčet JEN pomocí kola klikového hřídele, nikoliv pomocí jiných řetězových kol.

Je-li rozvodový řetěz sejmut, NEOTÁČET klikovým nebo vačkovým hřídelem.

Po seřízení časování ventilů přezkoušet začátek podávání vstřikovacího čerpadla.

Seřízení časování ventilů

UPOZORNENÍ: Pro výměnu rozvodového řetězu není nutno rozmontovat motor. Při použití výše uvedených nástrojů je možno nový rozvodový řetěz spojit se starým, protáhnout jej a položit na řetězová kola. Nakonec se spojí konce nového řetězu.

Otočit klikový hřídel do HÚ prvního válce:

Kromě Vito/Sprinter - [1] .

Vito/Sprinter - [2] .

Časovací značky vačkového hřídele musí být vyrovnány [3] .

Před opravami motoru vymontovat úplný napínač řetězu [4] .

Během vymontování a namontování vstřikovacího čerpadla: Klikový hřídel se nachází v poloze 15° za HÚ prvního válce:

Kromě Vito/Sprinter - [5] .

Vito/Sprinter - [6] .

Před odstraněním šroubu namontovat středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla [7] . Použít nástroj č. 601589051400.

UPOZORNENÍ: Šroub kola vstřikovacího čerpadla má levý závit [7] .

Po vymontování vstřikovacího čerpadla nasadit fixovací nástroj [8] . Použít nástroj č. 601589052100.

Během montáže kola vačkového hřídele: Montážní kolík se nesmí pohnout ze své polohy.

Naplnit napínač řetězu před montáží olejem:

Ponořit napínač řetězu svisle s pístem obráceným dolů do motorového oleje SAE 10.

Stlačit sedm- až desetkrát píst.

Po naplnění se musí píst napínače řetězu nechat zatlačit pomalu a rovnoměrně se značným vynaložením síly.

Po provedených opravách namontovat napínač řetězu a utáhnout jej [4] :

(A) Kód motoru 601.940/941, 602.940 - 65 Nm.

(B) Kromě kódu motoru 601.940/941, 602.940 - 80 Nm.

Vyměnit BEZPODMÍNEČNĚ šroub M 11 kola vačkového hřídele v případě, že jeho délka přesáhne rozměr 'X' [9] . Maximální délka: 53,6 mm.

Utáhnout šroub řemenice klikového hřídele [10] :

(A) Třída pevnosti 10.9 - 320 Nm.

(B) Třída pevnosti 8.8 - 200 Nm + 90°.

(C) Sprinter - 200-220 Nm + 95°.


Odpovědět

1  2  3