Fórum - Téma


W638 - Rozvody


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Rozvody

Informace o modelu: Mercedes Benz W638



2011-11-27 11:09:07

Mám tu na vás velkou prosbu koupil sem Vito 110cdi a pustil se do údržby zadehtovaný vstřiky termostat těsnění pod hlavou atd. a následující problém sice sem si označil rozvody ale po složení to ani neslíbí je to absolutně mrtvé je tu někdo ochoten mi popsat jak je nastavím začnu pěkně od začátku když točim a mám povolenej vstřik v hlavě tak nafta práší takže do motoru jde ale svítí mi edc jenže už nad tim stojim 48 hodin v kuse a už sem v koncích proto se ptám zde u vaček sem si jistej jak maj bejt je tam aretace do hlavy a navíc rysky ale na řemenici kliky sem našel dvě rysky u jedné je nápis ot a kousek před ní jakoby před horní úvratí je ještě jedna ryska ale bez nápisu nebo jakéhokoliv označení prosím o pomoc

2011-11-27 13:11:19

U tohoto rozvody nejsou žádná věda:

Otočit klikový hřídel do HÚ prvního válce [1] .

Nasadit fixovací trn do kola sacího vačkového hřídele [2] .

Časovací značky vačkových hřídelů musí být vyrovnány [3] a [4] .

Před opravami motoru vymontovat úplně napínač řetězu [5] .

UPOZORNENÍ: Šrouby kol vačkových hřídelů smějí být použity JEN jednou [6] . Objednej u enhouger

Po provedených opravách motoru namontovat napínač řetězu [5] . Utahovací moment: 80 Nm.

Utáhnout šroub řemenice klikového hřídele [7] :

Třída pevnosti 8.8 - 200 Nm + 90°.

Třída pevnosti 10.9 - 325 Nm + 90°.

A je to kdyby to to nešlo tak zde je kontakt: http://www.excar.cz/

2011-11-27 15:20:42

Strašně moc děkuji za radu a nákres aspoň vím že rozvody mám ok první píst sem měl v horní úvrati seděla mi i tato značka na řemenici a bloku a vačky sem si zaaretoval takže tady problém není. Takže mi zbývá pouze diagnostika zítra to tam vemu a uvidim nebo můžu poprosit ještě o nějaké rady na co se zaměřit mě prostě nejde do hlavy že to ani neslíbí ale ani škytnutí no nevim tak nějak tajně sázim na tu naftu všechno sem dával nový tim myslim gumičky tak možná nějaká špatně zacvaknutá já fakt nevim už ani netušim jak se jmenuju.

2011-11-27 20:47:18

Rad bych poradil, ale bohužel je málo informací, které mi bez diagnostiky stejně nedáš. U motoru typu cdi opravdu hodně záleží na absolutně těsném palivovém systému. Vysokotlakou část za čerpadlem by jsi asi poznal hned (i když zde může být závada také, ve vnitřně netěsném vstřiku nebo snímači tlaku) . S nízkotlakou částí si musíš poradit tak aby jsi měl jistotu že je těsná.

Psal jsi že je motor zadehtovaný - pokud nemáš kontakt na jednom ze vstřiků nebo je poškozena cívka vstřiku nenastartuješ. Tento motor tuším ještě obsahuje ventil elab tzn. ověř zdali ti otvírá. Zdali máš signál ze snímače klikové hřídele ........ Ale to již předbíhám stačí to napíchnout a otestovat diagnostikou je tam toho dost co ti může způsobovat problém.

Mohu ti napsat kde co naměřit ale chtělo by to minimálně osciloskop.

Nech to načíst a napiš co a jak - případně kódy závad.

2011-11-28 10:27:52

Já měl problém se vstřiky,sice to po delším startování chytlo ale pak se rosvítila ta kontrolka ECD nebo tak nějak a zase to chcíplo. Vyměnil jsem vstřiky a je klid.

2011-11-28 14:26:51

Tak po napojení na diagnostiku to píšu žhavení nějakej koncovej proud a psalo to nízkej tlak paliva po vymazání tam zůstává pouze to žhavení ale zjistil sem že mi asi ve finále nepouštěj vstřiky naftu jdou nějak změřit kolik do nich má jít voltů nebo tak dva sem vyndal z hlavy napojil je na lištu a na el a nic jenom blejou z přepadu

2011-11-28 14:46:23

Ty vstřiky jsou nové, repasované nebo přezkoušené - jaka je hodnota tlaku na railu při startovaní?

2011-11-28 15:34:04

vstřiky jsou pouze vyndané a dané dané zpátky předtim šlapaly teda aspoň auto běželo jinak hodnotu tlaku na railu ti nepovim páč to nevim ani jak to změřim nebo jestly to vyčtu z diagnostiky ve škole mě toho o railu moc nenaučily sem ochotnej za radu která povede ke zdárnému konci i zaplatit ale sem paličák a auto nikam nepovezu jen v krajní nouzi.

Navíc i když vstřiky odvezu tak i kdyby mi je někdo repas tak když to tam pak dám a nic tak budu tam kde sem teď a to mi moc neřeší když to vemu uplně selsky tak když je zapojim vyndaný z hlavy a zapojim je tak jako by tam byly tak by měly prášit nebo se pletu naposled sem si dal auto do servisu a zaplatil sem za vyndání a nandání motoru hroznou šišku a navíc tak odfláknutou práci sem neviděl poprvé mám to tak bohužel pokaždé když si říkám co se s tim budu trápit já dám to někomu udělat a já si zatim budu dělat to co mi jde nejlíp tak nakonec nadávám že sem si to moh udělat sám

2011-11-28 17:33:49

A jakou diagnostikou to načítáš? Pokud je to diagnostika, která umí trošku motor tak tam budou něco jako skutečné hodnoty - tlak rail a spousta dalších hodnot, které ti ovlivňují chod motoru.

