Fórum - Téma


W638 - Rady ke koupi


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Rady ke koupi

Informace o modelu: Mercedes Benz W638


1  2  3

2009-10-26 20:27:40

V6 -3.0.- 4X4 -

2013-10-31 18:14:45

Zdravím všechny borce a majitelé mercedesů.

Potřeboval bych poradit ohledně vita 110 cdi r.v.2000. Koupil jsem 28.10.2013 tento vůz. Je na něm v háji řídící jednotka motoru a mám obavy,že byla měněna za jinou,která nekomunikuje dobře.Svítí mi EDC + žhavení a motor nejde přes 3tis. otáček.Prodávající mi prodal vůz se zlomeným klíčem kde je čip a k tomu mi dal klíč,který pasuje všude,ale nemá čip(při startu je musím držet u sebe). Co se s tím dá dělat Díky za rady JOKRA.

Doli  
Libor
2013-10-31 18:22:40

jokra75: Podle čeho usuzuješ na to, že jednotka špatně komunikuje? Kdyby tomu tak bylo, pravděpodobně by ti to nejelo vůbec.

Žhavení svítí v důsledku závady na žhavení,pravděpodobně žhavič nebo relé...

EDC svítí v důsledku závady na řízení motoru, u tvého auta pravděpodobně pokles tlaku v railu - většinou vnitřně netěsný vstřikovač.

Klíč není problém upravit.

2013-10-31 18:57:28

doli: zdravím ,je to jedna z úvah mechanika ze servisu. Dozvěděl jsem se to před 2 hodinami.Nevím co mám dělat,snažím se najít nejschůdnější verzi tohoto problému.Díky za každý názor a radu.

Už mám dohodlou jinou řj motoru ze stejného typu,ale nejsem si jistý jestli bude komunikovat

A co se týče žhavení tak to bude žhavička,ale nejde vyšroubovat. Já bych do toho kopl.

Doli  
Libor
2013-10-31 19:15:06

jokra75: pokud vyměníš jen jednotku bez dalšího co je nutné a bez překódování, auto nepojede, nebude ani točit starter. Na žhavičky, vstřikovače apod. jsme vybaveni.

2013-10-31 19:25:10

doli: Jestli se nepohneme nějakým dobrým směrem do cca třech dnů tak se jdu zastřelit .Nevíš náhodou kdo by se s tím popral a nebyl to přímo zn.servis?(nejsem boháč)

2013-10-31 21:36:16

jokra75: Já bych právě řekl, že ten kdo si dnes pořídí MB Vito (náš model) tak musí být zavodář. Protože za roční servis bych měl nový model

Ale pozor, každy mi ho obkoukáva dnes v ShopingParku v Ostravě jsem byl středem pozorností mezi dalšími dvěma Viťáky. Měl jsem to vyblýskané jak psi kulky na nových kolech prostě machr no

Ale udělal jsi líp, než jít do např. T4 , jen to vychytat.

2013-10-31 21:45:28

tico: Díky....manželka:doufám,že ten krám půjde z baráku....Já: prosimtě to se vychytá a bude klid manželka: to nás sežere....já: ále kdepak....... Mě se tento typ líbil už dlouho,tak snad se opraví a bude makat.

2013-11-01 15:53:25

Jak píšeš, "jen to vychytat". Ale myslím si, že to na každém autě něco stojí a věř mi, manželky tomu nerozumí

Mám to doma a některé ženské jsou všechny stejné.

2013-11-01 23:29:01

tico: Teď to opět řešíme ....jsem prý ulítlej na starý pixlya vůbec tomu nerozumím jen prý doufá,že to jezdit nebude občas je mi z těch jejích slov nějak na .....prostě

2015-10-26 12:18:03

Dobrý den, potřebuji akutně poradit.

Ve středu se jedu podívat na http://auto.bazos.cz/inze...I-90kw-rok-2001-pekny.php

je to sen mít takovou dodávku, nikdy jsem si ho nesplnil a teď je možnost. Bohužel, chtěl jsem vždycky multivana, ale ty jsou cenově někde uplně jinde, Vito je ale taky přesně to co splnuje moji představu.

