Fórum - Téma


W638 - Ventilátor topení


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Ventilátor topení

Informace o modelu: Mercedes Benz W638


1  2  3  4

2014-06-13 19:40:09

Ahoj všem. Mám problém s ovládáním ventilátoru na palubce. Nevíte, jak to tam soudruzi z Mercedesu vymysleli? Co to dělá a co ne. Tlačítko REST funguje, ventilátor fouká, spínač ani v jedné poloze nesepne. Vím, že je tam nějaké relé, protože tam jde stálý proud, nevím, zda tam je ještě relé k REST, když to funguje, tedy jestli tam nejsou relé dvě, navíc odpory u ventilátoru jsou ok. Spínač taky ok, vše změřeno. Byl jsem dnes u autoelektrikáře, a nenašel to, asi by to našel, ale musel by se tím tak dvě hodinky zabývat, celý to rozhodit, včetně desky s tišťákem a zkoušet. Nevyplatilo by se to spíše sehnat na vrakáči? Ale otázka je, kolik za to tam budou chtít, nemáte někdo zkušenosti?

Díky Peter

2014-06-14 00:12:14

Pri funkci "REST" je tohle normalni. Je tam navolena jen 1 rychlost Vyssi otacky ani nejsou treba protoze te teple vody z motoru neni zase az tak tolik. Navic by to pri vyssich otackach zralo dost eletkriky.

A proc to vlastne resis ??.

2014-06-14 00:53:34

Ahoj všem Teď nedávno jsem měl něco podobného, tak mi to nedá nenapsat Poprvé jsem doloval ven věreáček, když jsem otvor sání v motoru použil jako odkládací plochu a plastová krabička následně vcucnutá dovnitř při startování mi rozmlátila vrtulku (kdyby někdo potřeboval, úplně stejná je v Peugeotu, tuším 206 ). Teď začal pro změnu vynechávat motorek. Až když jsem ho vymontoval, napadlo mě zkusit, jestli jde šťáva na konektor. Šla. Jak jsem s tím zahejbal, motorek se rozeběhnul :D Ale když už byl venku, zkontroloval jsem uhlíky. To je myslím, podle ohlasů tady, asi nejčastější závada. Moje nic moc. Protože jsem neměl jiné, stříknul jsem dovnitř trošku silikonového oleje, aby se nezasekávaly (možná mi to někdo vyčte ) a očistil lamely komutátoru. Zatím všechno v poho...

Tedy shrnutí: nejpelší přístup k oněm třem šroubkům je po vyndání elementu s pákou kapoty a doporučuju i vyndat černý element s průduchem větrání. Potom je tam i jakž takž vidět Šroubky tam byly klasika křížové, možná už je někdo v minulosti vyměnil. A pokud není jistota, jestli je závada opravdu na motorku, asi je lepší zkusit pustit šťávu přímo na konektor, ten se myslím dá jen povytáhnout bez velkého rozebírání

Snad to někomu pomůže a teď jdu ještě napsat dotaz na problém se zásobováním palivem (prý nějaký netěsný zpětný ventil z commonrailu). Kdyby mi někdo oplatil, byl bych moc vděčný...

2014-06-14 01:26:37

mr_black:

To co popisujes,je klasicky problem. Je to dano zivotnosti toho motoru ventilatoru. Tvoje reseni problemu,prostriknutim olejem neni nejlepsi reseni. Mozna to trochu pomohlo,ale po case to na sebe navaze dalsi prach s osmrncanych uhliku a jednou se to zastavi uplne. Co se tyce uvazovane vymeny pouze uhliku,tak to z vlastni zkusenosti nedoporucuju. Kdyz se dobre podivas,tak zjistis,ze kolektor je natolik vydreny,ze davat nove uhliky je naprosto zbytecne. Navic loziska to zacnou co nevidet pistet. A protoze tam jsou kluzne bronzove futra,tak jsi uplne v Fung novy vetrak se da poridit za cca 1,800-2.000. Ma cenu se s tim zbytecne mordovat ??

2014-06-14 07:16:49

bufíkař: no řeším to právě proto, že ventilátor funguje jen při REST, jinak spínač klasika 1 - 4 nefunguje. Asi jsem to nenapsal jasně. Takže je-li teplo či zima, prostě auto sice topí/chladí, kolečko nastavení teploty funguje, tlačítko bufíku, klimošky a REST taky, ale jen kolečko s nastavením rychlosti ventilátoru nejede. Ventilátorem to není, odpory u ventilátoru jsou ok. při sepnutí. polohy 1 - 4 neteče proud už do konektoru na který je připojen svazek co jde z palubky k ventilátoru. Vypínač ventilátoru na palubce je taky v pořádku. Takže závada je někde v panelu na palubce, našel jsem tam jedno relé, které by teoreticky mohlo být KO, jde mi spíše, jestli nemáte někdo schema panelu v palubce, a zda se oprava vyplatí, či je lepší koupit panel jiný.

2015-01-31 16:16:54

Mercedes Benz W638 .. Zdravím mam problem s topenim u v class nechal jsem vyměni ventilator ten se toči ale do auta nefouka. než odešel stary ventilator tak to topilo a foukalo normalně. nesetal se někdo s takovym problemem? dík

Doli  
Libor
2015-01-31 16:19:00

Klapky?

