Fórum - Téma


W638 - Radiátor topení


Fórum Vito/Viano W638 W638 - Radiátor topení

Informace o modelu: Mercedes Benz W638



2013-03-18 08:12:48

Jak sundat palubku-celou ? Chci ji sundat a nic nezničit

Potřebuju vyměnit radiátor topení, neb mně to netopí a v servisu mně akorát zase oholili

2013-03-21 15:35:23

Ahoj Oldo, sundat palubku je jednoduché, jen musíš povolit všechny šroubky a ty jsou v místech:

v krytu horních repráku, pod popelníkem, pod krytkama na boku u dveří, pod tachometrem a ještě v kastlíku spolujezdce.

Také musíš demontovat volant, páčky, myslím že i pojistkovou skřínku pod volantem, dále výdechy topení ve středové části palubky ovládání topení a pak by měla jít vytrhnout. Drží pod čelním sklem na třech kolících a na bokách je zaklapnutá ve spodní části .

2013-03-21 16:22:34

jirkavito: díky moc za to foto, perfektní že vím odkud to budu rvát, jen nevím jestli zvládnu sundat volant jen tak bez nějakého stahováku. Olda

2013-03-21 17:02:53

olda: No mě to šlo docela lehce jen se musí povolit dva šrouby zezadu volantu, odendat airbag a myslím, že tam jsou hvězdičky na povolení. Pokud budeš mít nějaký problém, tak dej vědět a mám kdyžtak i kompletní topení .

2013-03-23 12:13:33

jirkavito: Oddělávám celou palubku a nevím jak sundat přístrojovku. A radiátor musím vyměnit, protože je asi ucpaný topení, občas topí a občas ne. Jen doufám , že tam nebude špatný něco jinýho. Zkoušel jsem radiátor propláchnout hadicí a občas to nešlo a jakoby se to ucpalo. Většinou ale voda z hadice tekla skrz radiátor normálně.

Prosím tě, jak se vyndává přístrojovka? Jsou tam takový dva černý plastový šrouby... Nechci to poničit, je to vidět. Už jsem vše rozdělal a vypadá to, že už jenom šrouby pod přístrojovkou. Díky moc olda

2013-03-23 22:20:21

olda: Kde najdeš ty plastové šrouby ?

  • Na bokách přístrojovky jsou záslepky a pod nimi jsou myslím křížové šrouby, další dva šrouby jsou pod tachometrem. Ten vyndáš tak, že povolíš dva šroubky v horní části, potom vyjmeš ven na levé straně mřížku fukaru - strčíš ruku do palubky a zezadu vytlačíš tachometr ven.
  • Potom musíš demontovat prostřední část ovládacího panelu topení, je uchycen v horní části ve větracích mřížkách. Po jednom šroubu zleva a zprava, potom ovládání topení (klima). Pod každým kolečkem ovládání je matka.
  • Až to povolíš, tak ti zajede ovládaní dovnítř. Odpojíš přepínače odendáš celý prostřední panel a povolíš další šroubek.
  • Potom pod popelníčkem je jeden šroubek, teď si nejsem úplně jistý jestli jsou šroubky v kastlíku spolujezdce, ale radši se podívej.
  • Potom demontuj krytku nožní brzdy, jsou tam taky dva šroubky, dále sundat pojistkovou skříňku, jinak nepřetáhneš palubku.
  • Pokud ti pomůžou fotky, tak je najdeš na:

http://georgino32.rajce.idnes.cz/pristrojovka_vito

Něco jsem vyfotil, tak se koukni jo a nezapomeň na šrouby ve vrchní části přístrojovky - jsou ukryté pod krytem repráku .

Číslo jsem ti poslal, tak když tak cinkni

Jirka

2013-03-26 16:18:09

jirkavito: aho, díky moc palubka vrácena zpět a radiátor vyměněn, jen nastalo čeho jsem se bál -vše funguje ale nemůžu nastartovat, po otočení klíče vše svítí a jen něco cvakne v motoru a startér netočí. Svítí kontrolka SRS, tak nevím asi se z toho picnu. olda

2013-03-26 16:27:47

Tak to musíš jit pod volant a skontrolovat všechny konektory .to cvaknuti muž být relé žhavení když vypne SRS je poruch aerbegu . musíš projít konektory a pořádne zasunout pojistkovou skřínku a přišroubovat .

Doli  
Libor
2013-03-26 16:30:51

olda: Co baterka? Max?

2013-03-26 16:40:47

Doli: baterka nabitá

2013-03-26 16:41:21

jirkavito: jdu na to

2013-03-26 16:49:31

olda: prosím tě kde je pojistka startéru

2013-03-26 16:51:51

Doli: prosím tě kde je pojistka startéru

2013-03-26 17:00:29

olda: pojistky

2013-04-09 14:15:36

tak jsem po měsící nefungujícího topení měl domluven termín do opravy v Mercedesu, a ejhle včera začalo topení samo topit tak doufám, že za rokv zimě nebude zase problém. nechápu!

2013-04-09 14:20:14

olda: Gratuluji

2013-04-09 14:39:45

jirkavito: díky a teď ještě aby se mně neztrácela voda, sice vyměněn termostat, čerpadlo, srovnána hlava a všude nové těsnění, ale vypadá to že je psík zakopán jinde. A zase něco platit, jsem zvědavej co zase vyměněj!

2013-04-10 13:46:07

olda: Nejsem odborník, ale ztráta vody může souviset se zavzdušňováním topení a pak taky topení je součást jednoduché klimy. takže spousta různých prvků rozhoduje, jestli se elektrický ventil na topení otevře anebo ne.Tímto se počet možných závad značně zvyšuje, čidlo teploty v kabině, potenciometr, el. ventil,určitě to má nějakou jednotku apod.

Mě to třeba topí fajn i bez toho dohřevu, který je nefunkční(na zimu mám dečku na masce). Ale zatopí si to sem tam i v létě při vyplém topení.Jestli je to pro to, aby nezatuhl ten ventil či co nevím.


Odpovědět