Fórum - Téma


W638 - Rady ke koupi


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Rady ke koupi

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W638  |  Naše vozidla


1  2

2015-10-26 13:11:24

thursko: Reznou spodky dveří, nejvíc přední, pak šoupačky a od kufru. S tím se nedá nic moc udělat, musí se ošetřovat a udržovat průchozí odvodňovací dírky na spodní straně dveří.

Starý a očipovaný diesel, může se to podělat a to pak stojí dost peněz (to je obecná rada, já mám benzína)

A ten kousek vypadá skoro jako V220, takže bych si dal pozor na to, jaké má vzadu pérování - Vita mají normálně pružiny, V2xx měchy a ENR, ale jako extra výbava to asi mohlo být i naopak - a v tom případě bych se staral taky o to, v jakém stavu je ENR (kompresor, jestli není odpojený a přemostěný atd.)

2015-10-26 13:29:33

Fajn, díky za tip, ty měchy - pokud tedy budou tak raději nebrat? popřípadě jak ověřit funkčnost kompresoru? Chip se mi taky nelíbí, nelze to pak odchipovat ? (u mého Golfa jsem to dělal, stálo mě to 1000.- origo mapy a kluk s kabelem mi to tam nahrál) ale nevím jak je to u jiných aut

2015-10-26 15:43:00

thursko: pokud to má ENR a tím pádem měchy, je taky na palubce vypínač ENR (obrázek autíčka se šipkou nahoru u zadních kol) a červená chybová kontrolka, ta musí pochopitelně zhasnout. Pokud svítí, chyba se nuluje podržením toho vypínacího tlačítka při nastartovaném motoru. Kontrolka buď zhasne (pak je to aspoň částečně funkční) nebo začne pomalu nebo rychle blikat, rychle znamená (nejsem si jistý) vadné ventily (odpojené, přerušená cívka), pomalu asi vadný kompresor.

Auto s pružinami taky musí mít seřizování světel na palubce.

Kompresor je na spodku vlevo zhruba za sedačkou řidiče. ENR se aktivuje po otevření šoupacích dveří, dveří kufru a nebo pak po nastartování. Netěsné ENR se pozná tak, že auto po pár hodinách sedne na zadek a po aktivaci to dost dlouho tlakuje. Rozhodně by to ale mělo po zatížení zadku (stačí vlézt do kufru) po chvíli začít tlakovat a po odlehčení zase po chvíli odfouknout (cvaknou ventily a zasyčí vzduch). Ventily jsou 3 a jsou u kompresoru.

Existuje "nouzová sada", kterou je možné "na dojetí" odpojit kompresor, propojit měchy a natlakovat je u pumpy nebo přenosným kompresorkem. V takovém případě pak trvale svítí chyba ENR a pochopitelně se nereguluje výška podvozku, musí se to nafoukat podle zatížení a měřit jak vysoko je střed zadního kola od blatníku.

Kompresor je dost drahý, ale dá se koupit i neoriginální nebo zrepasovat.

Pokud auto prodává soukromník, měl by asi vědět, co tam je, mně v autobazaru tvrdili, že auto má pružiny, přestože jde o benzínový V230...)

Ale jak píšu, Vito bude spíš mít pružiny a tím pádem o problém míň.

A kdyby to bylo Vito s ENR, tak to ENR půjde případně nahradit pružinami.

S dieselem nevím, mám benzíňák

2015-10-28 18:10:36

Čau lidi, mám na vás prosbu na názor na jedno Vito, které jsem byl dnes prohlédnou a projet.

Jedná se o tento inzerát http://auto.bazos.cz/inze...to-112-cdi-90kw-9mist.php

Kastle pohledově v dobrém stavu, lemy a prahy ok. Bubliny koroze u jednoho světla a shnilé zadní dveře kolem značky. Posuvky a přední dveře ok. Na posuvkách je opravovaná rez kolem kliky. Zelený rychlo lak, není doděláno.

Sem tam nějaký ďolík, jinak vypadá docela dobře. Přední kapota opravovaná (to černé není folie, ale matný lak). I po opravě ale už zevnitř hnije.

Po otevření kapoty shnilé čelo mezi světly.