Potřeboval bych rady na co si dát při koupi konkrétně takového auta pozor, čeho se určitě vyvarovat. Obecně vím že Vita reznou, motorově bývají fajn ale mám se bát něčeho vyloženě? popřípadě jak to poznám?

Pár aut už jsem kupoval, párkrát jsem se spálil, nicméně něco už poznám.

Předem moc děkuju za odpovědi a pokud píšu na nesprávné místo, omlouvám se, ale tím že mám čas jen defacto do zítřejšího večera, potřebuji nabrat co nejdříve informací před tou šílenou cestou z prahy do Ovy.

Díky všem;)

2015-10-26 13:11:24

thursko: Reznou spodky dveří, nejvíc přední, pak šoupačky a od kufru. S tím se nedá nic moc udělat, musí se ošetřovat a udržovat průchozí odvodňovací dírky na spodní straně dveří.

Starý a očipovaný diesel, může se to podělat a to pak stojí dost peněz (to je obecná rada, já mám benzína)

A ten kousek vypadá skoro jako V220, takže bych si dal pozor na to, jaké má vzadu pérování - Vita mají normálně pružiny, V2xx měchy a ENR, ale jako extra výbava to asi mohlo být i naopak - a v tom případě bych se staral taky o to, v jakém stavu je ENR (kompresor, jestli není odpojený a přemostěný atd.)

2015-10-26 13:29:33

Fajn, díky za tip, ty měchy - pokud tedy budou tak raději nebrat? popřípadě jak ověřit funkčnost kompresoru? Chip se mi taky nelíbí, nelze to pak odchipovat ? (u mého Golfa jsem to dělal, stálo mě to 1000.- origo mapy a kluk s kabelem mi to tam nahrál) ale nevím jak je to u jiných aut

2015-10-26 15:43:00

thursko: pokud to má ENR a tím pádem měchy, je taky na palubce vypínač ENR (obrázek autíčka se šipkou nahoru u zadních kol) a červená chybová kontrolka, ta musí pochopitelně zhasnout. Pokud svítí, chyba se nuluje podržením toho vypínacího tlačítka při nastartovaném motoru. Kontrolka buď zhasne (pak je to aspoň částečně funkční) nebo začne pomalu nebo rychle blikat, rychle znamená (nejsem si jistý) vadné ventily (odpojené, přerušená cívka), pomalu asi vadný kompresor.

Auto s pružinami taky musí mít seřizování světel na palubce.

Kompresor je na spodku vlevo zhruba za sedačkou řidiče. ENR se aktivuje po otevření šoupacích dveří, dveří kufru a nebo pak po nastartování. Netěsné ENR se pozná tak, že auto po pár hodinách sedne na zadek a po aktivaci to dost dlouho tlakuje. Rozhodně by to ale mělo po zatížení zadku (stačí vlézt do kufru) po chvíli začít tlakovat a po odlehčení zase po chvíli odfouknout (cvaknou ventily a zasyčí vzduch). Ventily jsou 3 a jsou u kompresoru.

Existuje "nouzová sada", kterou je možné "na dojetí" odpojit kompresor, propojit měchy a natlakovat je u pumpy nebo přenosným kompresorkem. V takovém případě pak trvale svítí chyba ENR a pochopitelně se nereguluje výška podvozku, musí se to nafoukat podle zatížení a měřit jak vysoko je střed zadního kola od blatníku.

Kompresor je dost drahý, ale dá se koupit i neoriginální nebo zrepasovat.

Pokud auto prodává soukromník, měl by asi vědět, co tam je, mně v autobazaru tvrdili, že auto má pružiny, přestože jde o benzínový V230...)

Ale jak píšu, Vito bude spíš mít pružiny a tím pádem o problém míň.

A kdyby to bylo Vito s ENR, tak to ENR půjde případně nahradit pružinami.

S dieselem nevím, mám benzíňák

2015-10-28 18:10:36

Čau lidi, mám na vás prosbu na názor na jedno Vito, které jsem byl dnes prohlédnou a projet.