2015-01-31 16:20:22

doli: Nejspíš to je ale cela palubka ven

doli: Ahoj je možny že to zapojil obracejně? protože to fouka jako by naporem. nebo tam je nějaká klapa ktera je zavřená?

baby  
Josef
2015-02-03 15:24:21

logan.g: tak máš přehozený dráty teď ti to bude foukat obráceně

2015-02-03 18:34:52

Popis všech problémů s topením (proč ventilátor nefouká):

1. zaseknutá turbínka, občas se tam namotá pěnové těsnění, které má tlumit vibrace.

Řešení: vymontovat ventilátor, těsnění vyjmout, zkusit, zda se točí bez odporu naprázdno.

2. vadný odpor u ventilátoru

Řešení: odpojit konektor u ventilátoru, povolit dva šrouby a odpor vyndat, proměřit, zda funguje

3. problém v konektoru u ventilátoru - špatný kontakt

Řešení: proměřit, zda z konektoru lezou požadované proudy

4. Problém v panelu na palubce

  • tady může být problémů víc, hlavně je třeba zkontrolovat relátka, občas odcházejí

(jsou tam relé pro otočný ovladač poloha 0 - 4, relé REST, a ještě tuším jedno)

Řešení: proměřit, zkontrolovat kontakty, kdyžtak dát šikovnému elektrikářovi)

Oprava se vyplatí, nové v MB stojí 14 tis, na vrakáči nelze sehnat.

Více toho tam není, ještě zkontrolujte pojistky, základní problém.

2015-02-04 13:03:37

baby: Cau jj byly přehozeny :-D

baby  
Josef
2015-02-04 15:56:10

logan.g: jj já to zažil taky tak hlavně že je opraveno

2015-02-05 23:33:53

baby: Jo super ted uz jen opravit milion a jednu věc :-D

baby  
Josef
2015-02-06 08:05:20

logan.g: Společným ůsilím to dáme do kupy

peternozina, 2015-02-03 18:34:52 napsal:

Popis všech problémů s topením (proč ventilátor nefouká):

1. zaseknutá turbínka, občas se tam namotá pěnové těsnění, které má tlumit vibrace.

Řešení: vymontovat ventilátor, těsnění vyjmout, zkusit, zda se točí bez odporu naprázdno.

2. vadný odpor u ventilátoru

Řešení: odpojit konektor u ventilátoru, povolit dva šrouby a odpor vyndat, proměřit, zda funguje

3. problém v konektoru u ventilátoru - špatný kontakt

Řešení: proměřit, zda z konektoru lezou požadované proudy

4. Problém v panelu na palubce

  • tady může být problémů víc, hlavně je třeba zkontrolovat relátka, občas odcházejí

(jsou tam relé pro otočný ovladač poloha 0 - 4, relé REST, a ještě tuším jedno)

Řešení: proměřit, zkontrolovat kontakty, kdyžtak dát šikovnému elektrikářovi)

Oprava se vyplatí, nové v MB stojí 14 tis, na vrakáči nelze sehnat.

Více toho tam není, ještě zkontrolujte pojistky, základní problém. ..

2015-02-06 09:56:54

peternozina:

5. hlavně nic neodkládat do "násosky" při otevřené haubně - hrozí vcucnutí a následné rozsekání vrtulky v případě zapomenutí a puštění větráku...

Řešení: všechno zase rozebrat a vyměnit vrtulku Pozn.: Pasuje i z Pažouta, myslím 206

Petr, 2008-07-19 20:16:46 napsal:

.. Tak čauky,taky jsem byl pryč a ventilátor maká.Hned jsem měl příležitost si ho vychutnat když jsem přespal jednu noc ve Vitu.Ale musím tě zklamat ohledně srazu já nebudu v daný čas v republice.Děláme mimo republiku a tak budu tam.Měj se moc fajn a jestli pojedeš na dovku tak si ji užij.Čau Petr ..

2016-01-09 18:22:08

petr: ahoj prosim te muzes mi poradit jak si vyndal ten ventilator na vito ?

2016-01-09 21:01:33

Pod volantem jsou tři křížové šrouby, takže povolit a vytáhnout. Místa na odšroubování moc není, na manipulaci s ventilátorem taky ne, ale kdo je šikula, tak si poradí.

2016-01-10 09:25:11

peternozina: ahoj dekuji to vim ale podle prostoru tam se mi nezda ze jde vyndat normalne bez oddelani pristrojovky 😢 Takze to tam normalne protahnu

2016-01-11 11:20:47

Vytáhnout to jde bez vyndání přístrojovky. Trochu ježek v kleci, ale jde to.

2016-01-11 16:37:27

Uz to mam hotove 😝 Na dilne mi to udelali musi se oddelat brzda rucni ten kryt oddelat svazek kabelu co je v tom sacku a pak to nako de ted musim jeste vyresit motorek steracu a elektriku ve dverich skontrolovat svazek


Odpovědět

1  2  3  4