Motor je prý pravidělně servisovaný a šlape jak má. Hned po nastartování něco zapíská (motor nebyl zcela ohřátý). Majitel tvrdí, že to je asi alternátor, který je zatížen více než má být, kvůli přidané hudbě+subwoofer. Při vytočení a návratu na neutrál něco trošku zachrastí (volnoběžná altíku?) Zbytek se zdá uchem v pořádku, včetně "hvizdu" turba.

Motor má čerstvě přetěsněné vstřiky.

K jízdě. Nikdy jsem Vito neřídil, takže dojmy všelijaké. Kolem středové polohy volant hodně tupý a tak nějak navolno = neustálé drobné korekce při jízdě rovně. Volantem lze hýbat +- 2cm a auto na to reaguje tak nějak divně opožděně nebo vůbec. Prý by to mohlo být těmi 18" koly, které lezou 2cm z kastle ven. Blbost nebo možnost?

Občas klepou tyčky na přední nápravě (může to být spojitost s tou vůlí ve volantui?)

Řazení je tuhé a trošku nepřesné, spojka také tužší, není to ale žádné drama. Prý to tak má být.

Brzdy jsou vepředu nové, vzadu opticky ok, přesto mi přišlo že to moc nebrzdí.

Interiér nadprůměrně zachovalý, akorát strop je uprostřed trošku prověšený. Na palubce stále svítí SRS. Na diagnostice prý nepřišly čím to je. Zbytek se tváří jako plně funkční.

Díky za každou radu či názor

2015-10-28 19:21:25

Ahoj, hele taky jsem s tim jel a uvažoval o tom. Měl jsem z toho přesně stejný pocity jako ty, vůle v řízení, motor se dohřejval na 60 stupnu, rychlosti šly dost z tuha, jinak motor táhnul pěkně, turbo živý, nevynechávalo. Konzultoval jsem to s dalšími majiteli těchto aut a volant by vůli mít neměl, manuály maj složitý táhla, takže se to opotřebovává a nastává přesně tohle - tužší řazení, kdy musíš mít trochu větší cit pro kvalty.. V interiéru nefungovala stahovačka pravýho okýnka ovladačem od řidiče. Do auta se někdo evidentně dostával, protože šoupačky a dveře řidiče měly zámky rozdloubaný. Ty kola nemá v TP. Bylo mi řečeno nebrat to. To auto bylo prostě utahaný.

2015-10-28 21:15:25

To je přesně ono ... tak já nevim. Už jsem měl nakročeno, ale teď zas couvám ....

2015-10-29 07:01:47

Já to nevzal a asi celkem oprávněně, záleží co od toho auta čekáš. Mazla z toho podle mě už neuděláš, a nebo to bude stát to samý co za to chce ted...

2015-10-29 13:31:32

Tak jsem v klubu. Nakonec jsem ho vzal. Většina závad se nalezla a vysvětlila. Pár tisíc to sežere na úvodní opravy, ale celkově by to snad mělo být ok.

Vůle ve volantu je kombinací špatných tyček stabíku a hlavně vyžvýkaný kloub tyče řízení.

Brzdí to špatně kvůli brzdové kapalině, která byla doslova spálená.

Chrastění je volnoběžná alternátoru.

Zbytek jakž takž kosmetika.

2015-10-29 13:51:58

Snad bude dobře sloužit.

2015-10-29 14:06:14

adamsquare: ad brzdění, já když jsem poprvé sedl do V230, taky se mi zdálo, že to nějak málo brzdí, ale ono to bylo hlavně tím, že jsem byl navyklý na auto o půl tuny lehčí a navíc to bylo v zimě a mokru...

2015-11-30 07:49:42

Přátelé, co si myslíte o http://www.cars.cz/inzerc...ibus-143567134092857.html

Stále ještě hledám, už jsem viděl tři Vita, a všechny měly vždycky něco co mě odradilo (špatná klima, svítíci srs atp)

Neviděl jste konkrétně tohle auto někdo? Díky předem

2015-12-27 23:14:19

Zdravím, uvažuji o koupi http://auto.bazos.cz/inze...ok-vyroby-2002-6-mist.php

Máte nějaké tipy, na co si dát pozor? Napíšu pak více jakmile si vozidlo prohlédnu příští týden.

Díky, Jan Hrnčíř


Odpovědět

1  2