Pokud je tlak nízký tak ti vstřiky prášit nebudou, jelikož vůbec nedostanou signál od řídící jednotky.

Jinak s těmi pracemi v servisu - spočítej si hodiny, které jsi na tom strávil a zeptej se sám sebe zdali si zasloužíš 100kč za hodinu a zdali by jsi tento konečný účet za odpracované hodiny po 100kč byl ochoten za tu banální opravu, kterou jsi provedl zaplatit. Poslední co jsi psal tak jsi po kompletaci motoru a pokusu o první start na tom strávil 48 hodin t.j. 4800 kčPodotýkám, že neznám servis, který za tuto sazbu dělá - předpokládám že tvá hodinová mzda v zaměstnání je také vyšší.

Doli  
Libor
2011-11-28 18:20:13

Je to tak jak píše blueabyss, základ je to načíst správnou diagnostikou, nejlépe stár, nebo alespoň nějakou novější KTSkou od Bosche. Pokud nemáš k tomuto přístup, je opravdu lepší na tyto motory nesahat. Vůbec to neber jako nějaký povyšování, nebo blbý kecy, ale pokud jak píšeš se někomu staráš o nějaký rallyový auta typu felicia, octavia, golf a pod, tak tohle je po technické stránce jiná kategorie, tady už nestačí jen být šikovný, ale musíš mít i technické zázemí. Podle mého laického názoru je chyba ve vysokotlakém okruhu paliva, směřuje tě tam i blueabyss a to opravdu buď vstřikovač, nebo regulační tlakový ventil, možná čerpadlo. Stárka Ti to načte a máš se čeho chytit, všechny jiný způsoby jsou na ojebání a za týden zjistíš, že už jsi se mzdou na 10,-korunách na hodinu. Zkus ještě zkontrolovat všechny štekry, stačí jeden povysunutý pin v konektoru na vstřiku a už to dělá to, co popisuješ.

2011-11-28 22:05:27

Tak kolega má k dispozici Bosch kts tak by jsme se snad mohli hnout z místa.

Poznámka, pokud ti tam skočí při roztahování nebo startování závada nízkého tlaku - svítí kontrolka EPC - tak je třeba restartnout klíčkem (vypnout zapnout) závada přejde do uložených v bosch kts sporadických)nebo ji smáznout. Tato závada vyřadí do restartu trvale vstřikování.

Nech projet tím boschem všechny jednotky jestli není závada také v jednotce EZS - elektronický spínač zapalovaní.

2011-11-30 16:24:32

Tak vážení na radu Blueabysse sem zakoupill balonek vše utěsnil dopumpoval naftu připojil booster a NIC tak sem to napích na dig. a začal točit tlak na railu max 1.83MPa takže k smíchu tak sem vyndal vysokotlaký čerpadlo a vstřiky a že to odvezu na kontrolu popř repas protože až k vysokotlaku mi šla nafta bez jediné bublinky tak buď nedává tlak co má nebo propouštěj vstřiky a teď POZOR z klučiny co je u mne na brigádě nakonec vypadlo že když sem mu zadal aby zvenčí vyčistil vstřiky od toho dehtu tak že byl při prvním vstřiku tak aktivní že sundal tu cívku a vyskočila na něj pružinka na další vstřiky že se radši vybodnul že teda pružinku našel dal ji tam zpátky tak že nic neříkal že mu to nepřišlo důležitý tak sme si to vysvětlily a já vzal první vstřik a druhej vstřik a a oba sem opatrně rozebral myslim vršek a ejhle ona tam neni podložka tak sem pro ní sjel a vitouš vrčí jak vzteklej jenom mi to porát píše ten koncovej proud na tom žhavení dá se stim něco dělat nebo na to mám kašlat? takže kromě toho je to v

2011-11-30 17:02:04

Vnitřní netěsnost vstřiku - máš to napsané v 5. příspěvku odshora - dá se velice lehce ověřit kapilární zkouškou. Na druhou stranu kdybych si ty vstřiky vymontoval z běžícího motoru nevím jestli bych v nich hned hledal závadu.

K brigádníkovi nemám slov - když to z něj vypadlo až po tolika hodinách neúspěchu.

K tomu žhavení - číslo chyby - protože překlad Bosche mne několikrát přivedl k šílenství, předpokládám že to pro ně dělala vyučená cukrářka co si v 70letech našla na VC Brna DDRona s Trabantem.

Přezkoušej žhavící svíčky - vadnou vyměň - přeměř napětí a proud k nim - pokud ti na některou nejde a na ostatní ano, otevři relé žhavení a podívej se jestli není přepálený drát který vede k tomu kterému kontaktu. Pokud je přepálený tak to oprav měděným vodičem stejného průměru. Pokud ti nejde signál na relé tak hledej dál ale to už asi bude chtít schéma - nebo možná nové relé.

2011-12-20 21:05:59

Do vzkazu obrázky nejdou tak je to zde:

2016-02-22 12:06:49

Kolegové, tak mě čekají neplánovaně rozvody a kdo ví co ještě


Odpovědět