Jedná se o tento inzerát http://auto.bazos.cz/inze...to-112-cdi-90kw-9mist.php

Kastle pohledově v dobrém stavu, lemy a prahy ok. Bubliny koroze u jednoho světla a shnilé zadní dveře kolem značky. Posuvky a přední dveře ok. Na posuvkách je opravovaná rez kolem kliky. Zelený rychlo lak, není doděláno.

Sem tam nějaký ďolík, jinak vypadá docela dobře. Přední kapota opravovaná (to černé není folie, ale matný lak). I po opravě ale už zevnitř hnije.

Po otevření kapoty shnilé čelo mezi světly.

Motor je prý pravidělně servisovaný a šlape jak má. Hned po nastartování něco zapíská (motor nebyl zcela ohřátý). Majitel tvrdí, že to je asi alternátor, který je zatížen více než má být, kvůli přidané hudbě+subwoofer. Při vytočení a návratu na neutrál něco trošku zachrastí (volnoběžná altíku?) Zbytek se zdá uchem v pořádku, včetně "hvizdu" turba.

Motor má čerstvě přetěsněné vstřiky.

K jízdě. Nikdy jsem Vito neřídil, takže dojmy všelijaké. Kolem středové polohy volant hodně tupý a tak nějak navolno = neustálé drobné korekce při jízdě rovně. Volantem lze hýbat +- 2cm a auto na to reaguje tak nějak divně opožděně nebo vůbec. Prý by to mohlo být těmi 18" koly, které lezou 2cm z kastle ven. Blbost nebo možnost?

Občas klepou tyčky na přední nápravě (může to být spojitost s tou vůlí ve volantui?)

Řazení je tuhé a trošku nepřesné, spojka také tužší, není to ale žádné drama. Prý to tak má být.

Brzdy jsou vepředu nové, vzadu opticky ok, přesto mi přišlo že to moc nebrzdí.

Interiér nadprůměrně zachovalý, akorát strop je uprostřed trošku prověšený. Na palubce stále svítí SRS. Na diagnostice prý nepřišly čím to je. Zbytek se tváří jako plně funkční.

Díky za každou radu či názor

2015-10-28 19:21:25

Ahoj, hele taky jsem s tim jel a uvažoval o tom. Měl jsem z toho přesně stejný pocity jako ty, vůle v řízení, motor se dohřejval na 60 stupnu, rychlosti šly dost z tuha, jinak motor táhnul pěkně, turbo živý, nevynechávalo. Konzultoval jsem to s dalšími majiteli těchto aut a volant by vůli mít neměl, manuály maj složitý táhla, takže se to opotřebovává a nastává přesně tohle - tužší řazení, kdy musíš mít trochu větší cit pro kvalty.. V interiéru nefungovala stahovačka pravýho okýnka ovladačem od řidiče. Do auta se někdo evidentně dostával, protože šoupačky a dveře řidiče měly zámky rozdloubaný. Ty kola nemá v TP. Bylo mi řečeno nebrat to. To auto bylo prostě utahaný.

2015-10-28 21:15:25

To je přesně ono ... tak já nevim. Už jsem měl nakročeno, ale teď zas couvám ....

2015-10-29 07:01:47

Já to nevzal a asi celkem oprávněně, záleží co od toho auta čekáš. Mazla z toho podle mě už neuděláš, a nebo to bude stát to samý co za to chce ted...

2015-10-29 13:31:32

Tak jsem v klubu. Nakonec jsem ho vzal. Většina závad se nalezla a vysvětlila. Pár tisíc to sežere na úvodní opravy, ale celkově by to snad mělo být ok.

Vůle ve volantu je kombinací špatných tyček stabíku a hlavně vyžvýkaný kloub tyče řízení.

Brzdí to špatně kvůli brzdové kapalině, která byla doslova spálená.

Chrastění je volnoběžná alternátoru.

Zbytek jakž takž kosmetika.

2015-10-29 13:51:58

Snad bude dobře sloužit.


Odpovědět

1  2  3